IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het grote Jan's cavia is overleden! (nieuwstopic deel DCLXIII) Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 10-10-2006 13:49 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 10 oktober 2006 13:26 schreef Misanthrope het volgende:
Ik ben ook niet bang dat ze weer richting autarkie gaan. Maar een land met tussen de 250 en 300 miljoen inwoners, dat zijn verleden niet is vergeten, dat nog best wat in imperialisme ziet, dat zo'n sterke economie heeft en op slechte voet staat met een hoop buurlanden, dat levert geheid destabilisatie op en een China dat flink zal investeren in haar eigen leger.



Heb je het over Japan of de VS?

quote:

Als het leger van China sterker wordt dan het Amerikaanse leger, wat dan? Of als het Japanse leger zelfs al sterker wordt dan het Amerikaanse leger, wat dan?


China moet het nu vooral van aantal hebben, de Amerikanen hebben technisch veel beter spul. Maar China is natuurlijk wel met een inhaalslag bezig, leuke gadgets uit Rusland halen, zelf ontwikkelen en dan ook een keer in het jaar een grote oefening met de Russen. Tijdje terug hoorde ik iets over de ontwikkeling van een wapen tegen vliegdekschepen (toch het beste wapensysteem van de VS overzee).
Ook zie ik het Japanse leger niet zo snel sterker worden dan het Amerikaanse, het is wel een goed ontwikkeld land maar een kleiner inwonertal, en qua grondstoffen en ruimte is Japan best krap. Die moeten bijna alles overzee halen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-10-2006 13:52 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 10 oktober 2006 13:26 schreef Misanthrope het volgende:


Als het leger van China sterker wordt dan het Amerikaanse leger, wat dan?

dan walsen ze mogelijk taiwan binnen.
en wat is de status van INdonesië?? daa wonen toch ook aardig wat mensen. Hebben die een leger dat de moeite waard is? is de islamisering een mogelijk toekomstig probleem? of valt dat wel mee (en krijgen we een vertekend beeld via het nieuws??)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-10-2006 13:53 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 10 oktober 2006 13:49 schreef Nimbus het volgende:
Heb je het over Japan of de VS?

Jappenland


quote:
China moet het nu vooral van aantal hebben, de Amerikanen hebben technisch veel beter spul. Maar China is natuurlijk wel met een inhaalslag bezig, leuke gadgets uit Rusland halen, zelf ontwikkelen en dan ook een keer in het jaar een grote oefening met de Russen. Tijdje terug hoorde ik iets over de ontwikkeling van een wapen tegen vliegdekschepen (toch het beste wapensysteem van de VS overzee).
Ook zie ik het Japanse leger niet zo snel sterker worden dan het Amerikaanse, het is wel een goed ontwikkeld land maar een kleiner inwonertal, en qua grondstoffen en ruimte is Japan best krap. Die moeten bijna alles overzee halen.
Jappenland heeft een goeddraaiende economie en kan makkelijk vanalles importeren. Ze zijn niet alleen afhankelijk van de VS voor zaken als olie enz., maar hebben hun zaakjes op dat gebied tegenwoordig al netjes zelf geregeld.

Als Jappenland opbouwt, dan zal China ook opbouwen en waarschijnlijk meer investeren in het leger.

Ik heb het dus over een mogelijk en zeer waarschijnlijk scenario, niet over het nu al is.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-10-2006 13:55 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 10 oktober 2006 13:52 schreef attila_de_hun het volgende:
dan walsen ze mogelijk taiwan binnen.
en wat is de status van INdonesië?? daa wonen toch ook aardig wat mensen. Hebben die een leger dat de moeite waard is? is de islamisering een mogelijk toekomstig probleem? of valt dat wel mee (en krijgen we een vertekend beeld via het nieuws??)
Het is het grootste moslimsland met 270 miljoen inwoners (daar zitten ook een aantal christenen en jungle apen tussen). Qua leger stelt Indonesie niet zoveel voor, net zo min als het qua economie bij de grote spelers hoort. Een hip leger is nogal sterk verbonden met een sterke economie.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-10-2006 13:57 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 10 oktober 2006 13:55 schreef Misanthrope het volgende:
Een hip leger is nogal sterk verbonden met een sterke economie.


Klopt.

GDP van Indonesie is de helft van het Nederlandse GDP terwijl daar 16 keer zoveel mensen wonen...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 10-10-2006 13:58 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 10 oktober 2006 13:53 schreef Misanthrope het volgende:
Jappenland


Jappenland heeft een goeddraaiende economie en kan makkelijk vanalles importeren. Ze zijn niet alleen afhankelijk van de VS voor zaken als olie enz., maar hebben hun zaakjes op dat gebied tegenwoordig al netjes zelf geregeld.

Als Jappenland opbouwt, dan zal China ook opbouwen en waarschijnlijk meer investeren in het leger.

Ik heb het dus over een mogelijk en zeer waarschijnlijk scenario, niet over het nu al is.


Volgens Wikipedia heeft Japan een inwonertal van zo rond de 130 miljoen en geen 250-300 miljoen

En ik denk wel dat je gelijk hebt wat betreft een wapenwedloop in die regio, als de een beginr uit te breiden.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-10-2006 14:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

maar is dat voldoende dat ze niet gaan investeren in atoombommen en/of andere wapens? NK toont toch aan dat dat gewoon gebeurt als de leiders dat willen. nu is Indonesie natuurlijk anders maar moeglijk voelen ze zichh gedwongen mee te gaan doen in een wapenwedloop (wat begrijpelijk is als al hun noorderburen zich seriesu gaan bewapenen: ik meen me ergens te herinneren dat er ook bepaalde spanningen waren tusdsen japan en indonesie). en laten we australië niet vergeten...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-10-2006 14:01 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 10 oktober 2006 13:58 schreef Nimbus het volgende:
Volgens Wikipedia heeft Japan een inwonertal van zo rond de 130 miljoen en geen 250-300 miljoen
Hmmm... vergissinkje. Wist trouwens niet dat Rusland zo weinig inwoners had.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 10-10-2006 14:04 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 10 oktober 2006 14:01 schreef Misanthrope het volgende:
Hmmm... vergissinkje. Wist trouwens niet dat Rusland zo weinig inwoners had.




Inderdaad weinig mensen voor zo een groot land, kunnen wij misschien niet een stukje kopen? Kunnen we zelf grondstoffen importeren, zijn we niet meer afhankelijk van Moskou, die willen nog weleens een kraan dichtdraaien als een van de vroegere landen van de SU wat teveel met het westen flirt.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-10-2006 14:08 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 10 oktober 2006 14:00 schreef attila_de_hun het volgende:
maar is dat voldoende dat ze niet gaan investeren in atoombommen en/of andere wapens? NK toont toch aan dat dat gewoon gebeurt als de leiders dat willen. nu is Indonesie natuurlijk anders maar moeglijk voelen ze zichh gedwongen mee te gaan doen in een wapenwedloop (wat begrijpelijk is als al hun noorderburen zich seriesu gaan bewapenen: ik meen me ergens te herinneren dat er ook bepaalde spanningen waren tusdsen japan en indonesie). en laten we australië niet vergeten...
Japan heeft spanningen met ongeveer elk buurland.

Indonesie is een 'democratie'. Ik denk niet dat de bevolking het daar zal accepteren als de regering zoveel geld zou gaan investeren in nucleaire ambities. Maar het zou best kunnen dat ze daar dan in gaan investeren, aangezien een atoombom goedkoper is dan een hip leger. Je hebt er alleen de juiste technologie en het juiste materiaal voor nodig. Het bij elkaar krijgen van technologie en materiaal is een langdurend proces.
Het zijn buiten de rijke landen om vooral dictaturen die bereid zijn veel te investeren in een leger en nucleaire wapens, maar dictaturen zijn makkelijk af te zetten (weg te bombarderen), waardoor hun nucleaire ambities al in een vroeg stadium tenietgedaan kunnen worden (als we Kim Jong-Il een paar jaartjes eerder kaputt hadden gebombardeerd ipv te vertrouwen op hippiediplomatie, zouden de bewoners misschien wel te eten hebben gehad en zou N-Korea geen nucleaire wapens hebben). Zelden heeft een dictatuur geld voor een hip uitgerust leger (immers, Saddam had ondanks zijn grote hoeveelheid oliegeld en financieele steun van de Amerikanen een, naar westerse normen, bagger leger in de oorlog tegen Iran).


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-10-2006 14:09 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 10 oktober 2006 14:04 schreef Nimbus het volgende:


Inderdaad weinig mensen voor zo een groot land, kunnen wij misschien niet een stukje kopen? Kunnen we zelf grondstoffen importeren, zijn we niet meer afhankelijk van Moskou, die willen nog weleens een kraan dichtdraaien als een van de vroegere landen van de SU wat teveel met het westen flirt.
Vooralsnog is het met de huidige technologie te duur om bij de grondstoffen van Rusland te komen. Boren in Siberie is een dure hobby.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 10-10-2006 14:15 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 10 oktober 2006 12:29 schreef Chelman het volgende:
Euh volgens mij heet het N-O Polder omdat het N-O van het Ijsselmeer betrof....

Het is iig midden-nederland.


Het was natuurlijk al een stukje van het Ijsselmeer
Midden-Nederland lijkt me voor dat gebied wel wat ruim genomen met het midden
(afgezien dat we het over noord,oost,west, etc. hebben en daar geen 'midden' is )


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 10-10-2006 14:17 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 10 oktober 2006 12:31 schreef blonde rockgod het volgende:
Ah, daarom zijn ze stout dus!

Heb gisteren nog iets opgevangen, namelijk dat N-Korea het hele atoomprogramma wou cancellen, maar omdat Dhr. Bush met zijn "Axxes of Evil" toespraak kwam, hebben ze er maar vanaf gezien en zijn ze dubbel zo hard aan het werk gegaan. Goede taktiek van Dhr. Bush!


Het heeft niet geholpen in ieder geval. Kim ziet dan ook in dat programma zijn enige redmiddel tegen een eventuele invasie zoals bij andere landen in dat rijtje reeds plaatsvond.
Ik kan hem in die visie geen ongelijk geven overigens.
(afgezien van het feit dat de soldaatjes van de VS op zijn en hij eigenlijk best wel veilig is nu...)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-10-2006 15:32 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Nieuw slagwapen:

Moeder misbruikt baby als wapen

Een vrouw in de Amerikaanse staat Pennsylvania is aangeklaagd omdat zij tijdens een huiselijke ruzie haar bloedeigen baby als een soort slagwapen heeft gebruikt. De 27-jarige moeder zou de zuigeling bij de beentjes hebben gepakt en door de lucht hebben gezwiept om haar vriend te slaan, meldden Amerikaanse media maandag.

De vrouw werd een dag eerder door de politie opgepakt en moet terechtstaan voor zware mishandeling. De baby is met een schedelbreuk en bloedingen in de hersens in het ziekenhuis opgenomen, maar verkeert buiten levensgevaar. De vier andere kinderen van de vrouw zijn na het incident in de plaats Erie uit huis geplaatst.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-10-2006 15:41 by Iskariot Profiel van Iskariot

'Allochtoon moet bicultureel gaan heten'

Uitgegeven: 10 oktober 2006 15:31
Laatst gewijzigd: 10 oktober 2006 15:31
NOORDWIJK - Een allochtoon is geen allochtoon, maar een bicultureel. Tenminste, als het aan De Baak ligt, het opleidingscentrum van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Het woord bicultureel moet de positieve tegenhanger van het woord allochtoon worden.

"Bicultureel ben je als je je hebt verrijkt met minstens één andere cultuur", aldus De Baak dinsdag. Het opleidingscentrum wil dat 'biculturele inspirators', oftewel succesvolle allochtonen, jongeren uit minderheidsgroepen stimuleren om hogerop te komen.

De Baak is niet de eerste die een poging doet om de term allochtoon te wissen. Vorig jaar drongen enkele fracties in de Tweede Kamer er bij het kabinet op aan om het begrip te schrappen, omdat het een negatieve betekenis zou hebben. Het kabinet liet echter weten het woord te blijven gebruiken.

Gastarbeiders

In het gewone spraakgebruik zijn de afgelopen veertig jaar verschillende benamingen gebruikt om migranten aan te duiden, zoals gastarbeiders, buitenlanders, immigranten, medelanders en nieuwe Nederlanders. In de jaren tachtig gebruikte de overheid nog vooral de term etnische minderheden. Vanaf het begin van de jaren negentig raakte het begrip allochtonen steeds meer ingeburgerd.


Goed bezig jongens ...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-10-2006 15:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Godver hebben die knakkers nou niets beters te doen ...


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 10-10-2006 16:56 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

wou em net posten

Maar idd, nu dit weer


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-10-2006 17:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik vind aan Luie Flikker ook gene negatieve klank .. zal die eens voorstellen ...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-10-2006 0:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ chelman: ik denk niet dat het zo makkelijk gaat, in verhouding hebben de noord koreanen het grootste leger, zo'n 10% dat is dus een leger van zo'n 2,2 miljoen mensen. En de weersomstandigheden zijn vele malen slechter als in irak. China staat niet achter Noord korea maar zeker ook niet achter de VS. Als china zich erin gaat mengen zullen zij uitmaken wie gaat winnen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-10-2006 3:49 by Heiden Profiel van Heiden

Laten we maar hopen dat China zich nergens in hoeft te mengen, het is tot nu toe nog nooit gebeurd, maar als dat gebeurd is het ook goed mis. Ik heb wel respect voor die landen, die hebben tenminste niet de slechte gewoonte om direct ergens een leger naar toe te sturen als het ze niet aanstaat.
Wat dat betreft zal Amerika alleen nog maar meer terrorisme oproepen in haar oorlog tegen het terrorisme omdat ze overal hun joodse tentakels moeten verspreiden met hun coca-cola democratie.
Namen ze maar eens een voorbeeld aan die "kwaadaardige" regimes die dus wel in leven en laten leven geloven.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-10-2006 8:31 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 10 oktober 2006 15:41 schreef Iskariot het volgende:
'Allochtoon moet bicultureel gaan heten'

Uitgegeven: 10 oktober 2006 15:31
Laatst gewijzigd: 10 oktober 2006 15:31
NOORDWIJK - Een allochtoon is geen allochtoon, maar een bicultureel. Tenminste, als het aan De Baak ligt, het opleidingscentrum van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Het woord bicultureel moet de positieve tegenhanger van het woord allochtoon worden.

"Bicultureel ben je als je je hebt verrijkt met minstens één andere cultuur", aldus De Baak dinsdag. Het opleidingscentrum wil dat 'biculturele inspirators', oftewel succesvolle allochtonen, jongeren uit minderheidsgroepen stimuleren om hogerop te komen.

De Baak is niet de eerste die een poging doet om de term allochtoon te wissen. Vorig jaar drongen enkele fracties in de Tweede Kamer er bij het kabinet op aan om het begrip te schrappen, omdat het een negatieve betekenis zou hebben. Het kabinet liet echter weten het woord te blijven gebruiken.

Gastarbeiders

In het gewone spraakgebruik zijn de afgelopen veertig jaar verschillende benamingen gebruikt om migranten aan te duiden, zoals gastarbeiders, buitenlanders, immigranten, medelanders en nieuwe Nederlanders. In de jaren tachtig gebruikte de overheid nog vooral de term etnische minderheden. Vanaf het begin van de jaren negentig raakte het begrip allochtonen steeds meer ingeburgerd.


Goed bezig jongens ...




en al die lui die niet eens fatsoenlijk nederlands spreken? hoe kun je die BIcultureel noemen?

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 11-10-2006 8:31]


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-10-2006 8:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 oktober 2006 3:49 schreef Heiden het volgende:
Laten we maar hopen dat China zich nergens in hoeft te mengen, het is tot nu toe nog nooit gebeurd, maar als dat gebeurd is het ook goed mis.


Er is toch al eens een Korea-oorlog geweest? En toen heeft China zich er mee bemoeid als ik het goed heb.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-10-2006 8:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 11 oktober 2006 8:38 schreef attila_de_hun het volgende:
Er is toch al eens een Korea-oorlog geweest? En toen heeft China zich er mee bemoeid als ik het goed heb.


Denk dat een oorlogje in die contreien wel goed is voor onze "westerse" economie ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-10-2006 8:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 oktober 2006 8:40 schreef Jenje het volgende:


Denk dat een oorlogje in die contreien wel goed is voor onze "westerse" economie ...


ik zie de stroom vluchtelingen al weer naar onze kant toe opkomen (vietnamese bootvluchtelingen, herinnert iemand die nog?). en aangezien "buitenlanders" nu niet meer zo populair zijn vraag ik me af of "wij" wel zo blij met een "oorlogje" dara zijn.

nee, ik vind alleen een oorlog daar gerechtvaardigd als die Kim et al verwijderd worden( of om zeep worden geholpen)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-10-2006 8:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 11 oktober 2006 8:45 schreef attila_de_hun het volgende:
ik zie de stroom vluchtelingen al weer naar onze kant toe opkomen (vietnamese bootvluchtelingen, herinnert iemand die nog?). en aangezien "buitenlanders" nu niet meer zo populair zijn vraag ik me af of "wij" wel zo blij met een "oorlogje" dara zijn.

nee, ik vind alleen een oorlog daar gerechtvaardigd als die Kim et al verwijderd worden( of om zeep worden geholpen)
Ah joh, zo ver roeien die krengen nie .. maar er komen veel goederen uit die regionen, en die zullen dan uit europa moeten gaan komen ..


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen