IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Modern satanisme.. Vorige pagina | Volgende pagina
moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 25-06-2007 11:48 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 25 juni 2007 10:10 schreef skullfuck het volgende:
Satan doet niet aan trends.


Jij kent Satan?


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-06-2007 11:49 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Wie niet?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 25-06-2007 11:57 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

Ik ontken alles!


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 25-06-2007 12:01 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2007 17:45 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Ja, maar dat is het punt niet... het punt is meer dat mensen in naam van (kan me niet schelen welke halfgare entiteit) dingen doen die niet door de beugel kunnen.
Zolang het niet verboden is je geloof met anderen te delen zal dat soort shit altijd blijven gebeuren.
EN zelfs dat was niet echt het punt...
Het punt was dat als je een naam aan je geloof moet verbinden zodat je met meerdere mensen hetzelfde geloof aan kan hangen, dat je dan niet in jezelf gelooft (ook niet als modern satanist), maar dat je dan in de verbintenis die je aangaat met die andere mensen gelooft.
Geloof in jezelf houdt in dat je geen bevestiging van wie of wat dan ook nodig hebt.


Ik weet dat het gross van misdaden wordt gepleegd met in de ene hand het moordwapen en in de ander een heiligenschrift. Dat wordt overigens door de meeste aanhangers van hetzelfde verkondigde geloof ook niet op prijs gesteld. maar dat was je punt ook niet.
Maar an sich een bepaalde religie aanhangen en daarin medestanders zoeken is helemaal niets mis mee. dat maakt niet dat je niet in jezelf kan geloven. Als het iemand steun biedt om in een meneertje in de lucht/aarde/onderwereld/bovenwereld te geloven is dat zijn of haar goed recht. En anderen willen vertellen waar je in gelooft is ook niets mis mee. Zolang je het gewoon wil vertellen niet op wil dringen door middel van geweld, of anderzijds iets wat tegen wet en regelgeving ingaat (die in nederland overigens op de bijbel is gebaseerd).

maar goed, dat vind ik. je mag wat anders vinden dat is ook jou goed recht


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 25-06-2007 12:26 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 25 juni 2007 12:01 schreef Jolijn het volgende:
En anderen willen vertellen waar je in gelooft is ook niets mis mee. Zolang je het gewoon wil vertellen niet op wil dringen door middel van geweld, of anderzijds iets wat tegen wet en regelgeving ingaat

Maar zelfs in een religieus 'relaxed' land als nederland gebeuren al dingen die tussen het vertellen en het gewelddadig inzitten, zoals gristenen die je gaan lastigvallen omdat ze vinden dat ze je moeten overtuigen van hun geloof. Op mensen als ik heeft dat alleen uitgelachen worden of agressieve reacties tot gevolg, maar mensen die minder stevig in hun schoenen staan worden mooi het geloof in 'gechanteerd' omdat ze anders zullen branden in den hell.
Ik kan me zo voorstellen dat het percentage gelovigen dat er genoegen mee neemt anderen slechts op de hoogte te stellen van hun persoonlijke gekte in de rest van de wereld nog kleiner is.


Zenial


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 25-06-2007 13:21 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2007 12:26 schreef Zenial het volgende:
Maar zelfs in een religieus 'relaxed' land als nederland gebeuren al dingen die tussen het vertellen en het gewelddadig inzitten, zoals gristenen die je gaan lastigvallen omdat ze vinden dat ze je moeten overtuigen van hun geloof. Op mensen als ik heeft dat alleen uitgelachen worden of agressieve reacties tot gevolg, maar mensen die minder stevig in hun schoenen staan worden mooi het geloof in 'gechanteerd' omdat ze anders zullen branden in den hell.
Ik kan me zo voorstellen dat het percentage gelovigen dat er genoegen mee neemt anderen slechts op de hoogte te stellen van hun persoonlijke gekte in de rest van de wereld nog kleiner is.


chantage zelfs. Ligt dat dan aan degene die het geloof verkondigt of aan de minder stevige schoen (of halve zool) die niet weet wattie wil er daarom 'maar mee doet'? want ze dwingen je nergens toe, je kiest er nog steeds zelf voor dat je dat geloof instapt.

[Dit bericht is gewijzigd door Jolijn op 25-06-2007 13:22]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 25-06-2007 13:26 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2007 13:21 schreef Jolijn het volgende:
want ze dwingen je nergens toe, je kiest er nog steeds zelf voor dat je dat geloof instapt.


Als jij emotioneel nogal instabiel bent en er komt zo'n geloofsfanatiekeling op je inpraten en je dingen beloven, waar je goh.. hoe toevallig.. naar op zoek bent op dat moment (vanuit je emotionele instabielheid) dan vind ik dat wel een soort dwingen (eerder misbruik maken van de situatie, maar zeker geen eigen keuze).

Wooooh, das een lange zin


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 25-06-2007 13:44 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

En het wordt vanuit het geloof aangemoedigd dat je 'zieltjes wint' en daarmee je medemensch helpt. En dat is verwerpelijk


Zenial


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 25-06-2007 13:46 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2007 13:26 schreef MMayo het volgende:
Als jij emotioneel nogal instabiel bent en er komt zo'n geloofsfanatiekeling op je inpraten en je dingen beloven, waar je goh.. hoe toevallig.. naar op zoek bent op dat moment (vanuit je emotionele instabielheid) dan vind ik dat wel een soort dwingen (eerder misbruik maken van de situatie, maar zeker geen eigen keuze).

Wooooh, das een lange zin


idd een lange zin. Maar als je vanuit jou instabielheid (is dat eigenlijk wel een woord?) op zoek bent naar ondersteuning en je vindt dat in een geloof, is het dan nog steeds slecht? (ik heb het overigens nu over vrij algemeen geacpteerde religies in nederland, dus geen sektes of loverboys ofzo )

naar mijn idee is zieltjes winnen niet bedoeld voor het zieltjes winnen maar omdat men echt in de overtuiging is, dat hij/zij de ander daarmee kan helpen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-06-2007 13:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Daarnaast is het nogal lastig als je geboren wordt in een religieus land om je op jonge leeftijd aan die religie te onttrekken ...

De doop, vormsel etc etc doe je ook lekker weinig tegen in dit land ....


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 25-06-2007 13:46 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2007 13:44 schreef Zenial het volgende:
En het wordt vanuit het geloof aangemoedigd dat je 'zieltjes wint' en daarmee je medemensch helpt. En dat is verwerpelijk


mischien wel. mischien niet. als je denkt dat je goed doet, waarom zou je het dan niet doen, jij doet toch ook wat je goeddunkt?


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 25-06-2007 13:49 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 25 juni 2007 13:46 schreef Jolijn het volgende:
mischien wel. mischien niet. als je denkt dat je goed doet, waarom zou je het dan niet doen, jij doet toch ook wat je goeddunkt?

Als je compleet gestoord bent kan je ook geloven dat je de wereld helpt door een bom te laten ontploffen in een grote groep onschuldige mensen...


Zenial


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 25-06-2007 13:50 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 25 juni 2007 13:49 schreef Zenial het volgende:
Als je compleet gestoord bent kan je ook geloven dat je de wereld helpt door een bom te laten ontploffen in een grote groep onschuldige mensen...

Ja maar dat gelooft toch iedereen. Dat een bom op het midden oosten.....


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-06-2007 13:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Midden Oosten van NL ..
ZWOLLE!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 25-06-2007 13:54 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net



On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 25-06-2007 13:54 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2007 13:46 schreef Jolijn het volgende:
idd een lange zin. Maar als je vanuit jou instabielheid (is dat eigenlijk wel een woord?) op zoek bent naar ondersteuning en je vindt dat in een geloof, is het dan nog steeds slecht? (ik heb het overigens nu over vrij algemeen geacpteerde religies in nederland, dus geen sektes of loverboys ofzo )

naar mijn idee is zieltjes winnen niet bedoeld voor het zieltjes winnen maar omdat men echt in de overtuiging is, dat hij/zij de ander daarmee kan helpen.


Nee het is prima als iemand daar ondersteuning in kan vinden, maarrrr het is niet zoals jij zegt geheel vrij in keuze dan. Ik vind overigens dat vele geloven niet echt onderdoen bij sektes, qua opdringerigheid. Ik vind ook dat mensen hun geloof voor zichzelf moeten houden, maakt niet uit wat voor geloof. Prima als je het er over wilt hebben, maar ga niet zitten opdringen of mensen een slecht mens vinden, omdat ze er voor kiezen niet te geloven (of wel te geloven).

quote:
Op 25 juni 2007 13:53 schreef Jenje het volgende:
Midden Oosten van NL ..
ZWOLLE!


EEEEEJ!

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 25-06-2007 13:57]


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 26-06-2007 22:22 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2007 13:54 schreef MMayo het volgende:

EEEEEJ!


ohjee boos. middenoosten heb je toch al niet in nederland. daar is t land te klein voor


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-06-2007 22:25 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 22:22 schreef Jolijn het volgende:
middenoosten heb je toch al niet in nederland. daar is t land te klein voor


Ik wist niet dat er een minimum vast zat aan richting aanduidingen. Dus je hebt wel het noorden, het zuiden en het westen van nederland.. maar niet het oosten?

Duidelijk.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 26-06-2007 22:37 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 22:25 schreef MMayo het volgende:
Ik wist niet dat er een minimum vast zat aan richting aanduidingen. Dus je hebt wel het noorden, het zuiden en het westen van nederland.. maar niet het oosten?

Duidelijk.

wel het oosten. maar geen middenoosten. dat is al het westen. kan nederland ook niets aan doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Jolijn op 26-06-2007 22:37]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-06-2007 22:38 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 22:37 schreef Jolijn het volgende:
wel het oosten. maar geen middenoosten. dat is al het westen. kan nederland ook niets aan doen.


Waarom niet dan, als je links en rechts hebt zit er toch ook een midden tussen.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 26-06-2007 22:40 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 22:38 schreef MMayo het volgende:
Waarom niet dan, als je links en rechts hebt zit er toch ook een midden tussen.


Dat is dan ook Midden-Nederland. Welk stukje van Nederland valt dan onder het Middenoosten van Nederland, welke plaatsen bijvoorbeeld?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-06-2007 22:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

... Zwolle is iig niet echt satanisch..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-06-2007 22:42 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 22:40 schreef Jolijn het volgende:
Dat is dan ook Midden-Nederland. Welk stukje van Nederland valt dan onder het Middenoosten van Nederland, welke plaatsen bijvoorbeeld?


Als je midden nederland bekijkt, kun je het ook onderverdelen in noord, west, zuid, oost.. topografisch gezien. Nou.. dat doe je dan en dan prik je met je vinger in het oosten en kiest daar een dorp/stad uit en tadaaaa.. midden oosten van nederland.

quote:
Op 26 juni 2007 22:41 schreef Jenje het volgende:
... Zwolle is iig niet echt satanisch..


Wel modern, zijn wij nu even mooi half ontopic.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 26-06-2007 22:43]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-06-2007 22:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

... zwolle modern ...

Je weet dat er tegenwoordig iets als electriciteit bestaat?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-06-2007 22:44 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 22:44 schreef Jenje het volgende:
... zwolle modern ...

Je weet dat er tegenwoordig iets als electriciteit bestaat?


Jep en we hebben zelfs internet nu.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen