IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Docu's en andere non-fiction films. Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-03-2019 12:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Billie Jean is not my lover,
She's just a girl who says that I am the one,
But the kid is not my son.

He can still stay over at my place at the weekends, though.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-03-2019 12:07]


signature


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-07-2019 12:43 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Waco: Madman or Messiah

Van de NPO over David Koresh en zijn sekte. Goeie docu met veel authentieke beelden en interviews met betrokkenen destijds. Verder wordt de optie opengehouden dat Koresh inderdaad de messias was. Geen vooringenomenheid dus, daar houd ik van.


... hoe de hazen lopen ...


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-07-2019 12:54 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Gisteren gezien. Zeer vermakelijk.

Religie en staat hoort ook in Amerika gescheiden te zijn.
Helaas zijn een hoop christenen het hier niet mee eens en zijn ze ook nog eens tegen individuele vrijheid.
Mooi om te zien hoe ze hier, via het gebruik van de wet en in naam van Satanisme hier tegen in gaan.

Hail Satan!





bub


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-09-2019 13:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Nog mensen de dingen van Derren Brown gezien?
The Pust bvb
Fear & The Apocalypse

over mentalism



signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-10-2019 8:40 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Deze vorige week in cinema Zed in Leuven gezien (over Leuven tijdens WO 2). Goed gemaakt, met vertelstem van Daan (de zanger). Impressionant om die beelden te zien, je herkent ook veel (als je Leuven een beetje kent toch). Soms ook erg aangrijpend (zoals de stille beelden van een in een concentratiekamp opgesloten vader die uiteindelijk met zijn zoon herenigd wordt).



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 15-10-2019 0:17 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Afgelopen weekend het eerste deel van de documentaire 'Punk' gezien. Deze werd uitgezonden op Canvas. Komende donderdag zenden ze het twee deel uit.
Aangezien ik niet zo heel veel weet van punk was dit een interessante docu. Misschien dat iemand die er meer van kent er wat minder aan heeft...



[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 15-10-2019 0:18]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-12-2019 22:02 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Over een gezin dat 9 maanden het alledaagse verruilt voor de Canadese wildernis. Geen elektriciteit, geen internet, geen stromend water. Wel beren en ja.. alle tijd van de wereld.. vandaar ook de titel. Kijkt best aardig weg. Soms iets te zoetsappig naar mijn smaak.



Deze harde baas deed hetzelfde in zijn eentje en hield het 2 jaar vol. Ook leuk om te zien.



[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 02-12-2019 22:03]


... hoe de hazen lopen ...


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 03-12-2019 9:39 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik neem aan dat je de documentaires door/over Dick Proenneke kent? Die bouwde zijn eigen hut in Alaska, woonde er dertig jaar en schoot en passant de mooiste beelden. Alone in the Wilderness is mijn favoriet.



One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 03-12-2019 13:55 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Wel stukjes ja, erg gaaf om te zien. Kan de volledige film niet vinden online..


... hoe de hazen lopen ...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 27-12-2019 22:37 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl



Don't F#ck with Cats: Hunting an Internet Killer

Toffe docu over een aantal internetnerds die na het zien van een video waarin kittens worden vermoord besluiten de dader op te sporen. Dader kickt op aandacht dus gaat van kwaad tot erger.

In het begin heb je echt het idee dat je naar een parodie of fictie zit te kijken, maar is dus een echt verhaal, verteld door de hoofdrolspelers zelf. Zijn maar 3 afleveringen, dus ros je er op een avond doorheen, moeite waard.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 21-01-2020 16:48 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

American Factory


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 21-01-2020 18:47 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Maar er wordt dus wel gefucked met Cats.

Naar.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-01-2020 10:09 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Voor de derde keer gezien


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 22-01-2020 10:18 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

Is depressief en pessimistisch zijn dan niet de 'normale/logische' staat van zijn, zodra je door de bubbel heen prikt?


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 22-01-2020 10:47 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2020 10:18 schreef Zwelglichaam het volgende:
Is depressief en pessimistisch zijn dan niet de 'normale/logische' staat van zijn, zodra je door de bubbel heen prikt?

Het besef dat alles een slechte grap is kan ook bevrijdend werken. Het kan je helpen in de keuze om meer autonoom te leven, geen deel meer uit te maken van de prestatiemaatschappij en alleen nog maar datgene te doen waar je echt zin in hebt.


... hoe de hazen lopen ...


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-03-2020 12:46 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-04-2020 7:25 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Erg uitgebreide, gedetailleerde en goed gestoffeerde docureeks over de Vietnam-oorlog op Netflix. Elke aflevering duurt minstens anderhalf uur. Met de stem van Peter Coyote.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 19-04-2020 7:15 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 29-04-2020 20:45 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Gisteren naar de eerste aflevering van Cursed Films gekeken, een docu-reeks die gaat over films die zogezegd vervloekt zijn. Films waarbij bijvoorbeeld mensen tijdens de opnames om het leven komen en allerlei andere vreemde incidenten gebeuren.

De eerste aflevering ging over The Exorcist. Ben uiteindelijk nog wel enkele dingen te weten gekomen die ik niet wist, zoals bijvoorbeeld het feit dat één van de acteurs 4 jaar na het uitkomen van de film een moord heeft gepleegd.

Best interessante reeks dus. Er is voorlopig 1 seizoen van uit en die bestaat uit 5 afleveringen.
Andere films die aan bod komen in deze reeks: The Omen, Poltergeist, The Crow en Twilight Zone: The Movie.





GinaG
Usericon van GinaG
Posted 04-05-2020 9:04 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

Weet even niet of deze nu hier hoort of in het fictie topic



Maar de ongemakkelijke vraag voor iedereen wordt wel aangesproken. Je kunt doen wat je wilt maar als er niet meer mensen dood gaan dan dat er geboren worden en we niet minder gaan verbruiken zal er nooit iets veranderen.
Oh ja, en "Groen" is bs, maar dat weten we natuurlijk wel.


Eikel


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 05-05-2020 23:04 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Gisteren naar Andre The Giant gekeken, een documentaire over de gelijknamige worstelaar die hoge ogen gooide in de jaren 70 en 80. Best wel imposant om een man van 2m20 en meer dan 200 kg met zijn tegenstanders (die ook gemakkelijk over de 100 kg wogen) te zien werpen alsof het lappenpoppen zijn.





MBMarduk2
Usericon van MBMarduk2
Posted 06-05-2020 0:09 by MBMarduk2 Wijzig reactieProfiel van MBMarduk2Quote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2020 23:04 schreef Steel Jaw het volgende:
Gisteren naar Andre The Giant gekeken, een documentaire over de gelijknamige worstelaar die hoge ogen gooide in de jaren 70 en 80. Best wel imposant om een man van 2m20 en meer dan 200 kg met zijn tegenstanders (die ook gemakkelijk over de 100 kg wogen) te zien werpen alsof het lappenpoppen zijn.




COOL! M'n broer en ik zijn echt opgegroeid met WWF Wrestling en Wrestlemania. Wij dachten natuurlijk als kids dat het "echt" was en waren helemaal weg van Hulk Hogan, maar ook van Hacksaw Jim Duggan, The Million Dollar Man, Ted De Biase, Macho Man Randy Savage, Sting enz.
Arme Andre moest altijd de "bad guy" spelen.

[edit]
Check this out, hiermee werden we elke zaterdagochtend gebomabrdeerd op TV


Deze comment op YT is basically it:"When a commercial gives you nostalgia... my childhood in the 90’s had a lot of those. I remember watching cartoons and not being pissed during commercial breaks because the commercials were so good. Oh yayuhh!"

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk2 op 06-05-2020 0:31]


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 07-05-2020 21:05 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Gisteren naar 'Until The Light Takes Us' gekeken, wel gekende docu over de beginjaren van de black metal en de gebeurtenissen rondom Mayhem. Vond deze docu eerlijk gezegd wat onsamenhangend en amateuristisch, maar dat was waarschijnlijk het hele opzet. En echt veel heb ik er ook niet van bijgeleerd. Goed voor één keer I guess...



tristanwins
Usericon van tristanwins
Posted 15-05-2020 0:22 by tristanwins Wijzig reactieProfiel van tristanwinsQuote dit bericht

Serieus goed documentaire. Loop niet zo te zeiken, man.


TW


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 15-05-2020 5:45 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Gisteren de Unreal Engine 14 tech demo gezien:





Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen