IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressie, Schizofrenie, Psychose [geestelijke aandoeningen e.d.] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-03-2008 14:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 maart 2008 10:57 schreef Murdering Monk het volgende:
Na een tijdje zaken gedaan te hebben met het GGzE is er eindelijk een diagnose voor me:

Trekken van Autisme en Asperger.

Gevolg: weinig eigenlijk, ik heb al leren leven met de meeste problemen waar ik tegenaan liep, en daar voor mezelf al een oplossing voor gevonden, en de rest van mn tijd medicijnen slikken.

En even met de werkgever gaan overleggen omdat sommige plannen voor mijn toekomst in dit bedrijf niet zo succesvol zullen zijn met mij, helaas.

Ik weet nog niet precies wat ik ervan moet gaan vinden eigenlijk, ik ben net terug en heb de diagnose gekregen, ik denk dat ik het maar egwoon even laat inwerken en dan zien we wel weer verder.


ah daar kun je idd niet zo heel erg veel mee, maar gelukkig kun je dus al met bepaalde dingen omgaan

Ik vraag me trouwens af hoe erg je jezelf van de symptomen van asperger of misschien andere "ziekte" beelden kan ontwikkelen of juist van vrij komen. Vroeger begon ik wat autistische trekjes te krijgen maar ben ze ook weer kwijt geraakt. Hetzelfde met ADD.

Maargoed ik heb die "klachten" nooit zo erg uitgedragen aan een psycholoog, en heb er zelf te weinig verstand van de ziekte beelden enzo.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 26-03-2008 14:33 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

wie doet er mee met ziektebeeld dating?


Suck my piss


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-03-2008 14:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nog iemand met down hier?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 26-03-2008 14:39 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

*kijkt om zich heen*


Suck my piss


father of the damned
Usericon van father of the damned
Posted 26-03-2008 14:45 by father of the damned Profiel van father of the damned

kijk eerder op vampirefreaks, genoeg vleesch daar.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-03-2008 15:06 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ik wil 1 rasemo pls. Kthbye.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 26-03-2008 15:12 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 26 maart 2008 14:39 schreef skullfuck het volgende:
*kijkt om zich heen*


GEIL!

Depressiefje (V. 33), in totale remissie, zoekt dito M. voor melancholische momenten. Seks geen bezwaar.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-04-2008 21:45 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://



Suck my piss


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-04-2008 21:58 by Chelman Profiel van Chelman

http://www.newcriterion.com/archive/23/jun05/therap.htm

En uit een andere artikel van de beste man:

"There is something to be said here about the word "depression," which has almost entirely eliminated the word and even the concept of unhappiness from modern life. Of the thousands of patients I have seen, only two or three have ever claimed to be unhappy: all the rest have said that they were depressed. This semantic shift is deeply significant, for it implies that dissatisfaction with life is itself pathological, a medical condition, which it is the responsibility of the doctor to alleviate by medical means. Everyone has a right to health; depression is unhealthy; therefore everyone has a right to be happy (the opposite of being depressed). This idea in turn implies that one's state of mind, or one's mood, is or should be independent of the way that one lives one's life, a belief that must deprive human existence of all meaning, radically disconnecting reward from conduct.

A ridiculous pas de deux between doctor and patient ensues: the patient pretends to be ill, and the doctor pretends to cure him. In the process, the patient is willfully blinded to the conduct that inevitably causes his misery in the first place. I have therefore come to see that one of the most important tasks of the doctor today is the disavowal of his own power and responsibility. The patient's notion that he is ill stands in the way of his understanding of the situation, without which moral change cannot take place. The doctor who pretends to treat is an obstacle to this change, blinding rather than enlightening."


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-04-2008 22:23 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
The counselors needed clients far more than clients needed counselors


verrek.


Suck my piss


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-04-2008 23:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tja 85% van wat de dokter behandeld gaat vanzelf over of is niet erg meestal kan de dokter alleen ietjes versnellen.

Depressie heeft volgens mij wel een oorzaak en is ook niet alleen maar aandachthoerengedrag van mensen vind ik. Maar kleine depressietjes zijn onvermijdelijk, zonder depressie geen geluk. Net zoals je geen mooi weer hebt zonder slecht weer.

Om deze reden alleen ben ik behoorlijk tegen medicatie bij depressie.(sommige gevallen kunnen nu niet anders maar dan praat je waarschijnlijk over nog geen 5%).

Wat wel waar is dat depressies nu veel meer aandacht krijgen als vroeger. En daarmee in mijn ogen ook meer mensen zijn met geestelijke problemen. Maar ik geloof niet dat het zomaar en hype is, maar dat mensen na huisje boompje beestje kinders tv en feestje nu ook verder in de pyramide van maslow willen klimmen en ook diepere geestelijke behoeften ervaren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misere Nobis
Usericon van Misere Nobis
Posted 04-04-2008 12:59 by Misere Nobis Profiel van Misere Nobis

quote:
Op 3 april 2008 23:28 schreef ElitE het volgende:
Tja 85% van wat de dokter behandeld gaat vanzelf over of is niet erg meestal kan de dokter alleen ietjes versnellen.

Bron? Dit klinkt echt als enorme onzin. Bovendien is 'niet erg' subjectief, jij kan niet beslissen voor iemand anders hoe erg het voor hem/haar is.

quote:

Depressie heeft volgens mij wel een oorzaak en is ook niet alleen maar aandachthoerengedrag van mensen vind ik. Maar kleine depressietjes zijn onvermijdelijk, zonder depressie geen geluk. Net zoals je geen mooi weer hebt zonder slecht weer.
Natuurlijk heeft depressie een oorzaak (oorzaken). Dat mensen (met name tieners hehe) zich aanstellen of aandacht vragen wil niet zeggen dat ze niet depressief zijn. Emotie is een subjectieve beleving en depressie dus ook.

quote:

Om deze reden alleen ben ik behoorlijk tegen medicatie bij depressie.(sommige gevallen kunnen nu niet anders maar dan praat je waarschijnlijk over nog geen 5%).
Onzin, je hebt zo ongeveer al het 'bewijs' tegen je. Een gecombineerde behandeling van therapie en medicatie is effectiever dan een van deze twee behandelingen afzonderlijk. Dit is ook wel redelijk common sense lijkt me. Die 5% slaat dan ook nergens op.

quote:

Wat wel waar is dat depressies nu veel meer aandacht krijgen als vroeger. En daarmee in mijn ogen ook meer mensen zijn met geestelijke problemen. Maar ik geloof niet dat het zomaar en hype is, maar dat mensen na huisje boompje beestje kinders tv en feestje nu ook verder in de pyramide van maslow willen klimmen en ook diepere geestelijke behoeften ervaren.

Maslow is ook geen onomstreden theorie. Het lastig om uit te zoeken hoe de samenhang is tussen depressie en 'diepe geestelijke behoeften'. In andere culturen kan depressie zich ook anders uiten dan in onze westerse cultuur. Ik denk dat het wel enigzins een hype is om depressief te zijn. Niet perse als in 'het is cool om depressief te zijn'. Maar mensen noemen zich denk ik wel sneller depressief dan vroeger. Een arts/psycholoog/psychiater kan natuurlijk niet in iemands hoofd kijken en kan (vrijwel) alleen afgaan op wat iemand hem/haar vertelt.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-04-2008 13:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

wat is er eigenlijk mis met aandachtstrekkerij? De manier?


signature


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 04-04-2008 13:10 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

(lichtelijk)Depressief ben ik naar mijn mening nog nooit geweest, ik heb andere kwalen, maar die hebben niks met depressie te maken denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 04-04-2008 13:10]


Against God and Government


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 04-04-2008 13:12 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 4 april 2008 13:06 schreef Hypnos het volgende:
wat is er eigenlijk mis met aandachtstrekkerij? De manier?
Ja. De manier. Hierdoor worden rasemo's/depresieven over 1 kam geschoren met dat emotuig.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-04-2008 14:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 april 2008 12:59 schreef Misere Nobis het volgende:
Bron? Dit klinkt echt als enorme onzin. Bovendien is 'niet erg' subjectief, jij kan niet beslissen voor iemand anders hoe erg het voor hem/haar is.


Een geneeskunde student heeft me dat verteld, en ook wel logisch want er gaan mensen voor een beetje griep of keelpijn al naar de dokter. Die subjectiviteit klopt wel, maar het mag wel duidelijk zijn dat er mensen zijn die zich nogal snel toegeven aan kwalen, en dat dat voor een groot deel geestelijk is bepaald.

Daarnaast hebben we nog de hypochondrie, waarbij lichamelijke klachten naar boven komen door geestelijk dingen.


quote:
Natuurlijk heeft depressie een oorzaak (oorzaken). Dat mensen (met name tieners hehe) zich aanstellen of aandacht vragen wil niet zeggen dat ze niet depressief zijn. Emotie is een subjectieve beleving en depressie dus ook.



quote:
Onzin, je hebt zo ongeveer al het 'bewijs' tegen je. Een gecombineerde behandeling van therapie en medicatie is effectiever dan een van deze twee behandelingen afzonderlijk. Dit is ook wel redelijk common sense lijkt me. Die 5% slaat dan ook nergens op.

De werking van bekende antidepressieva zoals Prozac staat sinds kort weer op losse schroeven omdat het niet veel meer werking zou geven dan placebo's.
De farmaceutische bedrijven hebben toch ook een grote vinger in de pap bij dat soort onderzoeken, en hebben toch net even teveel belangen.

Bovendien zie ik rond me heen mensen die wel heel erg snel medicatie krijgen en dat de therapie dan behoorlijk tegenvalt. Ik ben zeker ook niet tegen tijdelijke medicatie, ik weet dat veel drugs enorme inzichten kunnen geven als je het in de juiste omstandigheden gebruikt. Maar er wordt medicatie voorgeschreven aan mensen die ook nog wat verslavingsgevoeliger zijn.



quote:
Maslow is ook geen onomstreden theorie. Het lastig om uit te zoeken hoe de samenhang is tussen depressie en 'diepe geestelijke behoeften'. In andere culturen kan depressie zich ook anders uiten dan in onze westerse cultuur. Ik denk dat het wel enigzins een hype is om depressief te zijn. Niet perse als in 'het is cool om depressief te zijn'. Maar mensen noemen zich denk ik wel sneller depressief dan vroeger. Een arts/psycholoog/psychiater kan natuurlijk niet in iemands hoofd kijken en kan (vrijwel) alleen afgaan op wat iemand hem/haar vertelt.


Ik ben het met je eens, vroeger was je gek als je bij een psycholoog of psychiater liep, maar nu is het gewoon normaal, ik ben niet oud genoeg om precies te kunnen zeggen wanneer die trend begon, maar toen ik voor het eerst in aanraking kwam met GGZ 5 jaar geleden was het nog iets minder geaccepteerd dan nu. En het ziet er naar uit dat de trend zich voortzet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-04-2008 0:06 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 maart 2008 10:57 schreef Murdering Monk het volgende:
Na een tijdje zaken gedaan te hebben met het GGzE is er eindelijk een diagnose voor me:

Trekken van Autisme en Asperger.

Gevolg: weinig eigenlijk, ik heb al leren leven met de meeste problemen waar ik tegenaan liep, en daar voor mezelf al een oplossing voor gevonden, en de rest van mn tijd medicijnen slikken.

En even met de werkgever gaan overleggen omdat sommige plannen voor mijn toekomst in dit bedrijf niet zo succesvol zullen zijn met mij, helaas.

Ik weet nog niet precies wat ik ervan moet gaan vinden eigenlijk, ik ben net terug en heb de diagnose gekregen, ik denk dat ik het maar egwoon even laat inwerken en dan zien we wel weer verder.
Sterkte Koen!



Het Zwijn
frrrrr
Usericon van Het Zwijn
Posted 05-04-2008 2:48 by Het Zwijn Profiel van Het Zwijn

Wat denk ik een grote misvatting is, dat depressie zomaar iets is. Het heeft ook temaken met een bepaalde stofwisseling in je hersenen. Als die dan net niet verloopt zoals het hoort, dan heb je daar hulp bij nodig (bijv. door medicijnen die je stofwisseling 'trainen'weer goed te gaan). Nou kan zo'n 'verkeerde stofwisseling' opgewekt worden door een (lange- of kortetermijns-)gebeurtenis.

Nu zijn de stofwisselinkjes van pubers heerlijk in de weer en als ze zich onzeker voelen of er net niet bij horen, of andere beinvloedende factoren tegenkomen, kan die stofwisseling dus verkeerd gaan lopen. Bovendien zijn pubers bezig met identiteit zoeken en als zij zichzelf nog niet gevonden hebben (althans, onbewust) gaan ze ook roepen om aandacht.

Ofwel, veel mensen lijden aan depressie en ja dat heeft volgens mij ook wel een beetje te maken met de huidge maatschappij. Alles heeft temaken met carriere, snel studeren, etc. etc. Niet iedereen is sterk genoeg zijn eigen wil na te streven of met deze maatschappijstres mee te gaan. (althans dat denk ik hoor). Depressie is dan dus een voorkomende klacht.

Ja, dit is wel echt jip&janneke-taal, maar ik ben geen deskundige. Ik weet ook helemaal niet of ik onzin uitkraam, maar zo denk ik dat het een beetje is.


Daer morghens was daer grote stanc, ende die darmen worden nauwelic vergadert, ender onder die aarde bedobbet...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-04-2008 10:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 4 april 2008 13:12 schreef Slechtheid het volgende:
Ja. De manier. Hierdoor worden rasemo's/depresieven over 1 kam geschoren met dat emotuig.
krep


signature


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-04-2008 10:20 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Und warum?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-04-2008 10:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



Depressie is een ernstige psychische stoornis, ze heeft niet veel nodig om door te breken, maar eenmaal je ermee zit, kan je er in vele gevallen zelf niet meer uitkomen. Onze maatschappij legt niet alleen een loodzware druk op ons tegenwoordig, ze is ook veel minder persoonlijk geworden, vele mensen hebben iets van 'wat beteken ik eigenlijk in deze wereld?'. Anderzijds wordt depressie vaak veel te snel gediagnosticeerd of net ontkend dat het geen naam heeft. Overigens komt zelfmoord niet enkel bij depressie voor. Zoiets vergelijken met het fenomeen emo's vind ik echt bijzonder laag. Als je niet weet waar je over spreekt, zwijg dan gewoon.


signature


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-04-2008 10:33 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 5 april 2008 10:23 schreef Hypnos het volgende:
Als je niet weet waar je over spreekt, zwijg dan gewoon.

Dude..


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-04-2008 10:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 5 april 2008 10:33 schreef Slechtheid het volgende:
Dude..


niet tegen jou dudo :


signature


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-04-2008 10:36 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ok.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-04-2008 10:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

wat dacht ja!!!

aaargh, nu ik schuldgevoelens!


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen