IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressie, Schizofrenie, Psychose [geestelijke aandoeningen e.d.] Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 08-09-2006 11:08 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Hier een link naar het vorige topik: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/935/20

Ik heb wat meer ziektes in de titel gezet zodat het wat vaker/sneller gevonden zal/kan worden met de search.

Anyway, laatste gespreksonderwerp was de dubbeldiagnose en het feit dat een zichzelf respecterend psychiatrisch ziekenhuis en kennis over in huis moet hebben [dit is niet zo, maar zou zo moeten zijn].

Zijn er verder mensen bij wie zonlicht een directe, merkbare invloed heeft [qua gemoedstoestand dan]?


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 08-09-2006 11:10 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

elke jaar doe ik aan licht therapie, met zo'n lichtbak waar ik elke ochtend even voor moet zitten.
voor de aanmaak van melatonine.
was eerst sceptisch maar het sleept me wel door de donkere dagen.

edit: komt bij dat ik sowieso wisselende stemmingen heb en deze worden versterkt door het wisselen van de seizoenen.

[Dit bericht is gewijzigd door BitchSlap op 08-09-2006 11:11]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 08-09-2006 11:13 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 8 september 2006 11:10 schreef BitchSlap het volgende:
elke jaar doe ik aan licht therapie, met zo'n lichtbak waar ik elke ochtend even voor moet zitten.
voor de aanmaak van melatonine.
was eerst sceptisch maar het sleept me wel door de donkere dagen.

edit: komt bij dat ik sowieso wisselende stemmingen heb en deze worden versterkt door het wisselen van de seizoenen.
Daar zit ik zelf ook over na te denken. Lange donkere dagen eisen namelijk ongeveer per definitie z'n tol bij mij. En elk jaar de halve herfts + winter naar Hawai zit er ook niet in [niet elk jaar althans ].


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 08-09-2006 11:15 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

als het goed is wordt het gewoon vergoed door je ziekenfonds. moet alleen wel borg betalen voor die lichtbak.
alles beter dan praatgroepen denk ik dan maar


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 08-09-2006 11:17 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Dat is er fijn, die vergoeding. Bepaalde therapieen zijn namelijk echt abnormaal duur [als je ze zelf moet betalen dan].
En opzich heb ik geen problemen met praatgroepen, ik kan alleen geen geschikte vinden [en als ik die vind zijn het allemaal vrouwen].


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 08-09-2006 11:18 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Die lichbakken kn je toch ook zelf een aanschaffen?
Dat zijn toch die infrarood of uv lampen ofzoiets? Of haal ik nu een hele hoop door elkaar?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 08-09-2006 11:18 by Doomy Profiel van Doomy

zit juist geen uv licht in toch?


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 08-09-2006 11:20 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

ik haat praatgroepen. zodra er bij mij een werd aangeboden had ik constant het gevoel alsof ik "afgescheept" werd.
en ik wil gewoon alle aandacht voor mijn issues en vind de problemen van anderen vaak onbelangrijk. onder het mom van "kind wat loop je te zeiken"...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-09-2006 11:40 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 8 september 2006 11:20 schreef BitchSlap het volgende:
ik haat praatgroepen. zodra er bij mij een werd aangeboden had ik constant het gevoel alsof ik "afgescheept" werd.
en ik wil gewoon alle aandacht voor mijn issues en vind de problemen van anderen vaak onbelangrijk. onder het mom van "kind wat loop je te zeiken"...


Uuuuh, dus jij neemt anderen met ze zelfde problemen als jij niet serieus als ik het goed lees?

Rare vraag misschien, maar waarom zouden anderen jouw problemen dan wel serieus nemen

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 08-09-2006 11:50]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 08-09-2006 13:11 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 8 september 2006 11:08 schreef Slechtheid het volgende:
Zijn er verder mensen bij wie zonlicht een directe, merkbare invloed heeft [qua gemoedstoestand dan]?


Mijn zusje woont sinds haar 19e in het buitenland (veelal Zuid-Europa, maar ook Azië) omdat ze letterlijk ziek wordt van het gebrek aan dag- en zonlicht hier. Inmiddels is ze 31 en kan ze iets beter met het Nederlandse klimaat omgaan, maar als ze hier langer dan twee weken is dan loopt ze leeg als een ballonnetje. Niet alleen haar stemming lijdt er onder, maar ook haar energiehuishouding gaat helemaal overhoop.

Ik heb er zelf gelukkig niet zo'n last van. En als de winter me te lang duurt, dan ga ik gewoon een weekje op visite bij m'n zusje.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 08-09-2006 19:42 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 8 september 2006 11:40 schreef XXL het volgende:
Uuuuh, dus jij neemt anderen met ze zelfde problemen als jij niet serieus als ik het goed lees?

Rare vraag misschien, maar waarom zouden anderen jouw problemen dan wel serieus nemen


ik had bij die praatgroep het gevoel dat iedereen waarvan ze dachten "daar kunnen we niets mee", op een hoop werden gegooid zovan; hoor elkaars gejammer maar aan.
de meiden waarmee ik in die praatgroep zat hadden last van puberproblemen zoals ruzies met ouders. ik zeg niet dat mijn issues dertijds erger waren maar ik voelde me er niet op m'n plaats omdat er bij mij andere dingen speelden.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-09-2006 19:44 by M. Profiel van M.

quote:
Op 8 september 2006 11:20 schreef BitchSlap het volgende:
en ik wil gewoon alle aandacht voor mijn issues en vind de problemen van anderen vaak onbelangrijk. onder het mom van "kind wat loop je te zeiken"...

LOL!


SLF PWNG FR TH WN



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 08-09-2006 19:45 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 8 september 2006 11:20 schreef BitchSlap het volgende:
en ik wil gewoon alle aandacht voor mijn issues en vind de problemen van anderen vaak onbelangrijk. onder het mom van "kind wat loop je te zeiken"...


oké, het was een beetje kort door de bocht van mij


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 08-09-2006 21:17 by Griffin Profiel van Griffin

mja, lijkt me dat ieder probleem even belangrijk zijn
de een ondervindt bv meer hinder van ruzie met ouders dan anderen
sommigen gaan prima met een scheiding om terwijl anderen daar erg veel moeite mee hebben
en het onbelangrijker vinden van anderen is wrs nog een issue boven de issue die je al had


SoM
Usericon van SoM
Posted 08-09-2006 21:44 by SoM Profiel van SoM

Ik zag vandaag nog de gehele DSM IV staan in de Universiteitsbibliotheek. Lekker dik naslagwerkje


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-09-2006 22:26 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 8 september 2006 21:17 schreef Griffin het volgende:
mja, lijkt me dat ieder probleem even belangrijk zijn



Dan is dan ook wel zo maar in de belevenis van een persoon met problemen zijn de eigen problemen vaak het "ergst" en de rest maar bijzaak.


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 08-09-2006 22:44 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 8 september 2006 22:26 schreef MMayo het volgende:
Dan is dan ook wel zo maar in de belevenis van een persoon met problemen zijn de eigen problemen vaak het "ergst" en de rest maar bijzaak.


inderdaad. als jezelf met je ziel onder je arm loopt zit je niet bepaald te wachten op problemen van anderen.


maar nu ben ik oké!
echt


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 08-09-2006 23:08 by Griffin Profiel van Griffin

quote:
Op 8 september 2006 22:26 schreef MMayo het volgende:
Dan is dan ook wel zo maar in de belevenis van een persoon met problemen zijn de eigen problemen vaak het "ergst" en de rest maar bijzaak.

ja precies maar dat wordt vaak ook een probleem op zichzelf
iemand met een psychische ziekte denkt daarom vaak alleen aan hem/haarzelf omdat hun ellende erger is dan dat van anderen


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 08-09-2006 23:09 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

sociopaat?

edit;
http://www.submagazine.nl/sub3/sociopaat.htm

[Dit bericht is gewijzigd door BitchSlap op 08-09-2006 23:12]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2006 23:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 8 september 2006 11:15 schreef BitchSlap het volgende:
als het goed is wordt het gewoon vergoed door je ziekenfonds. moet alleen wel borg betalen voor die lichtbak.
alles beter dan praatgroepen denk ik dan maar
SAD's kun je niet oplossen door praten aangezien het ontstaan door een fysiek gebrek aan bepaalde chemicaliën in je lichaam ... dmv die lichtbak krijg je die wel ... andere manier is zodra de zon ook maar beetje schijnt naar buiten te gaan ...


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 08-09-2006 23:28 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 8 september 2006 23:18 schreef Jenje het volgende:
SAD's kun je niet oplossen door praten aangezien het ontstaan door een fysiek gebrek aan bepaalde chemicaliën in je lichaam ... dmv die lichtbak krijg je die wel ... andere manier is zodra de zon ook maar beetje schijnt naar buiten te gaan ...


dat is zeker waar, kwam er ook pas na lange tijd achter dat het daarmee te maken had enigzins.

de zon heeft altijd een positieve invloed op mensen, wij hebben zonlicht nodig


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2006 23:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Heb daar ondezoek naar gedaan tijdens stage meteo. Best interessant .. heeft niets te maken met een psychische afwijking of iets dergelijks, puur met een lichamelijke afwijking waardoor jouw lichaam meer zonlicht nodig heeft om jouw een "goed" gevoel te geven. Was "mooi" om te zien dat testpersonen echt depressieve emoties hadden puur door een zwaar bewolkte dag ..

Die lamp en de zon zijn de enigste effectieve medicijnen as far as I know ..


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 08-09-2006 23:34 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

inderdaad, geen prozac voor deze meid!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2006 23:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Niet doen idd, chemische rommel ...

Gewoon met de hond gaan wandelen buiten (ook als er bewolking is kan het helpen namelijk, indirect zonlicht helpt ook)


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 08-09-2006 23:37 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

heeft de hond even mazzel


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-09-2006 12:39 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 8 september 2006 21:44 schreef SoM het volgende:
Ik zag vandaag nog de gehele DSM IV staan in de Universiteitsbibliotheek. Lekker dik naslagwerkje
Ik heb zelf de beknopte handleiding [200+ blz.. ], en ik heb er spijt van dat ik die ooit heb gekocht. Je herkent jezelf namelijk overal wel [min of meer] in.

quote:
Op 8 september 2006 23:08 schreef Griffin het volgende:
ja precies maar dat wordt vaak ook een probleem op zichzelf
iemand met een psychische ziekte denkt daarom vaak alleen aan hem/haarzelf omdat hun ellende erger is dan dat van anderen
Hierom kan therapie juist wel helpen. De boel relativeren. Ik heb ook wel eens gedacht dat ik werkelijk het meest 'erg' van de hele wereld was. Niet is minder waar natuurlijk.

@Jenje: Het puur en alleen al aaien van een hond of kat werkt al bloeddrukverlagend [stresswerend].


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen