IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : voor de verandering eens interessant nieuws (opeth) Vorige pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-01-2011 16:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2011 15:49 schreef suul het volgende:
Akerfeldt speelt zichzelf (Gerrie) in New Kids.




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-09-2011 9:57 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Is dit nou het algemene Opeth tipoc?


enniewees:

Opeth haat Spotify
Laatste update: 19 september 2011 00:01

AMSTERDAM – Fans hebben drie jaar moeten wachten op Heritage, het nieuwe album van Opeth. “Vroeger tourde je om je plaat te promoten. Tegenwoordig is een plaat de promotie voor je tour”, zegt frontman Mikael Åkerfeldt tegen NU.nl.

“In zes of zeven maanden heb ik, op één nummer na, het hele album zelf geschreven. Pas na de tour. Zolang ik nog geen lege agenda heb, kan ik niet schrijven. Ik heb Heritage al eerder een 'acquired taste' genoemd. In ieder geval onder metalliefhebbers.”

“Voor iemand die de laatste twintig jaar op een dieet van Iron Maiden heeft geleefd, zal het wat moeite kosten om dit album te kunnen waarderen. Ik ben wel klaar met die heftigheid. Dat er geen grunter op deze plaat staat, is geen statement dat we het nooit meer zullen doen. Het paste gewoon niet bij deze nummers.”

.“Het is intens op een andere manier. Als je het vaker hoort, zal het je raken op een manier waarop onze andere albums dat niet kunnen. En om eerlijk te zijn: dat grunten vind ik niet meer zo te gek als toen ik vijftien was”, bekent Åkerfeldt.


Verzadigd

“De metalscene is verzadigd. De jaren negentig en de jaren nul waren voor metal goede jaren, maar de écht grote dingen gebeurden in mijn ogen niet. Er zijn geen hedendaagse metalbands die ik echt waardeer. Bands als Meshuggah vind ik nog steeds fucking impressive, maar een hele plaat is een beetje veel van het goede.”

“Waar ik veel naar luister, is Joni Mitchel. Ik hou van Joni Mitchel. Ik zou met haar trouwen als ik niet al getrouwd was. Niet dat ik haar ooit ontmoet heb. Ik zou flauwvallen! Ik luister veel naar obscure bands waar geen mens ooit van gehoord heeft, maar ik hou ook van The Beatles. Abbey Road, daar kan ik naar blijven luisteren en telkens weer nieuwe dingen horen.”

Orakel

“In Stockholm heb ik een wekelijks radioprogramma. Een een uur lang op de nationale radio praten over mijn platen. Ik schrijf er ook columns over. Ik doe mijn best om muziek die mij heeft beïnvloed onder de aandacht te brengen in de hoop dat het anderen ook zal raken. Ik zeg niet dat ik een orakel ben, maar ik voel me beter als ik ervoor kan zorgen dat iemand een bepaalde band goed vindt.”

“Hetzelfde geldt voor Heritage. Ik kan niet zeggen dat dat het erfgoed is dat we willen nalaten. Dat zou hoogdravend zijn. Het is meer een eerbetoon aan de geschiedenis van de Zweedse popmuziek. Die is uniek. Heel melancholisch. Dat is iets dat we willen doorgeven aan de toekomst.”

Verpesten

“Ik koop zo veel muziek... Gekkenwerk! Mijn grote droom is om mijn eigen platenzaak te openen. Ik heb geen affiniteit met deze downloadgeneratie. Ik haat Spotify. Ik snap dat het fijn is als het gratis is, maar er gaat iemand onder lijden. Het zal uiteindelijk de industrie verpesten.”

“Er zullen geen nieuwe bands gecontracteerd worden en oude bands zullen het hoofd niet boven water kunnen houden. Het is lastig om hier als muzikant over te praten. Mensen denken direct dat je hebzuchtig bent. Dat is niet zo. We leveren een product, net als ieder ander bedrijf.”

Onverantwoordelijk

“Als platenlabels hierdoor sluiten en bands zichzelf moeten verkopen via hun website en MySpace, hoe kun je dan tussen alle shit het echte goud nog vinden? Iedereen wil rockster zijn. Dat kan niet, net als niet iedereen chauffeur kan zijn. Het lijkt zo simpel: onverantwoordelijk zijn, bier drinken en groupies hebben. Dat is niet de realiteit.”

“Ga maar eens twee maanden met ons mee op tour. Het is hard werken, maar ik mag niet klagen. Er een reden dat ik dit al twintig jaar doe. Ik hou van de aandacht en dat mensen zeggen dat je god bent. Iedereen heeft een ego.”

Bieber

“Touren vind ik zwaar. Ik hou van de dynamiek in mijn leven, maar ik mis mijn gezin. Mijn kinderen zijn te jong om mee te gaan. Geef hen maar Justin Bieber.” Bij het noemen van de Bieber trekt Åkerfeldt zijn wenkbrauw op. “Ik kan niet zeggen dat ik ernaar luister, maar die jongen is mateloos populair.”

“Wij zijn te klein om in zijn voorprogramma te mogen spelen. Anders zou ik het zo doen!”, lacht hij. “Het is belangrijk om in de toekomst ook een boeiende culturele industrie te hebben. Ik denk dat muziek belangrijker is voor mensen dan ze zich misschien realiseren. Het is voor velen een religie. Voor mij wel. Zonder dat houdt alles op.”

© NU.nl/Marina Veereschild


 


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 19-09-2011 12:26 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Goede vent die Akerfeldt, goede vent. Totaal geen arrogante zak of zo. Hou ook wel van zijn humor. Waar haalt hij overigens in godsnaam de tijd vandaan voor al die bezigheden bij elkaar?


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen