IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : nieuwstopic deel veel Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 8:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Maar gaaf dat die krakertjes meteen weer aan regeringscomplotten denken ... zo te zien hebben ze tv ..


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-11-2006 8:39 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza


[update] Tbs'er ontsnapt in Enschede

Er is opnieuw een tbs'er ontsnapt, ditmaal in Enschede. Dat gebeurde vanmiddag rond half vier, zo meldt RTV Oost. Het zou gaan om een 43-jarige man die is veroordeeld tot tbs voor onder meer een gewapende overval.

De man ontsnapte aan zijn begeleiding op het Van Heekplein in het centrum van Enschede. Hij heeft een fors gezet postuur, donker geknipt haar, blauwe broek en jas, een rode trui en opvallend gele schoenen.

Update 16.47 uur
De tbs'er is al snel weer aangehouden. De man, die een drankprobleem heeft, ontsnapte vanmiddag in een winkel aan zijn begeleider. De politie begon daarop onmiddellijk met het uitkammen van de omgeving en doorzocht daarbij ook de cafés. Waar de man gepakt is, is nog niet bekendgemaakt.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 8:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja, dat is nummer 3 of 4 deze maand?
Zullen we ons veel geld besparen en die gasten gewoon loslaten?


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-11-2006 8:42 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Of vergassen.




Iedereen heeft recht op mijn mening.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-11-2006 8:42 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 24 november 2006 8:39 schreef Leviathanica het volgende:
Waar de man gepakt is, is nog niet bekendgemaakt.

Aan de bar natuurlijk.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 24-11-2006 9:50 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 24 november 2006 8:27 schreef Murdering Monk het volgende:
@Jebes, Nederlandse agenten hoeven topch niets te leren van Marokaanse agenten? Het gaat hier om Nederland en problemen in Nederland. Als die lui die rottigheid uithalen Nederlands zijn (wat 9 van de 10 keer wel is) maar zich Marokaans voelen hebben ze pech, daar hoeven wij geen geld aan te spenderen, willen ze zich Marokaans voelen en behandeld worden? Ga dan lekker die kant op.


Maar zo willen ze juist niet behandeld worden, vandaar dat ze lekker hier blijven...

quote:
Op 24 november 2006 8:29 schreef Jenje het volgende:
Marokaanse politie staat idd bekend om zijn eindeloze geduld en communicatietalenten.

Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat die mocrootjes zich hier de grote bink voelen en dat ze die shit in hun thuisland niet uit durven te halen, bang om met een overgeile geit in een hokje van 1 bij 1 gestopt te worden>


Heb je wellicht wel een punt ja, maar ik denk dat het ook deels met houding/ uitstraling te maken heeft. En verder vind ik het punt dat in het artikel gemaakt wordt, namelijk de achtergrond van die lui leren kennen, helemaal niet zo'n gek argument om daar stage te gaan lopen. Het mag algemeen bekend zijn dat een goede aanpak begint bij het kennen van je probleem.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 24-11-2006 10:10 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 24 november 2006 8:39 schreef Leviathanica het volgende:

[update] Tbs'er ontsnapt in Enschede

Er is opnieuw een tbs'er ontsnapt, ditmaal in Enschede. Dat gebeurde vanmiddag rond half vier, zo meldt RTV Oost. Het zou gaan om een 43-jarige man die is veroordeeld tot tbs voor onder meer een gewapende overval.

De man ontsnapte aan zijn begeleiding op het Van Heekplein in het centrum van Enschede. Hij heeft een fors gezet postuur, donker geknipt haar, blauwe broek en jas, een rode trui en opvallend gele schoenen.

Update 16.47 uur
De tbs'er is al snel weer aangehouden. De man, die een drankprobleem heeft, ontsnapte vanmiddag in een winkel aan zijn begeleider. De politie begon daarop onmiddellijk met het uitkammen van de omgeving en doorzocht daarbij ook de cafés. Waar de man gepakt is, is nog niet bekendgemaakt.



hahahahaahah RUN FORREST RUN!!


Suck my piss


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 10:14 by Argus Profiel van Argus



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 24-11-2006 10:33 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 24 november 2006 9:50 schreef Jebes het volgende:
Maar zo willen ze juist niet behandeld worden, vandaar dat ze lekker hier blijven...




Dat is het probleem idd, maar mijn mening is dan ook dat er best harder opgetreden mag worden tegen dit soort mensen die overlast/criminaliteit veroorzaken, en hierin bestaat geen verscil tussen allochtone en autochtone Nederlanders, wil je hier wonen, zul je je toch aan de wetten en regels in dit land moeten houden.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-11-2006 11:31 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

'Nederland is een perfecte democratie'

Uitgegeven: 24 november 2006 09:51
Laatst gewijzigd: 24 november 2006 11:17

LONDEN - Nederland is een baken van democratie. Op een nieuwe 'index van democratie', die is opgesteld door het Britse blad The Economist, staat ons land op nummer drie, vlak achter Zweden en IJsland.

Het democratische gehalte van de 165 landen die op de lijst staan wordt vastgesteld aan de hand van zestig vraagstukken die onderdeel uitmaken van vijf hoofdrubrieken.


Het gaat om vrije verkiezingen/pluralisme, een functionerende regering, politieke participatie, burgerlijke vrijheden en een levendige politieke cultuur. Nederland scoort op de laatste twee aspecten de volle tien punten.

Wat betreft de andere drie rubrieken moet ons land het doen met cijfers tussen de 9,29 (functioneren van de regering) en 9,44 (pluralisme/vrije verkiezingen).

Regimes

The Economist heeft de 165 onderzochten landen ingedeeld in vier categorieën: volmondige democratieën, gemankeerde democratieën, hybride regimes en autoritaire regimes. Hekkensluiter is Noord-Korea. Ook Oezbekistan, Centraal-Afrika, Tsjaad en Birma bungelen onderaan.

Bij de hybride regimes rekent het blad onder meer Rusland, Turkije, Thailand, Libanon, Venezuela en Georgië. De meeste Europese landen horen bij het selecte gezelschap van de 28 landen die gerekend worden tot de volledige democratieën.

Regering

Maar onder meer recente EU-leden Estland, Letland, Litouwen, Polen en Hongarije horen in de tweede categorie thuis. Daar staat ook Italië opgesteld, dat vooral laag scoort op het gebied van functionerende regering en politieke participatie.

Opvallend is dat gevestigde democratieën zoals Groot-Brittannië en de Verenigde Staten weliswaar de topcategorie halen, maar daar wel op een relatief lage plek staan (respectievelijk 23 en 17).

Opmars

In een begeleidend artikel constateert het blad dat de indrukwekkende opmars van het aantal democratische landen van de afgelopen dertig jaar, nu tot een halt lijkt te zijn gekomen.

In het Midden-Oosten lijken weinig landen erg gevoelig te zijn voor democratische impulsen en in de staten van de voormalige Sovjet-Unie is de autoritaire regering de norm. Het blad waarschuwt ervoor dat zelfs in de westerse wereld een democratie goed moet worden verzorgd en onderhouden, omdat de "corrosie" anders snel kan intreden.

Globalisering

Toch is het blad optimistisch: democratie heeft nog steeds sterke universele aantrekkingskracht, aldus The Economist. "Het scheppen van democratie door externe interventie is geen succes gebleken. Maar trends zoals de globalisering, bredere toegang tot het onderwijs en de expansie van de middenklasse stimuleren de organische groei van democratie."


Niks aan toe te voegen. We hebben het goed hier.

Maar zouden we nu stijgen of dalen op de lijst als we Wilders laten meeregeren?



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 13:02 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

De mate van democratie in een democratie zouden er niet van af moeten hangen wie er regeert, maar hoe sterk de grondwet is.

Nederland staat dus open voor een lagere positie door de partij die regeert. Om over de Europese Unie maar niet te spreken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-11-2006 15:24 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

Olga woest op Jensen
Olga Urashova, bekend van GeenStijl en Expeditie Robinson, is woedend op presentator Robert Jensen. De grappenmaker stelde tijdens de opnames van een show alleen maar vragen rondom Olga's bezigheden als Playmate, zo beweert de blondine. "Wat een vervelende kerel is die Jensen!"

Volgens Olga was Robert er absoluut niet op uit om haar serieus te interviewen, iets dat haar zeer stoorde. Ze besloot dan ook voortijdig het interview te onderbreken en de studio te verlaten. Jensen bleef met lege handen achter.



Wat dacht zij dan toen ze voor Jensen uitgenodigd werd? Dat het een uitzending van Zomergasten met Adriaan van Dis wordt?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-11-2006 15:26 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Bij "Sonja" liepen de "meiden van halal" schijnbaar ook al weg. het is me wat zeg....


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 24-11-2006 15:29 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

Ik denk dat wanneer je rechts ook mee spreekvrijheid geeft dat dat de vrijheid van meningsuiting zeker ten goede komt! Rechtse uitspraken worden nu vaak geridiculiseerd door de media en linkse partijen (in kleine mate ook de rechtse partijen als cda/vdd) en de mensen worden snel voor racist uitgemaakt als ze negatief over de islam of over antilianen praten.


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-11-2006 16:10 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 24 november 2006 15:29 schreef Digerdoden het volgende:
Ik denk dat wanneer je rechts ook mee spreekvrijheid geeft dat dat de vrijheid van meningsuiting zeker ten goede komt! Rechtse uitspraken worden nu vaak geridiculiseerd door de media en linkse partijen (in kleine mate ook de rechtse partijen als cda/vdd) en de mensen worden snel voor racist uitgemaakt als ze negatief over de islam of over antilianen praten.
Ja maar wat dan de relatie tot democratie is.. De uitspraken van Wilders en Pastors werden inderdaad breed uitgemeten maar beide heren konden gewoon meedoen aan de verkiezingen en zijn (in geval van Wilders) democratisch in het parlement verkozen.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-11-2006 16:39 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

De oude media hebben anders wel flink hun best gedaan om Wilders monddood te maken en hem puur en alleen te bestempelen als een extreem-rechtse anti-Islam partij. Zelfs de staats tv deed hier aan mee.

Ik vind dat een belemmering van de democratie, als zelfs de staats tv zo een politieke stroming monddood probeert te maken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-11-2006 16:48 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 24 november 2006 16:39 schreef Misanthrope het volgende:
De oude media hebben anders wel flink hun best gedaan om Wilders monddood te maken en hem puur en alleen te bestempelen als een extreem-rechtse anti-Islam partij. Zelfs de staats tv deed hier aan mee.

Ik vind dat een belemmering van de democratie, als zelfs de staats tv zo een politieke stroming monddood probeert te maken.

Pff ja.
Die Mingele bv. die de tussenstanden doornam bij de NOS.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-11-2006 16:56 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Overleden Russische oud-spion beschuldigt Kremlin

Uitgegeven: 24 november 2006 15:00
Laatst gewijzigd: 24 november 2006 15:58
LONDEN - "U kunt een man het zwijgen opleggen. Maar een jammerklacht van protest vanuit de hele wereld zal de rest van uw leven, heer Poetin, in uw oren weerklinken."

In Londen lazen vrienden van de donderdag overleden oud-spion Alexander Litvinenko de aanklacht voor die de Kremlin-criticus voor zijn dood had geschreven. "U kunt mij het zwijgen opleggen. Maar dat zwijgen heeft een prijs. U heeft laten zien dat u precies zo barbaars en meedogenloos bent als al uw critici beweren."

Vergiftiging

Litvinenko overleed donderdagavond in een Londens ziekenhuis. Hij was eerder deze maand opgenomen met zware vergiftigingsverschijnselen. Hij verloor zijn haar en uiteindelijk vielen organen uit.

Polonium

Volgens een medische bron uit het ziekenhuis is Litvinenko vergiftigd met Polonium. Polonium is een stof die in hoge mate radioactief en kankerverwekkend is. Het element werd in 1898 ontdekt door de wetenschapper Marie Curie.

Behandelend arts Geoff Bellingham verklaarde donderdag nog dat de eerdere veronderstelling dat Litvinenko vergiftigd was met het zware metaal thalium onwaarschijnlijk was. Ook besmetting met een radioactieve substantie sloot Bellingham uit.

Radioactief

Maar de Britse politie, die eerder had laten weten de zaak als een "niet-opgehelderd sterfgeval" te behandelen, zei vrijdag een deskundige te hebben ingeschakeld die moet zoeken naar resten van radioactief materiaal in het lichaam van Litvinenko.

De ex-spion voelde zich naar eigen zeggen ziek worden op 1 november. Hij had die dag twee ontmoetingen gehad. De eerste was met twee Russen, een eveneens voormalige medewerker van de Russische veiligheidsdienst en een onbekende man. De ex-spion meldde zich vrijdag bij de Britse ambassade in Moskou om een verklaring af te leggen. Later op 1 november had Litvinenko nog een afspraak met een Italiaanse vriend in een horecagelegenheid in Londen.

Aanslagen

De 43-jarige Litvinenko week zes jaar geleden naar Engeland uit. Ruim een jaar daarvoor was hij zijn voormalige collega's bij de Russische veiligheidsdienst FSB afgevallen. Hij beweerde onder meer dat de FSB de zakenman Boris Berezovski wilde vermoorden. Later werkte hij mee aan een boek waarin werd beweerd dat het Kremlin achter de aanslagen op de Moskouse flatgebouwen zat in 1999, die aan Tsjetsjeense terroristen waren toegeschreven.

'Menselijke tragedie'

Het Kremlin ontkent in alle toonaarden achter de dood van de spion te zitten. "Het is een menselijke tragedie. De man is vergiftigd. Maar de beschuldigingen richting het Kremlin zijn zo ongeloofwaardig, ze zijn te gek om commentaar van de president of iemand anders van de Russische zijde te ontlokken", verklaarde een bron binnen de Russische delegatie die in Helsinki is voor de EU-Ruslandtop.

Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov verklaarde later dat het nu aan de Britse politie en andere veiligheidsdiensten is om uit te zoeken wat er precies met Litvinenko gebeurd is.




Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-11-2006 17:35 by Chelman Profiel van Chelman

Tsja...de oud-communisten zijn nog steeds aan de macht met een KGB'er als president en de maffia wat ook voornamelijk uit ex-commies bestaat.

Wat kan je van zo'n land verwachten?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-11-2006 17:51 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Politieke moorden dus.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-11-2006 18:20 by M. Profiel van M.

quote:
Op 24 november 2006 15:24 schreef Chelman het volgende:
Wat dacht zij dan toen ze voor Jensen uitgenodigd werd? Dat het een uitzending van Zomergasten met Adriaan van Dis wordt?

Tja, misschien moet je er sowieso niet gaan zitten, maar ik vind het wel stoer dat ze gewoon wegloopt.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-11-2006 19:43 by MMayo Profiel van MMayo

Van Fok! Geen idee of het waarheid is, anders ist wel leuk bedacht:

Net bij Hart van Nederland:

Oud vrouwtje had 178.000 euro in haar matras, vertrouwde de banken niet en spaarde alles al jaren op. Raakt haar elektrische deken oververhit, vliegt matras in de fik en gooien ze de matras door het raam naar buiten van paar verdiepingen hoog. Geld gaat in rook op en Nationale Nederlanden wil niet meer dan 908 euro vergoeden (inboedelverzekering).


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-11-2006 19:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje




PWND!

Verzekering heeft gelijk by the way, dom mens


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-11-2006 19:51 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik vind het al heel wat dat ze überhaupt iets vergoeden.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-11-2006 20:19 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 24 november 2006 19:51 schreef Leviathanica het volgende:
Ik vind het al heel wat dat ze überhaupt iets vergoeden.


Een nieuw bed en matras denk ik
Maar dat is normaal.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen