IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : nieuwstopic deel veel Vorige pagina | Volgende pagina
skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-01-2007 0:04 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

edit;error


[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 05-01-2007 0:05]


Suck my piss


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 0:06 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 4 januari 2007 23:07 schreef Misanthrope het volgende:
Nationalisme, of het gevoel Nederlander te zijn, leeft niet meer zo onder de Nederlanders.

'Doe maar gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg.' is het hedendaagse motto.


Wat is volgens jou dan een echte "Nederlander"?

Wat maakt volgens jou het verschil (behalve de onderstaande feiten) tussen "Nederlanders" en de rest van de wereld?

Volgens mij is het gewoon bullshit om te denken dat Nederlander zijn iets anders is dan je nationaliteit op een paspoort, en in de meeste gevallen simpelweg het feit dat je in Nederland woont.

Ik zie mezelf dan ook meer als wereldburger dan als Nederlander, dat ben ik alleen maar omdat ik er toevallig geboren ben en er woon....



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-01-2007 0:09 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 5 januari 2007 0:06 schreef blonde rockgod het volgende:
Wat is volgens jou dan een echte "Nederlander"?

Wat maakt volgens jou het verschil (behalve de onderstaande feiten) tussen "Nederlanders" en de rest van de wereld?

Volgens mij is het gewoon bullshit om te denken dat Nederlander zijn iets anders is dan je nationaliteit op een paspoort, en in de meeste gevallen simpelweg het feit dat je in Nederland woont.

Ik zie mezelf dan ook meer als wereldburger dan als Nederlander, dat ben ik alleen maar omdat ik er toevallig geboren ben en er woon....
Kijk, dat is het punt. Het is er de laatste decennia bij ons zo ingepompt dat we 'wereldburgers' zijn, dat we niet eens meer weten wat het betekent om Nederlander te zijn.

Het is moeilijk te definieeren wat 'Nederlander' zijn precies inhoudt, maar misschien zat Balkenende er met zijn 'VOC mentaliteit', waarmee hij natuurlijk de mentaliteit van de Nederlanders uit die tijd an sich bedoelde, niet ver naast...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 0:13 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 januari 2007 0:09 schreef Misanthrope het volgende:

Het is moeilijk te definieeren wat 'Nederlander' zijn precies inhoudt, maar misschien zat Balkenende er met zijn 'VOC mentaliteit', waarmee hij natuurlijk de mentaliteit van de Nederlanders uit die tijd an sich bedoelde, niet ver naast...


Ergo: Bullshit dus.....Een mentaliteit uit een ver verleden erbij halen? LOL, de VOC mentaliteit was gestoeld op handel (vooral specerijen en vooral SLAVEN), en daaruitvoortvloeiende winst....zou Balkenende bedoelen dat we tegen elke prijs een winstmarge uit alles moeten halen?

quote:

Kijk, dat is het punt. Het is er de laatste decennia bij ons zo ingepompt dat we 'wereldburgers' zijn, dat we niet eens meer weten wat het betekent om Nederlander te zijn.


So fucking what??






karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-01-2007 0:20 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

als je je niet zo voelt, weet je het idd niet


Je moeder.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-01-2007 0:22 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 5 januari 2007 0:13 schreef blonde rockgod het volgende:
Ergo: Bullshit dus.....Een mentaliteit uit een ver verleden erbij halen? LOL, de VOC mentaliteit was gestoeld op handel (vooral specerijen en vooral SLAVEN), en daaruitvoortvloeiende winst....zou Balkenende bedoelen dat we tegen elke prijs een winstmarge uit alles moeten halen?
Peop. De mentaliteit van die mensen was veel grootser dan dat. Het vaderland boven alles! Voor veel Europeanen niets van deze tijd, voor veel andere wereldbewoners nog steeds iets hedendaags.

Wat mij daarin aanspreekt is het leven voor een doel. Niet zo doelloos zoals de gemiddelde huidige Europeaan.

quote:
So fucking what??
Tsja, jij wilt toch ook nog metalhead zijn in de grote maatschappij van Nederland? Zo willen sommige mensen ook Nederlander zijn in de grote maatschappij van de wereld. Een eigen identiteit.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


WMP
Usericon van WMP
Posted 05-01-2007 0:41 by WMP Profiel van WMP

Als je je identiteit meent te moeten halen uit het feit dat je op een bepaald plekje op deze aardvol bent geboren waar je niks aan kunt doen...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-01-2007 10:50 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 5 januari 2007 0:41 schreef WMP het volgende:
Als je je identiteit meent te moeten halen uit het feit dat je op een bepaald plekje op deze aardvol bent geboren waar je niks aan kunt doen...
Tsja, dat is de mens. Mensen halen ook hun identiteit uit de geluiden die ze horen en wat ze als muziek definieren. Of wil je soms zeggen dat dat minder debiel is?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 05-01-2007 10:57 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

quote:
Op 5 januari 2007 0:01 schreef Misanthrope het volgende:
Wat een bullshit. Jij bent metalhead, volgens jouw theorie kan dat niet in de huidige 'kleine wereld'.

Peop!!!


Maar ik klamp me niet vast aan het metalcultuurtje..

Ik denk dat misschien 30% van de muziek die ik luister Metal is, Nederlander voel ik me ook niet echt aangezien allebei mijn ouders niet Nederlands zijn.


I am the 1%.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-01-2007 11:05 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

wat dan wel?

nouja, een echte binding met nederland heb ik wel, niet met de meeste nederlanders


Je moeder.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 11:05 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 januari 2007 0:22 schreef Misanthrope het volgende:
Peop. De mentaliteit van die mensen was veel grootser dan dat. Het vaderland boven alles! Voor veel Europeanen niets van deze tijd, voor veel andere wereldbewoners nog steeds iets hedendaags.

Wat mij daarin aanspreekt is het leven voor een doel. Niet zo doelloos zoals de gemiddelde huidige Europeaan.


Dus Nederlander zijn is het doel van je leven?? Hahahaha.....dan ben je best sneu.

quote:


Tsja, jij wilt toch ook nog metalhead zijn in de grote maatschappij van Nederland? Zo willen sommige mensen ook Nederlander zijn in de grote maatschappij van de wereld. Een eigen identiteit.



Ik wil geen "metalhead" zijn in de grote maatschappij van Nederland, ik ben ik in de grote maatschappij van Nederland. Die ik is mijn eigen identiteit.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-01-2007 11:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 5 januari 2007 0:13 schreef blonde rockgod het volgende:
Ergo: Bullshit dus.....Een mentaliteit uit een ver verleden erbij halen? LOL, de VOC mentaliteit was gestoeld op handel (vooral specerijen en vooral SLAVEN), en daaruitvoortvloeiende winst....zou Balkenende bedoelen dat we tegen elke prijs een winstmarge uit alles moeten halen?

Wat Balkie bedoelde is dat mensen minder moeten zeuren, en meer zelf de problemen aanpakken en zelf kansen creeëren, niet wachten tot een regering je een hand boven het hoofd gaat houden. Uit die uitspraken gaan zeveren dat hij slavernij zou ondersteunen of nationalistische ideeën eruit plukken is echt een voorbeeld van horen wat je wilt horen.

Ik vind het een uitstekende uitspraak van Balkie, hopelijk gaat de nieuwe regering dat ook doorzetten in besluiten.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 11:22 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 januari 2007 11:16 schreef Jenje het volgende:
Wat Balkie bedoelde is dat mensen minder moeten zeuren, en meer zelf de problemen aanpakken en zelf kansen creeëren, niet wachten tot een regering je een hand boven het hoofd gaat houden. Uit die uitspraken gaan zeveren dat hij slavernij zou ondersteunen of nationalistische ideeën eruit plukken is echt een voorbeeld van horen wat je wilt horen.

Ik vind het een uitstekende uitspraak van Balkie, hopelijk gaat de nieuwe regering dat ook doorzetten in besluiten.



Ik geef alleen maar aan waar de VOC voor staat, en ik vind het een erg domme uitspraak van een man die een schande voor Nederland is.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-01-2007 11:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 5 januari 2007 11:22 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik geef alleen maar aan waar de VOC voor staat, en ik vind het een erg domme uitspraak van een man die een schande voor Nederland is.
Schande voor Nederland .. sinds hij minpres is de economie flink opgebloeid .. de schade van paars is aardig ingehaald ...


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 05-01-2007 11:34 by Julia Profiel van Julia

quote:
Op 5 januari 2007 11:31 schreef Jenje het volgende:
Schande voor Nederland .. sinds hij minpres is de economie flink opgebloeid .. de schade van paars is aardig ingehaald ...


ja... maar als je de golfbeweging van de hoog en laagconjunctuur erbij haalt zie je dat de opleving van de economie juist geen reet heeft te maken met het beleid van balkerbalk. die vloeit nog voort uit, jazeker juist, de voorgaande paarse kabinetten.

de rotzooi die balkiebalk veroorzaakt gaan we pas over 7 jaar merken: dus maak je spaargeld nog niet al te snel op!


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 11:36 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 januari 2007 11:31 schreef Jenje het volgende:
Schande voor Nederland .. sinds hij minpres is de economie flink opgebloeid .. de schade van paars is aardig ingehaald ...


Dat is jouwn mening... Mijn menig is dat sinds hij minpres is heel veel mensen er op achteruit zijn gegaan. + het feit dat hij nog geen enkel kabinet tot een goed einde wist te brengen...En welke schade van paars bedoel je?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-01-2007 11:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 5 januari 2007 11:36 schreef blonde rockgod het volgende:
Dat is jouwn mening... Mijn menig is dat sinds hij minpres is heel veel mensen er op achteruit zijn gegaan. + het feit dat hij nog geen enkel kabinet tot een goed einde wist te brengen...En welke schade van paars bedoel je?
Hoe op achteruit gegaan? Dat is nmaelijk niet aan mening onderhevig maar aan statistieken .. de economie is tijdens paars gewoon verneukt, de laatste 2 jaar is die weer flink opgeklommen. Dat zijn geen zaken die beargumenteerd kunnen worden, maar die vastliggen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 11:45 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 januari 2007 11:38 schreef Jenje het volgende:
Hoe op achteruit gegaan? Dat is nmaelijk niet aan mening onderhevig maar aan statistieken .. de economie is tijdens paars gewoon verneukt, de laatste 2 jaar is die weer flink opgeklommen. Dat zijn geen zaken die beargumenteerd kunnen worden, maar die vastliggen.


Ja, het lag vast dat de gehele wereldeconomie verneukt is door paars...En dat lag binnen paars natuurlijk niet aan ene meneer Zalm, maar de supergoede economie van nu wel...slaap zacht Jenje.



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 05-01-2007 11:48 by Argus Profiel van Argus

De nederlandsche boeren hebben ook weer ruim 17% meer inkomen zie ik.

En maar klagen.......


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 11:51 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 januari 2007 11:48 schreef Argus het volgende:
De nederlandsche boeren hebben ook weer ruim 17% meer inkomen zie ik.

En maar klagen.......


Als boeren niet klagen gaat het pas slecht met ze.



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-01-2007 11:55 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik ben Nederlander en ik ben daar trots op, niets mis met vaderlandsliefde. Nederlands is gebouwd door arbeiders, na de oorlog heeft het volk Nederland weer op de been gebracht. Niks mis met het eren van je "roots"

Vaderlandsliefde wordt helaas al gauw vergeleken met nazisme, maar wat wil je in deze politiek correcte puinhoop.


Against God and Government


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 11:58 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 januari 2007 11:55 schreef Rotzak het volgende:
Ik ben Nederlander en ik ben daar trots op, niets mis met vaderlandsliefde. Nederlands is gebouwd door arbeiders, na de oorlog heeft het volk Nederland weer op de been gebracht. Niks mis met het eren van je "roots"

Vaderlandsliefde wordt helaas al gauw vergeleken met nazisme, maar wat wil je in deze politiek correcte puinhoop.


Van mij mag je vaderlandslievend zijn tot in den treure, maakt mij niet uit, als dat een onderdeel van jou identiteit is.

Ik daarintegen heb niet die gevoelens, en dat is fout volgens Misantroopje.



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-01-2007 11:58 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ieder zijn ding inderdaad


Against God and Government


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-01-2007 11:59 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 januari 2007 11:58 schreef Rotzak het volgende:
Ieder zijn ding inderdaad


Juist!



stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 05-01-2007 12:10 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

Eren van je roots is een ding, maar kankeren op alles wat er in nederland gebeurt met betrekking tot allochtonen/buitenlandse politiek of andere religies zie je meer gebeuren in de kringen die 'hun roots eren'

Maarja, niks mis met een beetje vaderlandsliefde natuurlijk. Jammer vind ik dat de nederlanders vaderlandslievend zijn wanneer het makkelijk is. Tijdens de oorlog zat bijna niemand in het verzet.. na de oorlog had iedereen 40 moffen gedood en 2000 joden laten onderduiken in z'n kelder.


I am the 1%.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen