IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressie, Schizofrenie, Psychose [geestelijke aandoeningen e.d.] Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-10-2007 23:52 by Nimbus Profiel van Nimbus

Anders http://www.autsider.net/ voor meer informatie.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-10-2007 23:53 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 15 oktober 2007 23:47 schreef Mark het volgende:
Zekers. Ik ben zeker geen expert, maar afhankelijk van de zwaarte van zijn symptomen heeft het waarschijnlijk uitermate weinig zin om te proberen een gesprek op emotioneel vlak te voeren, dat komt dan toch totaal niet over. Probeer het met logica. Doet hij zelf waarschijnlijk sowieso al.


Ja ik ben ook niet de eerste de beste (ervaringsdeskundige zeg maar) en dat heb ik dus al gedaan. Maargoed, het bevestigt mij wel een beetje in hoe ik het tot nu toe aangepakt heb, dus dat is op zich wel positief. Ik heb ook het idee dat hij in gesprek met mij blijft omdat hij van mij een zinnige reactie terugkrijgt, en inderdaad niet vanwege een emotionele respons. Helaas is logica op zich ook niet genoeg om iemand uit een depressie te helpen, autist of niet.

Mijn vraag of ik écht iets zou kunnen doen om iemand te helpen geen TS te doen staat nog steeds overigens. Ik heb het nu hier gevraagd omdat dit de snelste weg is op dit moment, maar ik heb nog wel andere bronnen ook. Het blijft echter een lastige situatie.
Maar Mark en Cadaveria, in ieder geval dank voor je reactie.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-10-2007 23:56 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 15 oktober 2007 23:50 schreef Cadaveria het volgende:
bovendien hebben mensen met een autistische aanverwante stoornis moeite met het snappen van de door ons zo gewoon gevonden, sociale boodschappen. Wat je zegt zich altijd moeten aanpassen. Het kost ongelooflijk veel energie om in onze maatschappij mee te draaien waar iedereen van uit gaat hoe het allemaal werk. Extreme gevallen van niet snappen van sociale boodschappen is bijvoorbeeld dat je niet hoort te lachen bij een begrafenis e.d.


Dat lijkt me ook wel een gegronde reden voor depressie, al heeft hij dat zelf nooit zo aangegeven.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 15-10-2007 23:59 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 15 oktober 2007 23:52 schreef Nimbus het volgende:
Anders http://www.autsider.net/ voor meer informatie.


Ja dankje, misschien ook een juiste plek om mijn vraag te droppen.


~ By the fallen one I shall arise ~


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-10-2007 0:03 by Nimbus Profiel van Nimbus

Je zegt dat hij over veel kwaliteiten beschikt maar nergens zin in heeft?
Is er niet iets wat hij echt leuk vind, goed in is of wat hem echt interesseert.
Als het zo is dat hij Asperger heeft, zou het zo kunnen zijn dat hij net als veel mensen met Asperger iets heeft waar hij helemaal in op kan gaan, waar hij echt door gefascineerd is.
Zoals Cadaveria zegt zou je daar wat me kunnen doen.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 16-10-2007 0:08 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Oké.. goeie tip! Ik zal eens kijken of ik 'm aan het werk kan zetten.


~ By the fallen one I shall arise ~


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-10-2007 10:10 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Het is moeilijk iemand uit ene put te trekken als hij/zij er eenmaal inzit. Het is geen put met verticale muren [al lijkt het soms wel zo], maar met schuine muren. Hij/zij kan er dus tegenop lopen [eruit krabbelen]. Het gevaar is echter dat wanneer men 1 stap doet met uitglijd [tegenslag] en verder terugvalt dan dat men in eerste instantie was. Uiterste voorzichtigheid is dus gewenst bij het aanpakken van dergelijke personen.

Een schop onder de kont helpt vaak niet. Wat mensen ook vaker zeggen is: Gewoon gaan werken en niet zeuren, maar zo makkelijk zit het allemaal niet.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 16-10-2007 22:31 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Nee, dat begrijp ik wel, en ik zal het niet op een dwingende manier aanraden maar gewoon een keer droppen bij hem op een goed moment. Verder ben ik ook bang dat er niet zoveel is wat ik kan doen. Hij lijkt vrij vastbesloten om er een eind aan te maken, maar op dit moment geeft hij tegelijkertijd aan te apathisch te zijn voor zoiets.
Het lastige van deze situatie is wel vaak dat een behandelaar vaak zich richt op de depressie en suicidaliteit niet apart behandelt, terwijl dat misschien wel zou moeten, zeker bij hem. Hij zal daar zelf mee moeten komen. Nu heb ik gisteren bij het lezen over asperger wel begrepen dat zij altijd wel zeggen waar het op staan, dus zou hij ook erg veel baat hebben bij therapie lijkt me.


~ By the fallen one I shall arise ~


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-10-2007 9:55 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Behandelaren nemen vaak de gevolgen van de depressie weg, niet de oorzaak, en dat is jammer. Komt hij uit z'n depressie dan verdwijnt zijn suicidaliteit automatisch.
Verder is dat heel goed de kop in te drukken met medicatie.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 24-10-2007 12:31 by Kimmey Profiel van Kimmey

Volgends mij is mijn winterdepressie aan het opspelen.

Ik krijg langzaam nergens meer zin in, geen zin om eten te koken, wil alleen maar in bed liggen/tv kijken, als ik iets eet word ik snel misselijk, moeheid op en top en word al pissig als iemand vraagt of hij/zij er langs mag.

Krijgen meer mensen daar nu al last van?


Het is de lichtinval ;')


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-10-2007 12:32 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Jazeker. Ik ga het enorm fout te lijf met wiet. Depressie betekent bij mij bijna volautomatisch suicidale gedachten. En die zijn kut, die storen. Als ik wiet rook zijn die weg.

Maar goede manieren zijn sporten en lichttherapie.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 24-10-2007 12:35 by Kimmey Profiel van Kimmey

Maar daar kan je niet mee door blijven gaan lijkt me...

Tja ik heb nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem.
Ik begon eraan te denken dat het weer begonnen was omdat ik nu alweer een paar dagen niet lekker slaap enz.

en veel zin in zoet eten


Het is de lichtinval ;')


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-10-2007 12:39 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Niet doorgaan met wiet roken? Why not?

Kijk, at the moment werkt het, maar op de lange terwmijn werkt het een depressie alleen maar in de hand [passief op de bank hangen].

Ik stop altijd in het voorjaar, als de depressie weer wegtrekt.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 24-10-2007 12:42 by Kimmey Profiel van Kimmey

Nou als je nu door blijft blowen dan kan je de hele dag wel door blijven blowen, dat is ook geen oplossing.

ik heb nu ongeveer 4 winters hier last van en heb ook geblowt om het te onderdrukken, maar daar werd het bij mij alleen maar erger door.

Zit er wel overna te denken om eens te informeren over lichttherapie, misschien dat dat helpt.


Het is de lichtinval ;')


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-10-2007 12:44 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Lichttherapie werkt bij erg veel mensen die gevoelig zijn voor winterdepressies, alleen het jammere is dat je er nu eigenlijk een beetje te laat mee bent. Het kan nog steeds helpen, maar het is beter als preventieve maatregel, dus om te voorkomen.

Ik zou gewoon een afspraak maken met de huisarts, dan kan die je doorverwijzen naar het dichtstbijzijnde RCGGZ


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 24-10-2007 12:47 by Kimmey Profiel van Kimmey

Zal van de week maar eens bellen dan, heb nu nog even vakantie.

wat zijn jou klachten als ik mag vragen?


Het is de lichtinval ;')


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-10-2007 12:50 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Sterk gebrek aan eetlust, vermoeidheid, lusteloosheid, geen draagkracht, lam.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 24-10-2007 12:51 by Kimmey Profiel van Kimmey

Ik heb juist sterk de behoefte om me vol te proppen met chips, chocolade en al die dingen.
En als ik het op heb ben ik misselijk en hoofdpijn.

Ook op emotioneel vlak is het om te huilen huhu


[Dit bericht is gewijzigd door Kimmey op 24-10-2007 12:52]


Het is de lichtinval ;')


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-10-2007 12:53 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Behoefte aan zoetigheid ken ik ook wel ja. Zak = open staat gelijk aan zak = op.


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 24-10-2007 12:53 by waterfiets Profiel van waterfiets

quote:
Op 24 oktober 2007 12:51 schreef Kimmey het volgende:
Ik heb juist sterk de behoefte om me vol te proppen met chips, chocolade en al die dingen.
En als ik het op heb ben ik misselijk en hoofdpijn.

Ook op emotioneel vlak is het om te huilen huhu

Maar de misselijkheid die jij ervaart komt volgens mij echt niet door de "winterBlues" aangezien jij daar al zoveel last van hebt buiten de winter om!


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 24-10-2007 12:54 by Kimmey Profiel van Kimmey

Zodra het kouder word, word het erger


Het is de lichtinval ;')


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-10-2007 21:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm kou heeft bij mij wel effect dat ik me minder relaxed voel maarja ik kies er nog steeds zelf voor om geen jas aan te doen dus net even wat actiever met de kou om te gaan hehe. Maar de ergste effecten worden bij mij veroorzaakt door korte dagen en zeker bewolking, bewolking zorgt dat ik de dagen niet meer echt ervaar, mn gevoel verwaterd en vooral ratio probeerd de boventoon te voeren. Maar je moet er niet echt actief aan denken als het gebeurt. gewoon je ding proberen te doen en je momenten voor jezelf nemen en sporten.

vandaag was eigenlijk de eerste dag van het jaar dat ik er echt last van heb. maar ook omdat mijn ritme niet klopt met wat ik moet doen voor school.

edit: weed helpt op een bepaalde manier, maar vooral tijdelijk, ik heb meerdere korte verslavingen gehad in de winter en die versterkte eigenlijk het effect, de ratio ging teveel toenemen en gevoel verdween. als ik dat had dan hoef ik me maar een beetje slecht te voelen en (blije) suicidale gedachten nemen de overhand.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 24-10-2007 21:49]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 25-10-2007 10:08 by Kimmey Profiel van Kimmey

Dat de dagen korter worden draagt zeker bij!

Ik was gister bij de apotheek en dacht mm laat ik eens vragen of ze iets tegen winterdepressie hebben en het schijnt als je elke dag een vitamine B - forte neemt dat het al moet verminderen.
Ik slik al een aantal jaar extra vitamine B + C maar heb nu om te proberen een sterker pilletje B gekregen.

Ook adviseerde ze om de kachel wat hoger te zetten en veel lampen 's avonds aan te doen.
Niet echt goed voor het milieu maar het kan wel helpen.


Het is de lichtinval ;')


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-10-2007 10:10 by jbassist Profiel van jbassist

Ik neem aan dat iedereen het minder cool vind als het minder weer word, daar hoef je toch geen extra zooi voor tegaan slikken?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 25-10-2007 10:11 by Kimmey Profiel van Kimmey

Als je last heb van winterdepressie wel, en daar hoef je niet om te lachen omdat het helemaal niet zo grappig is.


Het is de lichtinval ;')


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen