IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Brussel Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-09-2006 21:59 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik kon geen topic vinden die mij wat tips omtrent Brussel kon verschaffen. (Verwijs me gaarne door naar een passende topic, maar 'reis', 'reizen', 'stad', 'steden', 'Brussel' en 'tips' leverden niets bruikbaars op.)

Ik ben van plan binnenkort een dagje naar Brussel te gaan, en zoek bepaalde hele specifieke dingen die ik zou moeten doen of zien.

Ik doel dus niet op de toeristendingen die op allerhande sites te vinden zijn, want daar kom ik toch wel achter.
Ik ben op zoek naar specifieke tentjes of wellicht kroegen die je niet op het net tegenkomt, maar wel absoluut aan te raden zijn.

Iemand hier die me iets kan aanraden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-09-2006 22:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 11-09-2006 22:06 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

lekker boeiend weer, schaf een toeristen gids aan, pik


Fuck the world and fuck you


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 11-09-2006 22:07 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

ah. leer lezen, mental.


Fuck the world and fuck you


Argh
Usericon van Argh
Posted 11-09-2006 22:15 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

ben vorig jaar een weekendje naar brussel geweest, met mn vriendin, dus veel meer dan touristen dingen heb ik niet gezien... beetje wandelen door het stadspark en de omgeving als het mooi weer is is wel een aarader + het uitzicht bij het graf van de onbekende soldaat... haha, ja suf ik weet het, oja zitten wel leuke en goedkope zuippubs... met erg lange happy hours.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-09-2006 22:28 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 22:05 schreef Jenje het volgende:
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1753801

Ja, maar veel verder dan gezeik over patat en friet kom ik niet.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 11-09-2006 22:29 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

ah ja, dat was gaaf. ik zeg friet !


Fuck the world and fuck you


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-09-2006 22:31 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 22:15 schreef Argh het volgende:
ben vorig jaar een weekendje naar brussel geweest, met mn vriendin, dus veel meer dan touristen dingen heb ik niet gezien... beetje wandelen door het stadspark en de omgeving als het mooi weer is is wel een aarader + het uitzicht bij het graf van de onbekende soldaat... haha, ja suf ik weet het, oja zitten wel leuke en goedkope zuippubs... met erg lange happy hours.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 11-09-2006 22:32 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

patat dan ?


Fuck the world and fuck you


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 11-09-2006 22:35 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Ga gewoon cultuur bekijken, musea etc, veel interessanter dan in een café hangen.

Hoe dan ook, op www.brussel.nl staat alles wat je nodig hebt, ook betreffende uitgaan:

http://www.brussel.nl/id/7/Uitgaan.html


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-09-2006 22:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 22:35 schreef nuclearwarfare het volgende:
Ga gewoon cultuur bekijken, musea etc, veel interessanter dan in een café hangen.

Hoe dan ook, op www.brussel.nl staat alles wat je nodig hebt, ook betreffende uitgaan:

http://www.brussel.nl/id/7/Uitgaan.html

Mwoah, ik kom dit keer niet voor cultuur, dat komt later wel.

Ja, dank je voor de link, maar ik zoek eigenlijk naar tentjes die op basis van persoonlijke ervaringen worden aangeraden.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 11-09-2006 22:45 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Waarom?


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 11-09-2006 22:46 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

oftewel tentjes die zo cheap mogelijk zijn hahahahha


Fuck the world and fuck you


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 11-09-2006 22:47 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Sla deze vast in je gsm op, suicidaaltje:

Zelfmoordpreventie
Tel: (+32.2) 640.65.65

S.O.S. Sociale hulp
Tel: 0800 17999

S.O.S. Verkrachting
Tel: (+32.2) 534.36.36

TELE-Onthaal en Aidspreventie
Tel: 107

S.O.S. Jongeren
Tel: (+32.2) 512.90.20


Nog zo stoere internet warrior.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-09-2006 22:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 22:47 schreef zakkenvuller het volgende:
Sla deze vast in je gsm op, suicidaaltje:

Zelfmoordpreventie
Tel: (+32.2) 640.65.65

S.O.S. Sociale hulp
Tel: 0800 17999

S.O.S. Verkrachting
Tel: (+32.2) 534.36.36

TELE-Onthaal en Aidspreventie
Tel: 107

S.O.S. Jongeren
Tel: (+32.2) 512.90.20

Bedankt, Coen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-09-2006 22:52 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2006 22:45 schreef Psychonaut het volgende:
Waarom?

Omdat mijn ervaring met dergelijke topics beter is dan op eigen houtje, aan de hand van een site als hierboven, de stad in te gaan.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 11-09-2006 23:43 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ben 2x in Brussel geweest...bah, té veel hoofddoeken en franstaligen daar. Bovendien nergens een geschikt pinautomaat te vinden. Ik moest 45min. ronddwalen, 6 automaten bezoeken en dan nóg had ik geen geld.

[edit]
Moet wel erbij vermelden dat het beide keren overdag was en in het centrum dichtbij het europarlement. Wellicht dat ik ooit het nachtleven eens een kans geef. Misschien ook niet. Er staan genoeg andere steden er boven op m'n lijst.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 11-09-2006 23:47]



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 12-09-2006 2:33 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

leuke café's zijn de Celtica (irish pub), Den Bizon (veel optredens 's avonds) en De Monk (leuk studentencafé)


Faustian Spirit of the Earth


freya99
Drama Queen
Usericon van freya99
Posted 12-09-2006 4:47 by freya99 Wijzig reactieProfiel van freya99Quote dit berichthttp://www.photoblog.be/freya99

Recht tegenover dat indrukwekkende gebouw of de Grote Markt is er een klein steegje tussen twee grote gebouwen (ik kan het niet anders uitleggen). Daar vind je een café waar je tafel een doodskist is en je bierglas een doodshoofdkop. De sfeer is donker uiteraard. Ik raad je aan van je er niet dronken proberen te drinken ivm de prijs.

Verder lopend, weg van dat indrukwekkende gebouw (zou het het stadhuis zijn?) heb je ook in de wat kleinere straatjes cd-winkeltjes van allerlei slag, zo ook een , in Brussel, bekend (ben naam kwijt) metalcdwinkeltje.



[Dit bericht is gewijzigd door freya99 op 12-09-2006 4:48]


"Tussen droom en daad staan wetten in den weg en praktische bezwaren, en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat. " - Elsschot


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2006 8:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Brussel is een lelijke franstalige kutstad met veel te veel allochtonen en bedelaars. wat iemand daar vrijwillig wil gaan doen is mij een raadsel.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 12-09-2006 8:37]


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 12-09-2006 8:54 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk



Kroegje/terrasje t/o die kleine zeikert is wel relaxt zitten. Ontzettend veel heerlijke biersoorten, en gniffelen om al die japannertjes die dat pisventje zo geweldig vinden.


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 12-09-2006 12:44 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 4:47 schreef freya99 het volgende:
Recht tegenover dat indrukwekkende gebouw of de Grote Markt is er een klein steegje tussen twee grote gebouwen (ik kan het niet anders uitleggen). Daar vind je een café waar je tafel een doodskist is en je bierglas een doodshoofdkop. De sfeer is donker uiteraard. Ik raad je aan van je er niet dronken proberen te drinken ivm de prijs.

Verder lopend, weg van dat indrukwekkende gebouw (zou het het stadhuis zijn?) heb je ook in de wat kleinere straatjes cd-winkeltjes van allerlei slag, zo ook een , in Brussel, bekend (ben naam kwijt) metalcdwinkeltje.




Dat cafeetje waar je op doelt is "Le cercuille"... is wel eens leuk, maar is onderhand vééls te commercieel geworden! Duisterheid in de pub is erg afgenomen en de prijzen zijn enorm de hoogte ingegaan... blijft wel eens leuk vr een pintje uit zo'n doodshoofd...maar dan ook ééntje
Dat gekende cd- winkeltje wordt ook wel "het purper winkeltje" genoemd... is een klein ding waar niet echt veel cd's te verkrijgen zijn, maar vooral shirts en dergelijke. Is wel vrij legendarisch door het grote aantal "metalgrootheden" die er reeds op bezoek zijn geweest - getuige de vele foto's aan de muur


Member of the iso-betawuste crew!!


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-09-2006 15:42 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Als je echt goeie frieten wilt, blijf dan uit Brussel weg, want 't is er armoe troef...

Voor drank ben je er dan weer wel aan 't juiste adres. De meest uitgebreide bierkaart vind je denk ik in 't Deliriumcafé (zijstraatje van de Kleine Beenhouwersstraat). Voor de gezelligheid zal je 't ni moeten doen, maar er zijn alternatieven genoeg: de Rock Classic, de Monk (eerder aangehaald), de Celtica (voor als je intussen een voetbalmatch wil meepikken), de hele côté in de richting van de Sint Gorikshallen eigenlijk, etc. En tussen elf en twaalf is 't happy hour in de Metteko.

Kijk anders gewoon 'ns op eBru.

Maar die café's zijn natuurlijk allemaal terug te vinden op het Internet, en dus niet waar je om vroeg.
quote:
Op 12 september 2006 12:44 schreef Snoodaerdt het volgende:
Dat gekende cd- winkeltje wordt ook wel "het purper winkeltje" genoemd... is een klein ding waar niet echt veel cd's te verkrijgen zijn, maar vooral shirts en dergelijke. Is wel vrij legendarisch door het grote aantal "metalgrootheden" die er reeds op bezoek zijn geweest - getuige de vele foto's aan de muur

En de madam achter den toog zal je wel herkennen vanop menig festival.
quote:
Op 12 september 2006 8:37 schreef attila_de_hun het volgende:
Brussel is een lelijke franstalige kutstad met veel te veel allochtonen en bedelaars. wat iemand daar vrijwillig wil gaan doen is mij een raadsel.

BXL heeft nochtans z'n charme hoor... Maar 't is inderdaad niet altijd even toegankelijk.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 12-09-2006 15:48 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Brussel heerscht om uit te gaan..

Maar om er weg te komen adviseer ik je een navigatie te gebruiken.

Die hele stad stad vol met bordjes ring.....

[Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 12-09-2006 15:48]


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-09-2006 2:03 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2006 15:42 schreef Lies het volgende:


de Monk (eerder aangehaald), de Celtica (voor als je intussen een voetbalmatch wil meepikken.



idd, enorm gezellig café, zaten we tijdens de examens steeds naar het WK te kijken, en rugby tussendoor


Faustian Spirit of the Earth


Argh
Usericon van Argh
Posted 13-09-2006 2:08 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Oja, Celtica ben ik geloof ik ook geweest. Lange happy hours! Flesje Stella voor een eurotje.. en live muziek (do/vrij/za/zo) + vervelende engelsmannen.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 13-09-2006 2:09]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen