IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Ontoegankelijke muziek. Vorige pagina | Volgende pagina
Kramy
Usericon van Kramy
Posted 20-11-2006 19:51 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 20 november 2006 19:41 schreef Mikeee het volgende:
Maar ff half-off-topic: wat voor mensen komen er op die feest dan, dat jullie ze binnen no-time willen zien optiefen?


Hopelijk genoeg mensen die wel openstaan voor verschillende extreme genre's
Zo niet dan bezatten ze zichzelf maar totdat ze het wel trekken hehe

@Mayo, ik ga iig achter wat muziek aan, bedankt voor je tips Uit alle herrie die we straks bij elkaar hebben gevonden pikken we gewoon de beste doch meest ontoegankelijke platen uit, uit de meest uitelkaar liggende genre's. Komt helemaal goed



lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 20-11-2006 19:52 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Venetian Snares


no text supplied


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 20-11-2006 19:54 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

Tyr

en dan als spel van de avond: "raad de maatsoort"


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-11-2006 19:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 19:31 schreef mental het volgende:
Control Human Delete. ( is serieuze post ).
Tis best toegankelijk hoor, catchy/hip/poppy


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-11-2006 21:07 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Laat me raden, dit is een idee van J?

Mijn bijdrage: Schönberg

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 20-11-2006 21:10]


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 20-11-2006 21:23 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ervanuit gaande dat de grootste tyfusherrie geen ontoegankelijke muziek op zich, is, moet je het zoeken in muziek die vanuit een bepaald concept of idee tot stand is gekomen dat voor ons relatief onbekend is, zoals idd de seriële muziek van Schönberg, Stockhausen, Webern, Berg, enz. Veel plezier ermee, het is niet om aan te horen!


~ By the fallen one I shall arise ~


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 20-11-2006 21:37 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

Hangt een beetje van het 'publiek' af maar anders kom je met Meshuggah en/of Fredrik Thorendal al een eind. En allerlei Mike Patton uitspattingen [Fantomas, Mr Bungle]



Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 20-11-2006 21:45 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

45 Grave.


Bareuh...


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 20-11-2006 21:48 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Mss ligt het aan mij maarehh... Thy Serpent (als mij goed herinner) of Pan Thy Monium.
Iig "thy" ergens in de naam.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 20-11-2006 21:49]



lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 20-11-2006 22:28 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Probeer ook eens een jazz forum


no text supplied


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 20-11-2006 22:30 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 22:28 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Probeer ook eens een jazz forum


ai, free jazz *hoofdpijn*


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 20-11-2006 22:32 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Er zijn best jazzbands die me kunnen bekoren


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 20-11-2006 22:32 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 22:32 schreef Digerdoden het volgende:
Er zijn best jazzbands die me kunnen bekoren
WTF


Fuck the world and fuck you


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 20-11-2006 22:36 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 22:32 schreef Digerdoden het volgende:
Er zijn best jazzbands die me kunnen bekoren


Tuurlijk, maar trek jij het om naar free jazz te luisteren dan??


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-11-2006 22:37 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 22:32 schreef Digerdoden het volgende:
Er zijn best jazzbands die me kunnen bekoren




Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 20-11-2006 22:38 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 22:36 schreef Pem het volgende:
Tuurlijk, maar trek jij het om naar free jazz te luisteren dan??

Is dat een apart genre , of bedoel je gratis optredens?


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 20-11-2006 22:43 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 22:38 schreef Digerdoden het volgende:
Is dat een apart genre , of bedoel je gratis optredens?




Nou,
"Free jazz of avant-garde jazz
Free jazz is ontstaan in de jaren '60 en vormde een breuk met de toen heersende bebop traditie. Free jazz, in die tijd een avant-garde stijl, is voor veel doorsnee muziekliefhebbers niet te pruimen. De muziek is vaak totaal niet melodieus en muzikanten weten allerlei merkwaardige piepende, krassende of borrelende dingen uit hun instrument persen. 'Piep-knor' wordt het soms ook wel denigrerend genoemd. Het 'free' is overigens maar relatief: er zit wel degelijk lijn in. Tempo, toonsoort en onderscheid tussen solo's en begeleiding zijn er altijd. Ook heeft een behoorlijk deel van de muziek een vooraf bepaalde melodie of andere structuur. Ornette Coleman geldt met Cecil Taylor als de grondlegger Andere grootheden in dit genre waren Albert Ayler, Charles Mingus en John Coltrane. Tegenwoordig maken muzikanten als Steve Coleman, Kenny Garrett, Ben Allison en Ken Vandermark een vorm van free of avant-garde jazz.
Ook Nederland kende een aardige club muzikanten die zich stortten op de avant-gardistische kant van de jazz. De groep met onder meer Misha Mengelberg, Han Bennink en Willem Breuker stond in de jaren '60 ook wel bekend als de 'Hollandse School'. Aanvankelijk volgden ze de Amerikaanse tradities, maar zochten het later meer in een combinatie van jazz en Europese muziektradities"


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 20-11-2006 22:43 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Anaal Nathrakh - The codex necro
Ik denk dat de niet-metalliefhebbers vooral gecharmeerd zullen zijn van het nummer Pandemonic Hyperblast.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-11-2006 22:44 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Bepaalde nummers van Peter Gabriel. En dan bedoel ik niet die voor de massa geschreven hits die we allemaal ondertussen kennen. Draai eens een cd en dan snap je m wel...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 20-11-2006 22:53 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Melek Tha - Perfect world eradication


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 20-11-2006 22:55 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht



Inter faeces et urinam nascimur


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 20-11-2006 22:56 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Maudlin of the Well - Bath & Leaving your body map (duurde echt maanden voor dat ik die band een beetje door had)
Autechre - Untilted (zeer ontoegankelijke idm)
Ion Dissonance (vind ik persoonlijk ontoegankelijker dan Psyopus)
Behold the Arctopus - Nano-Nucleonic Cyborg Summoning (geflipte en over the top jazz/math)
House of Low Culture - Edward's Lament (ontzettend ontoegankelijke ambient/drone, af en toe gitaartje maar voornamelijk ultrazachte noise/ambient wat de klok slaat)



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 20-11-2006 22:58 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 22:55 schreef Stoerbaard het volgende:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=1224067758

Damn, da's behoorlijk fucked-up



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-11-2006 23:03 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 19:16 schreef Kramy het volgende:

TE slome ambient (iets met Nepal in de naam, maar volledige naam even kwijt, die weet hij wel..)



Waarschijnlijk bedoel je Deutsch Nepal. Vrij briljante act maar inderdaad niet voor iedereen te behapstukken.

Ik kan je verder Cintecele Diavolui aanraden, dat is het my-first-casio project van Mortiis.

De eerste plaat van Angizia is ook wel erg apart trouwens.

En uiteraard mag Diamanda Galás niet ontbreken.

Wellicht kun je de boel afmixen met een bloemlezing uit de Belgische Eurovisie Songfestival inzendingen van de afgelopen 50 jaar.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 20-11-2006 23:07 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2006 22:58 schreef Mikeee het volgende:
Damn, da's behoorlijk fucked-up


Deze vind ik nog wel meevallen. Check eens nummers van hem zoals "Stoeptegelterror", "Koffie met een smaakje", "Noisekick gaat naar het circus", "Oogkaspenetratie" of mijn persoonlijk favoriet "Ik schop u dood". Gezelligheid kent geen grenzen!


Inter faeces et urinam nascimur


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen