IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Ahab - Duitserse Doom Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-07-2009 19:33 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb nog maar 2 nummers gehoord, maar het is weer pittig geweldig!! Echt een van mijn fav. funeral bands.



invictis
Usericon van invictis
Posted 29-07-2009 20:10 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

wtf is er gebeurt

hebben ze een nieuwe zanger ofzo, andere gitarist?

ik hoor bij vlagen alleen maar wat oude Ahab terug, en de overdaad aan cleane zang is ook niet mijn cup of tea.
zonde zeg.

zit nu op nummer 3, maar vindt het echt zwaar tegenvallen.

vorige was natuurlijk ook wel een meesterwerk 1e klas, maar deze mist die sfeer...


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-07-2009 12:32 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Okey, ik snap wel waar je het over hebt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. De sfeer is niet weg imho, maar anders. Minder desolaat, vooral door de toevoeging van meer melodie denk ik. Verder vind ik dit echt wel een geweldige plaat tot nu toe! Blijft een van de interessante funeral acts.



invictis
Usericon van invictis
Posted 30-07-2009 18:32 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ik had begrepen via de site dat de werken ook een drieluik moesten voorstellen?

heb helaas de lat echt veels te hoog gelegd.
de nieuwe is zeker niet slecht, maar het is mijn ding niet, die vorige juist absoluut wel.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-07-2009 11:28 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Haha, ik vind ze allebei niet te versmaden!



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 31-07-2009 12:19 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik heb de vorige een keer beluisterd en dat deed mij toen niets.
De nieuwe 1 keer beluisterd (dreunt nu nog door de speakers) en deze vind ik zo bij de eerste luister beurt meer dan prima.
Lekker plaatje.

Het nummer Redemption Lost doet mij zelfs denken aan The Blood Of The Eyes van Esoteric!


Dat ouder werk toch maar eens herbeluisteren.


bub


miikja
Usericon van miikja
Posted 31-07-2009 14:59 by miikja Wijzig reactieProfiel van miikjaQuote dit berichthttp://akelei.org

Voor mij doet de productie van 'The Call of the Wretched Sea' nogal afbreuk aan het geheel. De gitaren klinken nogal dun, de drums te dof en een overdaad aan galm komt het geluid ook niet ten goede. Maar de nummers zitten goed in elkaar en de sfeer is sterk, dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Heb van de nieuwe alleen maar wat voorproefjes gehoord maar zal 'm op basis daarvan zeker in huis halen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-08-2009 20:49 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Toen ik "Call" eerst hoorde was ik het met je eens, maar die productie is echt ontzettend gegroeid bij mij... Juist die productie zorgt voor die diepzee sfeer (sja anders kan ik het niet noemen). Dat is helaas iets minder bij de nieuwe, je heb niet bij elk nummer meer het gevoel van "ja, dit is nu Nautische doom "



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 01-08-2009 21:19 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2009 20:49 schreef Dirge for november het volgende:
Toen ik "Call" eerst hoorde was ik het met je eens, maar die productie is echt ontzettend gegroeid bij mij... Juist die productie zorgt voor die diepzee sfeer (sja anders kan ik het niet noemen). Dat is helaas iets minder bij de nieuwe, je heb niet bij elk nummer meer het gevoel van "ja, dit is nu Nautische doom "


+1 Nagel op de kop!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


invictis
Usericon van invictis
Posted 02-08-2009 4:00 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

idd +1 in het kwadraat


hier met die octopi en zinkende schepen in de eeuwige duisternis


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 02-08-2009 4:47 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Heb gvd dat ding nog steeds niet gekocht/gevonden terwijl ik wel ticket nr. 01 voor Bredadoom in Oktober heb waar ze optreden. Aaarrrgghhh


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


kingofinsania
Usericon van kingofinsania
Posted 02-08-2009 9:17 by kingofinsania Wijzig reactieProfiel van kingofinsaniaQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2009 4:47 schreef Marcel H. het volgende:
Heb gvd dat ding nog steeds niet gekocht/gevonden terwijl ik wel ticket nr. 01 voor Bredadoom in Oktober heb waar ze optreden. Aaarrrgghhh


Jaja, voel je nu maar heel speciaal
Al 4 tickets verkocht



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 02-08-2009 10:25 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2009 9:17 schreef kingofinsania het volgende:
Jaja, voel je nu maar heel speciaal
Al 4 tickets verkocht


Waaronder 2 aan mij?


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 02-08-2009 13:26 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

De nieuwe is zeker een goede plaat, maar ook ik mis die loodzware sound van The Call of the Wretched Sea.


Faustian Spirit of the Earth


kingofinsania
Usericon van kingofinsania
Posted 03-08-2009 8:11 by kingofinsania Wijzig reactieProfiel van kingofinsaniaQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2009 10:25 schreef Mark Z het volgende:
Waaronder 2 aan mij?


Heb je met mn slaapkop maar 1 ticket gestuurd... Ik breng het vanmiddag/vanavond meteen in orde



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-08-2009 8:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik ben diep onder de indruk van het materiaal dat ik heb gehoord. Het doet mij een beetje aan de 1e cd van paradise lost denken!!!


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 22-09-2010 14:17 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Het heeft even geduurd maar ik vind The Divinity Of Oceans toch wel een enorm sterke plaat.

Muzikaal toch een stukje interessanter dan The Call Of The Wretched Sea, ik ben zelfs de cleane zang gaan waarderen.

Toch ademt het debuut een stukje atmosfeer uit dat ik nog niet helemaal heb terug gevonden op The Divinity Of Oceans.

Die grunts blijven monumentaal

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 22-09-2010 14:19]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 22-09-2010 18:55 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Idem hier eigenlijk. The Call of the Wretched Sea blijft een monumentale plaat, maar hun sound op The Divinity of Oceans bevalt me, een dik jaar na de release, nu een stuk meer dan toen. Sfeervolle, mooie plaat.


Faustian Spirit of the Earth


kingofinsania
Usericon van kingofinsania
Posted 23-09-2010 9:53 by kingofinsania Wijzig reactieProfiel van kingofinsaniaQuote dit bericht


Zit nu ook net te luisteren naar 'Divinity', het blijft een prachtplaat!
Hoop echt dat ik op één of andere manier erbij kan zijn op 28/10 in Willemeen!



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 20-08-2011 17:46 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

ben deze band aan het herontdekken
om een of andere reden ruim een jaar niet meer naar zitten luisteren

wat een heerlijke sfeer toch!!
The Call of the Wretched Sea blijft hier favoriet, al weet ik The Divinity Of Oceans ook erg te waarderen


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 16-01-2012 1:24 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

BIG NEWS: We are excited to announce that AHAB will be hitting the road again in 2012 for a European tour. The tour will begin on May 30 and end one June 9. We are very happy that the mighty ESOTERIC will join us on our trip. We will announce the final tourdates asap.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-01-2012 7:56 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Hopelijk komen ze eens langs België. En benieuwd naar de nieuwe plaat


Faustian Spirit of the Earth


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 16-01-2012 10:45 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Nice!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-01-2012 11:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Die eerste blijft immens vet, maar op één of andere manier draai ik hem maar zelden ..


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 16-01-2012 13:28 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik vind beide albums erg vet, maar ook ik luister eigenlijk maar zelden naar Ahab.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen