IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Ierland. Vorige pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-07-2013 10:46 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2013 0:15 schreef faalhaas het volgende:
Is dat gebied goed te doen op de fiets? Ik wil ongeveer zo'n 75 km per dag afleggen.


Absoluut, zolang je geen oma-fiets hebt. Schitterend gebied om doorheen te fietsen, als je de kans krijgt zeker de 'Ring of Kerry' meepikken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-07-2013 10:48 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2013 1:45 schreef faalhaas het volgende:
Mooi. Ik hou wel van een beetje avontuur


Gewoon proberen de grote wegen zo veel mogelijk te vermijden en zeker niet op zijn Hollands aannemen dat auto's wel op je zullen letten.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-07-2013 11:25 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 5 juli 2013 0:15 schreef faalhaas het volgende:
Ik ga volgende maand naar Ierland, eerst een paar dagen logeren bij een vriend in Cork. Mijn plan is om daarna vanuit Cork nog ongeveer een week een trip te gaan maken op de fiets, langs de zuidwestkust. Is dat gebied goed te doen op de fiets? Ik wil ongeveer zo'n 75 km per dag afleggen.


Tuurlijk is dat te doen, als je maar voor een goed zadel, goede banden en een fietsbroek zorgt. Anders zit je na 2 dagen met de korsten op je kont en een beginnende 3e bal.

Ierland is niet zo dramatisch heuvelachtig, en als je een dag lang op de fiets zit kom je al een heel eind.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-07-2013 12:28 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Bedankt voor de tips

Zo maar eens even gaan boeken via Aer Lingus, 150 euro voor een retourtje is toch geen geld.


... hoe de hazen lopen ...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-07-2013 12:39 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 5 juli 2013 12:28 schreef faalhaas het volgende:
Bedankt voor de tips

Zo maar eens even gaan boeken via Aer Lingus, 150 euro voor een retourtje is toch geen geld.


Ga je je fiets meenemen in het vliegtuig? Ga dan even naar de fietsenmaker voor een doos, en kijk of je makkelijke de hele janboel kunt monteren/demonteren, waardeloos om daar pas achter te komen op het vliegveld.
Volgens mij staat er op de site van de vakantiefietser een handleiding.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-07-2013 12:44 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2013 12:39 schreef Rasputin het volgende:
Ga je je fiets meenemen in het vliegtuig? Ga dan even naar de fietsenmaker voor een doos, en kijk of je makkelijke de hele janboel kunt monteren/demonteren, waardeloos om daar pas achter te komen op het vliegveld.
Volgens mij staat er op de site van de vakantiefietser een handleiding.


Nee joh ik ga gewoon eentje huren daar. Als ik nou ooit eens een topfiets koop dan is dat wel het overwegen waard.


... hoe de hazen lopen ...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-07-2013 12:46 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 5 juli 2013 12:44 schreef faalhaas het volgende:
Nee joh ik ga gewoon eentje huren daar. Als ik nou ooit eens een topfiets koop dan is dat wel het overwegen waard.


Ok, in dat geval snap ik niet helemaal wat je gaat doen.
Heb je fietstassen/backpack, ga je met een tent? Neem je fietskleding mee?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-07-2013 12:48 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Want met gewone kleding kom je ook niet vooruit he


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-07-2013 12:51 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 5 juli 2013 12:48 schreef ElitE het volgende:
Want met gewone kleding kom je ook niet vooruit he


Bij een week op de fiets is er natuurlijk de kans op blijvende schade aan je snikkel. Dat dient natuurlijk voorkomen te worden.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-07-2013 12:53 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik neem het minimale mee. Ik moet nog even kijken naar een geschikte fietstas en fietsbroek en ga overnachten in hostels. Ik zie het probleem niet

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 05-07-2013 12:54]


... hoe de hazen lopen ...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-07-2013 12:57 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 5 juli 2013 12:53 schreef faalhaas het volgende:
Ik neem het minimale mee. Ik moet nog even kijken naar een geschikte fietstas en ga overnachten in hostels. Ik zie het probleem niet


Is er ook niet. Ik spreek wat waardeloze voorbereiding echter uit eigen ervaring, en mijn fietsvakanties zijn stukken aangenamer geworden door het hebben van een goede uitrusting.

Nou zijn de meest heroische verhalen natuurlijk van die keren dat ik afdaalde in mijn spijkerbroek, op slippers in de regen op een fiets met trommelremmen.
In ieder geval kan ik je goede fietskleding van harte aanraden, voor de rest valt het allemaal wel mee.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-07-2013 13:09 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Nou je opmerking over blijvende schade aan de snikkel heeft me toch even aan het denken gezet ik moet idd wel goed materiaal aanschaffen. Daarnaast zou een zadeltas die je ook als schoudertas of rugzak kan gebruiken handig zijn. Kan op op internet niet zo snel iets vinden, iemand tips?



[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 05-07-2013 13:18]


... hoe de hazen lopen ...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-07-2013 13:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Een zadeltas die dubbel dienst doet als rug/schoudertas?

Kan je even een tekening maken wat je precies bedoelt?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-07-2013 13:34 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik heb al wat gevonden:



... hoe de hazen lopen ...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-07-2013 13:37 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert



Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-07-2013 13:51 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Jeetje, het bestaat ook nog.

Wat Ierland betreft, naast de fietsbroek idd zou ik ervoor zorgen dat je niet krepeert als het regent. Dus een goed regenjack, evt. iets voor je benen en zorg dat je waterdichte tassen koopt (alhoewel dat iets minder belangrijk is als je in hostels slaapt, maar natte spullen blijven k*t).

Een fiets huren zou ik zelf trouwens helemaal niet doen, tenzij je het bij 20 km of zo per dag houdt.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-07-2013 17:18 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ligt er ook een beetje aan in welke periode je gaat. Wij liepen in het begin ook voortdurend met regenjassen rond, want het 'drizzelt' daar echt zowat onafgebroken, maar op de een of andere manier ben je (tenzij je echt een stortbui over je heen krijgt) binnen no-time ook weer droog. Dus op een gegeven moment liepen we gewoon weer met t-shirts rond, net als zowat alle Ieren, ondanks de motregen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-07-2013 0:36 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Zo ik heb geboekt, 10 dagen Ierland

Godver wat heb ik hier een zin in!

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 11-07-2013 0:37]


... hoe de hazen lopen ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-02-2014 16:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

da hell,

kreeg vandaag deze mail binnen op het werk...

FÓGRA TÁBHACHTACH DO FHOSTÓIRÍ AGUS DO SHOLÁTHRÓIRÍ PINSIN
Eisiúint na Foirme P45 agus Úsáid na Foirme P46
Meabhraítear do fhostóirí go mba cóir Foirm P45 a eisiúint do fhostaí ar an dáta a chríochnaíonn an fhostaíocht. Cinnteoidh sé seo go mbeidh P45 (codanna 2 & 3) ag fostaithe nua ag tús na fostaíochta nua. Ní cóir Foirm P46 a úsáid ach sa chás go bhfuil géarghá leis agus gur theip iarrachtaí uile P45 (codanna 2 & 3) a fháil do d'fhostaí nua. Faoi láthair tá na Coimisinéirí ag féachaint ar úsáid na foirme P46 ag fostóirí uile, chun na fostóirí sin a athaint atá ag baint an iomarca úsáide as an bhfoirm, nó nach bhfuil á húsáid mar a bhí beartaithe. Tá na Coimisinéirí ag machnamh du li dteagmháil díreach leis an fostóirí sin a bhaineann an iomarca úsáide as an bhfoirm.
R-Chomhdaitheoirí Mandáideacha- aschur P2C
Tabhair faoi deara le do thoil nach bhfaighaidh fostóirí gur r-chomhdaitheoirí mandáideacha iad, P2C-anna páipéir a thuilleadh. Eiseofar P2C-anna uile tríd an mbosca isteach ROS.
Nuashonrú ROS - P45-anna
Cuireann ROS áis ar fáil chun tuairisceáin agus íocaíochtaí a dhéanamh ar bhonn 24/7, cé is moite de iamh-aga sceidealta le haghaidh cothabhála riachtanach. Cé go gcuireann ROS seirbhís ghlactha 24/7 ar fáil, níl sí seo ar fáil do idirbhearta próiseála áirithe, amhail an P45, lena bhfuil bailíochtú ár gcóras cúil ag teastáil. Ag brath ar chathain a chomhdaíodh an P45, d'fhéadfadh moill ghearr in infhaighteacht na Foirme i dtaifead ROS na gCoimisinéirí a bheith mar thoradh ar phróiseáil an bhearta. Chun a chinntiú go bhfaighidh tú rochtain láithreach i do thaifead Cánach ar na P45-anna a chuireadh isteach, moltar go gcomhdaítear an P45 i rith na ngnáth uaireanta gnó de 8rn go 7in Luan go hAoine.
Cáin Mhaoine Áitiúil (CMÁ) - Meabhrúchán
Mar a chuireadh in iúl sa bhFógra Fostóra cheana (Bealtaine 2013), nuair atá CMÁ le híoc trí asbhaint ag an bhfoinse ó phá/phinsean gairme/tabharfar treoir do fhostóirí/ sholáthróirí pinsin CMÁ a asbhaint ó phárolla tríd an P2C (Deimhniú Creidmheasa Cánach Fostóra).
• Nuair a eisítear an P2C i bhfoirm pháipéir, sonraítear an méid atá le hasbhaint i réimse CMÁ nua ag bun na foirme seo.
• Nuair a eisítear an P2C go leictreonach, meabhraítear do fhostóirí/ sholáthróirí pinsin a chinntiú go bhfuil a mbogearraí phárolla nuashonraithe chun an CMÁ nua a aithint.
Ba chóir do fhostóirí/ sholáthróirí pinsin iad féin a shásamh nach ligeann siad thart aon treoir ó na Coimisinéirí, faighte ó lár an Mheithimh 2013, chun tús a chur le hasbhaintí CMÁ.
Ba chóir do fhostóirí/ sholáthróirí pinsin a fuair P2C ag tabhairt treorach dóibh CMÁ a asbhaint, tús a chur leis na hasbhaintí ón gcéad dáta íocaíochta eile agus iad a leathnú go cothrom thar na dátaí íocaíochta atá fágtha i 2013. Déantar cuntasaíocht ar asbhaintí CMÁ agus seoltar iad chuig na Coimisinéirí ar Fhoirmeacha P30, P35 agus P35L.
Ba chóir d'aon fhostaithe ag a bhfuil ceisteanna acu nó imní orthu maidir leis an asbhaint CMÁ, dul i dteagmháil leis an líne chabhrach CMÁ ar 1890 200 255. Tá breis eolais ar asbhaint ag an bhfoinse ó phá/ phinsean gairme ar fáil ag www.revenue.ie/en/tax/CMÁ/employers-pension-providers.html nó le scairt a chur ar Líne Chabhrach na bhFostóirí ag 1890 25 45 65.
Cuireann an tAonad Seirbhís Chustaiméara do Fhostóirí eolas agus tacaíocht ar fáil do fhostóirí.
Sonraí Teagmhála mar a leanas:
Teileafón: 1890 25 45 65 (+ 353 67 63400 má tá tú ag glaoch ó lasmuigh de Phoblacht na hÉireann)
R-Phost: employerhelp@revenue.ie

Kathleen Redmond
Rannán Pleanála
Na Coimisinéirí Ioncaim


compleet gedesoriënteerd,

bleek dan nog Iers te zijn of zo


signature


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen