IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Koptelefoon Vorige pagina | Volgende pagina
adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 19-06-2014 8:22 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2014 21:15 schreef Hypnos het volgende:
ik wil veel bas en veel mid


Beats by dr. dre? Serieus, als je alleen maar veel bas/low mids wil dan kan je net zo goed zo'n plastic geval aanschaffen.

Serieus voorstel: zorg dat je een keer een Grado (sr60 is al prima) op je kop hebt gehad voordat je iets anders overweegt. Zeker niet veel bas, maar imho precies genoeg.

Anders misschien keertje Sennheiser HD-25 proberen? 1 van de 300 versies die er tegenwoordig zijn.



attema
voorheen attematic
Usericon van attema
Posted 19-06-2014 9:06 by attema Wijzig reactieProfiel van attemaQuote dit bericht



These over-the-ear, over-the-standard headphones, are for the person who wants a mighty punch with slightly less heft on the head! Equipped with 40mm high quality, special made speakers, they pack the bass without losing the clear mid-range and distinct high.

http://www.motorheadphones.com/en/products/details/4587/Iron-Fist-Black#about


10.10.1942 - 20.11.2011


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 19-06-2014 21:09 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Ik ben al jaren heel tevreden over mij Sennheiser HD650. Niet gigantisch veel bas, maar een heel compleet, supergedefinieerd en rustig geluid. Zowel voor diepe dubtechno als beukende death metal als knisperende ambient absoluut prima.



wouter023
Usericon van wouter023
Posted 20-06-2014 3:26 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

Hypnos, probeer eens de Beyerdynamic DT770 pro. Prima koptelefoon voor een prima prijs.


wouter023


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2014 7:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

aha!


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2014 9:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

iemand ervaring met Denon?


signature


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-06-2014 10:06 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Grado en BeyerDynamic zijn aanraders, wellicht B&W ook.

Geen koptelefoon weliswaar, maar in-ears. Was erg tevreden met de Ultimate Ears 700 die ik een tijd gehad heb, maar helaas een kabelbreuk en ze worden niet meer gemaakt, mocht wel andere uitzoeken, maar bij de Mediamarkt gekocht dus weinig keus en voor Sennheiser CX 880's gegaan. Miste het geluid van de UE's wel, de Sennheisers hebben niet die definitie en 'ruimtelijk/open' geluid. Nu had ik daar vorige week ook een kabelbreuk in en dat aangegrepen weer voor een luxer paar te kiezen.

Helaas zijn goede audiozaken dun bezaaid tegenwoordig en het assortiment niet al te best. Als je toch online aan het vergelijken bent kun je net zo goed meteen daar bestellen. Nog getwijfeld of het Sony XBA-2's zouden worden of BeyerDynamics MMX101's, maar voor de Etymotic Hf5 gekozen. Pasvorm en draagcomfort is even zoeken, er zitten vier verschillende 'plugs' bij, maar bij de UE bevielen de Comply foampjes erg goed dus nu ook voor de foampjes gekozen, die 'mushroom' dingen zitten wel erg diep. Goede fitting is belangrijk anders klinkt het wel erg slaapkamer BM.
Iets meer bass dan de UE's, die stonden bekend daar iets minder te zijn. Deze leken wel wat schel, mistte vooral wat punch in het midden, maar gelukkig heeft mijn MP3-speler een goede equalizer, dat maakt echt een verschil. Merkte ik al met die 700's, nu wel even moeten zoeken naar een goede instelling, destijds een voorbeeld gebruikt.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 20-06-2014 15:12 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2014 21:09 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Ik ben al jaren heel tevreden over mij Sennheiser HD650. Niet gigantisch veel bas, maar een heel compleet, supergedefinieerd en rustig geluid. Zowel voor diepe dubtechno als beukende death metal als knisperende ambient absoluut prima.


idem hier!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2014 15:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik ga straks es een driewegs gesloten koptel proberen van Denon.

blijkbaar doen die niet alleen hi-end

nuja, als de low-end maar goed zit


signature


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 21-06-2014 3:06 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 15:16 schreef Hypnos het volgende:
Ik ga straks es een driewegs gesloten koptel proberen van Denon.

blijkbaar doen die niet alleen hi-end

nuja, als de low-end maar goed zit

Welk type? Zo google ik mij een ongeluk.


wouter023


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-06-2014 9:57 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 3:26 schreef wouter023 het volgende:
Hypnos, probeer eens de Beyerdynamic DT770 pro. Prima koptelefoon voor een prima prijs.


Hypnos, probeer eens de Beyerdynamic DT990 pro. Prima koptelefoon voor een prima prijs. (De open versie schijnt ruimtelijker te zijn. Dus tenzij je in een studio werkt, of veel omgevingslawaai hebt....) Hoe dan ook. Beiden geniaal. En tankkwaliteit.



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 16-12-2015 13:59 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Heeft iemand ervaring met noise-cancelling koptelefoons? Ik zit binnenkort bijna 24 uur in een vliegtuig en dan is het wel prettig om een film te kunnen kijken zonder gehinderd te worden door vliegtuigmotoren. Iemand tips?


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 16-12-2015 17:41 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht




Ben zelf al jaren fan van Sennheiser trouwens...


Bazzio Attacks!!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-12-2015 17:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2015 13:59 schreef Mark Z het volgende:
Heeft iemand ervaring met noise-cancelling koptelefoons? Ik zit binnenkort bijna 24 uur in een vliegtuig en dan is het wel prettig om een film te kunnen kijken zonder gehinderd te worden door vliegtuigmotoren. Iemand tips?

Ik weet niet in wat voor vliegtuig je gaat zitten, maar ik heb vaak zat met normale in-ear koptelefoons (zelf meenemen, niet in het vliegtuig kopen, wel klein risico dat je nog een verloopstukje nodig hebt) in gevlogen, en daarbij nul last gehad van motorgeluid (of ander rumoer). Met een dergelijke vliegtijd verwacht ik toch dat het een wel aardig stevig en goed geïsoleerd vliegtuig is, dus ik zou de moeite van noise-cancelling koptelefoon niet nemen.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-12-2015 18:16 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Maar goed onze aanstaande papa luistert alleen maar noisecore en underground grind.


When your people matter, menstrual health matters


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 16-12-2015 19:46 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Wat AG zegt. Ik heb toch wel wat tijd in een vliegtuig doorgebracht, en nooit ergens last van gehad qua vliegtuig geluiden met mijn gewone koptelefoon.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-12-2015 20:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 december 2015 13:59 schreef Mark Z het volgende:
Heeft iemand ervaring met noise-cancelling koptelefoons? Ik zit binnenkort bijna 24 uur in een vliegtuig en dan is het wel prettig om een film te kunnen kijken zonder gehinderd te worden door vliegtuigmotoren. Iemand tips?
AU of NZ?

Ik heb een open koptelefoon sennheiser hd201 (dwz conus kan zowel druk naar je oor als buitenlucht kwijt) en daarbij hoor ik een hoop van de omgeving. Op de fiets ideaal in het verkeer. (Naast ronde vormgeving die bij tegenwind minderlawaai geven dan blote oren). De hd202 is dicht en dan hoor je echt veel minder van buiten. Met een goede aansluiting om je oor en je zit prima in het vliegvluig. Dat open en dicht geld ook voor wat duurdere koptelefoons natuurlijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 17-12-2015 7:47 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Dank voor alle reacties!

Bij eerdere (lange) vluchten heb ik wel veel last gehad van omgevingsgeluid met mijn, goedkope, koptelefoon, dus was benieuwd of dat noise-cancelling goed werkt. Maar dat is blijkbaar niet eens nodig dan. Zal binnenkort eens in wat winkels gaan luisteren en passen.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-12-2015 16:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Mijn Beyerdynamic DT 990 pro is nog steeds helemaal naar wens. Veel beter dan de gemiddelde koptelefoon in dezelfde pricerange. En zoals ik eerder al zei: tankkwaliteit. Dat ding kan niet stuk. Kan gewoon niet. En zoja, dan haal ik dezelfde. Prachtige natuurlijke weergave. Geen overdreven bas. Kraakhelder hoog, zonder scherp te worden.

In het vliegtuig had ik wel last van de constante hiss van de luchtverversing, of iets dergelijks. Dan wordt het lastig omdat het een open koptelefoon is. Zet je 'm harder: dan krijgt de buurman er last van. Maar geen echt probleem.

edit: voor vliegen zou een DT 770 pro dus beter zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 18-12-2015 16:04]



wouter023
Usericon van wouter023
Posted 18-12-2015 19:21 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 18 december 2015 16:03 schreef Dirge for november het volgende:
Mijn Beyerdynamic DT 990 pro is nog steeds helemaal naar wens. Veel beter dan de gemiddelde koptelefoon in dezelfde pricerange. En zoals ik eerder al zei: tankkwaliteit. Dat ding kan niet stuk. Kan gewoon niet. En zoja, dan haal ik dezelfde. Prachtige natuurlijke weergave. Geen overdreven bas. Kraakhelder hoog, zonder scherp te worden.

In het vliegtuig had ik wel last van de constante hiss van de luchtverversing, of iets dergelijks. Dan wordt het lastig omdat het een open koptelefoon is. Zet je 'm harder: dan krijgt de buurman er last van. Maar geen echt probleem.

edit: voor vliegen zou een DT 770 pro dus beter zijn

Wat Dirge zegt. DT770 kan de wereld om je heen vergaan. Niks geen gekke foefjes gewoon gesloten. Kan wel wat warm worden op je hoofd.


wouter023


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-11-2018 21:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

net een nieuwe gekocht


blijkbaar ook degene die Lewis Hamilton promoot ...

https://www.bosebelgium.be/nl_be/better_with_bose/mercedes_amg_petronas_formula_one_team.html


QuietComfort 35 wireless headphones II Limited silver edition


signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 07-11-2018 21:59 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 6 november 2018 21:08 schreef Hypnos het volgende:
net een nieuwe gekocht


blijkbaar ook degene die Lewis Hamilton promoot ...

https://www.bosebelgium.be/nl_be/better_with_bose/mercedes_amg_petronas_formula_one_team.html


QuietComfort 35 wireless headphones II Limited silver edition


Schijnen inderdaad prima koptelefoons te zijn. Check wel ff of je er tegen kan, ik kreeg knallende koppijn van de noise cancelling. Misschien heb je al getest, maar zet hem anders sowieso even een uur op je oren met de NC vol gas aan.

Ik heb mijn Sony WH-900N teruggestuurd, dacht echt dat m'n hoofd zou ontploffen als ik de NC langer dan 3 minuten aan had staan. Jammer, want dat werkte perfect.

Zelf net de Audio Technica ATH-AR5BT binnen en in gebruik. Geluid is te gek, niks geen overdreven bas of andere pieken. Misschien voor de liefhebber van extreme bas niet geschikt, maar voor zover ik kon vinden de meest neutrale BT-koptelefoon die er momenteel is.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 08-11-2018 9:54]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-11-2018 15:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hij is prima

enig nadeel is dat ik met mijn PH Pavillion en diens Bluetooth geen draadloze connectie kan maken ... dus kabeltje.

en via smartphone heb ik geen equalizer ... maar daar is misschien wel een app voor


signature


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-11-2018 15:25 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 7 november 2018 21:59 schreef Ethereal het volgende:
Schijnen inderdaad prima koptelefoons te zijn. Check wel ff of je er tegen kan, ik kreeg knallende koppijn van de noise cancelling. Misschien heb je al getest, maar zet hem anders sowieso even een uur op je oren met de NC vol gas aan.

Ik heb mijn Sony WH-900N teruggestuurd, dacht echt dat m'n hoofd zou ontploffen als ik de NC langer dan 3 minuten aan had staan. Jammer, want dat werkte perfect.



Ja raar is dat, het werkt als een malle maar ik voel ook altijd een raar soort pijnljke druk op mijn trommelvliezen met mijn Bose Quietcomfort 35 I. En zonder NC klinkt het voor geen meter

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 08-11-2018 15:26]


... hoe de hazen lopen ...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 08-11-2018 15:49 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 8 november 2018 15:05 schreef Hypnos het volgende:
hij is prima

enig nadeel is dat ik met mijn PH Pavillion en diens Bluetooth geen draadloze connectie kan maken ... dus kabeltje.

en via smartphone heb ik geen equalizer ... maar daar is misschien wel een app voor


Weet niet of je Spotify gebruikt, maar daar zit een EQ-setting in...

quote:
Op 8 november 2018 15:25 schreef faalhaas het volgende:
Ja raar is dat, het werkt als een malle maar ik voel ook altijd een raar soort pijnljke druk op mijn trommelvliezen met mijn Bose Quietcomfort 35 I. En zonder NC klinkt het voor geen meter


Idd, en je leest er in reviews ed helemaal niks over, terwijl er toch genoeg mensen zijn met dat probleem. Ding speelt alle geluid van buitenaf in tegenfase weer in je oor af, dus je hebt eigenlijk dubbel zoveel geluidsdruk in je oor. De een merkt niks, de ander heeft een beetje last en een derde krijgt echt gruwelijke hoofdpijn.

Maar inderdaad, het werkt fantastisch... Al moet ik zeggen dat die Audio Technica ook wel behoorlijk afsluit en er dus niet extreem veel geluid van buitenaf binnenkomt.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen