IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressie, Schizofrenie, Psychose [geestelijke aandoeningen e.d.] Vorige pagina | Volgende pagina
Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-10-2007 23:00 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Hoe help je iemand die erg depressief en suicidaal is (en hoogbegaafd..) en *niets* meer wil? Ik heb erg hard geprobeerd om hem te bewegen met psych, medestudenten te praten of ouders, maar dat wil allemaal niet zo. Hij zit ook niet echt om de hoek.. beetje naar allemaal.


~ By the fallen one I shall arise ~


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-10-2007 23:07 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 15 oktober 2007 23:00 schreef Ishtar het volgende:
Hoe help je iemand die erg depressief en suicidaal is (en hoogbegaafd..) en *niets* meer wil? Ik heb erg hard geprobeerd om hem te bewegen met psych, medestudenten te praten of ouders, maar dat wil allemaal niet zo. Hij zit ook niet echt om de hoek.. beetje naar allemaal.
Dat is een erg lastige situatie. Het is natuurlijk ook wel een grote stap om met iemand te gaan praten. Wat een kleine stap is, maar waar hormonen van vrij komen waar je je blijer van gaat voelen, is door te gaan sporten. Squashen bv. lekker de agressie en boosheid van je afmeppen.. maar alles onder het mom van gewoon ff iets anders.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-10-2007 23:12 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ja misschien moet ik hem niet meer proberen over te halen om hulp te zoeken (omdat dat ook enige irritatie kan oproepen op een gegeven moment, en ik heb dit al uitgebreid gedaan met alle argumenten die ik kon bedenken), maar idd gewoon voor te stellen om hard te gaan lopen of zoiets. Alleen hij wil meestal gewoon echt niets meer. Daar is weinig tegenin te brengen, hij heeft niet echt veel gevoel voor eigenwaarde, misschien omdat hij zich altijd aan moet passen aan de rest van de wereld ofzo.


~ By the fallen one I shall arise ~


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-10-2007 23:15 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 15 oktober 2007 23:12 schreef Ishtar het volgende:
Ja misschien moet ik hem niet meer proberen over te halen om hulp te zoeken (omdat dat ook enige irritatie kan oproepen op een gegeven moment, en ik heb dit al uitgebreid gedaan met alle argumenten die ik kon bedenken), maar idd gewoon voor te stellen om hard te gaan lopen of zoiets. Alleen hij wil meestal gewoon echt niets meer. Daar is weinig tegenin te brengen, hij heeft niet echt veel gevoel voor eigenwaarde, misschien omdat hij zich altijd aan moet passen aan de rest van de wereld ofzo.
Overhalen heeft geen zin.. a. je krijgt hem toch niet mee. b. als hij/ zij met tegenzin gaat, zal hij/zij niet openstaan voor behandeling of suggesties. chocola eten helpt ook
Meestal moet het z'n tijd gewoon duren. Is er weer even een periode dat het wat beter gaat, probeer je dan weer de helpende hand te bieden. Maar het is een zeer lastige situatie want het is moeilijk om zo iemand te benaderen en tot diegene door te dringen terwijl je dat zo graag wil om diegene te helpen.

[edit] zware pure chocolade1!! [edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 15-10-2007 23:16]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Johnny Twentyfour
Groesbeeks Metaal Front
Usericon van Johnny Twentyfour
Posted 15-10-2007 23:18 by Johnny Twentyfour Profiel van Johnny Twentyfourhttp://www.myspace.com/libithum

Johnny Twentyfour zijn is pas een geestelijke aandoening! J24



Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-10-2007 23:18 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

haha ja, en als hij dat stadium nou al voorbij is en straks echt een eind aan maakt? Had ik dan echt iets kunnen doen?


~ By the fallen one I shall arise ~


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 15-10-2007 23:22 by waterfiets Profiel van waterfiets

Wat een zure boel!


Johnny Twentyfour
Groesbeeks Metaal Front
Usericon van Johnny Twentyfour
Posted 15-10-2007 23:24 by Johnny Twentyfour Profiel van Johnny Twentyfourhttp://www.myspace.com/libithum

Zure wansmakelijke saus!



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-10-2007 23:25 by Mark Profiel van Mark

Gekotst?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-10-2007 23:26 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ja man! Ik ken m ook van periodes dat het wel goed gaat, en hij is niet het type aandachttrekker ofzo. Maar wel een beetje problematisch omdat hij eigenlijk te ver heen is om zichzelf nog echt te kunnen helpen zeg maar. Althans naar mijn oordeel..


~ By the fallen one I shall arise ~


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-10-2007 23:28 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 15 oktober 2007 23:18 schreef Ishtar het volgende:
haha ja, en als hij dat stadium nou al voorbij is en straks echt een eind aan maakt? Had ik dan echt iets kunnen doen?
Als iemand dat echt wilt, kan je er volgens mij echt niets aan doen. Het enige wat je kan doen is positieve dingen laten inzien. Laat zien waar diegene wel goed in is. Laat merken dat hij/zij belangrijk is. Een doel geven in het leven. Iedereen heeft kwaliteiten, misschien kan diegene wel goed tekenen, gitaarspelen whatever, merk dat op gewoon zo terloops. Ga vooral niet te diep in op de somberheid en hoe erg je het wel niet vind, want dat is alleen een negatieve spiraal en dat wil je juist doorbreken.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-10-2007 23:33 by Mark Profiel van Mark

Of een schop onder zijn hol geven en meeslepen op een avondje bieren en versieren.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Johnny Twentyfour
Groesbeeks Metaal Front
Usericon van Johnny Twentyfour
Posted 15-10-2007 23:34 by Johnny Twentyfour Profiel van Johnny Twentyfourhttp://www.myspace.com/libithum

Leef van dag op dag, vergeet de zorgen en denk aan je toekomst,....denk ook aan.....de drie RRR
Rust, Regelmaat en Reinheid



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-10-2007 23:37 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 15 oktober 2007 23:33 schreef Mark het volgende:
Of een schop onder zijn hol geven en meeslepen op een avondje bieren en versieren.
werkt ook wel goed. maar ook niet altijd.. op zo'n moment blauwtjes lopen is ook niet zo handig


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-10-2007 23:38 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 15 oktober 2007 23:28 schreef Cadaveria het volgende:
Als iemand dat echt wilt, kan je er volgens mij echt niets aan doen. Het enige wat je kan doen is positieve dingen laten inzien. Laat zien waar diegene wel goed in is. Laat merken dat hij/zij belangrijk is. Een doel geven in het leven. Iedereen heeft kwaliteiten, misschien kan diegene wel goed tekenen, gitaarspelen whatever, merk dat op gewoon zo terloops. Ga vooral niet te diep in op de somberheid en hoe erg je het wel niet vind, want dat is alleen een negatieve spiraal en dat wil je juist doorbreken.


Ja in ieder geval bedankt voor je adviezen.. en ik hoop dat het helpt. Die gozer barst van de kwaliteiten da's het probleem niet, maar sociaal is het nogal problematisch.


~ By the fallen one I shall arise ~


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-10-2007 23:38 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

quote:
Op 15 oktober 2007 23:38 schreef Ishtar het volgende:
Ja in ieder geval bedankt voor je adviezen.. en ik hoop dat het helpt. Die gozer barst van de kwaliteiten da's het probleem niet, maar sociaal is het nogal problematisch.
asperger?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-10-2007 23:39 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 15 oktober 2007 23:38 schreef Cadaveria het volgende:
asperger?



Oeh, dan is-ie wel heel goed in wiskunde!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-10-2007 23:40 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ja zoiets heeft hij ook wel eens genoemd ja.. heeft dat consequenties voor hoe ik met hem om moet gaan?


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-10-2007 23:41 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 15 oktober 2007 23:39 schreef Mark het volgende:
Oeh, dan is-ie wel heel goed in wiskunde!


Ja en de rest, als je alleen maar hele hoge scores haalt op gymnasiumniveau..
Wel handig maar niet zo boeiend in het dagelijks leven verder.


~ By the fallen one I shall arise ~


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-10-2007 23:42 by Mark Profiel van Mark

Ja, asperger is een bepaalde vorm van autisme die zich doorgaans uit in gebrek aan sociaal inlevingsvermogen. Vaak zie je dat iemand met asperger syndroom alles heel erg emotieloos en logisch benadert, zonder echt in te voelen hoe zijn uitspraken op iemand anders overkomen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-10-2007 23:43 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ja dat doet hij ook, en hij blijft ook zeggen dat ik me maar niet medelevend moet opstellen omdat dat zonde van mijn energie is. Is dat typerend?


~ By the fallen one I shall arise ~


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-10-2007 23:47 by Mark Profiel van Mark

Zekers. Ik ben zeker geen expert, maar afhankelijk van de zwaarte van zijn symptomen heeft het waarschijnlijk uitermate weinig zin om te proberen een gesprek op emotioneel vlak te voeren, dat komt dan toch totaal niet over. Probeer het met logica. Doet hij zelf waarschijnlijk sowieso al.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-10-2007 23:49 by Mark Profiel van Mark

Wat leesvoer, geen idee of het nuttig is maar misschien zit er wat in:

http://en.wikipedia.org/wiki/Asperger_syndrome


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-10-2007 23:50 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

bovendien hebben mensen met een autistische aanverwante stoornis moeite met het snappen van de door ons zo gewoon gevonden, sociale boodschappen. Wat je zegt zich altijd moeten aanpassen. Het kost ongelooflijk veel energie om in onze maatschappij mee te draaien waar iedereen van uit gaat hoe het allemaal werk. Extreme gevallen van niet snappen van sociale boodschappen is bijvoorbeeld dat je niet hoort te lachen bij een begrafenis e.d.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 15-10-2007 23:52 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

succes!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen