IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Atlantis en andere Verloren Beschavingen Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-09-2006 17:36 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Te controversieel? Voor ZM? Dat maakt het erg intressant.


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 17:36 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:19 schreef spectre het volgende:
Graag! Heel graag zelfs!


hellfirenemesis[at]gmail[puntje]com


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-09-2006 17:37 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:35 schreef spectre het volgende:
Snif, hebben we eindelijk een gesprekonderwerp


Kut... andere hobby zoeken




Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 17:38 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

vergis je niet, slechtheid, het is taaie stof en gedoemd om niet geloofd te worden omdat het tegen ALLES in gaat van wat we denken dat de waarheid is. Maar daar moet dan wel een ander topic over komen want dit ging over Atlantis en Werelden in Botsing gaat daar niet over.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-09-2006 17:39 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:36 schreef Slechtheid het volgende:
Te controversieel? Voor ZM? Dat maakt het erg intressant.


Meer dat Marduk, planeet X, whateffa ook nog wel eens door een cultus misbruikt is e.d.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 17:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:39 schreef Argus het volgende:
Meer dat Marduk, planeet X, whateffa ook nog wel eens door een cultus misbruikt is e.d.
Niburu FTW!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-09-2006 17:44 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Met die namen van literatuur kan ik ff vooruit denk ik.
Verder zit ik bij Spectre in de slip, dus.


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 17:45 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

Goed, alles even centraal: ik heb dus de NEDERLANDSE documentaire Zoeken Naar Atlantis waar Murdering Monk over begon in dit topic. Als iemand van u deze docu wil hebben, dan moet je effe je huisadres sturen naar mijn e-mailadres en zal ik er efkens voor zorgen dat je een cd-r toegestuurd krijgt.

dank u.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 17:50 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

trouwens, de conclusie van het boek Fingerprints of the gods lijkt een beetje op wat er in het topic over klimaatverandering ook al is behandeld


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-09-2006 17:54 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:24 schreef spectre het volgende:
Het staat in context met de zondvloed zoals in de Bijbel beschreven. Als je werk van Velikovsky erbij haalt kom je interessante dingen tegen en dat kan ook meteen de verdwijning van 1 compleet continent verklaren zoals Atlantis.


Heersch, wat een onzin


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-09-2006 17:56 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:45 schreef Macabre het volgende:
Goed, alles even centraal: ik heb dus de NEDERLANDSE documentaire Zoeken Naar Atlantis waar Murdering Monk over begon in dit topic. Als iemand van u deze docu wil hebben, dan moet je effe je huisadres sturen naar mijn e-mailadres en zal ik er efkens voor zorgen dat je een cd-r toegestuurd krijgt.

dank u.

Je e-mail adres staat niet in je profiel (afgeschermd).


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 17:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hellfirenemesis[at]gmail[puntje]com


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 17:58 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

.


[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 25-09-2006 17:58]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-09-2006 18:01 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:54 schreef Iskariot het volgende:
Heersch, wat een onzin
quote:
Op 25 september 2006 17:38 schreef Macabre het volgende:
vergis je niet, slechtheid, het is taaie stof en gedoemd om niet geloofd te worden omdat het tegen ALLES in gaat van wat we denken dat de waarheid is.
Ik zie het.


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 18:01 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:54 schreef Iskariot het volgende:
Heersch, wat een onzin
Ik betrk het tot dit topic, eerder in dit topic zei ik al dat ik betwijfel of Atlantis heeft bestaan.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 25-09-2006 18:45 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Mwoah, ik betwijfel het niet, in zoverre dat er een beschaving verloren is gegaan (meerdere zelfs in de geschiedenis, toch?), maar meer de enorme technologie en kennis die de bevolking altijd toegekend werd, en dat eigenlijk ook niet eens zozeer, want hoe kunnen we anders dingen als Amerike (her)ontdekken?

En in mijn oren klinkt de theorie redelijk plausiebel, ik moet toegeven, ik ben er(nog) niet al te bekend mee, maar wederom, wat op een eerder genoemde site wordt aangehaald, dat de beschaving is uitgewaaierd over meerdere continenten, en dat er daarom op verschillende plaatsen dezelfde dingen worden aangetroffen.


Maar Macabre had het eerder ook over Bolivia, ben de naam ff vergeten, en dat het daarvandaan kon komen.

Misschien is het een idee om de topic om te doepen in een waar alle (en meer) genoemde zaken besproken worden die nu al zijn aangehaald in dit topic, maar dan zou detitel moeten wijzigen, maar geen idee hoe het dan zou moeten gaan heten.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-09-2006 18:49 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Verloren beschavingen ?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 25-09-2006 18:54 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ja, weet niet zeker of ik me goed uitdruk daar hoor, maar bedoel van die dingen in Zuid Amerika, daar hebben ze ook piramides enzo gevonden toch? En niemand die kon verklaren waarom dat ding dr stond en wie m gebouwd had, toch?

En ik meende dat dat op nog wat plekken in de wereld was, Paaseiland geloof ik ook, met die beelden.

Argh, volgens mij begreep ik Argus verkeerd..

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 25-09-2006 21:56]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-09-2006 18:58 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:28 schreef spectre het volgende:
Uiteraard
Het is echter te ingewikkeld en te controversieel dat het lastig is om er normaal over te praten op een forum zoals dit
Heb je het dan over 'planeet X'? En zoja, zou die dan niet om de 36000 jaar langs de aarde afkomen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-09-2006 19:02 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik zit net toevallig een artikel te lezen waarin staat dat de Sphinx net gebouwd werd op het punt dat het begin vande Egyptische kalender overeenkwam met het begin van het atronomische jaar waar de overstromingen (komt zo eens in de 1460 jaar voor, de Egyptische kalender was een 1/4 dag te kort voor een atronomisch jaar) en dus ook de overstromingen van de Nijl in het juiste seizoen voorspelden en de opkomst van Sirius (de belangrijkste ster voor de Egyptenaren) voor zonsopgang aan de hemel die met het begin van de overstromingen van de Nijl samenvalt.
De sporen van water verwering op de Sphinx zou volgens deze lui samenhangen met het gebruik van waterrituelen die op de sphinx zich afspeelden ter ere van de overstroming van de Nijl.

Klinkt mij ook wel waarschijnlijk in de oren.

hier is het artikel


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 19:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 18:58 schreef Misanthrope het volgende:
Heb je het dan over 'planeet X'? En zoja, zou die dan niet om de 36000 jaar langs de aarde afkomen?
Ja.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 25-09-2006 19:46 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 25 september 2006 18:49 schreef Argus het volgende:
Verloren beschavingen ?


We have a winner!


Bruce Banner


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 22:25 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 19:02 schreef Iskariot het volgende:
Ik zit net toevallig een artikel te lezen waarin staat dat de Sphinx net gebouwd werd op het punt dat het begin vande Egyptische kalender overeenkwam met het begin van het atronomische jaar waar de overstromingen (komt zo eens in de 1460 jaar voor, de Egyptische kalender was een 1/4 dag te kort voor een atronomisch jaar) en dus ook de overstromingen van de Nijl in het juiste seizoen voorspelden en de opkomst van Sirius (de belangrijkste ster voor de Egyptenaren) voor zonsopgang aan de hemel die met het begin van de overstromingen van de Nijl samenvalt.
De sporen van water verwering op de Sphinx zou volgens deze lui samenhangen met het gebruik van waterrituelen die op de sphinx zich afspeelden ter ere van de overstroming van de Nijl.

Klinkt mij ook wel waarschijnlijk in de oren.

hier is het artikel


correct. zie voor verdere uitleg (en dat is een beste bult info!) Keeper of Genesis van Graham Hancock en Robert Bauval.

Trouwens, heel goed dat de titel is aangepast. De reden namelijk waarom Atlantis als naam is gekozen is omdat verloren beschavingen/goden ooit de mensheid een impuls heeft gegeven tot ontwikkeling in tijden van chaos, zo net na de vernietigende einde van de ijstijd. Beschavers die hun kennis hebben doorgegeven verpakt in een religieus jasje. Alle verloren gewaande beschavingen de wereld rond hebben veel overeenkomsten, wat suggereerd dat ze dezelfde bron hebben. Plato hoorde dit van Eqyptische priesters en noemde het Atlantis. De Eqyptische scheppingsleer van de goden die beschaving brengen zijn nagenoeg identiek als de verhalen uit zuid en midden amerika, azie en australie. En het gebruik van mummificeren, pyramides, megalieten, metalen verbindingen, etc. is in zowel Egypte als in Peru en Bolivia bekend.

En nog even over wat Iscariot zei: dat is de wetenschappelijke uitleg van een religieus systeem. Vroeger was religie namelijk wetenschap. Religie die naar de sterren en planeten keek om gebeurtenissen uit het verleden EN in de toekomst te kunnen zien. Voor meer info HIER over zoek het boek Hamlet's Mill van Giorgio de Santillana en Herta von Dechend.

Hamlet's Mill is een boek waarin wordt verteld dat religie (en later mythen en sprookjes) gebruikt zijn om kennis van de sterren, tijd en ruimte over te brengen op de plaatselijke bevolking die nog in het stenen tijdperk leeft. Stel je nou voor, de beschaving is kapot en daar komt iemand die jou verteld hoe je graan moet kweken of hoe je aan de hand van zon en maan kan zien waar je bent. Zo iemand wordt als een godheid gezien. Dat is naar alle waarschijnlijkheid wat er is gebeurd 12.000 jaar geleden.

1 ding wil ik jullie nog zeker niet onthouden en dat zijn de Egyptische vazen van dioriet. Weten jullie hoe hard dat is? Heel hard. De 'primitieve' mens heeft in de Nijldelta duizenden van dat soort vazen gemaakt 2.000 jaar voordat de beschaving begon. Het mysterie zit hem hier in dat niemand weet hoe ze de schouders van de vazen hebben kunnen uithollen. Moderne technologie KAN het niet, dus hoezo primitief?

[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 25-09-2006 22:59]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 23:05 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

Hier is een korte review van het boek Fingerprints of the gods. Bron: www.grahamhancock.com

--------------------------------------------------
On 6th July 1960 Lt Colonel Harold Ohlmeyer, a United States Airforce Commander, sent a reply to a letter from one Professor Charles Hapgood who had requested his opinion on a feature found on a map of 1513 AD called the Piri Reis Map. Lt Colonel Ohlmeyer's reply was a bombshell. The map, showing the coastline of the east coast of the Americas and the west coast of Africa, the Colonel remarked, also seemed to show the coastline of Queen Maud Land in Antarctica free of ice - a condition it had not been in for some 9000 years!

In fact, it is only in recent times that modern man has been able to map this coastline using sub-surface surveying techniques that can penetrate the ice sheet that lies on top of it.

Ohlmeyer had no idea how a map existing in the 16th century could have got hold of such knowledge.

This was one of the many mysteries that lead Graham to begin his epic journey into man's past that is Fingerprints of the Gods - and it is a mystery whose solution is mindblowing.

Travelling first to South and Meso-America, Graham finds evidence of myths of a white-skinned 'god' named Quetzalcoatl or 'Viracocha' who came from a drowned land bringing knowledge of farming and culture after a great flood. Tied in with these myths Graham begins to crack an ancient code imprinted in these ancient tales that refer to the 'great mill' of the heavens.

It is an astronomical code that deals with the position of the stars over vast periods of time - a code that reveals the ancients knew far, far more than they are generally credited with. Traces of the same code appear in Egyptian myth, and it is to this desert land that Graham and Santha travel, finding there haunting parallels in architecture and ritual to the New World sites they have just left behind.

Moreover, the whole layout of the Giza plateau seems to point to a date many thousands of years earlier than the date of its supposed construction - a date revealed in the astronomical alignments of the Pyramids, the 'mansions of a million years', home of the god Osiris, the bringer of agriculture to the Egyptians, like Quetzalcoatl, after a flood.

Could the Piri Reis maps be evidence for a previously unknown complex maritime civilisation, capable of mapping the globe? A global culture, cataclysmically destroyed at the end of the ice age, remnants of which survived the devastation to pass on their knowledge to the shaken world?

Were the figures of Osiris and Quetzalcoatl survivors of this lost race - passing down not only advanced geographical knowledge, but a secret astronomical code veiled in myth that pointed to the devastation in the past, and warned of that which is to come?

From the mysterious sites of Tiahuanaco and Teotihuacan, to the enduring enigmatic Sphinx and pyramids of Egypt, the grandiose Nazca lines of Peru to the stark primal beauty of the Osireion at Abydos, this is a journey both around the globe and into the heart of the true prehistoric origins of man. Part adventure, part detective story, this book will force you to revaluate your beliefs of the past.

-----------------------------------------------------


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 23:07 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

hier Hamlet's Mill (verplichte kots voor spectre!)
-----------------------------------------------------
Het verhaal Hamlet van Shakepeare is gebaseerd op het verhaal van Amlohdi en vandaar uit terug te voeren op het Vikingsverhaal “Grotte’s Mill”.
Zo blijkt dat veel sagen en mythen een gemeenschappelijke oorsprong hebben.
Het spoor loopt van Iran, India, Polynesië en weer terug naar Griekenland, Egypte Mesopotanië en China.
Uiteindelijk lijkt alles erop dat de oude beschavingen hun “observatie van de hemel” en het verschuiven van de precessie als basis hebben genomen van hun vertellingen.
En hiermee lijkt het uitgangspunt van de auteurs dat mythologie en astronomie hand in hand gaan bewezen.
Het boek is ook voorzien van afbeeldingen waarmee het onderlinge verband tussen de diverse culturen wordt aangetoond.
---------------------------------------------------


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen