IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : oorlog Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-01-2002 22:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik vraag me wel eens af of het ooit wel weer eens een echte wereldomvattende oorlog zal komen. Niet dat ik dat wil, integendeel zelfs. maar ik zit nu naar die nieuwe serie te kijken op SBS6 (band of brothers, mooie serie denk ik) en dan besef ik dat wij, samen met onze ouders, tot een generatie behoren waarin zich niet een groot conflict heeft afgespeeld. In die zin zijn wij toch wel bofkonten. Maar als het ooit gebeurt dan denk ik aan een oorlog tussen China en de VS (zomaar een gevoel).

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 20-01-2002 22:34]


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 20-01-2002 22:31 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

ik gok op t middenoosten vereenigt tegen amerika en dus ook tegen europa


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-01-2002 22:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2002 22:31 schreef darkscar het volgende:
ik gok op t middenoosten vereenigt tegen amerika en dus ook tegen europa


Die hebben het veel te druk om elkaar af te maken. (Ik bedoel dus het Midden-Oosten)


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 20-01-2002 22:37 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 20 januari 2002 22:34 schreef attila_de_hun het volgende:
Die hebben het veel te druk om elkaar af te maken. (Ik bedoel dus het Midden-Oosten)

inderdaad, ja

Over het thema "oorlog" vind ik de zin van John Lennon in 1970 (toch daarrond) prachtig:
Don't spent time on making war, spend more time in bed making love.

Love & peace
Beli


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 20-01-2002 22:41 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

B_M daar sluit ik me bij aan!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 20-01-2002 22:42 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 20 januari 2002 22:41 schreef Dargull het volgende:
B_M daar sluit ik me bij aan!



Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 20-01-2002 22:45 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2002 22:42 schreef beli mawr het volgende:



Was de hele wereld maar gevuld met pacifisten dan kwam het misschien nog goed.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-01-2002 22:52 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

idem

scenario 1:
escalatie van palestina - israël waarna amerika ('antiterreur') tegen palestina gaat vechten, de islamitische landen voor elkaar kiezen en dus tegen het westen in het algemeen gaan vechten waarna ook irak met zijmn biologische wapens in actie komt. de islamitische landen verliezen dan wel denk ik aangezien rusland en amerika (allebei kernmachten) aan één kant staan hoewel dat ook twijfelachtig wordt vanwege het gedrag van bush...

scenario 2:
idem behalve dat rusland weer terug gezogen wordt in het communisme door onvrede over amerika en de nauwere banden met china. gevolg: china/rusland - amerika. deze oorlog zal vernietigend zijn, helemaal aangezien wij tussen rusland en amerika inzitten en engeland alles doet wat amerika zegt

scenario 3:
pakistan - india escaleert, ook in een kernoorlog, uiteraard gaat amerika zich er weer mee bemoeien, gevolg: tering grote oorlog waar de radio-actieve tomatien je om de ore vliegen

nej ik blijf lekker pacifist

enneh, dit is mijn interpretatie dus er kunnen fouten inzitten wat betreft connecties tussen landen


Je moeder.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 20-01-2002 22:52 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

*scheldheid!* Ik had Band of brothers ook willen kijken... Glad vergeten...

Een echte volgende wereldoorlog is ontzettend ingrijpend, maar ik vraag me af wat daar de aanleiding toe zou kunnen zijn. De laatste resten fossiele brandstoffen?


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 20-01-2002 22:56 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Mijn Theorie: Een fundametalistische arabier en islamiet, krijgt een relatie met 1 van de bush-dochters, en neukt haar voor het huwelijk, papa bush als "born again christian" kan dat niet accepteren en begin W.O. III


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 20-01-2002 23:10 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2002 22:52 schreef karnivoor het volgende:

enneh, dit is mijn interpretatie dus er kunnen fouten inzitten wat betreft connecties tussen landen


Inderdaad china gaat niet over europa heen want de andere kant is dichterbiij voor china, rusland hoeft ook niet over ons heen want die kunnen via alaska en china veel dichterbij dus.

Pakistan india nee dat wordt nooit echt wat, zijn ze volgens mij te lui voor.

Irak veeg je ook zo weg, en die zijn binnenkort toch weer aan de beurt om te ontvangen. dus dat palensteinen verhaal vergeet dat ook maar.

Band of brothers geeft een goed beeld van wat old school combat. heb de serie op BBC gezien erg goed.


[Dit bericht is gewijzigd door linknl op 20-01-2002 23:11]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 20-01-2002 23:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2002 22:52 schreef TNightmare het volgende:
*scheldheid!* Ik had Band of brothers ook willen kijken... Glad vergeten...




Een troost, de film mag zeer mooi geschoten zijn, enige spanning opwekken en waarschijnlijk vrij realistisch, .. maar het blijft natuurlijk een op en top hollywood werkje van Mr. Spielberg. .


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-01-2002 9:53 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

hmmm een WO III, geen idee, maar ik denk dat als die uitbarst dat we niet zo lang meer te leven hebben dankzij al die biologische wapens. BRR eng gewoon.
Misschien krijgen we wel een wereldoorlog dankzij die chaos in belfast met die katholieken en die protestanten.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-01-2002 11:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

We krijgen geen wereldoorlog. Elk dissident geluid wordt de kop ingedrukt door reactionaire kapitalisten en de wereld zal verdrinken in een draaikolk van Hollywood-sentimenten en zgn. 'vrijheid'. Elke grote ideologie zal doodgeïroniseerd worden en over enkele jaren vlucht de Realiteit krijsend weg van deze belachelijke planeet, om ergens anders opnieuw te beginnen. Dan zullen we definitief het rijk van de TV-zenders binnengetreden zijn.
Ik dacht dat de wereld wakker geschud zou zijn door 11 september, helaas is dat niet het geval. Ik word er ERG grimmig van.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 21-01-2002 12:29 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2002 22:56 schreef Dargull het volgende:
Mijn Theorie: Een fundametalistische arabier en islamiet, krijgt een relatie met 1 van de bush-dochters, en neukt haar voor het huwelijk, papa bush als "born again christian" kan dat niet accepteren en begin W.O. III


Waarschijnlijk is dit al gebeurd en is tevens de reden voor het onrecht waar nu alweer veel te veel onschuldige burgers het slachtoffer van zijn geworden...


Touché, pussycat!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-01-2002 12:38 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik hoop trouwens echt dat we geen oorlog krijgen, want ik voel me nou niet bepaald veilig met het Nederlandse leger. Gisteravond zat ik in de trein weer richting Zwolle, en zag daar een aantal jongens (soldaten) zitten van gemiddelde leeftijd van een jaar of 18 tot 20. En een grote bek dat ze hadden en stoere praat. Ik zou niet graag tegenover de vijand staan met zulke jonge, vaak niet serieuse broekies. Vooral niet als je bedenkt dat er genoeg zelfcommando’s zijn op de wereld.
Veel mensen willen tegenwoordig het leger in, aangezien de toelaatbare leeftijd 17 is, en goede voorwaarden bied, is het erg aantrekkelijk. Op de school waar ik nu stage loop, hebben ze een opleiding die je voorbereid op het leger. Als je ziet wat daar voor een schorem tussen zit!!! dan schrik je je werkelijk dood. We hebben er net toevallig 2 van school gestuurd omdat ze niets anders deden dan blowen hier op school, en vechten.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 21-01-2002 12:41]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 21-01-2002 15:22 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2002 11:37 schreef Dwaallicht het volgende:
We krijgen geen wereldoorlog. Elk dissident geluid wordt de kop ingedrukt door reactionaire kapitalisten en de wereld zal verdrinken in een draaikolk van Hollywood-sentimenten en zgn. 'vrijheid'. Elke grote ideologie zal doodgeïroniseerd worden en over enkele jaren vlucht de Realiteit krijsend weg van deze belachelijke planeet, om ergens anders opnieuw te beginnen. Dan zullen we definitief het rijk van de TV-zenders binnengetreden zijn.
Ik dacht dat de wereld wakker geschud zou zijn door 11 september, helaas is dat niet het geval. Ik word er ERG grimmig van.


Niet zolang er nog mensen zijn, die niet bang zijn hun eigen mening te vetileren, maar mocht je gelijk krijgen dan begin ik ergens verweg in de himalaya ofzo 'n leef-commune.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-01-2002 19:27 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik zal daar dan ook aanwezig zijn


Je moeder.


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 21-01-2002 19:30 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

ik blijf bij mijn stelling dat de islam zich ooit zal verenigen en dan een gezamelijke aanval zal doen op het (christelijke) westen


Nuclearbastard
Usericon van Nuclearbastard
Posted 21-01-2002 20:51 by Nuclearbastard Wijzig reactieProfiel van NuclearbastardQuote dit bericht

Er zullen de komende decennia nog genoeg oorlogen uitbreken daar de wapenindustrie 's werelds grootste economische motor is.


ARE YOU A TREND OR ARE YOU SADISTIK


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 21-01-2002 20:55 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

eeuuuhh, vs?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 21-01-2002 21:20 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Oorlogen van tegenwoordig zijn niet meer leuk...kut lange afstandraketten enzo....

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 21-01-2002 21:21]


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 21-01-2002 21:25 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2002 21:20 schreef Iskariot het volgende:
Oorlogen van tegenwoordig zijn niet meer leuk...kut lange afstandraketten enzo....


Oorlogen zijn nooit "leuk" geweest, alleen maar minder destructief en das nog niet correct het leed van 1000 moeders met dooie zonen is net zo goed erg als het leed van 100000 moeders met dooie zonen.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 21-01-2002 21:31 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 21 januari 2002 21:20 schreef Iskariot het volgende:
Oorlogen van tegenwoordig zijn niet meer leuk...kut lange afstandraketten enzo....

Maar die lange afstandsraketten zijn ook niet goed te noemen, ze zijn precies, de technologie is prachtig, maar de minste diode of weerstand of condensator (kleine elektrische en electronische bouwsteentjes) die in zo'n raket kapotgaat en de raket slaat ergens op een totaal verkeerde plaats in (lees: school, ziekenhuis, stad, woonwijk) wat VEEEEEEEEEEEL onschuldige slachtoffers maakt, Amerika heeft dat al genoeg bewezen.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Zash
Usericon van Zash
Posted 24-01-2002 20:41 by Zash Wijzig reactieProfiel van ZashQuote dit bericht

Ik denk dat een volgende oorlog een echte wereldoorlog in Azie, Europa en Noord Amerika komt, die hele shit is met elkaar verbonden


Power over others is nothing - Power over oneself is everything


lord of darkness
death means just life
Usericon van lord of darkness
Posted 24-01-2002 20:58 by lord of darkness Wijzig reactieProfiel van lord of darknessQuote dit berichthttp://www.derdecompagnie.nl

ik was een tijdje geleden toen met die aanslagen in amerika wel bang dat de boel zou escaleren in een wereld oorlog maar nu zie ik het er niet meer zo snel van komen maar als er een wereld oorlog uitbreekt denk ik wel dat het nu ook echt de hele wereld betreft omdat iedereen nu eigenlijk wel afhankelijk van elkaar is
oorlog is zowieso


defende nos in proelio


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen