IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Sollicitatie vragen Vorige pagina | Volgende pagina
Dodo
Usericon van Dodo
Posted 29-05-2008 21:11 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2008 21:09 schreef blonde rockgod het volgende:
Oh, als wat wel dan?

Men vraagt naar je kennis, hoe je je opstelt t.o.v. anderen en dergelijke. Ik heb ook al eens een rollenspel meegemaakt, dat was wel lachen.

Neem bewijzen van je kennis mee, en wees jezelf!


Tja heb niet echt bewijzen. of moet ik de beoordelingsrapporten van de stages meenemen ofzo?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-05-2008 21:25 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

bewijzen als in kunnen vertellen over ervaringen en het anticiperen hierop. maar je mag best verslagen meenemen hoor hehe

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 29-05-2008 21:29]


Je moeder.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 29-05-2008 21:29 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2008 21:06 schreef Dodo het volgende:
oh dat ben ik natuurlijk vergeten te melden, ik solliciteer niet bij een bordeel


nee doos... t is volgens mij gebruikelijk dat er ook even over de financiele kant van t hele verhaal gekeken wordt...




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-05-2008 22:14 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2008 21:11 schreef Dodo het volgende:
Tja heb niet echt bewijzen. of moet ik de beoordelingsrapporten van de stages meenemen ofzo?

Je hebt natuurlijk ook een CV ingeleverd.

Omdat je bij een microbiologisch laboratorium gaat werken, zal je wel gevraagd worden om een faëcaliensample op het bureau achter te laten (mag evt ook in een apart kamertje als het ECHT niet anders kan). Bacteriën van inferieure kwaliteit komen er natuurlijk niet in, better safe than sorry.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 29-05-2008 22:24 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

haha ja eerst een medische keuring ondergaan :p


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 29-05-2008 22:30 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 26 mei 2008 14:00 schreef Nix het volgende:
Tijd voor een lichtpuntje.

Niet alle mensen uit Rijssen zijn zwaar Christelijk.


Net zoals niet alle mensen uit Staphorst echte Staphorsters zijn. Sommigen zijn best lief
dank je


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-05-2008 22:36 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Microbiologisch analist. Ik neem aan: specifieke ervaring met diverse technieken, bezwaar tegen proefdierwerk, kennis van GLP, etc.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 29-05-2008 23:28 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2008 22:36 schreef Mark het volgende:
Microbiologisch analist. Ik neem aan: specifieke ervaring met diverse technieken, bezwaar tegen proefdierwerk, kennis van GLP, etc.


Ik ben juist voor dierproeven.
GLP nog nooit van gehoord eigenlijk.
En heb ervaring is diverse takken van de microbiologie
(parasitologie, virologie, bacteriologie, immunologie e.d.)


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 29-05-2008 23:34 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2008 20:54 schreef Dodo het volgende:
Heb volgende week vrijdag mijn allereerste sollicitatiegesprek.
Kan iemand mij vertellen wat er zoal van je wordt gevraagd e.d.?


wil je wat drinken koffie/thee?

noem je sterke kanten, en je zwakke kanten?

waar zie je jezelf over vijf jaar?

waarom zus-zo op je CV?

je zegt in je brief (...), wat je bedoel je daarmee?

kan je daar een concreet voorbeeld van geven? (die komt te pas en te onpas voorbij)

heb je zelf nog vragen?

de rest is peanuts.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-05-2008 23:36 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2008 23:28 schreef Dodo het volgende:
Ik ben juist voor dierproeven.
GLP nog nooit van gehoord eigenlijk.
En heb ervaring is diverse takken van de microbiologie
(parasitologie, virologie, bacteriologie, immunologie e.d.)


Good Laboratory Practice (veiligheid, goed bijhouden van labjournaal, etc).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 29-05-2008 23:38 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

Nou, gelukkig maar dat je de basis kent Dodo


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 29-05-2008 23:38 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

gewoon het kwaliteitssysteem dus?


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 29-05-2008 23:39 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2008 23:34 schreef Jolijn het volgende:
wil je wat drinken koffie/thee?

noem je sterke kanten, en je zwakke kanten?

waar zie je jezelf over vijf jaar?

waarom zus-zo op je CV?

je zegt in je brief (...), wat je bedoel je daarmee?

kan je daar een concreet voorbeeld van geven? (die komt te pas en te onpas voorbij)

heb je zelf nog vragen?

de rest is peanuts.


Ok, bedankt, weet ik waar ik me op moet voorbereiden


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 29-05-2008 23:40 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 29 mei 2008 23:28 schreef Dodo het volgende:
Ik ben juist voor dierproeven.
GLP nog nooit van gehoord eigenlijk.
En heb ervaring is diverse takken van de microbiologie
(parasitologie, virologie, bacteriologie, immunologie e.d.)


Tja, ervaring vragen ze natuurlijk altijd naar. Eerdere banen/stages. Goed je cv doorlopen en bij elke werkervaring van tevoren bedenken wat je er gedaan en geleerd hebt en hoe dit van belang is voor deze functie.

Verder je kwaliteiten/minpunten.
Het alleen noemen is niet genoeg, zorg dat je ze vantevoren op een rijtje hebt en tevens door middel van relevante voorbeelden ze kan aantonen.
Ook hier geldt dat het van toepassing moet zijn op deze functie.

Bedenk vantevoren al vragen voor het einde van het gesprek, dit geeft aan dat je het serieus neemt en er al goed over nagedacht hebt.

Hoe dan ook, zij zoeken iemand, jij wil de baan. Jullie hebben elkaar nodig, plaats jezelf niet in een enorm onderdanige rol, wees assertief en probeer zo zelfverzekerd mogelijk te zijn (binnen de grenzen van het in dit rotland geldende "Zelfverzekerdheid = arrogantie" denken)



Life doesn't get much better than this!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-05-2008 23:42 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

En wees niet bang te antwoorden dat je op bepaalde vragen niet direct een antwoord weet maar dat je daar even over na wilt denken.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-05-2008 23:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2008 23:39 schreef Dodo het volgende:
Ok, bedankt, weet ik waar ik me op moet voorbereiden


Vergeet vooral ook niet duidelijk en assertief te zijn. Niets is zo vervelend en laat een vervelende indruk achter als een sollicitant die meer naar zijn eigen cv staat te staren dan gewoon naar diegene die de sollicitatie aflegt. Probeer verder ook wat vragen te bedenken voor aan het bedrijf, daarmee toon je interesse en laat je zien dat jij ambitie hebt en niet zomaar elk baantje zult aannemen. Zo iemand zoeken zij namelijk ook niet. Kortom, eigenlijk wat H-K een paar posts hierboven ook al aankaart. Je wordt uitgenodigt op basis van je CV , dus daar zijn ze waarschijnlijk al redelijk tevreden over. Als je dan ook nog een beetje sterk in je schoenen staat, sociaal vaardig bent en representatief over komt ben je al halverwege ..


Litha
Usericon van Litha
Posted 30-05-2008 0:00 by Litha Wijzig reactieProfiel van LithaQuote dit berichthttp://www.lithadesign.nl

Mijn sollicitatie gesprek bij de banketbakker waar ik werkte:

"Hay. Ik kwam voor het sollicitatiegesprek!"
"Ja klopt! Ik ben Samantha dit zijn die en die hier is dit hier is dat. Heb je nu tijd?"
"Ehh... jawel?"
"Oke! Hier heb je kleding dan zal ik je gelijk uitleggen hoe de kassa werkt!"




H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 30-05-2008 0:13 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 30 mei 2008 0:00 schreef Litha het volgende:
Mijn sollicitatie gesprek bij de banketbakker waar ik werkte:

"Hay. Ik kwam voor het sollicitatiegesprek!"
"Ja klopt! Ik ben Samantha dit zijn die en die hier is dit hier is dat. Heb je nu tijd?"
"Ehh... jawel?"
"Oke! Hier heb je kleding dan zal ik je gelijk uitleggen hoe de kassa werkt!"




Hehe, zo ging het bij mij ook toen ik even tijdelijk werk zocht en voor callcentrewerk voor een zorgverzekeraar solliciteerde .

Stuk simpeler dan het diepteonderzoek in drie fases dat ik voor deze baan moest doorstaan hehe.


Life doesn't get much better than this!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 30-05-2008 0:35 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ghehe bij mij was het toen van:

Voorstellen
Reden van solliciteren
CV doorspreken
Mijn visie op diverse onderwerpen weergeven
Vertellen hoe ik over moeilijk verstaanbaar gedrag denk
Vertellen hoe ik op verbale en fysieke agressie reageer en hoe ik bepaalde situaties zou aanpakken
Aantal vragen over autisme beantwoorden
Positieve punten / negatieve punten over mezelf vertellen

En vervolgens een dag meedraaien en daarna 2 maanden proeftijd met dagelijkse evaluaties (en twee volle weken inwerken). Solliciteren is best leuk


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 30-05-2008 8:19 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik moest op papier een functie schrijven om een string om te draaien


Zenial


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 30-05-2008 8:23 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

volgens mij zit dat niet lekker


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-05-2008 8:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Er zijn mij wat maffe dingen gevraagd. 1 die me nog helder voor de geest staat:

Vrienden van je hebben een dierentuin. (.....)

Ze gaan een weekend weg en jij mag dat weekend op 1 dier passen. Welke zou je kiezen en waarom?


Ik gaf een ontzettend bijdehand antwoord (wat is de relevantie van deze vraag blablabla) maar heb die baan wel gekregen.. Misschien wel daarom

Ook hebben ze me tijdens een gesprek weleens raadsels op laten lossen (om mijn probleemoplossend vermogen te testen), grap was alleen dat ik al die raadsels al kende

Voorbeeld: kamer, 3 lampen, 1 schakelaar, hoe kom je er achter bij welke lamp de schakelaar hoort (o.i.d.).

Schijnt dat raadsels oplossen standaard procedure tijdens sollicitaties bij Microsoft is, mocht iemand dat ambiëren.

Ow, en mijn persoonlijke favoriet: ergens op 3e gesprek, salarisonderhandelingen. Althans, dat dacht ik. Had de beste man het contract al uitgeprint, of ik ff wilde tekenen.

Ik begin te lezen, zie het bruto salaris en vraag hem vriendelijk doch beleefd of dat netto was.

De beste man keek mij niet begrijpend aan, waarna ik hem vriendelijk bedankte voor de eer, hem de hand schudde en opgerot ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 30-05-2008 8:31]


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 30-05-2008 8:36 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2008 8:31 schreef Snaack het volgende:
Er zijn mij wat maffe dingen gevraagd. 1 die me nog helder voor de geest staat:

De beste man keek mij niet begrijpend aan, waarna ik hem vriendelijk bedankte voor de eer, hem de hand schudde en opgerot ben.


goeie zaak had ik ook es, die gasten bleven daarna nog 4 x bellen voor een vervolg-gesprek...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-05-2008 8:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Deze niet, het was hem wel duidelijk dat we het nooit met elkaar eens zouden worden, aangezien hij mij brute minder bood dan ik netto wilde verdienen (en al ergens anders verdiende..)


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 30-05-2008 14:33 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 30 mei 2008 8:31 schreef Snaack het volgende:
Vrienden van je hebben een dierentuin. (.....)

Ze gaan een weekend weg en jij mag dat weekend op 1 dier passen. Welke zou je kiezen en waarom?

Wij hebben voor kamerzoekgesprekken echt een ontzettende lijst met dat soort vragen. Je hebt er helemaal niets aan, maar het veroorzaakt vaak wel erg lachwekkende reacties.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen