IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Ierland. Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-01-2011 17:24 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Kut, ik ben effe de naam kwijt van het hotel waar ik in Galway heb vertoeft. Het was op de hoek van het plein in een smal straatje. Geen tig sterren, maar goed genoeg om de nacht door te brengen en niet duur ook. Oh wacht, Garvey's Inn was het.

Cliffs of Moher zou ik ook zeker gaan bekijken.

En als je van kastelen houdt kun je ook nog naar Bunratty Castle waar ook een openluchtmuseum bij is.
Dit is overigens in de buurt van Limerick.

In Limerick zelf heb je ook nog King John's Castle.

En als je in de county Kerry bent zou ik naar Killarney gaan. Gezellig stadje imo.

Btw via Oad kun je voor overnachtingen vouchers aanschaffen voor hotels, inns, etc en ben je mogelijk goedkoper uit dan dat je zelf boekt. Keuze is beperkter uiteraard.





 


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 30-01-2011 17:28 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2011 17:17 schreef rotor het volgende:
Ik heb even wat foto's geupload.
Ze zijn allemaal gemaakt op Dursey Head, het eilandje helemaal links onder, anno 1999. Het rode lijntje hebben we gewandeld. De foto's zijn in '99 ingescand, vandaar de matige kwaliteit.





Dit torentje staat helemaal op het uiterste puntje van het eiland, je ziet em op de eerste foto in de verte staan
Deze raafachtige cirkelde al krauwend rondjes om de toren, hallucinerend gewoon.

Tentje opzetten, wildkamperen uiteraard.


Ik wil teruuuuuuuuuuuuuuugg!!


Dear dirty delightful old drunken old days


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-01-2011 17:29 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht



Dat heb ik ook als ik mijn vakantiefeuteus bekijk.

Btw op Bearra waar Rotor het over heeft op wegen gereden waar ik blij was dat ik geen tegenliggers heb gezien. De Corsa die ik toen bijhad paste maar net. :')

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 30-01-2011 17:32]


 


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-01-2011 17:30 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Vanavond vliegtickets kopen van 1 tot en met 15 juni


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-01-2011 17:32 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ierland gaat nog wat extra financiele steun krijgen zo te zien.


 


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-01-2011 17:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

113 euro kost geen drol. Ik ga dan wss niet naar Groezrock. Maar dat wil ik er wel voor opofferen


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-01-2011 18:28 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

'Ierse economie groeit licht in 2011'
Uitgegeven: 31 januari 2011 13:35
Laatst gewijzigd: 31 januari 2011 14:36

DUBLIN - De Ierse economie zal dit jaar ondanks alle financiële problemen waarschijnlijk voor het eerst sinds 2007 weer groeien. Het herstel is echter minder sterk dan eerder werd aangenomen. Dat bleek maandag uit nieuwe prognoses van de Ierse centrale bank.

De bank voorziet voor 2011 een economische groei van 1 procent. Bij de vorige prognose werd nog uitgegaan van een vooruitgang met 2,4 procent.

Die schatting werd echter gemaakt voordat het land eind vorig jaar werd gedwongen om noodkredieten aan te vragen bij de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds om de financiële problemen te bestrijden.

De Ierse regering zal dit jaar aanzienlijk meer moeten bezuinigen dan eerder was aangenomen. Daardoor vallen de bestedingen van consumenten en de overheid lager uit en nemen de investeringen in het bedrijfsleven sterker af.

Export

De verwachte economische groei dankt Ierland aan de export. Hoewel de wereldhandel dit jaar minder sterk groeit dan in 2010, neemt de Ierse export waarschijnlijk met ruim 6 procent toe.

Omdat de import veel minder sterk stijgt, levert de internationale handel dit jaar een flinke positieve bijdrage aan de economie.

Hard achteruit

Na jaren van sterke groei ging de Ierse economie de afgelopen drie jaar hard achteruit. In 2008 kromp de economie met 3,5 procent en een jaar later nog eens met 7,6 procent. Cijfers over 2010 zijn nog niet bekend, maar uitgegaan wordt van een lichte krimp.

De centrale bank denkt dat de economische groei in de loop van het jaar aansterkt en voorspelt een toename tot ruim 2 procent in 2012. Dat is echter onvoldoende om de hoge werkloosheid te bestrijden. Die blijft tot en met volgend jaar naar verwachting hoger dan 13 procent.

© ANP Nu.nl

Kijk Pim (en Silence & MH), ze weten nu al dat jullie er aankomen.


*Denkt er nog over na*


 


Dronckaerdt
Only Beer Is Real
Usericon van Dronckaerdt
Posted 31-01-2011 18:35 by Dronckaerdt Wijzig reactieProfiel van DronckaerdtQuote dit bericht

Prachtig land, fijn bier hebben ze ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Dronckaerdt op 31-01-2011 18:35]


No doubt about it - I can't live without it Alcohol, Alcohol


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 31-01-2011 18:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Zoveel moneymoney heb ik anders niet hoor

Maar dit wordt mn eerste grote reis zonder mn ouders. Spannuuund! Ik heb 1000 euro weggelegd. Is wel genoeg toch voor 2 weken voor eten + camping/youthhostels


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-01-2011 18:43 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Moet wel lukken ja. Een jaar of 10 geleden heb ik met twee vrienden ook door Ierland gereisd op een beperkt budget. Tip: voor iets van 100 gulden kon je destijds een reispas voor de Greyhound bussen kopen, die tussen de grote steden rijden. Misschien is dat er nog steeds. De pas was onbeperkt geldig voor 7 reisdagen binnen een termijn van 10 dagen. Op die manier zijn wij van Galway via Killarney en Cork naar Dublin gereisd.

Wellicht dat er hier wat info over te vinden is: http://www.buseireann.ie/

Cork (en heel zuid-oost Ierland, wat dat betreft) kun je net zo goed mijden, weinig interessants te zien. Westkust (Galway) en Zuidwesten (Killarney) zijn fantastisch, evenals Dublin.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 31-01-2011 18:45]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 31-01-2011 19:01 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ierland

Staat ook op de (nog) veel te lange lijst van landen waar ik heen wil. Wie weet, wie weet.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-01-2011 19:14 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2011 18:43 schreef Mark het volgende:
Westkust (Galway) en Zuidwesten (Killarney) zijn fantastisch, evenals Dublin.
Dat zijn ook de plekken die wij aan willen doen.

@ Madelon: 't is vrij betaalbaar, er heen komen. Ik vraag me af of het leven daar duur is.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 31-01-2011 19:19 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ja, k had gezien wat je aan vliegtickets hebt gevonden. Goed te doen idd. Beter dan Aussie huhuhu

Maar goed, deze zomer gaan we iig niet weg, misschien wel naar een festival ofzo maar dat is nog niet zeker. Eerst willen we weer terug naar Australie in januari (als dat lukt) en daarna kijken we wel weer verder.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-01-2011 19:42 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2011 19:14 schreef Silence het volgende:
Ik vraag me af of het leven daar duur is.


Dublin is vrij prijzig, het westen van Ierland daarentegen is goed te doen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Silence
Usericon van Silence
Posted 31-01-2011 20:04 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ok, mooi. We doen Dublin maar kort aan. En het zuiden?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-01-2011 20:10 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Volgens mij valt het overal buiten Dublin wel mee. Zal niet veel anders zijn dan in Nederland, maar het is de laatste tijd nogal roerig daar op economisch gebied dus het is een beetje koffiedik kijken momenteel.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


rotor
Usericon van rotor
Posted 31-01-2011 21:08 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Het is op zich niet zo duur maar de pubs zijn zo gezellig dat je rap door je geld heen bent is mijn ervaring. Niet alleen qua drank maar ook qua koffie en verrukkelijke "pies" overdag.

Als je krap bij kas zit kan ik Transylvanië en vooral de Karpaten (Roemanië) aanraden, maar dat terzijde.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-01-2011 21:13 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Pints ftw.


 


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-02-2011 12:42 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

We zullen op 1 juni om half 11 aankomen in Cork('s middags). Van daaruit zullen wij naar het zuidwesten reizen en daar iets van 10 dagen pret beleven om vervolgens met de bus richting Dublin te gaan om daar op 15 juni om half 2 's middags te vertrekken naar Nederland. Planning is twee dagen in Dublin te zijn voor Guiness brouwerij en de rest van de stad.

Zin in


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-07-2013 0:15 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik ga volgende maand naar Ierland, eerst een paar dagen logeren bij een vriend in Cork. Mijn plan is om daarna vanuit Cork nog ongeveer een week een trip te gaan maken op de fiets, langs de zuidwestkust. Is dat gebied goed te doen op de fiets? Ik wil ongeveer zo'n 75 km per dag afleggen.


... hoe de hazen lopen ...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-07-2013 0:56 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Binnen 2 weken zit ik er terug, yiihaa!

planning tot dusver:

Hill of Tara
Newgrange
National Museum in Dublin
Guinness store house maar nog eens doen
Dunluce Castle
Donegal
Leo's Tavern in Donegal
Wexford
Weer eens Sligo bezoeken ook
En voor de rest heel veel plezier maken en nog meer plaatsen bezoeken



Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-07-2013 1:01 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 5 juli 2013 0:15 schreef faalhaas het volgende:
Ik ga volgende maand naar Ierland, eerst een paar dagen logeren bij een vriend in Cork. Mijn plan is om daarna vanuit Cork nog ongeveer een week een trip te gaan maken op de fiets, langs de zuidwestkust. Is dat gebied goed te doen op de fiets? Ik wil ongeveer zo'n 75 km per dag afleggen.

Per fiets, eens denken, woon je momenteel in een vlakke streek?

Houd er wel rekening mee dat er bijlange niet zoveel fietspaden zijn aldaar als in Nederland en heb ook al gehoord dat ze fietsers niet gewoon zijn aldaar. Nu ja, je kunt vanuit Cork wel naar leuke plaatsen fietsen. blarney Castle is wel een mooie site.
Charles Ford in Kinsale (fort aan de zee) moet ook erg de moeite zijn (6 jaar terug was ik te laat en was het al gesloten )

In Cork zelf heb je ook een metalpub genaamd Fred Zeplins, best een leuke pub



Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-07-2013 1:24 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2013 1:01 schreef Beli Mawr het volgende:
Per fiets, eens denken, woon je momenteel in een vlakke streek?

Houd er wel rekening mee dat er bijlange niet zoveel fietspaden zijn aldaar als in Nederland en heb ook al gehoord dat ze fietsers niet gewoon zijn aldaar. Nu ja, je kunt vanuit Cork wel naar leuke plaatsen fietsen. blarney Castle is wel een mooie site.
Charles Ford in Kinsale (fort aan de zee) moet ook erg de moeite zijn (6 jaar terug was ik te laat en was het al gesloten )

In Cork zelf heb je ook een metalpub genaamd Fred Zeplins, best een leuke pub




Iemand anders vertelde me dat vandaag ook al dat ze niet zo ingesteld zijn op fietsers daar. Kwestie van goed opletten waar je rijdt dus... En ja ik woon in een vlak gebied, dat zal wel wennen zijn daar, ik zie wel wat ik afleg op een dag. Blarney Castle en Charles Ford zien er wel erg vet uit trouwens, grote kans dat ik daar wel ff langs ga

Die maat van me daar houd ook wel van een potje metal, dus die pub gaan we vast nog wel een goeie pint pakken


... hoe de hazen lopen ...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 05-07-2013 1:35 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 5 juli 2013 1:24 schreef faalhaas het volgende:
Iemand anders vertelde me dat vandaag ook al dat ze niet zo ingesteld zijn op fietsers daar. Kwestie van goed opletten waar je rijdt dus... En ja ik woon in een vlak gebied, dat zal wel wennen zijn daar, ik zie wel wat ik afleg op een dag.

Toen ik op reis was in Engeland 2 jaar terug vroeg er een Brit me of ik zelfmoord wilde plegen door met de fiets daar te rijden, schetst wel even de veiligheid voor fietsers aldaar

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 05-07-2013 1:36]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-07-2013 1:45 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2013 1:35 schreef Beli Mawr het volgende:
Toen ik op reis was in Engeland 2 jaar terug vroeg er een Brit me of ik zelfmoord wilde plegen door met de fiets daar te rijden, schetst wel even de veiligheid voor fietsers aldaar


Mooi. Ik hou wel van een beetje avontuur


... hoe de hazen lopen ...


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen