IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Hoe wil jij je kinderen opvoeden ? Vorige pagina | Volgende pagina
Burzum
Usericon van Burzum
Posted 02-09-2005 0:31 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 2 september 2005 0:23 schreef zillah-morte het volgende:
Wanneer wordt jij pappa?


We kunnen er wel even een maken


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 0:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2005 23:39 schreef zillah-morte het volgende:
Ach ja sommige mensen hier denken dat ze zo nav wat posts iemand helemaal al kennen. En denken dat ze je zo mogen veroordelen. TOevallig kan het zijn dat jij niet altijd slim gereageerd hebt (heb lang niet alles gevolgd) maar daarom is het nog wel jouw leven en zal het allemaal best wel loslopen.
En ze blijven er ook over doorzeuren...
Het feit is nu eenmaal daar dat jullie een kleine krijgen en ja het is vroeg en ja het is een ongelukje, maar het is wel zo. Daar kan je weinig aan veranderen. Jullie hebben besloten dat jullie de stap nemen om er samen voor te zoregn ipv alles niet door te laten gaan, en daar heb ik respect voor.
Moeilijk zal het worden maar mensen hier veroordelen je om het feit hoe het gegaan is. Tja dta is nou eenmaal zo gegaan, dus wat wil je eraan veranderen. Iedereen doet wel eens iets stoms in zijn/haar leven.
En jij lijkt blij te zijn nu dat de kleine komt, en ik wens je veel geluk met de kleine.
Ook jij vergeet weer het belangrijkste in het verhaal: het kind. Het krijgen van ene kind is ietwat anders dan het krijgen van een nieuwe barbie.

En we mogen er op reageren en op ingaan omdat ten eerste dit een vrij land is, en ten tweede hij het zelf naar voren heeft gebracht.

En we mogen er ook kritiek op spuien, van mij uit omdat ik schijtziek wordt van die ouders die zo maar kinderen nemen en niet verder denk dan de leuke knuffelpartijtjes met de baby en die niet inzien dat je een mens op de wereld zit die voor zijn normen, waarden en algemene ontwikkeling volledig afhankelijk is van twee mensen: zijn/haar ouders. En mijns inziens als de verwekking al op deze manier gebeurd, zie ik weinig goeds ervan terecht komen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-09-2005 0:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

shakeel zou in principe een goede vader kunnen zijn, maar heeft dat op geen enkele manier duidelijk kunnen maken aan ons, misschien kan hij dat niet via internet, maar ik twijfel er ten zeerste aan omdat hij denkt dat gevoel alles op lost, bovendien is hij zelf oko nog een kind.(ik ook)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 0:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Indeed, maar dat mag je in Nederland niet zeggen, men moet alles maar super en geweldig vinden ...

Totdat je op SBS6 komt. en dan hoor je de buurt roepen: "ja we zagen het al aankomen, en niemand deed wat"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-09-2005 0:48 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

of zijn nakomelingen gaan in een wijk wonen waar later een "docu" over gemaakt wordt en waar er 1 zelfmoord pleegt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 02-09-2005 0:53 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Ik wil geboortebeperking.Voor je dertigste geen kind,verdomme. dat onverantwoordelijke gedrag ook van sommige mensen alleen omdat ze aandacht willen. ik wordt er schijtziek van.

[Dit bericht is gewijzigd door mental op 02-09-2005 0:54]


Fuck the world and fuck you


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 02-09-2005 8:30 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 2 september 2005 0:39 schreef Jenje het volgende:
Ook jij vergeet weer het belangrijkste in het verhaal: het kind. Het krijgen van ene kind is ietwat anders dan het krijgen van een nieuwe barbie.

En we mogen er op reageren en op ingaan omdat ten eerste dit een vrij land is, en ten tweede hij het zelf naar voren heeft gebracht.

En we mogen er ook kritiek op spuien, van mij uit omdat ik schijtziek wordt van die ouders die zo maar kinderen nemen en niet verder denk dan de leuke knuffelpartijtjes met de baby en die niet inzien dat je een mens op de wereld zit die voor zijn normen, waarden en algemene ontwikkeling volledig afhankelijk is van twee mensen: zijn/haar ouders. En mijns inziens als de verwekking al op deze manier gebeurd, zie ik weinig goeds ervan terecht komen.

Voelt zich hier iemand aangesproken?
Hij heeft de wil om er toch wat van te maken. Hij is jong en heeft nog veel te leren. Wat ik gisteravond heb gedaan is eventueel de andere kant laten zien. Dat gezeik allemaal helpt ook niet. Vooral het gezeik van dat had je toch anders moeten doen, of om moeten denken. Daar is het namelijk te laat voor.
Dus positieve dingen is wat hij kan gebruiken nu.
En ik ben het helemaal met je eens dat er mensen zijn die kids op de wereld zetten, waarbij ze idd niet verder denken dan alleen de leuke dingen, of mensen die iemand geen toekomst kunnen bieden.
Zelf ben ik 100% voor het feit dat je pas een kleine moet nemen als je de rest in orde hebt. Dus een dak boven het hoofd, geld om het gezin te onderhouden, een stabiele relatie, en natuurlijk de wens een kind te nemen
Maar goed er zijn genoeg uitzonderingen en met mijn stellingen/reacties van gister wou ik die ook laten zien.
Hij heeft namelijk in dit geval beperkte keuzes. En de rest van de argumenten die daar bij horen staan in mijn vorige posts. Dus lees maar terug.


Conclusie: Men moet niet oordelen over iemand, en iemand AFZEIKEN als men niet de hele situatie kent, en niet weet wat er precies speelt.
Je kan iemand zo kwetsen....


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 02-09-2005 8:31 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 2 september 2005 0:42 schreef ElitE het volgende:
shakeel zou in principe een goede vader kunnen zijn, maar heeft dat op geen enkele manier duidelijk kunnen maken aan ons, misschien kan hij dat niet via internet, maar ik twijfel er ten zeerste aan omdat hij denkt dat gevoel alles op lost, bovendien is hij zelf oko nog een kind.(ik ook)


Klopt maar daar weten wij weer niet genoeg van. En ik ga ervan uit dat ze ook beide ouders hebben, en ze daar ook iets aan hebben. Hoop ik dan.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Rythm3
Usericon van Rythm3
Posted 02-09-2005 9:27 by Rythm3 Wijzig reactieProfiel van Rythm3Quote dit bericht

Ik ben een wees.. maar mn vriendin heeft wel ouders

Ik zal mijn kind echt niet verwaarlozen. Mijn vriendin en kind zijn de reden waarom ik leef. Ik zal er alles aan doen om goed voor ze te zorgen. Jullie zeggen dat gevoel '' niks '' kan doen. Maar mijn liefde voor hun is wat mij kracht geeft. Die liefde sleept mij door de problemen en door vrolijkheid. Het geeft me kracht om niet op te geven en altijd maar door te zetten.


redhottattoos
Usericon van redhottattoos
Posted 02-09-2005 9:42 by redhottattoos Wijzig reactieProfiel van redhottattoosQuote dit berichthttp://www.redhottattoos.nl

hoe ik me kinderen wil,mmmmmmmmmmmmmmmm
midiem rear


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 02-09-2005 9:43 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 2 september 2005 9:27 schreef Shakeel het volgende:
Ik ben een wees.. maar mn vriendin heeft wel ouders

Ik zal mijn kind echt niet verwaarlozen. Mijn vriendin en kind zijn de reden waarom ik leef. Ik zal er alles aan doen om goed voor ze te zorgen. Jullie zeggen dat gevoel '' niks '' kan doen. Maar mijn liefde voor hun is wat mij kracht geeft. Die liefde sleept mij door de problemen en door vrolijkheid. Het geeft me kracht om niet op te geven en altijd maar door te zetten.

Je staat er ook niet alleen voor. Je vriendin is er ook nog.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Rythm3
Usericon van Rythm3
Posted 02-09-2005 9:49 by Rythm3 Wijzig reactieProfiel van Rythm3Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 9:43 schreef zillah-morte het volgende:
Je staat er ook niet alleen voor. Je vriendin is er ook nog.




Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 02-09-2005 10:10 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 2 september 2005 0:53 schreef mental het volgende:
Ik wil geboortebeperking.Voor je dertigste geen kind,verdomme. dat onverantwoordelijke gedrag ook van sommige mensen alleen omdat ze aandacht willen. ik wordt er schijtziek van.


Of een soort van 'diploma'halen, dat je eerst van alles leert, praktisch maar ook opvoedkundig.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 02-09-2005 10:17 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 2 september 2005 10:10 schreef Leviathanica het volgende:
Of een soort van 'diploma'halen, dat je eerst van alles leert, praktisch maar ook opvoedkundig.

Op zich wel. Er zijn genoeg kids met ellende.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Rythm3
Usericon van Rythm3
Posted 02-09-2005 10:20 by Rythm3 Wijzig reactieProfiel van Rythm3Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 10:10 schreef Leviathanica het volgende:
Of een soort van 'diploma'halen, dat je eerst van alles leert, praktisch maar ook opvoedkundig.


Dat is waar, maar jullie vergeten 1 ding en dat is liefde. Liefde leer je niet uit een boekje..



Stefan
Usericon van Stefan
Posted 02-09-2005 10:34 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 0:53 schreef mental het volgende:
Ik wil geboortebeperking.Voor je dertigste geen kind,verdomme. dat onverantwoordelijke gedrag ook van sommige mensen alleen omdat ze aandacht willen. ik wordt er schijtziek van.


Geboortebeperking in de vorm van geen kind voor je dertigste. Daarna nog een aantal jaren proberen voor degenen die het niet meteen lukt, daarna nog eentje extra want de eerste was een miskraam. Oh, de tweede lukt ook niet... Bijna 40, stop er maar weer mee, want de kans op een goed lukkende bevalling neemt weer af.

Hoor ik daar iemand vergrijzing roepen?


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 10:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 8:30 schreef zillah-morte het volgende:
Conclusie: Men moet niet oordelen over iemand, en iemand AFZEIKEN als men niet de hele situatie kent, en niet weet wat er precies speelt.
Je kan iemand zo kwetsen....

Non-argumenten tot en met ... dan zou je nooit op iets mogen reageren, aangezien altijd alleen de betrokken partijen alles weten ..

Ik reageer op wat Shakeel beschrijft, en dat vind ik een nogal zorgwekkende situatie, aangezien die jongen denkt dat hij met liefde en een lening een kind goed op kan voeden. Moet ie zelf weten, maar aan zijn nogal onvolwassen reacties vermoed ik dat het OF om nepperij gaat OF dat ie straks ineens heel snel heel erg volwassen moet gaan worden.

Laatst een mooie docu over tienervaders gezien op TV met erg rake statements van die vaders; die hoeven namelijk niet op steun van iemand te rekenen .. zeker als de relatie uit elkaar zou vallen ..


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 02-09-2005 10:54 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 2 september 2005 10:39 schreef Jenje het volgende:
Non-argumenten tot en met ... dan zou je nooit op iets mogen reageren, aangezien altijd alleen de betrokken partijen alles weten ..

Ik reageer op wat Shakeel beschrijft, en dat vind ik een nogal zorgwekkende situatie, aangezien die jongen denkt dat hij met liefde en een lening een kind goed op kan voeden. Moet ie zelf weten, maar aan zijn nogal onvolwassen reacties vermoed ik dat het OF om nepperij gaat OF dat ie straks ineens heel snel heel erg volwassen moet gaan worden.

Laatst een mooie docu over tienervaders gezien op TV met erg rake statements van die vaders; die hoeven namelijk niet op steun van iemand te rekenen .. zeker als de relatie uit elkaar zou vallen ..


Mijn argumenten zijn wel goed, dat is de andere kant van het verhaal wat ik positief probeer te belichten.
Jou mening is namelijk niet de enige.
Ik snap je mening wel hoor, ben het er ook grotendeels mee eens. Alleen die gozer heeft weinig opties. En gedane zaken hoe ondoordacht ook spelen al. Dus dan moet je het beste ervan maken.
En afzeiken helpt niet, daar worden mensen negatief van.
Positieve motivatie heeft minder impact op een mens maar is wel nodig.
Als ik alleen maar negatieve dingen hoor, dan ga ik niet echt positiever denken over mezelf.
Maar wat ik ook zeg is, als mensen die gewoon even wat zaken op een forum lezen, geen goed inzicht hebben in andermans situatie, en niet zo hard mogen oordelen. En sommige mensen hier willen dat wel al te graag. lekker even een nieuw soapje creeeren over andermans ellende....hmmm lekker.
Als je zelf niet in een bepaalde situatie hebt gezeten, kan je er niet zo goed over oordelen. Gevoelsmatig tenminste. Jij hebt ook vast wel ellendige dingen meegemaakt, en niet iedereen kan dan met je meevoelen omdat ze je niet snappen. Daar kan je dan van balen.
Tuurlijk mag jij je mening hebben, maar sommige mensen hier oordelen te snel, zonder zich te verplaatsen in de ander.
Ik moet toegeven dat hij niet altijd snugger heeft gereageerd.
Snap je wat ik probeer te zeggen?



On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 10:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja
Je bent een hippie

In principe zeg je precies hetzelfde als ik, alleen in meer woorden en verborgen achter een positieve uitstraling.

Ik hou nou eenmaal meer van recht door zee ..


WMP
Usericon van WMP
Posted 02-09-2005 11:19 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 10:10 schreef Leviathanica het volgende:
Of een soort van 'diploma'halen, dat je eerst van alles leert, praktisch maar ook opvoedkundig.


En wie bepaalt wat wel goed is en niet?
Er wordt al decennia, millennia gediscuzeurd over wat nu een goede opvoeding is.
Iemand hersenspoelen met gelovige bullshit wordt gezien als 'fout', maar is iemand ernstige aversies aanleren tegenover het geloof niet net zo bekrompen en dus 'fout'?


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 02-09-2005 11:19 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 10:10 schreef Leviathanica het volgende:
Of een soort van 'diploma'halen, dat je eerst van alles leert, praktisch maar ook opvoedkundig.


Juist !!!Dat zou het moeten zijn !


Fuck the world and fuck you


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 02-09-2005 11:20 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

[quote]Op 2 september 2005 11:19 schreef WMP het volgende:
En wie bepaalt wat wel goed is en niet?
the Nanny natuurlijk, jezus, kijk je nooit tv ???


Fuck the world and fuck you


oscura
Usericon van oscura
Posted 02-09-2005 11:26 by oscura Wijzig reactieProfiel van oscuraQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 10:54 schreef zillah-morte het volgende:
Mijn argumenten zijn wel goed, dat is de andere kant van het verhaal wat ik positief probeer te belichten.
Jou mening is namelijk niet de enige.
Ik snap je mening wel hoor, ben het er ook grotendeels mee eens. Alleen die gozer heeft weinig opties. En gedane zaken hoe ondoordacht ook spelen al. Dus dan moet je het beste ervan maken.
En afzeiken helpt niet, daar worden mensen negatief van.
Positieve motivatie heeft minder impact op een mens maar is wel nodig.
Als ik alleen maar negatieve dingen hoor, dan ga ik niet echt positiever denken over mezelf.
Maar wat ik ook zeg is, als mensen die gewoon even wat zaken op een forum lezen, geen goed inzicht hebben in andermans situatie, en niet zo hard mogen oordelen. En sommige mensen hier willen dat wel al te graag. lekker even een nieuw soapje creeeren over andermans ellende....hmmm lekker.
Als je zelf niet in een bepaalde situatie hebt gezeten, kan je er niet zo goed over oordelen. Gevoelsmatig tenminste. Jij hebt ook vast wel ellendige dingen meegemaakt, en niet iedereen kan dan met je meevoelen omdat ze je niet snappen. Daar kan je dan van balen.
Tuurlijk mag jij je mening hebben, maar sommige mensen hier oordelen te snel, zonder zich te verplaatsen in de ander.
Ik moet toegeven dat hij niet altijd snugger heeft gereageerd.
Snap je wat ik probeer te zeggen?





Ik vind het geweldig van jou dat je zo opkomt voor shakeel , maar aan de andere kant.. als je zoiets spamt en zeker hier op zm, dan kan je dit soort reacties verwachten denk ik dan.


carcasstrid


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 02-09-2005 11:33 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 2 september 2005 10:58 schreef Jenje het volgende:
Ja
Je bent een hippie

In principe zeg je precies hetzelfde als ik, alleen in meer woorden en verborgen achter een positieve uitstraling.

Ik hou nou eenmaal meer van recht door zee ..

Nee ben geen hippie, ik ben een vrouw
Ach ik ben er ook zat van dat mensen zich gewoon niet even kunnen verplaatsen in een ander en maar lekker op een zeikerige manier mensen denken te mogen afkraken.
Ach sommige verdienen het (denkt aan bepaalde idiote mail die verschillende users krijgen van een zekere persoon )
En ik draai er niet omheen, ik probeer het gewoon uit te leggen, niets meer niets minder.

@ Oscura, eens...


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 02-09-2005 11:37 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2005 11:19 schreef WMP het volgende:
En wie bepaalt wat wel goed is en niet?
Er wordt al decennia, millennia gediscuzeurd over wat nu een goede opvoeding is.
Iemand hersenspoelen met gelovige bullshit wordt gezien als 'fout', maar is iemand ernstige aversies aanleren tegenover het geloof niet net zo bekrompen en dus 'fout'?


+1!

Waar moet je in vredesnaam van uitgaan? Financiële situatie? En dan wordt je kind je afgenomen als je binnen de eerste 5 jaar werkeloos wordt ofzo? Intelligentie? Dan kun je net zo goed een verbod invoeren voor mensen met een IQ onder de 100, want die zouden geen kinderen op kunnen voeden?

Als je alles volgens de regels moet doen (en die hebben we hier in NL al veel te veel), dan krijg je uiteindelijk een hele saaie wereld.

En wedden dat er in dat opvoedingsbewijs (mocht het er ooit komen) komt te staan dat kinderen niet naar metal mogen luisteren? De meeste metal is nou eenmaal niet zo doorspekt met normen en waarden, dus slechte invloed, dus minpunten.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen