IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressie, Schizofrenie, Psychose [geestelijke aandoeningen e.d.] Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-12-2007 13:56 by MMayo Profiel van MMayo

Wel als je vind dat het jezelf in de weg gaat staan. Zodra je zelf last van jezelf hebt en je wilt dat veranderen maar weet niet hoe, waarom dan niet door de huisarts laten verwijzen naar een psych die je ermee kan helpen. Niet dat je dan een psycho bent ofzo, maar je bent gewoon even uit balans en als je middels gesprekken en andere zooi weer terug in balans kan komen, is daar niks op tegen lijkt mij.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-12-2007 14:04 by M. Profiel van M.

Pfff, hallo zeg... ik ben juist prima in balans, wil alleen maar zeggen dat je in een chagrijnige bui in je hoofd best mensen mag pletten, niets mis mee.

Straks ga je me nog iets aanpraten .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-12-2007 14:07 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 december 2007 14:04 schreef M. het volgende:
Pfff, hallo zeg... ik ben juist prima in balans, wil alleen maar zeggen dat je in een chagrijnige bui in je hoofd best mensen mag pletten, niets mis mee.

Straks ga je me nog iets aanpraten .


Ik had het toch niet specifiek over jouhouuuu, M-etje! Van jou weet iedereen toch allang dat je gewoon niet spoort joh. Met je fiets. Jij valt niet te helpen gewoon, ze hebben de hoop allang opgegeven.

En inderdaad, mensen zijn vervelend.. in een chago bui net wat meer dan anders. En dan mag je best naar doen tegen je medemens.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 09-12-2007 14:13]


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 09-12-2007 16:07 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Vanaf vandaag houd ik altijd een spuit met tranxène in mijn handtasje voor het geval ik M. nog een keer in een chagrijnige bui tegenkom. Die gozer is beyond help, ik zweer het je.

*angstige smiley!*


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-12-2007 16:08 by MMayo Profiel van MMayo

Gewoon zijn fietsbanden lek prikken, moet lukken als zuster zijnde.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 09-12-2007 16:09]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-12-2007 16:18 by M. Profiel van M.

Niet m'n fietsbanden


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-12-2007 16:50 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 december 2007 13:51 schreef MMayo het volgende:
Wat je dus wel vaker ziet is dat men voor een vechtsport kiest, waar beheersing erg belangrijk is, het dan alsnog mis gaat. Soort van vrijbrief om je agressie op een ander te botvieren. Vechtsport is niet gewoon lomp raggen, maar bezit veel technieken e.d. Ik vind het nogal wat om te zeggen van, doe dat dan maar.. lekker agressief doen. De stap van sport naar lompe agressie is vrij klein als je psychisch gezien al niet zo lekker zit. Maar sport in het algemeen in combinatie met psychologische hulp is zo slecht nog niet.

Je moet ook geen vechtsport, maar vechtkunst gaan doen

Wat je bij bijvoorbeeld karate en jiu-jitsu meer (al dan niet bewust) leert dan bij bijvoorbeeld kickboksen is het vinden van de rust in jezelf en het je een situatie meester maken ipv dat de situatie jou controleert. Ik heb nog nooit zo vaak gehoord dat je vooral niet moet gaan vechten als je in een bedreigende situatie zit als bij jiu-jitsu. Tegelijkertijd merk je ook goed dat je telkens beter in je schoenen komt te staan (je weet immers dat als het erop aan komt je iemand veel pijn kunt doen) en in het algemeen langer rustig blijft. Dit hele aspect van zelfvetrouwen en innerlijke rust bevordert het vermijden van conflicten natuurlijk, maar daarmee dus ook je eigen aggressieve neigingen.

Ook door het hele hierarchische en respecttonende systeem (banden, begroetingen, buigingen) wat erom heen zit leer je juist dat je geen vrijbrief hebt om lomp op elkaar in te hakken. En zeker de meer zweverige vechtkunsten (tai chi, bijvoorbeeld) besteden expliciet veel aandacht aan je geest.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-12-2007 16:56 by MMayo Profiel van MMayo

Ja dat snap ik hehe, maar nogmaals.. het is wellicht een oplossing om je agressie te reguleren, maar mij lijkt dat je juist wil weten waar die agressie vandaan komt. En dan helpt alleen een vechtsport/kunst/whatevah niet. Voor mijn broertje bijvoorbeeld hielp karate bijvoorbeeld nou niet echt bepaald, als hij nu een woedebui heeft deelt hij karatetrappen en slagen uit.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-12-2007 17:06 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 december 2007 16:56 schreef MMayo het volgende:
Ja dat snap ik hehe, maar nogmaals.. het is wellicht een oplossing om je agressie te reguleren, maar mij lijkt dat je juist wil weten waar die agressie vandaan komt. En dan helpt alleen een vechtsport/kunst/whatevah niet. Voor mijn broertje bijvoorbeeld hielp karate bijvoorbeeld nou niet echt bepaald, als hij nu een woedebui heeft deelt hij karatetrappen en slagen uit.

Misschien was karate dan een slecht voorbeeld

Ik had/heb zelf geen last van woedeuitbarstingen of wat dan ook, maar aangezien ik wel wat verschil merkte en van anderen bij JJ wel weet dat het helpte bij het daadwerkelijk verhelpen van aggressieve impulsen is het volgens mij meer dan reguleren. Je moet niet onderschatten wat alleen het veranderen van je instelling/houding voor verbeteringen levert. En daar kan vechtkunst prima bij helpen.

En nee, hiermee zeg ik niet dat je alles er mee kan oplossen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-12-2007 17:14 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 december 2007 17:06 schreef ZelThoR het volgende:
Misschien was karate dan een slecht voorbeeld

Ik had/heb zelf geen last van woedeuitbarstingen of wat dan ook, maar aangezien ik wel wat verschil merkte en van anderen bij JJ wel weet dat het helpte bij het daadwerkelijk verhelpen van aggressieve impulsen is het volgens mij meer dan reguleren. Je moet niet onderschatten wat alleen het veranderen van je instelling/houding voor verbeteringen levert. En daar kan vechtkunst prima bij helpen.

En nee, hiermee zeg ik niet dat je alles er mee kan oplossen.


Karate was niet zo'n best plan geweest voor mijn broertje nee, mochten ze mij ook wel aan karate laten doen. Konden we thuis wedstrijdjes houden, hmzz

Ik onderschat zeker niet het veranderen van houding en instelling en de verbeteringen die daaraan hangen. Maar wat je al zegt, niet alles lost zich daardoor op. Soms zijn er gewoon dingen in je leven waar je niet alleen doorheen kan komen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-12-2007 23:22 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 9 december 2007 17:06 schreef ZelThoR het volgende:
helpte


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 10-12-2007 10:50 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

En wat hippie Aaargh er nog aan toe wil voegen (met dank aan het universum):

Of course, anger can always be justified.

But then, so can forgiveness.



“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 10-12-2007 10:51 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 10 december 2007 10:50 schreef Aaargh het volgende:
En wat hippie Aaargh er nog aan toe wil voegen (met dank aan het universum):

Of course, anger can always be justified.

But then, so can forgiveness.



Wat een wijze woorden


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 10-12-2007 16:16 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Het is ontvangen wijsheid, ik geef het slechts door...

Aaargh, doet ook maar wat.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-12-2007 18:21 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 9 december 2007 23:22 schreef Misanthrope het volgende:




Weekenden bij mijn ouders zijn niet goed voor me, merk ik wel. Ik laat hem voor de eerlijkheid maar staan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-12-2007 20:29 by Schaep Profiel van Schaep

Ik laat me binnenkort onderzoeken. Wel als controlegroep natuurlijk.

Even de verwarming hoger zetten, mijn cactus zegt dat hij het koud heeft.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-12-2007 20:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Je cactus hoeft helemaal niet zo warm, hier in de kas staan ze bij iets van 16 graden en dat is vooral voor de mensen die werken ze kunnen makkelijk een winter op 12 graden. Maar in deze periode moet het wel droog zijn van november tot ongeveer maart. Als je het warmer maakt moet je ook voor meer licht zorgen.

tot zover tuinieren met brammen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-12-2007 1:49 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 11 december 2007 20:29 schreef Schaep het volgende:
Ik laat me binnenkort onderzoeken. Wel als controlegroep natuurlijk.

Ik heb ff teruggelezen maar kon niet vinden waarom.
Waarom?
Ik moet me ook laten onderzoeken, maar met de rede dat ik een te hoge cholesterolspiegel over kan houden aan bep. medicijngebruik.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-12-2007 12:13 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 11 december 2007 20:46 schreef ElitE het volgende:
Je cactus hoeft helemaal niet zo warm, hier in de kas staan ze bij iets van 16 graden en dat is vooral voor de mensen die werken ze kunnen makkelijk een winter op 12 graden. Maar in deze periode moet het wel droog zijn van november tot ongeveer maart. Als je het warmer maakt moet je ook voor meer licht zorgen.

tot zover tuinieren met brammen.


Hahahaha, dankjewel man, ik denk dat ik vanmiddag een cactus ga kopen!

quote:
Op 12 december 2007 1:49 schreef Slechtheid het volgende:
Ik heb ff teruggelezen maar kon niet vinden waarom.
Waarom?
Ik moet me ook laten onderzoeken, maar met de rede dat ik een te hoge cholesterolspiegel over kan houden aan bep. medicijngebruik.


Omdat ik me daarvoor heb aangemeld.

http://www.bcn-nic.nl/spiegelonderzoek/

Ik ben dus deel van de gezonde controlegroep zonder psychiatrische diagnose. Mochten er toch nog afwijkingen worden gevonden, dan word ik daar wel van op de hoogte gesteld.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 13-12-2007 9:58 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 12 december 2007 12:13 schreef Schaep het volgende:
Omdat ik me daarvoor heb aangemeld.

http://www.bcn-nic.nl/spiegelonderzoek/

Ik ben dus deel van de gezonde controlegroep zonder psychiatrische diagnose. Mochten er toch nog afwijkingen worden gevonden, dan word ik daar wel van op de hoogte gesteld.


Gaaf! Ik doe mee aan het onderzoek Verken Uw Geest van de universiteit van Utrecht. Ook als controlegroep, want ik hoor geen stemmen.



Best lachen om een keer zo'n EEG te krijgen...


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 13-12-2007 10:04 by Jällö Profiel van Jällö

Gaaf, "verken uw geest"... en dan toch zo'n EEG plakkertje op de neus plakken. Heb ze je grote teen ook even gescreend?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Daops
Usericon van Daops
Posted 15-12-2007 17:58 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 13 december 2007 10:04 schreef Jällö het volgende:
Gaaf, "verken uw geest"... en dan toch zo'n EEG plakkertje op de neus plakken. Heb ze je grote teen ook even gescreend?
Da's voor de referentie, anders kun je niet meten


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-12-2007 18:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik had me ook opgegeven als deelnemer, maar waarschijnlijk ben ik niet aangenomen omdat ik blowde.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 15-12-2007 19:12 by Lionheart Profiel van Lionheart

Of omdat je elite bent.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 16-12-2007 13:20 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Pff, gisteren kreeg ik opeens toch wel erg last van m'n angst voor drukke ruimtes, denk dat het ook aan het zaaltje lag.
Maar het staat me erg in de weg, ik vind optredens e.d. geweldig om heeb te gaan, maar vaak word het tevee door alle indrukken of mensen die te dichtbij komen. Ik had er voorheen niet zo'n last van, mar nu ik gestopt ben met ritalin is het opeens verergerd.
Misschien toch eens terug de psych opzoeken, het word me nu toch te erg, als het een leuk avondje in de weg gaat staan.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen