IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over de islam Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2006 14:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:20 schreef Misanthrope het volgende:
Simpel voorbeeld is dat de Islam alleen Allah kent
En Mohammed dan?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2006 14:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:20 schreef Jenje het volgende:
Ik geloof dat voor elk scenario wel "bewijzen" te vinden zijn, omdat al die religieuze werkjes zo open en vaag omschreven zijn ...


voor een bepaalde groep mensen is het toch een kristalheldere, "eenduidge" handleiding om hoe door het leven te gaan.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-11-2006 14:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:16 schreef spectre het volgende:
(Jezus staat idd in de Koran dus het is in theorie jonger dan het Christendom)


Het scheelt 'maar' 600 jaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 14:23 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:20 schreef Misanthrope het volgende:
Jawel, want ookal komen het Jodendom, het Christendom en de Islam uit dezelfde voorouder voort, het zijn totaal verschillende religies. Simpel voorbeeld is dat de Islam alleen Allah kent, terwijl het Christendom de Vader, de Zoon en de Heilige geest kent.


Nee

Je snapt er duidelijk geen hol van


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 14:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:22 schreef attila_de_hun het volgende:
voor een bepaalde groep mensen is het toch een kristalheldere, "eenduidge" handleiding om hoe door het leven te gaan.
Nee hoor, binnen bjiv het christendom wordt de bijbel ook op talloze wijzen geïnterpreteerd ... hoe verklaar je anders dat de KKK erin ziet dat ze zwarten mogen doden en zwarten dat iedereen gelijk is ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-11-2006 14:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:22 schreef spectre het volgende:
En Mohammed dan?
Profeet


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 14:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:22 schreef spectre het volgende:
En Mohammed dan?
Dat is geen bovennatuurlijk wezen volgens de Islam.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2006 14:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:23 schreef Jenje het volgende:
Nee hoor, binnen bjiv het christendom wordt de bijbel ook op talloze wijzen geïnterpreteerd ... hoe verklaar je anders dat de KKK erin ziet dat ze zwarten mogen doden en zwarten dat iedereen gelijk is ...
ironie ,jenje, ironie!!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-11-2006 14:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:20 schreef Misanthrope het volgende:
Jawel, want ookal komen het Jodendom, het Christendom en de Islam uit dezelfde voorouder voort, het zijn totaal verschillende religies. Simpel voorbeeld is dat de Islam alleen Allah kent, terwijl het Christendom de Vader, de Zoon en de Heilige geest kent.


Het bestaan van de Drieeenheid vs. Een God is niet het onderscheid. Het Christendom is uit het Jodendom ontstaan terwijl de Joden maar een God kennen en de Christenen een Drieeenheid kennen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 14:25 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:22 schreef Chelman het volgende:
Somerische en niet symerische.



Het is dacht is zelfs sumerisch.... Ik lees teveel boeken in teveel talen en men wenst het nog wel eens anders te spellen

quote:

Het feit dat beiden een (zeer verre) vergelijkbare oorsprong hebben wil niet zeggen dat ze gezamenlijk geëvolueerd zijn. Ze zijn op parallele (dus elkaar niet krusiende) paden ontwikkeld.



Dat spreekt toch niemand tegen Chellie.

quote:

En verder wat Mistroopje zei.


Die heeft het alleen fout. Jij ook dus


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 14:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:24 schreef attila_de_hun het volgende:
ironie ,jenje, ironie!!!
Doe dat dan ook niet! Jij en ironisch ..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2006 14:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:25 schreef Jenje het volgende:
Doe dat dan ook niet! Jij en ironisch ..


ik mag helemaal niks meer hier.


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2006 14:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:23 schreef Chelman het volgende:
Het scheelt 'maar' 600 jaar.
Toch heeft de Islam hele grote overeenkomsten met het Jodendom, daar had ik het over (het staat er een beetje krom).


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 14:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:25 schreef Chelman het volgende:
Het bestaan van de Drieeenheid vs. Een God is niet het onderscheid. Het Christendom is uit het Jodendom ontstaan terwijl de Joden maar een God kennen en de Christenen een Drieeenheid kennen.
Het was dan ook maar een voorbeeld, niet een samenvattende omschrijving van het geheel.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 14:28 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:26 schreef spectre het volgende:
Toch heeft de Islam hele grote overeenkomsten met het Jodendom, daar had ik het over (het staat er een beetje krom).


Het zijn ook 2 'sektes' van hetzelfde. Met uiteraard weer de nodige vertakkingen die elkaar in die regio nog steeds afmaken. (Israel, Irak, etc.)
En de chrrristenhonden en alle sektes daarvan zijn weer een sekte van de joden

Maar goed. Voor we bij de grieken zitten en de gemeenschappelijk root die zelfs Zeus met Allah heeft zijn, OT


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 14:29 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:25 schreef Argus het volgende:
Die heeft het alleen fout. Jij ook dus
Dan bedoel je of iets anders dan uit je posts blijkt, of je hebt het zelf fout.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2006 14:30 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

@Gus: Dude, ga ergens anders de mod uithangen met je Ontopic..
Een beetje lullen buiten de kaders schaadt niemand.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 24-11-2006 14:30]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 14:32 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:29 schreef Misanthrope het volgende:
Dan bedoel je of iets anders dan uit je posts blijkt, of je hebt het zelf fout.


Ik weet niet wat jij er in leest
Maar ik heb het goed hoor

De voorbeelden die jij aanhaalt slaan alleen nergens op. Het gaat om de thema's (en de prachtige inversie mbt het rebellie thema wat we in de voorhuidsnijders boeken zien waar we nog last van hebben ), default planeten voor de opperheerscher en andere fijne gemeenschappelijke stukken.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 14:33 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:30 schreef spectre het volgende:
@Gus: Dude, ga ergens anders de mod uithangen met je Ontopic..
Een beetje lullen buiten de kaders schaadt niemand.


Ga je weer met je vuistje ballen lieverd


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-11-2006 14:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:25 schreef Argus het volgende:
Die heeft het alleen fout. Jij ook dus


Helaas, no pringles voor you.

De Islam herkent een aantal Bijbelse profeten/belangrijke figuren (Abraham, Moses, David en Jezus). Daar houdt de gelijkenis op. Na de tocht van Mohammed is een VOLLEDIG andere geloofsstructuur op zowel tastbaar als spiritueel niveau gevormd. Die staat totaal los van het Jodendom en Christendom. Daarnaast heeft de Islam, in tegenstelling tot de andere twee een vrij uitgebreide 'handleiding' voor het inrichten van een staat en het rechtssysteem beschreven. Daarin verschilt het significant van bijvoorbeeld het Jodendom waar dit soort zaken hoogstens als richtlijnen gegeven worden.

In dat laatste schuilt het echte gevaar van de Islam. Het is niet alleen een spirituele leer maar ook een politieke... Het feit dat het een aantal zeer bekende figuren uit de oudheid erkent maakt het nog geen vergelijkbaar geloof. Er zijn andere geloven die Abraham Noah en de zondevloed etc benoemen maar ze staan totaal los van de Joden.

Op een evolutieboompje staan ze op verschillende takken die wel een gezamenlijke bron hebben. Zo'n plaatje kan ik me nog uit een of andere boek maatschappijgeschiedenis herinneren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2006 14:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:33 schreef Argus het volgende:
Ga je weer met je vuistje ballen lieverd

!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 15:50 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 14:41 schreef Chelman het volgende:
Helaas, no pringles voor you.



Altijd eten voor Argus.

quote:

De Islam herkent een aantal Bijbelse profeten/belangrijke figuren (Abraham, Moses, David en Jezus). Daar houdt de gelijkenis op. Na de tocht van Mohammed is een VOLLEDIG andere geloofsstructuur op zowel tastbaar als spiritueel niveau gevormd. Die staat totaal los van het Jodendom en Christendom. Daarnaast heeft de Islam, in tegenstelling tot de andere twee een vrij uitgebreide 'handleiding' voor het inrichten van een staat en het rechtssysteem beschreven. Daarin verschilt het significant van bijvoorbeeld het Jodendom waar dit soort zaken hoogstens als richtlijnen gegeven worden.



Mwoa. Daar denken flink wat Joden heel anders over hoor. Wat jij volledig noemt vind ik maar een kleine afwijking binnen het geheel. Het zien van M als de enige echte grote profeet is ook significant maar niet bepalend voor de vorm en de gelijkenis met andere substromen van dezelfde oorsprong.
Zie ook de eerdere opmerking. Het is maar waar je de grens wil leggen mbt het anders zijn.
Door de bank genomen zijn de drie woestijn religies echter gewoon 'identiek'. (naar mijn criteria dus)

quote:

In dat laatste schuilt het echte gevaar van de Islam. Het is niet alleen een spirituele leer maar ook een politieke... Het feit dat het een aantal zeer bekende figuren uit de oudheid erkent maakt het nog geen vergelijkbaar geloof. Er zijn andere geloven die Abraham Noah en de zondevloed etc benoemen maar ze staan totaal los van de Joden.



Die staan dus niet totaal los. Lees je maar eens in in de gelijkenis van de strijd tussen Marduk en Tiamat en Lucifer en Jahweh Om maar wat te noemen.

quote:

Op een evolutieboompje staan ze op verschillende takken die wel een gezamenlijke bron hebben. Zo'n plaatje kan ik me nog uit een of andere boek maatschappijgeschiedenis herinneren.


Voor een hedendaags overzicht kan ik me dat goed voorstellen. Voor een historisch overzicht zou dat gewoon fout zijn.

edit: wat quote's goed gezet

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 24-11-2006 15:57]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 15:55 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

De Islam ziet zichzelf als de opvolger van het Christendom. Je zou het kunnen vergelijken met auto's, bv. de BMW 5 serie. Het nieuwe model en het oude model zijn allebei van hetzelfde merk en heten allebei 5 serie, maar toch zijn het 2 totaal verschillende auto's. Ook hun ontwikkeling heeft op 2 totaal verschillende manieren en met totaal verschillende criteria plaatsgevonden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 16:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2006 15:55 schreef Misanthrope het volgende:
De Islam ziet zichzelf als de opvolger van het Christendom. Je zou het kunnen vergelijken met auto's, bv. de BMW 5 serie. Het nieuwe model en het oude model zijn allebei van hetzelfde merk en heten allebei 5 serie, maar toch zijn het 2 totaal verschillende auto's. Ook hun ontwikkeling heeft op 2 totaal verschillende manieren en met totaal verschillende criteria plaatsgevonden.
En mocro's rijden graag in patsbakken dus dat klopt weer, jij enorme patskakker!


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 27-11-2006 4:49 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 3:05]


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen