IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : SellaBand - geld genereren voor opnames Vorige pagina | Volgende pagina
FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 28-08-2006 14:45 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Ah naam kwam me al bekend voor

En 'pyramidespel'; Ja dat zei ik. Maar niet helemaal serieus zoals uit die zin op te maken is.
Mijn idee was dat hoe meer bands er aan mee doen, hoe meer verzadigd het raakt, hoe minder believers je per band kunt trekken, des te minder er aan de 50000 komen en die minder-dan-50000 dus niet benut wordt voor de opnames etc. Veel bands met 10000 euro maakt ook een flink bedrag. Wat gebeurd er met dat 'rondzwevende' geld?

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 28-08-2006 14:46]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-08-2006 14:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

- Wat gebeurt er met de opgenomen nummers als een band een contract krijgt van een label, die graag hun debuut opnieuw wil releasen?

- Wat doen jullie met die songs? Wordt er overlegd met bands wat er met die songs gebeurd?

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 28-08-2006 15:04]


Johnny The Fox
Usericon van Johnny The Fox
Posted 28-08-2006 15:32 by Johnny The Fox Wijzig reactieProfiel van Johnny The FoxQuote dit bericht

Oke, daar gaat-ie weer:

Het 'rondzwervende' geld staat op een zogeheten neutrale account en wordt beheerd door een notaris. Het is voor ons wettelijk niet toegestaan om aan dat geld te komen, anders dan voor refunds (op verzoek van Believers) en zodra een band 50k op de teller heeft staan.
Mogen bandjes die nummers gebruiken voor andere cd's?
Ja. Een band mag tekenen waar en bij wie ze willen en mogen de nummers ook meenemen en opnieuw gebruiken. Na 12 maanden zijn ze sowieso eigenaar van de master en mogen ze doen wat ze willen.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 28-08-2006 15:36 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Voorzichtige muzikanten hier

Maar ja, succes


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 29-08-2006 11:18 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 28 augustus 2006 12:59 schreef Johnny The Fox het volgende:
2. 50.000 dollar is wel veel geld. Maar, vergeet niet dat alle 5.000 fans een cd krijgen thuisgestuurd. Dat is dus 5.000 keer een cd (fraaie digi-pack) + envelop + postzegels. En hoe verder weg de fans, hoe duurder de postzegel. Dit zit allemaal bij de prijs inbegrepen.
En al deze fans hebben allemaal internet. Waarom die CD dan niet a la iTunes/LegalDownload gewoon laten downloaden. Scheelt in de postzegels en in de productiekosten. Sowieso vind ik dit niet echt een heel sterk argument eigenlijk. Band zal best graag iets tastbaars willen hebben maar een beetje met de tijd meegaan lijkt me weinig kwaad kunnen.

En komen alle believers in de thanklists te staan?



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-11-2006 17:07 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-11-2006 17:26 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Wow, wat vet!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-11-2006 18:05 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2006 14:04 schreef Daops het volgende:
En die 40% is voor altijd, of ook voor een jaar?


Een publishing deal is voor zover ik weet voor de in het contract opgenomen werken, standaard tot 60 jaar na de dood van de componist(en) geldig.

quote:
Waarom zou een band z'n publicatierechten deels afstaan aan jullie?


Een publisher is een soort über plugger die zijn fee meer dan waard is gezien zijn/ haar netwerk. Die zorgt er dus voor dat je plaatje bij de juiste personen terecht komt. Oftwel, de kans dat je plaat goed gaat verkopen wordt een stuk groter als je een goede publisher hebt.

De kans daar als outsider binnen te komen is nihil. Dus, vandaar dat je een goede publishing deal wel nodig hebt als je je band echt serieus neemt.

quote:
Op 28 augustus 2006 14:50 schreef Jenje het volgende:
- Wat gebeurt er met de opgenomen nummers als een band een contract krijgt van een label, die graag hun debuut opnieuw wil releasen?


Dat is gewoon mogelijk. Het is voor een label zelfs aantrekkelijk om een rerelease van een album van een band die een vette publishing deal heeft te doen, gezien het zeer positieve effect op de plaatverkoop en naamsbekendheid van de band.

Vind ik dan.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-02-2007 23:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik zie de jongens regelmatig op TV e.d. langskomen. Volgens mij hebben ze een goede business niche aangeboord!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 25-02-2007 0:36 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Ik hoop het, ongeacht wat voor band of genre dan ook!
Dit principe is geniaal!


Nog zo stoere internet warrior.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 25-02-2007 22:56 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com




Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-06-2007 22:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
MMFnl bekritiseert nadelige voorwaarden in contract SellaBand

Nemesea
In de week dat SellaBand meldt dat Maitreya uit Nieuw Zeeland als zesde band de grens van $50.000 heeft gehaald, bereiken ons berichten dat er grote nadelen kleven aan het Sellaband-contract. De bedoeling van SellaBand is dat bands muziek uploaden en dat “believers” aandelen à $10,- aanschaffen als ze in een band geloven. Met vijfduizend aandelen kan je de studio in en een cd maken, die verkoop je en dan delen de investeerders in de winst.

Armoedige punten
De Groningse gothic-groep Nemesea bereikte als eerste de grens van $50.000 en mocht begin dit jaar de studio in. In een onderzoek van het Music Manager's Forum Nederland (MMFnl) wordt uitgebreid stilgestaan bij de voorwaarden van SellaBand. Eén van de conclusies is dat, die "een aantal zeer kritieke en voor artiesten armoedige punten en voorwaarden" bevatten. Het MMFnl meent dat veel artiesten zich inschrijven, terwijl ze zich hier totaal niet van bewust zijn. We citeren uit het rapport, de volledige versie vind je onderaan dit bericht.


Tipjes
Het Music Manager’s Forum Nederland krijgt regelmatig vragen van artiesten en managers om advies over diverse contracten, vooral platencontracten en publishing contracten. Omdat het MMFnl het zeer belangrijk vindt dat artiesten en hun managers goed geïnformeerd zijn, gaat de managers-organisatie met regelmaat op de eigen site "advies geven, leeswijzers bieden en tipjes van sluiers oplichten".


Definitief contract
Als eerste in deze voorgenomen serie is SellaBand aan de beurt. Het initiatief hanteert een aantal overeenkomsten en regelingen zoals de "algemene voorwaarden voor artiesten", de "titel overeenkomst voor artiesten", de "publishing overeenkomst voor artiesten" en de "algemene voorwaarden voor believers". Bij inschrijving vraagt SellaBand of je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. MMFnl: "Let er op dat deze overeenkomst al voor een groot deel het definitieve contract is. Dus als je hiermee akkoord gaat, dan zit je dus ook vast aan de volgende overeenkomsten":
- de gebruikscondities
- het privacy beleid
- de algemene voorwaarden
- de titelovereenkomst (= het platencontract)
- de publishing overeenkomst

Ook Buma-inkomsten afdragen
Het onderzoek vervolgt: "De artiest wordt geacht zijn rechten (van de liedjes die je op de site gaat zetten) over te dragen aan SellaBand. Ook wanneer de artiest met dit programma stopt. Wat dus betekent dat je zelf niets meer te zeggen hebt over de liedjes die op de website hebben gestaan, ook niet als je je terugtrekt. Verder wil SellaBand over de opgenomen liedjes een deel van je publishing (= inkomsten via Buma/Stemra) hebben. Dus ook over de liedjes die wel opgenomen zijn, maar niet op de cd belanden."

Advertentie-inkomsten
Er zijn ook een aantal positieve of onduidelijke punten. Zo lezen we dat je als deelnemer aan het programma ook geld verdient aan de advertentie-inkomsten die via SellaBand binnen komen. "Dat is wel afhankelijk van het aantal keren dat je muziek wordt gedownload vanaf de SellaBand-site. Dat kan dus veel zijn, maar ook helemaal niets. Je kunt dit controleren via de downloadportal. Lastiger te controleren is hoeveel advertentie-inkomsten er precies bij SellaBand zijn binnengekomen." Daarnaast blijft volgens MMFnl in de overeenkomst onduidelijk hoe de verdeelsleutel voor deze inkomsten is en hoe dit voor de artiest te controleren valt.

Reactie
Het MMFnl deed navraag bij SellaBand. Algemeen directeur Johan Vosmeijer antwoordde dat er niet onderhandeld kan worden over de contracten: "De voorwaarden zoals te vinden op onze website gelden voor iedereen. Hierover wordt niet onderhandeld."

Lees het hele onderzoek
Je kunt het hele onderzoek lezen of in pdf downloaden door op deze link te klikken. Voor meer informatie over Music Manager's Forum Nederland ga je naar de site www.mmfnl.com


bron

Dus.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 06-06-2007 23:59 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Volgens mij zijn het gewoon laaielichters
Ze laten gewoon het geld op hun afkomen.

Ik denk dat je met 50000 zelf ook een heel eind komt.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2007 8:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Oftewel, dacht ik het niet ..


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 07-06-2007 8:44 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 6 juni 2007 23:59 schreef Vikingblood het volgende:
Volgens mij zijn het gewoon laaielichters
Ze laten gewoon het geld op hun afkomen.

Ik denk dat je met 50000 zelf ook een heel eind komt.


50.000 euro? Daar neem je tegenwoordig 50 cd's voor op!



irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 07-06-2007 9:54 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

rijk worden over andermans rug en kunsten.. geniaal idee om geld mee te verdienen.... dom als muzikant om mee in zee te gaan!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2007 10:09 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2007 8:35 schreef Jenje het volgende:
Oftewel, dacht ik het niet ..

Wat dacht je niet?

Er staan veel kritische dingen in het onderzoek, maar het meeste komt neer op "navragen". Oftewel, veel kritiek gaat niet zozeer over dat het allemaal zo slecht is, maar dat het slecht zou kunnen zijn.

Wel goed dat er zulke onderzoeken gedaan worden Ben echter ook benieuwd naar wat de ervaringen van de bands zijn, en hoe het in vergelijk met "normale" platencontracten is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2007 10:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Onduidelijke en schimmige contracten zijn nooit goed. Dan verkoop je eindelijk als band zijn de een beetje en kun je een groot deel afstaan aan Sellaband ..


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2007 10:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2007 10:28 schreef Jenje het volgende:
Onduidelijke en schimmige contracten zijn nooit goed. Dan verkoop je eindelijk als band zijn de een beetje en kun je een groot deel afstaan aan Sellaband ..

Heb je het onderzoek gelezen?

En hoeveel contracten bestaan er überhaupt die NIET (deels) schimmig en onduidelijk zijn? Anders waren er echt niet zoveel advocaten en juridische afdelingen bij bedrijven nodig hoor! Het is inderdaad niet fijn voor je als band om het niet precies te weten, maar daarom ben ik ook geïnteresseerd hoe het in de praktijk uitgelegd is en uitgepakt heeft.

Uit de conclusie van het onderzoek haal ik dat het platencontract behoorlijk standaard is (en zelfs iets beter wat betreft hoe lang Sellaband de rechten heeft), maar dat het publishing-contract meer potentiële narigheid met zich meebrengt. Niet zozeer qua afdracht van de inkomsten (waarvan 54% voor de artiest is, 9% voor de producer en de rest voor Sellaband), maar qua inspraak op wat er met je liedjes gebeurt en de duur van de overeenkomst die vaag is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-06-2007 10:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2007 10:09 schreef ZelThoR het volgende:
Wat dacht je niet?

Er staan veel kritische dingen in het onderzoek, maar het meeste komt neer op "navragen". Oftewel, veel kritiek gaat niet zozeer over dat het allemaal zo slecht is, maar dat het slecht zou kunnen zijn.

Wel goed dat er zulke onderzoeken gedaan worden Ben echter ook benieuwd naar wat de ervaringen van de bands zijn, en hoe het in vergelijk met "normale" platencontracten is.


*kuch*

Ik citeer nogmaals:

quote:
Reactie
Het MMFnl deed navraag bij SellaBand. Algemeen directeur Johan Vosmeijer antwoordde dat er niet onderhandeld kan worden over de contracten: "De voorwaarden zoals te vinden op onze website gelden voor iedereen. Hierover wordt niet onderhandeld."


In verhouding tot een normaal platencontract is Sellaband behoorlijk ongunstig voor de artiest.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2007 11:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2007 10:58 schreef Snaack het volgende:
*kuch*

Ik citeer nogmaals:

In verhouding tot een normaal platencontract is Sellaband behoorlijk ongunstig voor de artiest.

*kuch*

Ik citeer:

quote:
Op 7 juni 2007 10:49 schreef ZelThoR het volgende:
Heb je het onderzoek gelezen?

...Uit de conclusie van het onderzoek haal ik dat het platencontract behoorlijk standaard is (en zelfs iets beter wat betreft hoe lang Sellaband de rechten heeft)...


en
quote:
Het onderzoek schreef:
Het platencontract (titel overeenkomst) dat van het programma deel uitmaakt, is dan weer
behoorlijk standaard waarbij de artiest al zijn rechten moet overdragen en niet mag klagen als
er iets niet goed is. Een pluspunt is dat SellaBand de rechten maar voor 1 jaar na de release in
handen heeft. Nadeel is dat uit het contract niet duidelijk wordt waar de rechten na dit jaar
naar toe gaan.

Oftewel: het uiteindelijke platencontract van iemand die er wél kan overhandelen is volgens dit onderzoek gemiddeld iets slechter dan het platencontract van iemand die het van Sellaband geaccepteerd heeft. Voor wat het platencontract betreft is de uitkomst ervan dus zeker NIET ongunstiger. Je KUNT inderdaad met onderhandelen een betere krijgen bij andere maatschappijen, maar blijkbaar lukt veel bands dat toch niet.

Dit is dus buiten het publishing-contract, maar daar had jij het ook niet over


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2007 11:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Grappig, er zijn 410 pagina's met bands (wereldwijd) die zich ingeschreven hebben

Op 300 pagina's hebben al die bands nog geen donateur ... oftewel, zo'n kleine 75% komt niet eens aan een tientje, het percentage wat dan wel aan een fiks bedrag zal komen is belachelijk klein.

Ik zie het voordeel niet.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2007 11:17 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2007 11:14 schreef Jenje het volgende:
Grappig, er zijn 410 pagina's met bands (wereldwijd) die zich ingeschreven hebben

Op 300 pagina's hebben al die bands nog geen donateur ... oftewel, zo'n kleine 75% komt niet eens aan een tientje, het percentage wat dan wel aan een fiks bedrag zal komen is belachelijk klein.

Ik zie het voordeel niet.

Welk percentage bands die hier niet aan mee doen halen het wel, dan?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-06-2007 21:50 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Hoor en wederhoor:

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/35079259

SellaBand overweegt stappen na kritiek op contract

Het Music Managers Forum Nederland (MMFnl) heeft kritiek op het contract dat Sellaband voorlegt aan bands die een cd mogen maken. In een onderzoek stellen zij dat de voorwaarden die je accepteert als band voor de artiest nadelige punten bevatten.

SellaBand is net als MySpace een hip 21ste eeuws concept voor artiesten om buiten een platenmaatschappij om muziek aan de man te brengen. Het idee is simpel: maak een profiel aan op de site van SellaBand en zet er je muziek op. Wie jouw band goed vindt, kan ‘believer’ worden en tien dollar (of een veelvoud daarvan) investeren; een aandeel kopen dus. Verkoop je als band 5000 aandelen (samen 50.000 dollar), dan mag je de studio in voor een cd. De winst daarvan wordt verdeeld onder artiest en believers, publishing wordt verdeeld onder SellaBand en artiest.

Het MMFnl, een organisatie die bestaat uit managers uit de muziekwereld, krijgt vaak vragen over platencontracten en publishing contracten en besloot het contract dat Sellaband voorlegt aan artiesten te onderwerpen aan een onderzoek. In het kort de conclusies: SellaBand is een hartstikke goed idee, maar het platencontract is standaard, het publishing contract ronduit beledigend voor de artiest en als die voor de grens van 50.000 dollar stopt met het concept is hij de rechten van de liedjes die online staan kwijt. Verder wijst MMFnl er op dat het accepteren van de voorwaarden op het moment dat je je inschrijft bij SellaBand ook betekent dat je al een groot deel van het platencontract accepteert.

“Het onderzoek is niet persé een waarschuwing” zegt Jacco van Lanen namens MMFnl, “maar we adviseren artiesten eerst heel goed de voorwaarden te lezen, met iemand erbij die er verstand van heeft. Je bent geneigd snel te accepteren en door te klikken. Artiesten zijn zich niet bewust van wat ze accepteren.”

Johan Vosmeijer, algemeen directeur van SellaBand, is het wat dat goed lezen betreft volledig eens met MMFnl, maar vindt verder dat het rapport “nergens op slaat”. “Dit is volgens mij opgesteld door iemand die geen Engels kan. Je bent de rechten van de liedjes die je op de site zet niet kwijt als je ermee stopt voordat je de 50.000 dollar haalt. Als je een plaat hebt gemaakt is de winst in het eerste jaar voor jou en de believers. Na een jaar krijgt de artiest de master-cd en mag hij ermee doen wat hem goed dunkt. SellaBand krijgt alleen 30% van de publishing.” Dertig tot vijftig procent is normaal.

Vosmeijer is het ermee eens dat een paar punten straf zijn opgesteld in het contract van SellaBand, maar dat is naar eigen zeggen om calamiteiten te voorkomen. “Wij zijn bijvoorbeeld gerechtigd om kosten te verhalen wanneer een band niet komt opdagen om zijn cd op te nemen. Dat geld is tenslotte van de believers, niet van de band.” Al met al vindt Vosmeijer dat alles in het rapport wordt uitgelegd als een strop om de nek van de artiest. Hij overweegt stappen tegen MMFnl.

Nemesea, een gothicband uit Groningen, was de eerste band die de grens van 50.000 dollar haalde en dus de studio in mocht. “We hebben toevallig vandaag de master gekregen”, zegt gitarist Hendrik Jan de Jong. Hij is positief over SellaBand. “We hebben een paar keer gesproken met platenmaatschappijen, maar dit is veel beter dan een normaal platencontract. Ja, wij hebben er met een advocaat naar gekeken.”

De Jong snapt het MMFnl niet. “Het is onzin dat je de rechten van de demo’s die je voor je de 50.000 dollar haalt kwijt bent. En SellaBand bepaalt helemaal niet zoveel voor je; wij mochten zelf een studio, een A&R manager en een mixer kiezen. Een voordeel vind ik ook dat bij SellaBand de contracten gewoon online staan. Normale platenmaatschappij maken je eerst lekker en komen daar pas later mee.” De cd van Nemesea heet ‘In control’ en verschijnt eind deze maand.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-04-2008 8:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Onlinemuziekbedrijf Sellaband ontvangt grote investering
Uitgegeven: 8 april 2008 09:09
Laatst gewijzigd: 8 april 2008 10:47

AMSTERDAM - Het internationale onlinemuziekbedrijf Sellaband ontvangt een investering van 3,5 miljoen euro om verder te groeien. Deze investering is afkomstig van het Nederlandse Prime Technology Ventures, aldus een woordvoerster van laatstgenoemd bedrijf.

Het in Amsterdam gevestigde Sellaband is een onlinedienst waarbij muziekliefhebbers met een bedrag vanaf 6 euro kunnen meehelpen een aankomende artiest of band aan een cd-opname te helpen.

Zodra ruim 31.000 euro is binnengehaald, kan de artiest of groep de studio in. Voor die tijd kan de inlegger zich nog terugtrekken. Is de artiest succesvol, dan profiteren de fans mee.

Achttien bands

Sellaband ging anderhalf jaar geleden online en heeft al van achttien bands uit elf verschillende landen een cd uitgebracht. In totaal werd 2 miljoen ingelegd voor vele artiesten, maar alleen deze achttien brachten het tot een opname.

Sellaband wil vooralsnog een beter onderkomen in Amsterdam dan nu, en dan ook vaste vestigingen in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten, aldus een woordvoerder van dit bedrijf. Hij zei dat Sellaband de eerste was met dit concept, maar dat het na anderhalf jaar al diverse navolgers kent.




in 1,5 jaar achttien bands ... 2miljoen inleg . 18 x 31000 = 558.000

Waar blijft die rest 1,5 miljoen?


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen