IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : De nieuwe dienstregeling van de NS Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 18-12-2006 14:01 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

De lijnkaart van de RET lijkt overigens ook niet echt vanuit Rotterdam CS te gaan

De kaart is alleen een beetje rot te linken.

Heeft iemand een overzicht van Zwolle, Utrecht, Amsterdam enzo ?

(Toch blij dat niet alleen Den Haag raar is )


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-12-2006 12:49 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
HELMOND - Treinreizigers vanaf het nieuwe Helmondse station Brandevoort worden tijdens de ochtendspits momenteel met bussen naar Eindhoven vervoerd. De stoptrein die om 07.38 in Brandevoort stopt, zit zo vol dat er geen mensen meer bij passen. Volgens gedupeerde reizigers zetten de NS onvoldoende materieel in. Er zou slechts één treinstel beschikbaar zijn.

Volgens NS-woordvoerder Stan Hoen wordt het probleem in de loop van de week opgelost door een extra treinstel aan de bewuste stoptrein te koppelen. De nieuwe dienstregeling heeft volgens hem geleid tot een aantal wijzigingen in het gedragspatroon van reizigers.

„De intercity vanuit Helmond naar Eindhoven wordt in de spits minder druk gebruikt dan we gedacht hadden. In de stoptreinen daarentegen is het weer veel drukker dan gedacht.“
Goed bezig daar

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 19-12-2006 12:49]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-12-2006 12:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Klaag klaag klaag ... ga dan met de fiets of auto


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-12-2006 12:59 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Onzin. Een dienstregeling die gemaakt is met het ook op zo efficient mogelijk inzetten van materieel (treinen zo vol mogelijk) stuit altijd op problemen. En dan zijn de kleinere lijnen de dupe.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-12-2006 13:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En dus heeft het geen zin om te klagen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-12-2006 13:09 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2006 10:50 schreef Argus het volgende:
Het bljk dat Den Haag dan maar weer eens raar is

Een mogelijk oorzaak is wellicht ons ehhh gebrek aan een echt centraal station. (We hebben wel een CS maar dat loopt dood )

Ghehehe, ja, inderdaad.

Daar verbaaste ik me laatst ook over. En ook nog een HS, loopt dat nog een beetje door dan?

edit: laat maar, was al beantwoord

quote:
Op 18 december 2006 14:01 schreef Argus het volgende:
De lijnkaart van de RET lijkt overigens ook niet echt vanuit Rotterdam CS te gaan

De kaart is alleen een beetje rot te linken.

Heeft iemand een overzicht van Zwolle, Utrecht, Amsterdam enzo ?

(Toch blij dat niet alleen Den Haag raar is )

Ik kan moeilijk kaartjes vinden eigenlijk. Van die mooie dingen die bij tram/bus-haltes hangen staan niet in die vorm online.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 19-12-2006 13:13]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-12-2006 13:12 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 december 2006 13:00 schreef Jenje het volgende:
En dus heeft het geen zin om te klagen.
Natuurlijk heeft dat zin. Of men er wat mee doet is dan weer wat anders. Privatisering voor Satan



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-12-2006 13:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja, jij wil alles in staatshanden houden, dat weten we

Kolchoz for victory!



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-12-2006 13:14 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2006 12:49 schreef Judge M. het volgende:
Goed bezig daar
Er wordt toch aan gewerkt? Wat is nou het probleem?

Ik zie de afgelopen week in elke trein waarin ik stap netjes mensen van de NS zitten tellen. Volgens mij pakken ze het gewoon goed aan. Informatie verzamelen --> maatregelen nemen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-12-2007 11:24 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

En sinds gisteren is er weer een nieuwe dienstregeling. Belangrijkste wijziging voor mij: uitbreiding van het Nachtnet van donderdag t/m zondag

Verder is er meer veranderd zo lees ik in een ander topic:

quote:
Op 7 december 2007 16:29 schreef MischiefMira het volgende:
Godverdegodverdegodver!
Ik zie net op NS.nl dat de laatste trein niet meer gaat om 00.03 u.
Nu gaat de laaste trein naar groningen om 23.03 u.
HUFTERS VAN DE NS!

quote:
Op 10 december 2007 11:01 schreef Tenderstrike het volgende:
1) Pro-Rail plant de treinen in en voor het eerst konden ze niet de wensen van alle vervoerders vervullen. Dit komt voornamelijk door noodzakelijke werkzaamheden waardoor verschillende eerste treinen later gaan en laatste treinen eerder.
2) Leeuwarden - Groningen v.v. wordt niet geëxploiteerd door de NS, maar door Arriva.
Nog meer mensen ervaringen met de nieuwe dienstregeling?



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 10-12-2007 11:45 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Nergens last van vanochtend.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-12-2007 11:47 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Nou, niet alleen de NS loopt te fucken, Connexxion kan er ook wat van.

M'n bus gaat nu 2 keer per uur, in plaats van 3 keer. Hoe het allemaal precies is nu weet ik nog niet, maar het is er niet op vooruit gegaan.

Een voordeel is overigens wel dat er nu een directe busverbinding naar Schiphol is. Ofwel: op 40 meter van m'n huis kan ik op bussen naar Leiden, Haarlem, Den Haag en Schiphol stappen, dat dan weer wel.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 10-12-2007 12:07 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ze mogen ook wel eens wat doen aan die chauffeurs, als zichzelf graag zien als een kamikaze piloot prima, maar er zitten ook nog mensen in dat kreng die wel levend de bestemming willen bereiken.


Against God and Government


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 10-12-2007 12:19 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Meest briljante actie in de nieuwe dienstregeling: De laatste trein van Dordrecht naar Gorinchem gaat 3 (!) uur eerder dan voorheen.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-12-2007 12:22 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Holy shit, da's wel heel erg ja.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 10-12-2007 12:26 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Verbeteringen:

- Vanaf 10 december gaan intercity's ook stoppen in Hilversum.
- Te Den Haag Laan van NOI gaan er meer treinen stoppen.
- Er komen extra spits treinen te rijden tussen Utrecht en Schiphol. Deze stoppen ook te Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Zuid. Daardoor hoeven de treinen Nijmegen - Den Helder in de spits niet meer te stoppen op Bijlmer.
- Station Purmerend Weidevenne wordt geopend
- Dagelijks nachttreinen naar Wenen, Zürich, Milaan, Moskou, Kopenhagen, Praag en Warschau.
- Meer treinen naar Hilversum Noord, Diemen, Amsterdam Muiderpoort en Bussum Zuid.

Nadelen:

- Op vooral regionale trajecten kan de laatste of eerste trein op sommige dagen gewijzigd zijn.
- Tussen Roosendaal en Brussel gaat de eerste trein veel later rijden.
- Reizigers Baarn, Naarden-Bussum - Amsterdam krijgen een langere reistijd.
- Op sommige plaatsen kunnen overstappen wijzigen. Bijvoorbeeld tussen Haarlem en Utrecht.

Bron: http://www.nsdienstregeling.nl



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-12-2007 12:43 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Zo ontzettend blij dat ik hier geen ruk mee te maken heb hè.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-12-2007 13:30 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 december 2007 12:43 schreef Greycloak het volgende:
Zo ontzettend blij dat ik hier geen ruk mee te maken heb hè.


Hebben ze wel een trein in Grunn dan?



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 10-12-2007 13:31 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 10 december 2007 13:30 schreef Judge M. het volgende:
Hebben ze wel een trein in Grunn dan?


De dienstregeling van de paard en wagen service is blijkbaar ook veranderd :')


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-12-2007 13:33 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 december 2007 13:31 schreef Burzum het volgende:
De dienstregeling van de paard en wagen service is blijkbaar ook veranderd :')
En wegens blaadjes op de sluisdeuren heeft zelfs de trekschuit vertraging opgelopen



Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 10-12-2007 13:49 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

vorige week van deur tot bureau: 50 minuten

nu:
05:55 van huis
06:03 bus (volgende gaat pas 20 minuten later)
06:08 op station
06:27 gaat sneltrein pas
07:15 achter bureau

totale reistijd nu: 1 uur en 20 minuten

intercity naar duivendrecht gaat pas om 07:06 rijden

deze intercity die tussendoor alleen op almere centrum stopt doet er 32 minuten over

de stoptrein daarentegen die tussendoor op parkwijk, centrum, muziekwijk, weesp, diemen-zuid stopt doet er (je raadt het al) óók 32 minuten over!

deze trein vertrekt 7 minuten later dan de intercity


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 11-12-2007 19:47 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Nadelen voor mij:

- Laatste trein vanaf Utrecht (richting Den Haag, met aansluiting op de stoptrein richting Rotterdam op Gouda) op maandag-donderdag gaat een half uur eerder.

- De laatste trein van Gouda naar Capelle Schollevaar gaat bijna een half uur later, waardoor je (als je niet pas vanaf Gouda reist) sowieso een half uur op die trein staat te wachten. De laatste trein ging eerst om 00.46 en nu om 01.14. Geen idee waarom ze dat zo hebben gepland, want er zijn geen treinen die aansluiting geven op die van 01.14.

- Op maandag/dinsdag gaat de laatste trein vanaf Gouda vanaf spoor 5, op woensdag/donderdag vanaf spoor 11 en op vrijdag/zaterdag/zondag vanaf spoor 8. Logisch!

- De laatste stoptrein van Amsterdam naar Rotterdam (via Breukelen-Woerden-Gouda) staat 20 minuten stil op Gouda. Mede daardoor doe je over Amsterdam-Rotterdam met de laatste trein 28 minuten langer dan normaal.

Lang leve de nieuwe dienstregeling!



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-12-2007 19:55 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2007 13:31 schreef Burzum het volgende:
De dienstregeling van de paard en wagen service is blijkbaar ook veranderd :')
Rot voor jullie; mocht er ooit weer een hongerwinter komen, dan alvast sorry. Ditmaal kunnen we jullie niet helpen.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-12-2007 19:57 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 11 december 2007 19:55 schreef Greycloak het volgende:
Rot voor jullie; mocht er ooit weer een hongerwinter komen, dan alvast sorry. Ditmaal kunnen we jullie niet helpen.






O.t.

Alles is kut qua vervoer, bus / trein / auto... als ik zou kunnen dan zou ik fietsen... maar met zo'n 300 km per dag is dat niet echt te doen.




Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-12-2007 19:58 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Het lijkt idd allemaal slechter te worden ja

Eurlings, doe er eens wat aan met je gladde praatjes!



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen