IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressie, Schizofrenie, Psychose [geestelijke aandoeningen e.d.] Vorige pagina | Volgende pagina
stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 22-09-2006 2:31 by stigma Profiel van stigma

Achjaaa....Ik heb m'n broer als psych. En nu hij uit huis is merk ik dat ook wel. Maar ik heb geen geestelijke aandoening voor zover ik weet. Ik heb gewoon een raar emotioneel systeem. Maar daar valt wel mee te leven. Mensen rondom mij zijn er ietwat minder gelukkig mee, maar daar moeten ze dan maar mee leren omgaan.


Subtiel kamerolifantje


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-09-2006 2:32 by Heiden Profiel van Heiden

Ik heb altijd alles zelf in mijn hoofd proberen op te lossen en dat is me tot nog toe vrij aardig gelukt.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 22-09-2006 2:33 by stigma Profiel van stigma

Juist! Idd!


Subtiel kamerolifantje


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 22-09-2006 13:49 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 13 september 2006 14:47 schreef Slechtheid het volgende:
Was idd met die gast jah. Dokument?
Van een ruilhandel wist ik wel, ben het echter nog nooit tegengekomen [ben dan ook nooit gaan zoeken, maar ok].


Ok, we hebben/hadden het dus over het zelfde! Ik ga kijken of ik het op internet terug kan zien.Dan post ik de link hier wel.

Betreft dat ruil onderwerp; het maakte me misselijk toen ik er over hoorde. Ben zelf (nog) niet van plan om op te zoeken wat de omvang +- is.

*uuuulljagh*

*blaaaghhheerararghe*


Suck my piss


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 22-09-2006 14:04 by Dolk Profiel van Dolk

quote:
Op 22 september 2006 2:04 schreef stigma het volgende:
Om eerlijk te zijn, is het maar geleuter, al die psychologen. Ik heb er genoeg gezien en op mijn 6de wist ik al wat ze wilden horen en kon ik me voordoen als ontzettend normaal gelukkig kind. Gaaf man....


Dat kon ik ook ja... kennelijk snappen ze niet meer dat kinderen simpel zijn en zoeken meteen alsof ze volwassenen aan het onderzoeken zijn die graag geholpen willen worden.... Ze moeten eens voorbij het puntje van hun neus kijken als je het mij vraagt.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 22-09-2006 18:47 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Laatst wel interessant idee opgepikt, dat het op een bepaalde manier erg slecht voor je is naar psychiaters te gaan. Omdat door het vertellen van wat je dwarszit je er continue mee bezig blijft, steeds de dingen oprakelt die je beter achter je kan laten. uiteindelijk ben je zo enkel maar je problemen aan het affirmeren en niet aan het verwerken...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 22-09-2006 18:51 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

Aangezien het je dwarszit ben je er zowieso al mee bezig de hele tijd
Je praat erover in de hoop dat zo'n persoon je kan helpen met een oplossing.


Life doesn't get much better than this!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-09-2006 11:21 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 22 september 2006 1:59 schreef Slechtheid het volgende:


Dus als je gesprekken hebt moet dat een positief effect hebben [welk dan ook], anders is het weggegooid geld? En je spreekt er mensen direct op aan ['jullie' wie bedoel je daar eigenlijk mee?]. Denk je dat die mensen er zelf voor kiezen om gesprekken te hebben met dure psychologen?

Daarnaast, je hebt het weer eens over geld. Maar de fijnere gesprekspartners waren dus de mensen die zelf ook iets meegemaakt hebben, en meestal betaal je er niet voor om met die mensen te praten.


Die denken vaak eerst voor ze praten. Ook merk ik mildheid op, en dat is iets wat ik persoonlijk een van de betere/belangrijkere karaktertrekken vind.

Nee dat niet voor iedereen dezelfde dingen werken. Dat voor de een een gesprek met iemand met persoonlijke ervaring werkt, maar voor een ander kan dat een averechts effect hebben.
Als je dat na allehande gesprekken nog niet snapt, dan heb je er behoorlijk weinig van gesnapt, dus weggegooid geld, zeker als je zelf in de veronderstelling bent dat je het wel snapt.

Dat bedoelde ik.


Metal Okkie
Usericon van Metal Okkie
Posted 25-09-2006 2:09 by Metal Okkie Profiel van Metal Okkie

Zijn er mensen die bekend zijn met ADHD, ADD, NLD en aanverwante aandoeningen? Mijn oudste zoon heeft kenmerken en/of een combinatie van de betreffende stoornissen.


!


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 26-09-2006 1:39 by Immortella Profiel van Immortella

Tsja, ik ben er wel bekend mee, vanuit mijn studie dan. Niet vanuit de nabije praktijk moet ik zeggen.


..."Hate can only create more hate"...


ravenheart
Usericon van ravenheart
Posted 26-09-2006 18:13 by ravenheart Profiel van ravenheart

www.adhdxtra.nl ? . . .

ben er zelf wel bekend mee, mijn beste maatje heeft ook adhd, . . .



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 27-09-2006 14:16 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 23 september 2006 11:21 schreef ghoulliette het volgende:
Nee dat niet voor iedereen dezelfde dingen werken. Dat voor de een een gesprek met iemand met persoonlijke ervaring werkt, maar voor een ander kan dat een averechts effect hebben.
Als je dat na allehande gesprekken nog niet snapt, dan heb je er behoorlijk weinig van gesnapt, dus weggegooid geld, zeker als je zelf in de veronderstelling bent dat je het wel snapt.

Dat bedoelde ik.
Het komt o zo vaak voor dat mensen zelf geen flauw idee hebben wat bij ze past [qua zorg]. Trail & error. Dingen proberen en al dan niet prettig vinden. Het is echter vaak aan de psychiater/psycholoog om te beoordelen of de patient er baat bij heeft of niet.

Bijvoorbeeld: Running therapie kan leuk zijn, maar mensen met een angststoornis zijn er niet mee geholpen.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-09-2006 15:05 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Running therapie?



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 27-09-2006 15:58 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 27 september 2006 14:16 schreef Slechtheid het volgende:
Het komt o zo vaak voor dat mensen zelf geen flauw idee hebben wat bij ze past [qua zorg]. Trail & error. Dingen proberen en al dan niet prettig vinden. Het is echter vaak aan de psychiater/psycholoog om te beoordelen of de patient er baat bij heeft of niet.

Bijvoorbeeld: Running therapie kan leuk zijn, maar mensen met een angststoornis zijn er niet mee geholpen.


Ik ben zelf sinds kort bekend geraakt met het fenomeen EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing). Als je het dan hebt over angststoornissen, eigenlijk meer post-traumatische stress stoornissen (wat iets anders is, maar wel angststoornissen kan veroorzaken), dan is dat een goede (bewezen) werkende therapie.
Het is dan meer bedoeld om nare/akelige gebeurtenissen (oftewel: trauma's) te verwerken.
Een heel aparte vorm van therapie, maar het werkt (vaak) wel! (Overigens van de meest 'kleine' trauma's, tot aan de heftigere zaken, alles wat maar in je hoofd 'rond blijft spoken').

Info: www.emdr.nl


..."Hate can only create more hate"...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 27-09-2006 16:00 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 27 september 2006 15:05 schreef Phriar het volgende:
Running therapie?




Hardlopen/joggen als therapie tegen (lichte) depressies of andere stemmingsstoornissen.


..."Hate can only create more hate"...


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-09-2006 21:55 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Het leek me al te simpel


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 27-09-2006 22:00 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

het is toch allang bewezen dat sporten goed is tegen stemmingswisselingen en depressies? iets met serotonine aanmaak oid


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-09-2006 22:39 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

ja, maar ik bedoelde meer, dat ik me afvroeg of running therapie was wat ik dacht ---> rennen, omdat het me vreemd leek dat daarvoor een aparte naam nodig zou zijn.

Zeker is rennen goed voor je (als je een beetje oplet in het verkeer), maar dat er een aparte naam voor moet zijn als therapie-vorm vind ik wel wazig.

Je hebt toch niemand anders nodig om te kunnen gaan rennen?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 27-09-2006 22:42 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

ultiem westers om er direct een name-tag aan te hangen


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 27-09-2006 22:48 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 27 september 2006 22:39 schreef Phriar het volgende:


Je hebt toch niemand anders nodig om te kunnen gaan rennen?


Tuurlijk wel, anders zou er toch ook niemand geld aan verdienen!


..."Hate can only create more hate"...


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 27-09-2006 23:45 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 25 september 2006 2:09 schreef Metal Okkie het volgende:
Zijn er mensen die bekend zijn met ADHD, ADD, NLD en aanverwante aandoeningen? Mijn oudste zoon heeft kenmerken en/of een combinatie van de betreffende stoornissen.


JA. Sport helpt! (om een lang verhaal kort te maken)


Suck my piss


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 23:48 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 22 september 2006 2:31 schreef stigma het volgende:
Achjaaa....Ik heb m'n broer als psych. En nu hij uit huis is merk ik dat ook wel. Maar ik heb geen geestelijke aandoening voor zover ik weet. Ik heb gewoon een raar emotioneel systeem. Maar daar valt wel mee te leven. Mensen rondom mij zijn er ietwat minder gelukkig mee, maar daar moeten ze dan maar mee leren omgaan.
Jij bent een vrouw, vrouwen zijn emotioneel gezien raar.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 27-09-2006 23:53 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 27 september 2006 23:48 schreef Misanthrope het volgende:
Jij bent een vrouw, vrouwen zijn emotioneel gezien raar.


quote:
JIJ ALTIJD MET JE APPELMOES EN PATAT, OP DEZE MANIER....


Suck my piss


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 27-09-2006 23:59 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 27 september 2006 23:45 schreef skullfuck het volgende:
JA. Sport helpt! (om een lang verhaal kort te maken)
...en vooral niet aan de ritalin gaan. Dikke troep.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 28-09-2006 14:44 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

quote:
Op 27 september 2006 23:48 schreef Misanthrope het volgende:
Jij bent een vrouw, vrouwen zijn emotioneel gezien raar.



Goh, ben ik het dan toch eens...met je eens



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen