IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Circle Of Ouroborus Volgende pagina
5-euro
Gangstershit
Usericon van 5-euro
Posted 08-11-2006 0:16 by 5-euro Wijzig reactieProfiel van 5-euroQuote dit bericht

Iemand bekend met dit project?
Rauwe Blackmetal met clean vocs.

verder vrij weinig bekend over de members, ik weet dat er eentje van Vordr bij zit.

Ik heb een stuk van de full-length gedownload en ik vind het heerlijk te pruimen.
weer eens wat nieuws.
binnekort toch maar origineel halen.

Disco:
Introitus - Demo, 2005
Auerauege Raa Verduistering - Split, 2006 (Met Urfaust)
Shores - Full-length, 2006
The Knives Beneath - EP, 2006


Hey Bilal, waar is mijn 5 euro JONGAH?!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-11-2006 0:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Altijd gaaf wanneer bands graag een 'mystieke' naam nemen en niet eens in staat zijn om het goed te spellen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 08-11-2006 0:26 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Ik moet aan Paulus de Boskabouter denken.


5-euro
Gangstershit
Usericon van 5-euro
Posted 08-11-2006 0:29 by 5-euro Wijzig reactieProfiel van 5-euroQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2006 0:25 schreef Chelman het volgende:
Altijd gaaf wanneer bands graag een 'mystieke' naam nemen en niet eens in staat zijn om het goed te spellen.



Ouroborus is ook een correcte vorm (als het goed is).
máár, i agree, hadden ze een beetje logisch nagedacht dan was het Ouroboros geweest.


Hey Bilal, waar is mijn 5 euro JONGAH?!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-11-2006 0:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2006 0:29 schreef 5-euro het volgende:
Ouroborus is ook een correcte vorm (als het goed is).
máár, i agree, hadden ze een beetje logisch nagedacht dan was het Ouroboros geweest.


Bij mijn weten zijn er meerdere spellingen geaccepteerd maar geen Ouroborus.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


5-euro
Gangstershit
Usericon van 5-euro
Posted 08-11-2006 0:34 by 5-euro Wijzig reactieProfiel van 5-euroQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2006 0:32 schreef Chelman het volgende:
Bij mijn weten zijn er meerdere spellingen geaccepteerd maar geen Ouroborus.


hmmpf.
Dictionary.com zegt dat het niet klopt.
bij wikipedia word ik doorverwezen naar Ouroboros met een O.

Wikipedia zal ik maar niet al te serieus nemen.

dus je hebt gelijk.


Hey Bilal, waar is mijn 5 euro JONGAH?!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-11-2006 7:06 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

damn, zelden zoiets tenenkrommends gehoord...

nouja, heb alleen de split met urfaust gehoord en nog elders een mp3 laatst maar ook geen zin om de rest nu te checken, damn!

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 08-11-2006 7:07]


Je moeder.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 08-11-2006 7:24 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Uitgaande van de split met Urfaust is het de meest waardeloze band die ik ooit gehoord heb.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 08-11-2006 17:03 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

'Clean vocals'...
Bij Urfaust klinkt het uniek en te pruimen, bij Oeroeboerus klinkt het uniek en niet te harden. Nee, dit is niks voor mij.


Jullie zijn allemaal negers!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-11-2006 20:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2006 17:03 schreef Meltdown het volgende:
Oeroeboerus




signature


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 08-11-2006 20:55 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Gave muziek, klootzakken.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-11-2006 21:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

"The Knives Beneath" klinkt wel OK iig.

Soort Boards of Canada meets Burzum.

Urfaust is natuurlijk genadeloos kut.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 08-11-2006 21:01]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-11-2006 21:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Mja, het interessantere neefje van Urfaust. Maar eigenlijk nog steeds om je je ogen uit je kop te schamen als het in je kast staat.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-11-2006 23:31 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

was idd een flink lachsalvo bij jou thuis toen hehe


Je moeder.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 08-11-2006 23:35 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

erg gave band en geniale gasten...

voor de jankerds onder ons:
de aankomende tijd komen er nog veel meer releases van C.o.O aan dus dan weten jullie waar jullie in iedergeval jullie zakgeld NIET aan moeten besteden...




Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


5-euro
Gangstershit
Usericon van 5-euro
Posted 09-11-2006 0:35 by 5-euro Wijzig reactieProfiel van 5-euroQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2006 23:35 schreef irritante klootzak het volgende:
erg gave band en geniale gasten...

voor de jankerds onder ons:
de aankomende tijd komen er nog veel meer releases van C.o.O aan dus dan weten jullie waar jullie in iedergeval jullie zakgeld NIET aan moeten besteden...





nou, ik zal hier zeker WEL mijn zakgeld aan besteden


Hey Bilal, waar is mijn 5 euro JONGAH?!


5-euro
Gangstershit
Usericon van 5-euro
Posted 09-11-2006 0:56 by 5-euro Wijzig reactieProfiel van 5-euroQuote dit bericht

ik lees net op metal-archives dat er een nieuwe tape uit is, genaamd: Star/Rise


1. Introduction - Crying Trumpets
2. The Worn
3. Interlude I - The Deluge
4. The Angehar
5. Interlude II - Through the Thickets and Mist
6. The Hermit
7. Interlude III - The Eve
8. The Judgement Star
9. Outro - Towers in the horizon

Northern Sky Productions:
This is a new direction for CoO. The music on this release is not black metal. CoO have taken their creativity down another path. The contained on this release could be considered as neo-folk. Acoustic guitar, drums and other string instruments are used along with vocals of course. This released comes housed in a large clamshell case with a xeroxed booklet and photo.

[Dit bericht is gewijzigd door 5-euro op 09-11-2006 1:03]


Hey Bilal, waar is mijn 5 euro JONGAH?!


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 09-11-2006 2:21 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Erg gave tape ja.. is voriger week uitgekomen.. krijg als eht goed is deze week een aantal tapes binnen..

de opname zelf zijn al een half jaar oud en draaien hier dus ook al een half jaar op dagelijkse basis... deze acoustische nummers zijn erg gaaf, anders, maar toch weer typisch C.o.O en een zeer naar sfeertje! ben vooral fan van alle interludes. maargoed, nummers als "The Angeliar" zijn zo simpel en minimalistisch as fuck, maar bezorgt mij keer op keer kippevel.. zo'n desolaat en depressief sfeertje... geniaal...






[Dit bericht is gewijzigd door irritante klootzak op 09-11-2006 2:25]


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-11-2006 6:29 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hm, misschien dat dat dan wel te verteren is, zolang ze geen metal proberen te maken...


Je moeder.


5-euro
Gangstershit
Usericon van 5-euro
Posted 09-11-2006 8:09 by 5-euro Wijzig reactieProfiel van 5-euroQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2006 23:35 schreef irritante klootzak het volgende:
erg gave band en geniale gasten...

voor de jankerds onder ons:
de aankomende tijd komen er nog veel meer releases van C.o.O aan dus dan weten jullie waar jullie in iedergeval jullie zakgeld NIET aan moeten besteden...





deze tape moet ik hebben!
ff kijken of hij binnekort te verkrijgen is bij een Hollandse distro. we shall see.


Hey Bilal, waar is mijn 5 euro JONGAH?!


Den_Bockereyder
Usericon van Den_Bockereyder
Posted 09-11-2006 14:42 by Den_Bockereyder Wijzig reactieProfiel van Den_BockereyderQuote dit berichthttp://-

quote:
Op 8 november 2006 23:35 schreef irritante klootzak het volgende:
erg gave band en geniale gasten...

voor de jankerds onder ons:
de aankomende tijd komen er nog veel meer releases van C.o.O aan dus dan weten jullie waar jullie in iedergeval jullie zakgeld NIET aan moeten besteden...





of juist wel


Aurora Infernalis Website: http://www.aurora-infernalis.com Aurora Infernalis Facebook: http://www.facebook.com/aurora.infernalis Aurora Infernalis Twitter: http://twitter.com/AuroraInf


Den_Bockereyder
Usericon van Den_Bockereyder
Posted 09-11-2006 14:46 by Den_Bockereyder Wijzig reactieProfiel van Den_BockereyderQuote dit berichthttp://-

quote:
Op 8 november 2006 23:35 schreef irritante klootzak het volgende:
erg gave band en geniale gasten...

voor de jankerds onder ons:
de aankomende tijd komen er nog veel meer releases van C.o.O aan dus dan weten jullie waar jullie in iedergeval jullie zakgeld NIET aan moeten besteden...





of juist wel


Aurora Infernalis Website: http://www.aurora-infernalis.com Aurora Infernalis Facebook: http://www.facebook.com/aurora.infernalis Aurora Infernalis Twitter: http://twitter.com/AuroraInf


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 09-11-2006 17:34 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2006 21:00 schreef M. het volgende:
"The Knives Beneath" klinkt wel OK iig.

Soort Boards of Canada meets Burzum.

Urfaust is natuurlijk genadeloos kut.


Hmm, je vond 'm toch niet zo zei je eerst?

Ik vind het wel een fijne band, al mag de productie iets beter, want nu doen ze het er gewoon om.


Sater
Usericon van Sater
Posted 09-11-2006 18:17 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Heb hier Shores liggen, maar ben nog niet helemaal overtuigd.

De beschrijving van Aquarius Records is wel om te smullen:

quote:
Not any black metal band can share a split with the mighty and mighty bizarre Urfaust, with their blustery buzz and crazy crooning. But Finland's Circle Of Ouroborus were well up to the task. In fact they actually sound quite bit like Urfaust, albeit in a way more damaged way, which is saying a lot.
On the split with Urfaust we reviewed recently, Circle Of Ouroborus offered up their own cracked take on buzzing black metal, murky almost punky, super lo-fi, practice space production, mumble warbly guitars, drums tinny and buried in the mix, and a totally demented vocalist wailing in a growling cracked croon, WAY up in the mix, shouting and howling. We thought they sounded a bit like a grim black metal Fall.
On Shores, the band stretch out a bit, but still hew close to the sound they share with their sonic brethren in Urfaust, a loping lurching, midtempo buzz, sing songy melodies, a murky black swirl, downtuned and droney, but stumblingly propulsive. Seasick and swaying drunkenly, these tracks sound more like blackened versions of some eighties British post punk band than some cult black metal band. And when the vocals kick in it pretty much seals the deal. When Mark E. Smith dies, and the Fall are no more, he'll strike a deal with the devil, come back from the dead, and this is where he'll end up. Crooning, in that nasally whine, sing/speaking for some mysterious jangly black metal post punk rock band. And if there was any doubt, Circle Of Ouroborus cover "She's Lost Control" by Joy Division. It's not particularly black either, it's gloomy and gothy and propulsively punky, guitars slide and slither, the vocals a dark croon. It almost sounds like a lo-fi live recording of Interpol or some long lost Damned track. Which is a very good thing for sure. It's just weird that these guys exist as a underground, grim and cult black metal band, when sonically, they owe as much to punk rock, and goth rock, and new wave as they do Darkthrone or Mayhem. Sure there's plenty of buzz and suffocating black atmosphere, but to truly dig this you'll definitely need either a love of totally bizarre and not entirely black metal, or a soft spot for classic newwavepostpunk (Fall, Wire, Gang Of Four, Joy Division) or preferably BOTH! And we definitely have both in spades, so as you might imagine this is WAY recommended!



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Argh
Usericon van Argh
Posted 09-11-2006 18:39 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

De band die het dichste bij de unieke sound van IMPALED NORTHERN MOONFOREST komt! FANTASTISCH!




Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2008 17:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

het lijkt wel op Alcest


signature


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen