IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : vraagje over de basgitaar Vorige pagina
BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 27-07-2022 20:51 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

Nevermind, fixed it.

[Dit bericht is gewijzigd door BillekeAlwerti op 27-07-2022 21:06]


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 27-07-2022 21:36 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

Ja nee toch wel een vraag, hoe krijg je de snaren dichter tegen het fretboard aan?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2022 21:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Da's ingewikkeld. Kan de hals zijn die je moet verstellen. Die kan hol staan dus moet de halspen strakker. Je kunt ook de zadels van de brug nog verstellen. (waar de snaren overheen lopen op de body)

Als het heel kut is en je geen ervaring heb zou ik het laten doen. Want het is heel makkelijk het te verkloten als je niet goed weet wat je aan het doen bent.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 27-07-2022 21:40]


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 27-07-2022 21:41 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

Oh, sowieso dan, want het ding is al eens bij de nek gebroken geweest door de eigenaar voor mij

Rekenen ze daar over het algemeen geld voor? Zo ja hoeveel?

[Dit bericht is gewijzigd door BillekeAlwerti op 27-07-2022 21:44]


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-07-2022 21:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://gitaarlesvankoen.nl/gitaar-afstellen-hoe-moet-het/

quote:
De kosten van een afstelbeurt verschillen een elektrische gitaar is qua afstellen meer werk dan een akoestische gitaar
De akoestische gitaar heeft als een van de weinige instrumenten een voorgeschiedenis van 500 jaar. De gitaar is een snaarinstrument, dat met een plectrum of de vingers wordt bespeelt. Het woord gitaar stamt af..
. Daarnaast is het zo dat de prijs ook beïnvloed kan worden, omdat er een nieuwe topkam of brugzadel nodig is. Als richtprijs voor een standaard afstelbeurt kan je tussen de 40 en 65 euro hanteren. Het vlakken van fretten is daarentegen een stuk duurder. Dit is dan de uitgebreidere afstelbeurt en kost tussen de 150 en 200 euro.

Een afstelbeurt bij een gitaar van onder de 100 euro is eigenlijk overbodig, mits er een emotionele waarde aan de gitaar zit. Je kunt natuurlijk niet van een “lelijk eendje een prachtige zwaan” maken


Of deze:

https://www.gitaarservice.nl/tarieven.html



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 27-07-2022 21:51]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 27-07-2022 22:45 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

Volgens mij heeft mijn basgitaar geen halspen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2022 23:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Uitgesloten.


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 27-07-2022 23:23 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

Ik ga die hele hals gewoon losschroeven en we zien wel :’)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2022 23:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Zit er geen plaatje op de kop? Daar zit het meestal.

Anders onder het fretboard bij de body.


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 28-07-2022 11:24 by BillekeAlwerti Wijzig reactieProfiel van BillekeAlwertiQuote dit bericht

Geen plaatje bovenaan nee.




De tering. Ik ben geen expert maar.. :') Verschillende maten schroeven ook, schroeven die doordraaien :') Roest :') Meerdere keren verkeerd geboord :') Ik zei nog grappend tegen de muziekwinkelmedewerker dat het ding volgens mij uit een sloot is ontstaan, maar begint het wel op te lijken :')
Heb nu alleen nog een metalen plaatje achterop te gaan.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen