IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : 'Mensheid splitst zich in Übermensch en Untermensch Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-10-2006 9:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ha, ik las in de krant een kort (op sensatie gericht) verhaaltje waarin een geleerde meneer (O. Curry) zijn visie over de toekomstige ontwikkeling van de menshied mag geven. Uiteindelijk is het natuurlijk niks meer dan koffiedik kijken (misschein zijn we er allemaal volgend jaar wel niet meer ) maar op zich is het wel een aardige oefening in filosoferen (maar meer ook niet). maar goed, is iemand het eens met zijn visie??? of zijn er meer realistische scenario's denkbaar??

Mensheid splitst zich in Übermensch en Untermensch'

LONDEN - Het verontrustende toekomstbeeld dat de schrijver Herbert George Wells in 1895 in zijn boek The Time Machine schetste en waarin in een verre toekomst de mensheid is geëvolueerd naar twee soorten, de Eloi en de Morlocks, wordt mogelijk werkelijkheid. Dat althans zegt de Britse evolutie-expert Oliver Curry, meldde de BBC dinsdag.

Volgens Curry, verbonden aan de London School of Economics, bereikt het mensdom zijn hoogtepunt rond het jaar 3000. Daarna treedt door een toenemende afhankelijkheid van de technologie langzaam het verval in. Omdat mensen met het oog op nakomelingen kieskeuriger worden bij het uitzoeken van hun partner, zal de mensheid in tweeën worden gesplitst.

Naast een genetische 'supermens' die lang, intelligent, gezond, aantrekkelijk en creatief is, ontstaat soort inferieur dwergachtig soort dat dom, onbenullig en lelijk is.

De nabije toekomst ziet er nog rooskleurig uit. De komende 1000 jaar groeien we uit tot ware reuzen van gemiddeld 2 meter en zal een leeftijd van 120 jaar geen uitzondering zijn. Ook onze fysieke gesteldheid gaat er flink op vooruit. Mannen krijgen een atletischer voorkomen, krachtiger kaken, diepere stemmen en grotere penissen. Vrouwen ontwikkelen sierlijker borsten en krijgen een gladdere huid. Ook zullen de verschillende rassen zich mengen tot een koffiekleurig mens.

Maar in de millennia erna zal de prijs worden betaald voor een toenemende afhankelijkheid van de technologie. Verpest door uitvindingen waarmee aan alle behoeften voldaan kan worden, zullen mensen zich steeds meer terugtrekken in een huiselijk bestaan.

Sociale vaardigheden, zoals communiceren, zullen daardoor minder worden, net als emoties als liefde, vertrouwen en respect. Mensen zullen minder goed in staat zijn voor anderen te zorgen en in teamverband te functioneren.

Uiterlijk zullen mensen kinderlijker lijken. Zo zal de kin zich terugtrekken omdat kauwen nauwelijks nog nodig is als gevolg van bewerkt voedsel. Ook zal door een toenemend medicijngebruik het immuunsysteem zwakker worden met meer gezondheidsklachten en genetische afwijkingen tot gevolg.

Verder in de toekomst zal dan door een selectievere partnerkeuze de mensheid zich in tweeën splitsen in Übermenschen en Untermenschen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 9:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kwakzalverij .. duizend jaar vooruitkijken, de lolbroek ..


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 18-10-2006 9:17 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Dit heb ik vanmorgen idd ook op nu.nl gelezen.
Ik vind het een mooi sensatie verhaal, maar weet niet echt hoeveel waarde je draan moet hechten.
Persoonlijk hecht ik er vrij weinig waarde aan, er werden wel erg weinig bronnen gegeven om dat onderzoek te staven.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 18-10-2006 10:18 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Onbenullige leijke dwergen heb je nu ook al, kijk naar mij


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 10:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 10:18 schreef Burzum het volgende:
Onbenullige leijke dwergen heb je nu ook al, kijk naar mij
Üntermensch!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 18-10-2006 10:24 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik lees koffie?



H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 18-10-2006 10:28 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Tja, staat verder niet echt bij waarop het gebasserd is. Tenzij het erg goed onderbouwd is, is het wel heel erg makkelijk om dingen over 1000 jaar van nu te gaan zeggen.


Life doesn't get much better than this!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-10-2006 10:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 10:28 schreef H-K het volgende:
Tja, staat verder niet echt bij waarop het gebasserd is. Tenzij het erg goed onderbouwd is, is het wel heel erg makkelijk om dingen over 1000 jaar van nu te gaan zeggen.


zeker waar, maar met de denkoefening is op zich niks mis. maar extrapoleren is en blijft een zeer onzekere bezigheid watbetreft zulke materie (dus het is niet makkelijk eigenlijk maar juist zeer moeilijk).


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 18-10-2006 10:46 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 18 oktober 2006 10:37 schreef attila_de_hun het volgende:
zeker waar, maar met de denkoefening is op zich niks mis. maar extrapoleren is en blijft een zeer onzekere bezigheid watbetreft zulke materie (dus het is niet makkelijk eigenlijk maar juist zeer moeilijk).


Zoals ik al zei, de mate van onderbouwing maakt het verschil tussen simpel duimzuigwerk en moeilijk denkwerk.


Life doesn't get much better than this!


Daops
Usericon van Daops
Posted 18-10-2006 11:26 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Wat een gelul weer, als we dit nu al weten zullen we zeker de komende 1000 jaar passief onze ondergang gaan zitten afwachten


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 11:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk dat die gast gewoon een soort Nostradamus 3000 wil worden


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-10-2006 11:31 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Er is wel een evolutie-expert aan het woord, vergeet dat niet. Ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit overigens.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 11:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

De term evolutie-expert vind ik een mooie tegenstelling


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 18-10-2006 11:33 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Er zitten een paar leuke puntjes in dat verhaal, bijvoorbeeld over dat wanneer men meer medicijnen gaat gebruiken het imuunsysteem 'lui' word na een paar generaties.


I am the 1%.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 11:35 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 18 oktober 2006 9:15 schreef attila_de_hun het volgende:
Vrouwen ontwikkelen sierlijker borsten en krijgen een gladdere huid.

Is there any way to speed up the process?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 11:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 11:35 schreef skarmoon het volgende:
Is there any way to speed up the process?
Ik dacht eigenlijk dat jij meer op die langere lul zat te wachten


Daops
Usericon van Daops
Posted 18-10-2006 11:39 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Uitgangspunt van evolutie is "aanpassen om te overleven". Het meer afhankelijk zijn van technologie is gewoon ook deel van het evolutieproces. Blijkt dit de verkeerde kant op te gaan -> aanpassing. Lijkt mij..

Ik zou graag de feiten zien waarop deze man z'n theorie baseert.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 18-10-2006 11:39]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 11:41 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 18 oktober 2006 11:38 schreef Jenje het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat jij meer op die langere lul zat te wachten

De wens is de vader van de gedachte, vriend.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-10-2006 11:50 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 9:15 schreef attila_de_hun het volgende:
De nabije toekomst ziet er nog rooskleurig uit.

...en zal een leeftijd van 120 jaar geen uitzondering zijn.
Dus werken tot je 80ste. Hoe enorm rooskleurig.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 11:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 11:50 schreef Slechtheid het volgende:
Dus werken tot je 80ste. Hoe enorm rooskleurig.
Nee, betaling zodat mensen vanaf hun 80e platliggen, dat is leuk.

Gaat me nu al teveel geld van mijn salaris naar de zwakkeren.

Zwak => dood


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-10-2006 11:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 11:53 schreef Jenje het volgende:
Gaat me nu al teveel geld van mijn salaris naar de zwakkeren.




Een vaste baan doet zelfs de grootste hippie van mening over de verzorgingsstaat veranderen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-10-2006 11:56 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 11:53 schreef Jenje het volgende:
Nee, betaling zodat mensen vanaf hun 80e platliggen, dat is leuk.

Gaat me nu al teveel geld van mijn salaris naar de zwakkeren.

Zwak => dood
Nu je het zegt, ga eens wat meer uren draaien kerel, m'n uitkering is onlangs gedaald. Hup hup!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-10-2006 12:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2006 11:31 schreef Jenje het volgende:
De term evolutie-expert vind ik een mooie tegenstelling

ik snap niet goed hoe je dit bedoelt.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 18-10-2006 12:11 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 18 oktober 2006 11:56 schreef Slechtheid het volgende:
Nu je het zegt, ga eens wat meer uren draaien kerel, m'n uitkering is onlangs gedaald. Hup hup!

and he scores!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 18-10-2006 12:31 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 18 oktober 2006 11:56 schreef Slechtheid het volgende:
Nu je het zegt, ga eens wat meer uren draaien kerel, m'n uitkering is onlangs gedaald. Hup hup!


A.W.E.S.O.M.E.


Suck my piss


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 18-10-2006 12:32 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Naast een genetische 'supermens' die lang, intelligent, gezond, aantrekkelijk en creatief is, ontstaat soort inferieur dwergachtig soort dat dom, onbenullig en lelijk is.


Hehe, we krijgen dus hobbits in het echt


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen