IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Hoe wil jij je kinderen opvoeden ? Vorige pagina | Volgende pagina
Jade
Usericon van Jade
Posted 17-01-2002 14:29 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht


Het belangrijkste vind ik dat je kinderen een gevoel van eigenwaarde probeert te geven. Dat is de basis van alles.

Verder respect voor de mensheid en ik zou ze opvoeden met een sterk gevoel van rechtvaardigheid (dat heb ik zelf namelijk ook).

Hoewel ik zelf bezig ben met wicca mogen ze zelf hun pad in deze kiezen. Religie of geen religie, als ze maar gelukkig zijn. Autmomatisch geef je toch wel bepaalde (soms gerelateerde) waarden mee.

Ik zal me echter niet inhouden qua beïnvloedimg op het gebied van muziek. Mijn half jaar oude nichtje heb ik al wat Morbid Angel voorgeschoteld


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-01-2002 14:34 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 17 januari 2002 14:29 schreef Jade het volgende:
Ik zal me echter niet inhouden qua beïnvloedimg op het gebied van muziek. Mijn half jaar oude nichtje heb ik al wat Morbid Angel voorgeschoteld




En, wat vondt ze er van ?



Jade
Usericon van Jade
Posted 17-01-2002 14:40 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht


offtopic: Eerst keek ze wat bedenkelijk, toen dacht ik dat ze ging huilen, maar dat deed ze niet. Ze begon heel hard met haar beentjes te trappelen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-01-2002 15:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

<offtopic>ze begon gelijk te dubbele beezen! hehehehe.. drumstel geven die meid als ze 4 is </offtopic>

hmm.. ik wil geen kinderen, maar ik weet wel dat als ik ze zou hebben, dat ik ze behoorlijk anders op zou voeden dan de meeste ADHD-flippo mogooltjes die overal rond rennen..

ik denk weleens 'toen ik op de basisschool zat, waren de kindertjes nog niet zo gestoord' en ik ben pas 23.. wat die kleintjes tegenwoordig tegen elkaar zeggen, niet normaal..

Waar blijven respect, normen en waarden, et cetera? Als ik naar de doorsnee-hollander kijk voel ik me i.i.g. steeds meer een outcast..


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-01-2002 16:09 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Opvoeden... Hmm, in iedergeval zal ik zorgen dat ze geen muziek gaan luisteren die ik niet wil horen ("wat!? Hier die CD! *KRAK*"). Verder niet al te veel in elkaar meppen. Waarschijnlijk leuk mee spelen als ze oud genoeg zijn voor bijvoorbeeld Lego. Ik zou ze leren tekenen, en een instrument bespelen. Verder moeten ze het allemaal zelf weten, zolang ze maar niet ontsporen want dan zal het er wat harder aan toe gaan.



Styhn
Usericon van Styhn
Posted 20-01-2002 3:53 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 17 januari 2002 2:41 schreef Dwaallicht het volgende:
HEIL Rajackar!!! TAAL inderdaad...

Ik wil op zich wel kinderen (daar ben ik wel over uit) en hopelijk kan ik ze dan een heidens gedachtengoed meegeven... dus een bewustzijn van hun cultureel/raciaal erfgoed, een antipathie jegens moraliteit (en dus jegens het christendom, 'amongst others'), en een noodzaak om deze planeet te bewaren.

EN uiteraard zou ik ze doodgooien met Black Fucking Metal.


Waarom "een noodzaak om deze planeet te bewaren."?

Iig, ik neem geen kinderen dus ik maak me er niet druk om...


11.45: restate my assumptions


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-01-2002 9:05 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 17 januari 2002 14:40 schreef Jade het volgende:
offtopic: Eerst keek ze wat bedenkelijk, toen dacht ik dat ze ging huilen, maar dat deed ze niet. Ze begon heel hard met haar beentjes te trappelen


HA! Wordt later dus een -dubbele bass- drumster!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-01-2002 10:46 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Kinderen zou ik stimuleren om vooral creatief te zijn: een onuitputtelijke bron van vermaak ipv passief consumeren zoals veel jongeren tegenwoordig lijken te doen.

Lego bijvoorbeeld is zeer pedagogisch verantwoord....

Humor is al genoemd en is idd zeer belangrijk!!!

Al met al zou ik ze willen stimuleren dat ze een zo breed mogelijke horizon krijgen en innerlijke vrede. Eigenwaarde mbt zelfrealisatie is een goeie, maar bescheidenheid boven arrogantie!!!!

-Metal-muziek hoort er zeker bij!!!

Voor de rest idd 'go with the flow'

Anyway: zou allemaal mooi zijn, maar de baarmoeder is geen kopieermachine, dus...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-01-2002 10:49]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 20-01-2002 11:48 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Ik denk dat je geen heel plan hoeft te maken met de titel "Zo ga ik mn kind opvoeden". Dat doe je toch gewoon op je gevoel??!! Als jij het gevoel hebt dat iets wat je kind doet fout is dat corrigeer je hem. Je brengt hem jou normen en waarden bij.

Ik wil trouwens 2 kinderen. Ik vind kinderen heel leuk en ik train en coach ook een teampje van kinderen van 6/7 jaar. Daar krijg je ook te maken met "opvoeden" en daar heb ik ook geen heel plan bij hoor! Gewoon een beetje streng zijn...maar niet tè streng!!!



[Dit bericht is gewijzigd door WickedKimmie op 20-01-2002 11:55]


I spy with my little and verrry evil eye.....


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 20-01-2002 11:53 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2002 15:02 schreef Snaack het volgende:

hmm.. ik wil geen kinderen, maar ik weet wel dat als ik ze zou hebben, dat ik ze behoorlijk anders op zou voeden dan de meeste ADHD-flippo mogooltjes die overal rond rennen..

ik denk weleens 'toen ik op de basisschool zat, waren de kindertjes nog niet zo gestoord' en ik ben pas 23.. wat die kleintjes tegenwoordig tegen elkaar zeggen, niet normaal..

Waar blijven respect, normen en waarden, et cetera? Als ik naar de doorsnee-hollander kijk voel ik me i.i.g. steeds meer een outcast..


Daar ben ik het helemaal mee eens!!!! Ik woon in niet zo'n hele geweldige buurt en wat je die kinderen op straat allemaal tegen elkaar hoort zeggen is niet normaal!!! Ook is hun Nederlands (ook van autochtone kinderen) er slecht. Een jongetje vertelde gister heel trots: "Ik heb op school geschelden tegen de juffrouw vandaag!!!!" Ik stond echt met mn oren te klapperen. Ook heb ik al een keer twee jongetjes van een jaar of 6 hevig vechtend uit elkaar moeten halen!!! De een was het hoofd van de ander tegen de straat aan het slaan!! Dan vraag je je toch af hoe die kinderen opgevoed worden???

Maar toch wil ik kinderen omdat ik denk dat ik mijn kinderen wel in de hand kan houden...

[Dit bericht is gewijzigd door WickedKimmie op 20-01-2002 11:56]


I spy with my little and verrry evil eye.....


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 20-01-2002 12:04 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

grin...ik heb een zoon (8) en zoals vele hierboven schrijven dacht ik ook voor hij geboren werd.In de praktijk werkt dat meestal toch anders.
Je kind naar metal laten luisteren dat wordt het niet echt hoor ( ik heb het geprobeerd) 3 jaar terug zong ie alleen Jodi B. omdat dat op school gezongen werd en tot vorig jaar zong ie alleen (stiekum want hij schaamde zich dood) Ernst Bobby en de rest mee..vandeweek betrapte ik hem op meemurmelen met Mein hertz van Rammstein...ik helemaal blij...'vind je dit leuk?...antwoord was nee...maar het staat zo vaak aan dat ik het al uit m'n hoofd ken"

Wat voor muziek hij leuk vind vind ik verder ook weinig boeiend,hij moet er naar luisteren .
Wat ik wel heel belangrijk vind zijn normen en waarden!Die leren kinderen volgens mij tegenwoordig niet meer,ga maar 'ns een dagje op een gemiddeld schoolplein staan kinderen die elkaar in elkaar trappen uitschelden en als je er iets over zegt wordt je uitgemaakt voor smerig wijf ouwe zak etc. en met een btje mzzl krijg je later ook nog de ouders van die schatjes aan de deur

Maar goed..hij is nu 8 een btje een stil kind (thuis) en op school een ontzettende etter omdat elk kind zich tegenwoordig heel erg moet bewijzen om geaccepteerd te worden en wat gaan de meeste dan doen?...juist...klooien...want zo val je op

Veel sukses met eventueele kids in de toekomst


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-01-2002 12:36 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2002 11:48 schreef WickedKimmie het volgende:
Ik denk dat je geen heel plan hoeft te maken met de titel "Zo ga ik mn kind opvoeden". Dat doe je toch gewoon op je gevoel??!! Als jij het gevoel hebt dat iets wat je kind doet fout is dat corrigeer je hem. Je brengt hem jou normen en waarden bij.



Ik heb 2 kids van 7 en 9, en ben het helemaal met je eens Kimmie.
Over muziekkeuze, mijn zoon van 9 geeft er eigenlijk niet veel om (hij wil nu eindelijk wel dat ik een metal cd voor hem maak).Mijn dochter is wel een echte muziekmuts, die probeer ik wel metal te laten luisteren en af en toe banged ze met me mee, maar meestal luisterd ze liever naar die K3 shit , wel zet ik als ik een cd'tje voor haar moet branden er een paar extra nummers op, Metal wel te verstaan .Je moet het toch een beetje sturen, maar of het helpt.

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 20-01-2002 12:37]


Bazzio Attacks!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-01-2002 12:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 januari 2002 12:36 schreef bazzio het volgende:
, wel zet ik als ik een cd'tje voor haar moet branden er een paar extra nummers op, Metal wel te verstaan .Je moet het toch een beetje sturen, maar of het helpt.


Echt ook van die hele brute of toegankelijke metal? Maakt wel verschil denk ik of het aanslaat; een maat van me draaide eens Katatonia - Dance of december souls bij het oppassen en de kinderen begonnen spontaan te huilen!!! (En ze waren niet eens stout geweest...)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-01-2002 12:41]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-01-2002 12:48 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2002 12:40 schreef Mutilator het volgende:
Echt ook van die hele brute of toegankelijke metal? Maakt wel verschil denk ik of het aanslaat; een maat van me draaide eens Katatonia - Dance of december souls bij het oppassen en de kinderen begonnen spontaan te huilen!!! (En ze waren niet eens stout geweest...)

Ja van gothic tot bruut, ligt er ook aan wat ik op het moment op mijn HD heb staan aan mp3'tjes.


Bazzio Attacks!!!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 20-01-2002 12:55 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

NIET! stel dat ik ooit zwanger zou mogen raken, en ik kan het om 1 of andere bizarre reden het niet laten weghalen, zou ik het opvoeden om te kijken of die onderzoeken van freud, maslov ect kloppen.

Neen ff serieus, ik neem dus geen kinderen. Mocht ik ooit moedergevoelens krijgen zal ik kinderen adopteren, en ze opvoeden volgens mijn normen en waarde van respect, en alles wat interesant op deze wereld is. Ook zal ik ze vanaf het begin met de "juiste" muziek smaak opvoeden. Uiteraard zonder enige vorm van geloof.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 20-01-2002 13:05 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik denk dat kinderen opvoeden verre van simpel is.Soms praat ik erover met mijn ouders om erachter te komen wat hun doel was toen ik jonger was en dus nog niet voor mezelf kon zorgen.Ik denk wel dat ze grotendeels geslaagd zijn in hun opzet (zelfredzaam worden,een goeie job vinden,een eigen mening en niet overdrijven met om het even wat).Dat zijn waarden die ik graag aan mijn toekomstige kids wil meegeven.

Ik werk nu met tieners en het valt me helaas op dat sommige ouders de pedalen volledig kwijt zijn.Dan laten ze hun kinderen alles toe en geven ze wat hun kroost vraagt,lees 'opeist.'Ofwel laten ze de kinderen maar lopen omdat ze er zelf geen last van willen hebben. Geen wonder dat sommige in slechte handen terechtkomen of soelaas zoeken in verdovende middelen en/of illegale praktijken omdat er geen controle meer is van thuis of een voogd.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 20-01-2002 13:36 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Kinderen opvoeden is niet voor ons weggelegd. En bovendien kun je eigenlijk nooit zeggen: "ik doe het zo of zo". Je kunt alleen maar hopen dat alles goed komt.

Verder heb ik ook altijd gedroomd van een zoon of dochter die dan samen met ons naar metalconcerten gaat. Nou ik kan iedereen uit de droom helpen: kinderen doen juist vaak heel andere dingen dan hun ouders; dat is om zich af te zetten; dus heel goed kans dat je zoon of dochter van heel ander soort muziek gaat houden dan dat jij doet.

Zulke dingen laten zich ook niet dwingen. En terecht.



If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 20-01-2002 14:41 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

Ik wil denk ik wel kinderen, en voedt ze naar mij goed doen op.
Ik vind ht belangrijkst dat hij of zij gelukkig wordt, of ze nou naar k3 luisteren of niet. Als ze naar metal luisteren is dat altijd leuk meegenomen.


witch
bloembakvoetballuh
Usericon van witch
Posted 20-01-2002 19:29 by witch Wijzig reactieProfiel van witchQuote dit bericht

Ik wil geen kinderen!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2002 19:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2002 19:29 schreef witch het volgende:
Ik wil geen kinderen!!

De wereld dankt U ...


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 20-01-2002 20:49 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Mogen ze mij ook bedanken......


Ik, Wil Schuurman


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 20-01-2002 21:07 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Hm ik wil wel kinderen eigenlijk, maar moet eerst maar eens voor mezelf leren zorgen denk ik voor ik aan zoiets begin


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Black Lily
009 chick
Usericon van Black Lily
Posted 20-01-2002 21:09 by Black Lily Wijzig reactieProfiel van Black LilyQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2002 19:29 schreef witch het volgende:
Ik wil geen kinderen!!


Daar sluit ik mij volledig bij aan... Geldverspilling en tijdverspilling, daar begin ik niet aan hoor.


"Jouw stem is als een suikervrij kauwgompje met xylitol" (FireFox)


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 20-01-2002 21:17 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2002 21:09 schreef Black Lily het volgende:
Daar sluit ik mij volledig bij aan... Geldverspilling en tijdverspilling, daar begin ik niet aan hoor.


Hmmm..heel apart...je kan toch ook van een kind houden of zie ik dat nou weer helemaal verkeerd???


I spy with my little and verrry evil eye.....


Black Lily
009 chick
Usericon van Black Lily
Posted 20-01-2002 21:25 by Black Lily Wijzig reactieProfiel van Black LilyQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2002 21:17 schreef WickedKimmie het volgende:
Hmmm..heel apart...je kan toch ook van een kind houden of zie ik dat nou weer helemaal verkeerd???


Ja, dat kan uiteraard. Maar ik denk dat ik heus wel een gelukkig leven kan leiden zonder kind hoor. Maar ik snap ook heus wel dat andere mensen wel graag een kind willen, maar ík heb er geen behoefte aan...


"Jouw stem is als een suikervrij kauwgompje met xylitol" (FireFox)


Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen