IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Atlantis en andere Verloren Beschavingen Vorige pagina | Volgende pagina
Daops
Usericon van Daops
Posted 29-09-2006 16:00 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 15:59 schreef spectre het volgende:
@MH: Ja maar die hadden daar al een achtergrond van
Die hadden al verhalen etc. Ligt iets anders maar is ook weer een bewijs, ze dachten namelijk dat de goden terug waren gekomen.
Wat dus niet bleek te zijn


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-09-2006 16:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 16:00 schreef Daops het volgende:
Wat dus niet bleek te zijn
Les: religies zuigen, je gaat er dood aan ..


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 29-09-2006 16:11 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Misschien eerder gezegd in dit topic, maar opmerkelijk dat er zowel piramidevormige gebouwen in Egypte, Mesopotamië (die twee misschien minder opmerkelijk vanwege dat ze niet "ver" uit elkaar liggen) en Zuid-Amerika voorkomen. Al zijn de laatste twee wel om andere redenen gebruikt dan de piramides in Egypte.
Iemand misschien een verklaring?


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 29-09-2006 16:26 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Dan kon je er op klimmen?


mvg wk10


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2006 16:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 16:00 schreef Daops het volgende:
Wat dus niet bleek te zijn
Ja dat lijkt me duidelijk. In hun geschriften en uit overlevering wisten ze dat de goden ooit terug zouden komen, daarom meenden ze dat de Spanjaarden de teruggekomen goden waren, dat leek hun logisch omdat het wezens waren die ze niet kenden, ze "technologie" hadden die ze niet snapten, omdat ze gekleed waren in kledij die ze niet kenden en omdat ze in voertuigen zaten die ook onbekend waren. Voor hun was de link daarom snel gelegd omdat ook de goden van welleer dezelfde karakteristieken vertoonden volgens hun primitieve visie.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-09-2006 16:54]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2006 16:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 15:59 schreef Daops het volgende:
Ik zie overigens deze cults juist als het omgekeerde bewijs. Zien mensen iets (aanvankelijk) onverklaarbaars, is men geneigd niet reeele verklaringen te verzinnen (goden, aliens etc.). Wordt het later wel verklaard -> weg goden en ufo's.
Wat hebben ze dan gezien volgens jou?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Daops
Usericon van Daops
Posted 29-09-2006 17:22 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 16:49 schreef spectre het volgende:
Wat hebben ze dan gezien volgens jou?
Donder en bliksem, stormen, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, de zojuist genoemde spanjaarden of andere allochtonen met voor hen onbekende uitvindingen etc.

Hoorde gisteren op het journaal trouwens het verhaal van een indiaan uit het amazonegebied (nooit contact met de buitenwereld gehad) die ineens totaal onverwacht oog in oog stond met een graafmachine. Die hij vervolgens aanviel met pijl en boog. Kan me voorstellen dat zo´n machine je de stuipen op het lijf jaagt.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 29-09-2006 17:25]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Daops
Usericon van Daops
Posted 29-09-2006 17:31 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 16:11 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Misschien eerder gezegd in dit topic, maar opmerkelijk dat er zowel piramidevormige gebouwen in Egypte, Mesopotamië (die twee misschien minder opmerkelijk vanwege dat ze niet "ver" uit elkaar liggen) en Zuid-Amerika voorkomen. Al zijn de laatste twee wel om andere redenen gebruikt dan de piramides in Egypte.
Iemand misschien een verklaring?
Het is niet ongewoon dat, onafhankelijk van elkaar, dezelfde uitvindingen door verschillende volkeren worden gedaan. Denk aan vuur maken, pijl en boog, het wiel. Zo ook wellicht bouwvormen zoals een piramide.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2006 17:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 17:22 schreef Daops het volgende:
Donder en bliksem, stormen, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen,

Ja veel gehoord al, verklaart niet waarom ze er een religie van maakten en heel gedetaileerd de goden beschreven alszijnde afkomstig uit de hemel.

quote:
de zojuist genoemde spanjaarden

Die waren er toen natuurlijk nog niet dus die kunnen niet model hebben gestaan

quote:
of andere allochtonen met voor hen onbekende uitvindingen etc.

Precies! De kern van mijn verhaal. Onbekenden met voor hun onbekende uitvindingen. Goden.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 01-10-2006 18:19 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 13:43 schreef attila_de_hun het volgende:
hadden de egyptenaren niet de beschikking over een flink aantal slaven? die zullen vast wel een enorme hoop werk hebben verzet.


Weer die dwaze notie over slaven! Daar zijn dus AB-SO-LUUT GEEN (!!!) bewijzen voor. Een ondoordachte theorie van lieden die last hebben van tunnelvisie. Slaven maken fouten en de pyramiden zijn nagenoeg foutloos.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-10-2006 18:21 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik zag juist op een documantaire dat het vrijwillige boeren e.d. waren die voor onderdak en geld en kans op statusverhoging aan die pyramides werkten, dat slaven verhaal is volgens mij ook redelijk achterhaald.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 01-10-2006 19:40 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

http://www.pyramidofthesun.info/index.php

ga k komend jaar mayb opgraven


wait for me dragon, we'll meet in the sky


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-10-2006 20:05 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Gaaf


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-10-2006 20:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 13:43 schreef attila_de_hun het volgende:
hadden de egyptenaren niet de beschikking over een flink aantal slaven? die zullen vast wel een enorme hoop werk hebben verzet.
Ik heb ooit een documemtaire gezien waarin een theorie onderbouw door enige fietjes en aanwijzingen werd gelanceerd dat de piramide's niet door slaven zijn gebouwd. Ik kan het me niet meer geheel goed herinneren maar, o.a., schijnt het dat skeletten/overblijfselen van vermeende piramide bouwers tekenen van vrij moeilijke chirurgische ingrepen, waaronder hersenoperaties ( ) (ik realiseer me nu pas dat dat eventueel ook een hint naar betrekkingen met een hogere/andere/verder ontwikkelde beschaving kan zijn; Gezien de oude Egyptenaren mij daar toch te primitief voor lijken. ( Al geloof ik niet in de theorien)) vertonen. En dat slaven zulk soort operaties eigenlijk niet waard waren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-10-2006 20:23 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 13:50 schreef spectre het volgende:
Kijk naar de Egptenaren, die beitelden nog over elkaar heen om hun naam over de voorganger te zetten. Zo zat die cultuur in elkaar. Elke Farao wilde tot in de eeuwigheid bekendstaan om zijn grootse daden.
Is alleen het, laten, bouwen van een piramide niet al iets waardoor top in de eeuwigheid bekend wordt?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-10-2006 20:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2006 18:19 schreef Macabre het volgende:
Weer die dwaze notie over slaven! Daar zijn dus AB-SO-LUUT GEEN (!!!) bewijzen voor. Een ondoordachte theorie van lieden die last hebben van tunnelvisie. Slaven maken fouten en de pyramiden zijn nagenoeg foutloos.
Slaven zijn idd ongemotiveerd en onwaardig om een heilige tombe te bouwen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 02-10-2006 20:27 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

worst.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 02-10-2006 20:28]


Subtiel kamerolifantje


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-10-2006 20:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2006 20:27 schreef stigma het volgende:
worst.
Ik dacht al: Loopt je nou mij te fucken omdat ik ergens overheen gelezen heb? Maar nee dus.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-10-2006 21:09 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2006 20:24 schreef kwelgeest het volgende:
Slaven zijn idd ongemotiveerd en onwaardig om een heilige tombe te bouwen.
Een goeie zweep helpt een heel eind

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 02-10-2006 21:09]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-10-2006 22:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 september 2006 17:31 schreef Daops het volgende:
Het is niet ongewoon dat, onafhankelijk van elkaar, dezelfde uitvindingen door verschillende volkeren worden gedaan. Denk aan vuur maken, pijl en boog, het wiel. Zo ook wellicht bouwvormen zoals een piramide.

bovendien is de pyramide ook een van de stevigste manieren om te bouwen, zonder geavanceerde bouwtechnieken kom je niet zo hoog. wel toevallig dat alle pyramides vierkant waren ze waren wel in staat 5 hoekige te bouwen. misschien heeft het iets met de windrichtingen te maken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-10-2006 22:47 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2006 22:23 schreef ElitE het volgende:
bovendien is de pyramide ook een van de stevigste manieren om te bouwen, zonder geavanceerde bouwtechnieken kom je niet zo hoog. wel toevallig dat alle pyramides vierkant waren ze waren wel in staat 5 hoekige te bouwen. misschien heeft het iets met de windrichtingen te maken.
5 hoekige piramides zijn een stuk moeilijker te bouwen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-10-2006 22:49 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2006 20:22 schreef kwelgeest het volgende:
Ik heb ooit een documemtaire gezien waarin een theorie onderbouw door enige fietjes en aanwijzingen werd gelanceerd dat de piramide's niet door slaven zijn gebouwd. Ik kan het me niet meer geheel goed herinneren maar, o.a., schijnt het dat skeletten/overblijfselen van vermeende piramide bouwers tekenen van vrij moeilijke chirurgische ingrepen, waaronder hersenoperaties ( ) (ik realiseer me nu pas dat dat eventueel ook een hint naar betrekkingen met een hogere/andere/verder ontwikkelde beschaving kan zijn; Gezien de oude Egyptenaren mij daar toch te primitief voor lijken. ( Al geloof ik niet in de theorien)) vertonen. En dat slaven zulk soort operaties eigenlijk niet waard waren.
De oude Egyptenaren waren bekwame artsen. Hersenchirurgie was ver ontwikkelt, waarschijnlijk mede dankzij hun kennis van het lichaam dat ze dmv mummificeren verkregen (kennis van alle organen, omdat ze die eruithaalden enz).


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-10-2006 23:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 oktober 2006 22:47 schreef Misanthrope het volgende:
5 hoekige piramides zijn een stuk moeilijker te bouwen.

natuurlijk maar daartoe acht ik ze wel in staat, ze waren kundig genoeg met hoeken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-10-2006 23:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2006 23:03 schreef ElitE het volgende:
natuurlijk maar daartoe acht ik ze wel in staat, ze waren kundig genoeg met hoeken.
Kost ook een hoop meer moeite, dus waarom moeilijk doen? Je kunt beter een simpele vierkante piramide van 140 meter hoog bouwen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-10-2006 23:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

jah maar pyramides werden ook versierd en moesten dus mooi zijn, maarja misschien vonden ze vierkant ook wel mooi


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen