IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Envy Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 10-10-2006 17:39 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Was 'A Dead Sinking Story' al een parel van een post-core plaat, de nieuwe 'Insomniac Doze' is nóg een streepje genialer!! Als je bands als Cult of Luna en Isis goed vindt, dan moet je dit ZEKER gaan checken! Het Japanse Envy krijgt het namelijk voorelkaar m'n armhaartjes recht overeind te krijgen met hun enorm intense, sfeervolle muziek.

Ik denk zelfs dat ik dit beter dan Cult of Luna ga vinden. Vooral de tergende schreeuwzang is kippenvel!



http://www.temporaryresidence.com/mp3s/envy_furtherahead.mp3


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 10-10-2006 21:02 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Gave band inderdaad! Ik heb zelf alleen 'A dead sinking story'. Het is inderdaad goed vergelijkbaar met Cult of Luna, maar ik vind dit een stuk gaver dan de laatste 2 CoL cd's.
De nieuwe cd deed me bij de eerste luisterbeurt nog niet zoveel, maar wellicht dat daar nog verandering in komt.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 10-10-2006 21:46 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

A Dead Sinking Story is geniaal. Die nieuwe luister ik wat minder op de een of andere manier, maar dat kan ook komen door de stortvloed aan nieuwe cd's afgelopen tijd.

En idd, die tergende zang is kippenvelopwekkend.



Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 10-10-2006 21:52 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Ok, dit moet ik dus overduidelijk gaan luisteren.

Bedankt voor de tip!


zo kan ie wel weer


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 10-10-2006 23:01 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2006 21:46 schreef CTTS het volgende:
A Dead Sinking Story is geniaal. Die nieuwe luister ik wat minder op de een of andere manier, maar dat kan ook komen door de stortvloed aan nieuwe cd's afgelopen tijd.

En idd, die tergende zang is kippenvelopwekkend.


"A Dead Sinking Story" is inderdaad beyond genius. Wel een heel pak harder en met snellere passages dan bands als Isis en Cult of Luna. Envy's muziek is toch van een heel ander karakter dan dat van de typische postcore band. Zo één twee drie hun muziek omschrijven valt niet echt mee. Misschien zijn ze wel origineel! Hoe vet!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-10-2006 9:44 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Toch vind ik persoonlijk Insomniac Doze een streepje beter omdat ik 'm simpelweg gewoon lekkerder vind klinken op een of andere manier.
Tering, ik krijg hier geen genoeg van!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-10-2006 20:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ga ik ook eens proberen!


signature


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 11-10-2006 21:17 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

Envy blaast Isis of COL gemakkelijk weg, zeer sterke band. Harder dan Isis? Misschien wel, harder dan Cult Of Luna? No fucking way, Envy kan niet tippen aan de heavyness van de eerste twee COL-platen. That said, A Dead Sinking Story is een van mijn favoriete Postcore/Post-rock CD's. En Insonmiac Doze staat alweer in mijn top 3 van dit jaar ... ze stonden in het voorprogramma van Isis vroeger ... en nu blazen ze Isis weg.


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 12-10-2006 11:08 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2006 21:17 schreef Iscariah het volgende:
Envy blaast Isis of COL gemakkelijk weg, zeer sterke band. Harder dan Isis? Misschien wel, harder dan Cult Of Luna? No fucking way, Envy kan niet tippen aan de heavyness van de eerste twee COL-platen. That said, A Dead Sinking Story is een van mijn favoriete Postcore/Post-rock CD's. En Insonmiac Doze staat alweer in mijn top 3 van dit jaar ... ze stonden in het voorprogramma van Isis vroeger ... en nu blazen ze Isis weg.


The Beyond is inderdaad ultra-heavy, maar waar ik op doelde was dat Envy bepaalde passages heeft waarin ze het typische postcore témpo ver ontstijgen en de muziek veel hectischer laten klinken. Kijk, CoL en Isis zijn inderdaad erg goed naast elkaar te leggen; Envy heeft toch een heel ander geluid en een heel andere "feel". Niet dat dat ze "beter" maakt dan CoL en Isis, maar ik vind ze vooral ánders.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-10-2006 11:22 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Klopt. Envy klinkt inderdaad nogal anders op veel punten. Ze klinken veel donkerder en intenser, waar een band als CoL weer veel dynamischer klinkt en veel meer harde uitspattingen heeft. En die Japanse lyrics af en toe hebben ook wel wat.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-12-2006 15:24 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Clipje van het nummer 'Scene':

http://www.spaceshowertv.com/DAX/musicvideo/envy_scene.html

Kippenvel!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


The Scorpio
Usericon van The Scorpio
Posted 05-12-2006 15:31 by The Scorpio Wijzig reactieProfiel van The ScorpioQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2006 17:39 schreef NecRobert het volgende:
Was 'A Dead Sinking Story' al een parel van een post-core plaat, de nieuwe 'Insomniac Doze' is nóg een streepje genialer!! Als je bands als Cult of Luna en Isis goed vindt, dan moet je dit ZEKER gaan checken! Het Japanse Envy krijgt het namelijk voorelkaar m'n armhaartjes recht overeind te krijgen met hun enorm intense, sfeervolle muziek.

Ik denk zelfs dat ik dit beter dan Cult of Luna ga vinden. Vooral de tergende schreeuwzang is kippenvel!



http://www.temporaryresidence.com/mp3s/envy_furtherahead.mp3




Het nummer begint cool, maar na 3minuut55 viel ik in


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 05-12-2006 22:45 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2006 17:39 schreef NecRobert het volgende:
Was 'A Dead Sinking Story' al een parel van een post-core plaat, de nieuwe 'Insomniac Doze' is nóg een streepje genialer!! Als je bands als Cult of Luna en Isis goed vindt, dan moet je dit ZEKER gaan checken! Het Japanse Envy krijgt het namelijk voorelkaar m'n armhaartjes recht overeind te krijgen met hun enorm intense, sfeervolle muziek.

Ik denk zelfs dat ik dit beter dan Cult of Luna ga vinden. Vooral de tergende schreeuwzang is kippenvel!



http://www.temporaryresidence.com/mp3s/envy_furtherahead.mp3


Hmmm... Nu ik dat hele post-core gedoe aan het ontdekken ben en je zegt dat dit goed te vergelijken valt met CoL, ga ik het zéker eens checken!!!
Tnx vr de tip!! (Ondertss al niet de eerste band die ik via jou leer kennen )


Member of the iso-betawuste crew!!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-12-2006 23:29 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2006 22:45 schreef Snoodaerdt het volgende:
Hmmm... Nu ik dat hele post-core gedoe aan het ontdekken ben en je zegt dat dit goed te vergelijken valt met CoL, ga ik het zéker eens checken!!!
Tnx vr de tip!! (Ondertss al niet de eerste band die ik via jou leer kennen )
Beteken ik toch nog wat voor deze wereld

Qua sfeer is Envy wel erg anders dan CoL trouwens hoor. Alleen qua dynamiek en opbouw heeft het er soms wat van weg.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 06-12-2006 9:34 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2006 23:29 schreef NecRobert het volgende:
Beteken ik toch nog wat voor deze wereld

Qua sfeer is Envy wel erg anders dan CoL trouwens hoor. Alleen qua dynamiek en opbouw heeft het er soms wat van weg.


Je hebt er geen idee van hoeveel zelfs
Ik ga dit zeker checken!!


Member of the iso-betawuste crew!!


dr. shrinker
Usericon van dr. shrinker
Posted 31-10-2007 18:32 by dr. shrinker Wijzig reactieProfiel van dr. shrinkerQuote dit bericht



VRIJDAG 2 NOVEMBER:

ENVY (jp)

WORM - Achterhaven 148, Rotterdam
deuren: 21:00
* reserveren aanbevolen *

http://www.wormweb.nl/agenda.php?id=1078

Japan's meest vooraanstaande post HC rockers, die ook op internationaal vlak de concurrentie doet verbleken. Verbazingwekkend soepel koppelen zij extreme kalmte en melodie aan grootse, orkaan-achtige gitaaruitbarstingen en bijna tastbare Weltschmerz. Wereldband op Rock Action, het label van Mogwai.

http://www.sonzairecords.com/envy.html
http://www.myspace.com/officialenvy
http://www.rock-action.co.uk/


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 31-10-2007 20:01 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik zou 21 november graag naar Vera komen, maar dan kan ik helaas niet ivm werk.

Volgende keer beter dus...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 24-09-2010 11:35 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Toevallig wat van deze band voorbij zien/horen komen, klinkt gaaf Meteen ook één van de weinige dingen uit Japan die ik ken en daadwerkelijk wat lijken toe te voegen aan het muzikale landschap.

Dit jaar komt er een nieuwe volgens Wikipedia: Recitation. Iemand enige idee wanneer (/of hij al uit is)?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-09-2010 11:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Hij is in ieder geval al gelekt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 24-09-2010 11:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dank u


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Northward
Usericon van Northward
Posted 24-09-2010 18:42 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Album is net uit geloof ik, erg benieuwd naar. Die vorige schijf is echt geweldig.


Northward
Usericon van Northward
Posted 02-12-2010 15:45 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Fuck, wat een verdomd goed album is de nieuwe.
Een van de beste releases van dit jaar.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-12-2010 19:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

De bandomschrijving klinkt me als muziek in de oren. Wat ik op myspace hoor ook. Welke plaat kan ik het beste mee beginnen?



Northward
Usericon van Northward
Posted 03-12-2010 19:30 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Insomniac Dose


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 03-12-2010 22:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Nieuwe plaat herbergt weer meer Mono-achtige opbouw en soundscapes, maar klinkt toch weer erg fijn!

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 03-12-2010 22:31]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 05-05-2015 13:23 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Envy is terug!

Blue Moonlight

Goed begeleidend stuk ook, Deafheaven heeft inderdaad veel invloeden van Envy. De nieuwe plaat heet Atheist’s Cornea en zal op 10 juli verschijnen via Temporary Residence.



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen