IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Dierproeven Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 23:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

maar dat geldt dan strict genomen ook voor planten. die leven ook!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:18 schreef Misanthrope het volgende:
Enne, sla jij een mug dood als hij des nachts je leegzuipt?

ja! en op muggen mogen ze proeven op doen van mij ook!
Ik weet dat het subjectief is, (wat niet?), maar voor mij ligt de grens op zoogdieren en dieren die met uitserven bedreigd zijn.


signature


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2005 23:21 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Reptielen? Vissen? VOGELBEKDIEREN?

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 11-08-2005 23:21]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 23:22 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:19 schreef Hypnos het volgende:
ja! en op muggen mogen ze proeven op doen van mij ook!
Ik weet dat het subjectief is, (wat niet?), maar voor mij ligt de grens op zoogdieren en dieren die met uitserven bedreigd zijn.
Ik dacht dat je zojuist nog insecten noemde ook?

Goh.


"Obras son amores y no buenas razones"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:21 schreef Misanthrope het volgende:
Reptielen? Vissen?


reptielen zou ik niet eten... en proeven op doen... ik weet het niet. Het is hetzelfe als bij mensen. Ik heb ook wel eens geslaan op iemand om te zien hoeveel pijn het deed, en op een bepaalde grens stop je omdat je ziet dat die echt ... bepaalde signalen uitzendt non-verbaal. Bij dieren heb ik dat ook (vooral zoogdieren). Het is misschien pure Disney-manipulatie, maar ik kan er niet aan doen dat ik erop reageer.


signature


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2005 23:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Maar vogelbekdieren dan?!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:24 schreef Misanthrope het volgende:
Maar vogelbekdieren dan?!



met uitsterven bedreigd!


signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 23:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:22 schreef Malekith het volgende:
Ik dacht dat je zojuist nog insecten noemde ook?

Goh.


ga eens even rap mijn respons op jou vorige bericht lezen (alstjeblieft, please)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2005 23:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:25 schreef Hypnos het volgende:
met uitsterven bedreigd!
En als je een fokprogramma start? Helft zet je uit, andere helft gebruik je voor dierproeven?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 23:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:24 schreef Misanthrope het volgende:
Maar vogelbekdieren dan?!


dat zijn zoogdieren (of mis ik iets??)


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 23:28 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:26 schreef attila_de_hun het volgende:
ga eens even rap mijn respons op jou vorige bericht lezen (alstjeblieft, please)
Denk dat ik daar al op geantwoord heb, niet?


"Obras son amores y no buenas razones"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:26 schreef Misanthrope het volgende:
En als je een fokprogramma start? Helft zet je uit, andere helft gebruik je voor dierproeven?




Ik zou ze eerst toch een bekijken, zijn dat geen halftime-zoogdieren?

ik kan niet stoppen met denken aan een of ander liedje van Nirvana. It's ok to eat fish cause they don't have any feelings of zo. Ok, het valt niet te bewijzen (voorlopig) maar imo verdient niemand bewust pijn te hebben. EN insecten kunnen geen pijn voelen. Kan dikke zever zijn maar zo denk ik er vanbinnen over


signature


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2005 23:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:26 schreef attila_de_hun het volgende:
dat zijn zoogdieren (of mis ik iets??)
Dat zijn gedeeltelijk reptielen en gedeeltelijk zoogdieren, ze stammen uit de beginperiode van de zoogdieren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 23:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:28 schreef Malekith het volgende:
Denk dat ik daar al op geantwoord heb, niet?


please, forgive me.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2005 23:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:29 schreef Hypnos het volgende:
Ik zou ze eerst toch een bekijken, zijn dat geen halftime-zoogdieren?

ik kan niet stoppen met denken aan een of ander liedje van Nirvana. It's ok to eat fish cause they don't have any feelings of zo. Ok, het valt niet te bewijzen (voorlopig) maar imo verdient niemand bewust pijn te hebben. EN insecten kunnen geen pijn voelen. Kan dikke zever zijn maar zo denk ik er vanbinnen over
Waar in hemelsnaam baseer je dan op dat alle zoogdieren pijn voelen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 23:31 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:30 schreef attila_de_hun het volgende:
please, forgive me.
Als je nu nog ging knielen was ik gillend weggerend.



Is goed joh.


"Obras son amores y no buenas razones"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 23:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:30 schreef Misanthrope het volgende:
Dat zijn gedeeltelijk reptielen en gedeeltelijk zoogdieren, ze stammen uit de beginperiode van de zoogdieren.


nee hoor. vogelbekdieren zijn echte zoogdieren. wel primitieve maar toch rasechte, evenals de mierenegels(ook eierleggende zoogdieren op australië). maar taxonomisch worden deze tot de zoogdieren gerekend.


WMP
Usericon van WMP
Posted 11-08-2005 23:34 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:30 schreef Misanthrope het volgende:
Waar in hemelsnaam baseer je dan op dat alle zoogdieren pijn voelen?


Het feit dat alle zoogdieren een centraal zenuwstelsel hebben, hetgeen ze in staat stelt om pijn te voelen, dit in tegenstelling tot planten.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 23:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:17 schreef Malekith het volgende:
Granted, maar hoe is "de mens" als aap die hij toen was ooit uit Afrika weggegaan? Hypothetisch toen waters dichtvrozen en ze naar Europees vasteland en andere contrijen konden overlopen. En omdat ze daar meer vlees hadden en dus, zoals Misanthrope mooi zei, hun hersencapaciteit vergrootten, zijn ze uitgegroeid tot de mens van vandaag.


toen de mens uit afrika vertrok was hij al mens en geen aap of overgangsvorm. toen de mens uit afrika vetrok differentieerde hij zich pas tot de verschillende "rassen" die we nu kennen. als ik het goed heb. maar ik ga de literatuur morgen weer eens induiken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

bah, als ik zo teruglees wat ik allemaal schrijf, precies een boomknuffelaar. Het lijkt niet stoer of trui om respect te hebben voor het leven van dieren omdat je geacht wordt daarboven te staan. Ik wil daar gewoon los van staan.
Doe je proeven op dieren, of eet je ze op, fine, maar ontken dan niet dat je op die moment een beest gedood hebt. Doe niet alsof er niets gebeurt is, dat dat iets natuurlijks is. Als je iets doodt, dan heb je een beslissing gemaakt.

... pfff, wordt laat


signature


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2005 23:36 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:34 schreef WMP het volgende:
Het feit dat alle zoogdieren een centraal zenuwstelsel hebben, hetgeen ze in staat stelt om pijn te voelen, dit in tegenstelling tot planten.
Ik wilde het van hem horen, aangezien hij blijkbaar in de veronderstelling is dat andere soorten dieren niet in het bezit kunnen zijn van een zenuwstelsel. Ofwel, ik wilde weten waarom zoogdieren wel pijn voelen en andere dieren niet, gebaseerd op een ander argument dan 'dat gevoel heb ik'.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:36 schreef Misanthrope het volgende:
Ik wilde het van hem horen, aangezien hij blijkbaar in de veronderstelling is dat andere soorten dieren niet in het bezit kunnen zijn van een zenuwstelsel. Ofwel, ik wilde weten waarom zoogdieren wel pijn voelen en andere dieren niet, gebaseerd op een ander argument dan 'dat gevoel heb ik'.


nee, dat wou ik niet antwoorden omdat je ook kan zeggen dat er verschillendevormen van zenuwstelsels zijn, zoals bij een worm. Het zijn gewoon impulsen die doorgegeven worden en die een respons veroorzaken. Het principe blijft hetzelfde bij alle diersoorten. Bij zoogdieren is het gewoon herkenbaarder omdat het dichter bij de respons van een mens ligt.


signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 23:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:35 schreef Hypnos het volgende:
bah, als ik zo teruglees wat ik allemaal schrijf, precies een boomknuffelaar. Het lijkt niet stoer of trui om respect te hebben voor het leven van dieren omdat je geacht wordt daarboven te staan. Ik wil daar gewoon los van staan.
Doe je proeven op dieren, of eet je ze op, fine, maar ontken dan niet dat je op die moment een beest gedood hebt. Doe niet alsof er niets gebeurt is, dat dat iets natuurlijks is. Als je iets doodt, dan heb je een beslissing gemaakt.

... pfff, wordt laat


respect voor het leven van dieren is iets wat ik erg waardeer en is een teken van echte beschaving. je toont nimmers mededogen voor zwakkeren en afhankelijken (effe kort door de bocht). maar men moet realistsich blijven. als iemand vegetariër is is dat een persoonlijk keuze, en daar kan invulling aan worden gegeven en dat kan ik alleen maar waarderen. maar rechten voor dieren die gelijk staan aan mensen (om maar effe iets te noemn) is weer niet practisch. maar er moet wel zoveel mogelijk naar worden gestreefd om onnodig dierenleed te voorkomen (zowel in gevangenschap als bij wilde exemplaren).


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 23:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 23:39 schreef attila_de_hun het volgende:
respect voor het leven van dieren is iets wat ik erg waardeer en is een teken van echte beschaving. je toont nimmers mededogen voor zwakkeren en afhankelijken (effe kort door de bocht). maar men moet realistsich blijven. als iemand vegetariër is is dat een persoonlijk keuze, en daar kan invulling aan worden gegeven en dat kan ik alleen maar waarderen. maar rechten voor dieren die gelijk staan aan mensen (om maar effe iets te noemn) is weer niet practisch. maar er moet wel zoveel mogelijk naar worden gestreefd om onnodig dierenleed te voorkomen (zowel in gevangenschap als bij wilde exemplaren).



Dat is het moeilijke aan het hele zaakje als vegetariËr. Je maakt voor jezelf een keuze, maar je mag die echt niet beter vinden dan een vleeseter. Toch heb je altijd het gevoel dat dat omgekeerd wel zo is, want je wordt dikwijls als abnormaal bekeken. Dat zorgt voor polarisering.
En dierenproeven, die op maatschappelijk niveau gebeuren, staan boven je individuele overtuiging... dan moet je slikken.

Dat van dierenproeven is natuurlijk geen monopolie van veggies om tegen te zijn



ik besef wel heel goed dat het verdomd lastig is om voor iedere overtuiging begrip op te kunnen brengen... vraagt veel energie.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-08-2005 23:49]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-08-2005 0:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

http://66.98.216.44/~opiumse/viewtopic.php?id=22395


Waar kan dit nu goed voor zijn? Zijn dit nu dierenproeven?


signature


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen