IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Tweede Kamer Verkiezingen - 22 November 2006 - Deel II Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-11-2006 12:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

vraagje: is het mogelijk dat er geen enkel werkzame coalitie te vormen is met het eindresultaat van de verkiezingen en zoja wat moet er dan gebeuren?

minderheidskabinet??
nieuwe verkiezingen??


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-11-2006 12:51 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Volgens mij is het zo dat als er binnen een afzienbare (in de wet bepaalde) tijd er geen regering gevormd wordt dat er dan nieuwe verkiezingen komen.

Een minderheidskabinet is dacht ik een optie indien dat het vertouwen van de meerheid weet te krijgen. Goede kans dat een dergelijk kabinet vrij snel valt natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 22-11-2006 12:51]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-11-2006 12:51 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 11:54 schreef kwelgeest het volgende:
H.O.M.O.

Kan ik uit je grootse intellect met goed onderbouwde posts opmaken dat je Wilders ook een fundamentalistische idioot vindt?


Dear dirty delightful old drunken old days


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-11-2006 12:54 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik heb vanmorgen al gestemd. Blanco.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-11-2006 12:55 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

jammer, maar als je er niet uitkomt (of je nergens daadwerkelijk in kunt vinden) wel begrijpelijk natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 22-11-2006 12:56]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-11-2006 12:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 12:51 schreef Chelman het volgende:
Volgens mij is het zo dat als er binnen een afzienbare (in de wet bepaalde) tijd er geen regering gevormd wordt dat er dan nieuwe verkiezingen komen.

Een minderheidskabinet is dacht ik een optie indien dat het vertouwen van de meerheid weet te krijgen. Goede kans dat een dergelijk kabinet vrij snel valt natuurlijk.


ik denk dat de meest practische oplossing dan toch nieuwe verkiezingen zullen zijn.

ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn. een tweepartijenregering zal wel geen optie zijn denk ik


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-11-2006 13:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 12:54 schreef Heiden het volgende:
Ik heb vanmorgen al gestemd. Blanco.


worden blanco stemen niet vie een sleutel verdeeld over de partijen??

ik had dan gewoon het biljet ongeldig gemaakt eerlijk gezegd3


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-11-2006 13:02 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik heb braafjes op Kamp gestemd.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-11-2006 13:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 13:00 schreef attila_de_hun het volgende:
worden blanco stemen niet vie een sleutel verdeeld over de partijen??



Nee, ze tellen niet me. De enige invloed die blanco stemmen hebben is op de opkomst, waarin ze wel meetellen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-11-2006 13:03 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Hoe is de tussenstand, iemand een linkje?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-11-2006 13:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

2-1 (van Hooijdonk strafschop gemist)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-11-2006 13:06 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Heeft het daadwerkelijk zin om dat nu al tegaan checken?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-11-2006 13:06 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 13:00 schreef attila_de_hun het volgende:
worden blanco stemen niet vie een sleutel verdeeld over de partijen??

ik had dan gewoon het biljet ongeldig gemaakt eerlijk gezegd3


Dat gebeurt voor zover ik weet juist als je géén gebruik maakt van je stemrecht. Een blanco stem word gewoon als zodanig geregistreerd en dus ook aan geen enkele partij toegekend, anders zou het principe van blanco stemmen ook weinig zin hebben.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 22-11-2006 13:08 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 12:55 schreef jbassist het volgende:
jammer, maar als je er niet uitkomt (of je nergens daadwerkelijk in kunt vinden) wel begrijpelijk natuurlijk.


Het tweede.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-11-2006 13:09 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 13:03 schreef Greycloak het volgende:
Hoe is de tussenstand, iemand een linkje?
Het regent, dus veel PvdA'ers zullen nog niet gestemd hebben.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-11-2006 13:10 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 12:03 schreef Aaargh het volgende:
Oké, ik heb gelogen (zoals wij lefties altijd liegen, jeweettoch)


Daarom ben ik ook blij extreem midden te zijn. Dat heeft tenminste nog geen stigma.

quote:

, mijn vriend heeft daar geen last van. Een lieve kennis van me wel: Hij heeft als programmeur drie jaar niet in zijn vakgebied kunnen werken. Zijn kennis is daardoor zo verouderd (geen werk = geen bijscholing) dat hij zich nu moet laten omscholen. Alles wat hij kan, kunnen ze goedkoper in India.



Dan heeft hij toch wat fout gedaan hoor.... Sorry. De laatste 3 jaar is er overigens uberhaupt bar weinig aangepast in de MS hoek. .Net 2.0 is nu niet zo enorm anders oid.
Zelfs voor Visual Basic 6 mensen liggen er nog steeds legio vacatures. (en dat is wel wat ouder )

quote:

En over outsourcing gesproken, mijn vriend moet tegenwoordig voor HRM-zaken naar Tsjechië bellen. Schijnt efficiënter te zijn...


Dat zie je heel vaak. Zeker bij een internationaal bedrijf. Dat allemaal centreren op 1 plek is dan al snel logisch en een locatie kiezen met goede omstandigheden ook.
Voor HRM werkt dat prima. IT helpdesk acties op die manier zie ik echter vaak goed fout gaan.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-11-2006 13:12 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 13:02 schreef Chelman het volgende:
Nee, ze tellen niet me. De enige invloed die blanco stemmen hebben is op de opkomst, waarin ze wel meetellen.


En op het aantal stemmen wat een zetel gaat kosten bij het verdelen van de restzetels


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-11-2006 13:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 13:06 schreef Heiden het volgende:
Dat gebeurt voor zover ik weet juist als je géén gebruik maakt van je stemrecht. Een blanco stem word gewoon als zodanig geregistreerd en dus ook aan geen enkele partij toegekend, anders zou het principe van blanco stemmen ook weinig zin hebben.


ik had het idd mis (met dank aan jullie beiden voor de correctie)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 22-11-2006 13:13]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-11-2006 13:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 13:12 schreef Argus het volgende:
En op het aantal stemmen wat een zetel gaat kosten bij het verdelen van de restzetels


Nope.

quote:

Het lijstenstelsel
Elke kiezer kan één stem uitbrengen. Een stem wordt uitgebracht op één kandidaat van één lijst. Door de keuze van een kandidaat wordt dus tevens een keuze gemaakt uit de lijsten. De beschikbare zetels worden zoveel mogelijk verdeeld naar rato van de totalen van de (geldige) stemmen die op elke lijst zijn uitgebracht. Blanco stemmen en niet-uitgebrachte stemmen hebben alleen effect op het opkomstpercentage.

De kiesdeler is het aantal zetels gedeeld door het aantal geldige niet-blanco stemmen. In eerste instantie worden aan elke lijst net zoveel zetels toegewezen als het aantal malen dat de kiesdeler volledig begrepen is in het totaal van de stemmen op die lijst. De daarna nog resterende zetels worden één voor één toegewezen aan de lijst die na toewijzing het grootste gemiddelde aantal stemmen per zetel heeft. Ook lijsten die in eerste instantie geen zetel hebben gekregen doen mee met de restzetelverdeling.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-11-2006 13:31 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Leuk om te weten; als tegen 14:00 de SP en PvdA nog voorstaat, geen paniek.
De VVD en CDA-stemmers komen daarna nog van hun werk.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-11-2006 13:31 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-11-2006 13:32 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Het telt niet mee voor het verdelen an sich maar het aantal benodigde stemmen/zetel gaat wel degelijk omlaag.

Het is maar hoe je 'geen invloed' precies wil zien.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-11-2006 13:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 13:32 schreef Argus het volgende:
Het telt niet mee voor het verdelen an sich maar het aantal benodigde stemmen/zetel gaat wel degelijk omlaag.



Nee. Dit is onjuist Argusje.

1000 stemmers/ 150 zetels

Situatie 1:
800 komen opdagen: 700 stemmen op een partij en 100 stemmen blanco. Aantal stemmen nodig per zetel: 4.6667, Opkomst: 80%

Situatie 2:
700 komen opdagen: 700 stemmen op een partij. Aantal stemmen nodig per zetel: 4.6667, Opkomst 70%

Het heeft GEEN enkele invloed omdat het NIET, herhaal NIET, meegteld wordt. Het wordt ALLEEN geteld bij de opkmost maar die heeft GEEN invloed op de zetelverdeling. Als ik in mijn eentje ga stemmen en de rest stemt blanco dan wordt de kamer door 150 vvd'ers bemand.




[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 22-11-2006 13:39]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-11-2006 13:41 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 13:31 schreef MMayo het volgende:
http://www.geenstijl.nl/quiz/?quiz=de-stembeter


Jij bent een linkse rakker. Stem maar GroenLinks, SP of Pvda. Het maakt je allemaal geen flikker uit, zolang het maar rood of groen is. Je ideaalbeeld is een Nederland waar alle ondernemingen genationaliseerd zijn en waar dertig man zich doodwerken voor de rest van het land. Vrijheid van meningsuiting voor iedereen, zolang het maar het linkse gedachtengoed is.

Goh...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-11-2006 13:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 13:41 schreef jbassist het volgende:
Jij bent een linkse rakker. Stem maar GroenLinks, SP of Pvda. Het maakt je allemaal geen flikker uit, zolang het maar rood of groen is. Je ideaalbeeld is een Nederland waar alle ondernemingen genationaliseerd zijn en waar dertig man zich doodwerken voor de rest van het land. Vrijheid van meningsuiting voor iedereen, zolang het maar het linkse gedachtengoed is.

Goh...
Klopt wel aardig.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen