IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Dierproeven Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2005 22:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:51 schreef zillah-morte het volgende:
Weet jij wel waarom mensen vega's zijn?
Dan weet je ook het antwoord op bovenstaande. Lees topictitel
Lees mijn relaas eens ... de reden voor veganist zijn van veel pubers en tieners is dezelfde reden waarom andere dreads zetten: aandacht vragen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 22:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:50 schreef attila_de_hun het volgende:
wat voor insecten dan??? een lekker kakkerlakkenpastei ofzo??

maar ik vind dit een volledig kunstmatig onderscheid, alleen maar gebaseerd op gevoel.


Tuurlijk! een overtuig is gebaseerd op gevoel. Daar vind ik niks kunstmatigs aan. Of bestaat er een gevoelsfascisme?


signature


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 11-08-2005 22:54 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 11 augustus 2005 22:53 schreef Jenje het volgende:
Lees mijn relaas eens ... de reden voor veganist zijn van veel pubers en tieners is dezelfde reden waarom andere dreads zetten: aandacht vragen.

Soms, maar dit is geen trend zoals dreads ofzo. Dit gaat verder.
Ik heb respect voor de mensen die het vanuit overtuiging zijn. Ben het zelf niet, maar ik vind dat de dieren wel veel beter behandeld moeten worden.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2005 22:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:54 schreef zillah-morte het volgende:
Soms, maar dit is geen trend zoals dreads ofzo. Dit gaat verder.
Ik heb respect voor de mensen die het vanuit overtuiging zijn. Ben het zelf niet, maar ik vind dat de dieren wel veel beter behandeld moeten worden.
Ik heb nergens gezegd dat ik geen respect heb voor mensen die veganist/tariër zijn uit pure overtuiging, maar die overtuiging moet mijns inziens wel op enigszins plausibele argumenten gebaseerd worden. En dat zie ik maar erg weinig, en bij de mensen waar ik het wel bij zie, daar heb ik ook enorm respect voor.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 22:57 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:52 schreef Hypnos het volgende:
Man, dat heeft toch helemaal niets te maken met beter of slechter of boven of onder . Het gaat hier over hoe je voor jezelf beslist hoe je omgaat met je omgeving. En ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik niet iets ga eten wat ik zelf niet zou doodmaken. Dat is mijn idee, mijn overtuiging. Er zit een zekere logica in, mijn gevoel ligt ook in die richting en that's it. Ik ga niet beweren dat dat voor iedereen zo is, dat is mijn idee.

Waarom zijn vleeseters nu zo snel op hun tenen getrapt zeg...

Zelfde met mensen die roken, ik heb daar ook mijn idee over, dat ze zelf voor hun medische kosten mogen opdraaien als ze kanker krijgen. Dat is toch mijn idee.
Goh, jij bent wel erg goed in veralgemeniseren zeg.

Wist je dat dat 1 van de top drogredenen in een discussie zijn?


"Obras son amores y no buenas razones"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 22:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik zeg niet dat ik de waarheid in pacht heb hé, maar ik weet gewoon dat mijn gevoel mij zegt dat ik niet eet wat ik niet kan doden. Dat is mijn norm, de norm die ik geef aan respect voor dieren.
Ik ben niet beter of slechter dan een ander, dat ben ik gewoon, en er zullen nog wel mensen zijn die zo denken (of voelen, whatever).
Maar je hebt nu eenmaal van die ouwe zakken en zakkinen die niet kunnen leven met het feit dat er mensen denken als mij, en hun argumenten zijn geen argumenten, maar feiten . Heeft er ooit iemand bewezen dat mensen vlees moeten eten? nee
waarom zouden mensen het dan moeten doen?


signature


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 23:01 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Moeten?

Ik kan perfect een dag leven zonder vlees te eten. Maar in vlees zitten nu ook eenmaal belangrijke voedingsstoffen die moeilijk vervangbaar, en bovendien wel essentieel voor je zijn. En dat vlees belangrijk voor de mens is, wisten ze in de oertijd al.

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 11-08-2005 23:02]


"Obras son amores y no buenas razones"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2005 23:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waarom moeten mensen planten eten?
Bouwstoffen kunnen we ook uit pillen halen ...


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 11-08-2005 23:04 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 11 augustus 2005 23:03 schreef Jenje het volgende:
Waarom moeten mensen planten eten?
Bouwstoffen kunnen we ook uit pillen halen ...

Omdat er in planten ook goede stoffen zijn. Anders waren we wel alleen carnivoren
Maar het topic gaat nog steeds over DIERPROEVEN (proeven, hmmm ja lekker stukje kip, of zalm....) Dus ontopic


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:01 schreef Malekith het volgende:
Moeten?

Ik kan perfect een dag leven zonder vlees te eten. Maar in vlees zitten nu ook eenmaal belangrijke voendsstoffen die moeilijk vervangbaar zijn, en bovendien wel essentieel voor je zijn. En dat vlees belangrijk voor de mens is, wisten ze in de oertijd al.


Ze zijn goed vervangbaar. Je moet er iets voor over hebben.
Ik geloof bijvoorbeeld ook niet in homeopathie, terwijl er mensen zijn die volgens hen geen geneesmiddelen nodig hebben. Zijn ze daarom verkeerd bezig? Wie ben ik om dat te zeggen.


signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 23:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:01 schreef Malekith het volgende:
Moeten?

En dat vlees belangrijk voor de mens is, wisten ze in de oertijd al.


daar zijn de meningen wel over verdeeld. ik denk zelf dat vlees vroeger zo nu en dan als aanvulling werd gegeten maar zeker niet het hoofdbestanddeel.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2005 23:05 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:58 schreef Hypnos het volgende:
Ik zeg niet dat ik de waarheid in pacht heb hé, maar ik weet gewoon dat mijn gevoel mij zegt dat ik niet eet wat ik niet kan doden. Dat is mijn norm, de norm die ik geef aan respect voor dieren.
Ik ben niet beter of slechter dan een ander, dat ben ik gewoon, en er zullen nog wel mensen zijn die zo denken (of voelen, whatever).
Maar je hebt nu eenmaal van die ouwe zakken en zakkinen die niet kunnen leven met het feit dat er mensen denken als mij, en hun argumenten zijn geen argumenten, maar feiten . Heeft er ooit iemand bewezen dat mensen vlees moeten eten? nee
waarom zouden mensen het dan moeten doen?

Heeft ooit iemand bewezen dat mensen moeten leven? Nee, waarom zouden mensen het dan doen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 11-08-2005 23:06 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Leuk gespreksonderwerp maar ontopic weer graag. Niet topic gaat niet over vegetariers


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2005 23:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:04 schreef zillah-morte het volgende:
Omdat er in planten ook goede stoffen zijn. Anders waren we wel alleen carnivoren
Maar het topic gaat nog steeds over DIERPROEVEN (proeven, hmmm ja lekker stukje kip, of zalm....) Dus ontopic
in planten zitten ook slechten stoffen, non-argument ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:05 schreef Misanthrope het volgende:
Heeft ooit iemand bewezen dat mensen moeten leven? Nee, waarom zouden mensen het dan doen?


uit overtuiging, omdat je ervan overtuigd bent dat verder leven beter is dan sterven.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-08-2005 23:06]


signature


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 23:07 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:04 schreef Hypnos het volgende:
Ze zijn goed vervangbaar. Je moet er iets voor over hebben.
Ik geloof bijvoorbeeld ook niet in homeopathie, terwijl er mensen zijn die volgens hen geen geneesmiddelen nodig hebben. Zijn ze daarom verkeerd bezig? Wie ben ik om dat te zeggen.
Als vlees al miljoenen jaren zo'n belangrijk en onmisbaar aspect van de menselijke voeding geweest is, wat doet jou denken dat we "ineens" zonder zouden kunnen leven?


"Obras son amores y no buenas razones"


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 11-08-2005 23:08 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Volgende offtopic posts worden gemod


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2005 23:08 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door zillah-morte op 11-08-2005 23:09]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door zillah-morte op 11-08-2005 23:10]


signature


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 23:09 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door zillah-morte op 11-08-2005 23:10]


"Obras son amores y no buenas razones"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

oeps, niet gezien. Ja, ik zei dus dat het allemaal in je hoofd zit, zoals dierenproeven. Je hebt argumenten voor en tegen. En volgens de tijdsgeest krijgt een of ander argument de bovenhand.
En je eigen gevoel speelt daarbij ook een grote rol.


signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 23:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:09 schreef Malekith het volgende:
Want moeilijker verkrijgbaar dan vruchten enzo. Maar om tegen de winter bestand te zijn, had je toch die vetreserves nodig.


maar je vergeet een ding. de mens als soort is in afrika ontstaan. daar was het lekker warm. een theorie was dat de mens daar "sprokkelaars" waren. vooral dus noten, vruchten, etc verzamelen. (en vissen en kleine beestjes vangen) en als de kans zich voordeed , eens wat vlees vangen of een roofdier wegjagen van zijn prooi. (eigenlijk redelijk overeenstemmend met onze "broertjes" de chimpansees). vlees hoorde er wel bij maar was geen hoofdbestanddeel. maar fruit/vruchten/groenten zijn toch ook veel gezonder als een biefstuk?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

eten of proeven op doen, is gewoon het leven wegnemen van een dier. Ik vind het gewoon dikke vette bullshit dat mensen daarmee kunnen instemmen als ze zelf te zwak zouden zijn om het te doen.
Net zoals die dweeps die voor oorlog zijn maar zelf zouden weglopen mochten ze opgeropen worden

maja, das mijn idee

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-08-2005 23:17]


signature


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 23:17 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:13 schreef attila_de_hun het volgende:
maar je vergeet een ding. de mens als soort is in afrika ontstaan. daar was het lekker warm. een theorie was dat de mens daar "sprokkelaars" waren. vooral dus noten, vruchten, etc verzamelen. (en vissen en kleine beestjes vangen) en als de kans zich voordeed , eens wat vlees vangen of een roofdier wegjagen van zijn prooi. (eigenlijk redelijk overeenstemmend met onze "broertjes" de chimpansees). vlees hoorde er wel bij maar was geen hoofdbestanddeel. maar fruit/vruchten/groenten zijn toch ook veel gezonder als een biefstuk?
Granted, maar hoe is "de mens" als aap die hij toen was ooit uit Afrika weggegaan? Hypothetisch toen waters dichtvrozen en ze naar Europees vasteland en andere contrijen konden overlopen. En omdat ze daar meer vlees hadden en dus, zoals Misanthrope mooi zei, hun hersencapaciteit vergrootten, zijn ze uitgegroeid tot de mens van vandaag.


"Obras son amores y no buenas razones"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2005 23:18 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Enne, sla jij een mug dood als hij des nachts je leegzuipt?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen