IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Dierproeven Vorige pagina | Volgende pagina
Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 03-12-2003 23:07 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Volledig tegen!

Ze moeten maar mensen nemen, dieren zijn niet minderwaardig!


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 04-12-2003 0:06 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 19:43 schreef XPositiveX het volgende:
hey, (plantaardig) vet! nog een vegan hier (nu 3 totaal?) [@ Lytse]


yup, niet sXe hoor

quote:
wat dierproeven betreft: fucking contra! ik koop dan ook zoveel mogelijk proefdiervrije producten (tandpasta, shampo, etc). maar ja ik woon nog thuis dus ik heb niet over alles te beslissen (alles moet hier zo cheapass mogelijk.. ) maar als ik later zelfs shit als wasmiddel enzo ga kopen dan wordt dat ook zeker proefdiervrij/biologisch.


"dat gaat een hoop euri kosten freek"

biologisch is niet persé diervriendelijk.
en zoals gezegd, een eindprodukt kan dan wel niet getest zijn maar dat zegt nog niks over de ingredienten, die worden vaak afzonderlijk wel getest. Dan moet je dus echt goed opletten wat je koopt...


quote:
en wat Peta betreft, ok ze zijn wel mainstream enzo, maar zulke organisaties dragen wat mij betreft toch wel op een positieve manier iets bij.


noem 1 ding... ik ben behoorlijk anti-peta en anti-dierenrechten organisaties. Ken je die leuke acties van peta zoals "got cancer"? Walgelijk...
en maar honden en katten afmaken onder het mom van dierenrechten... rechten die zij wel even zullen gaan bedenken.
Zag laatst een muts van de partij voor dieren op tv, ze deed niks anders dan de termen dierenrechten en dierenwelzijn door elkaar heen gebruiken. Ook zoiets idioots.
En dat kereltje van het DBF er bij te grinniken... smerige terroristjes. Nertsen vrijlaten en als die dan dood gaan mooi zeggen: beter dood gaan in vrijheid dan... blablabla. Vuile lafaards zeg. Beesten "vrijlaten" en dood laten gaan door honger of een auto die erover heen rijdt.. ja.. fijn hoor! nuttig ook!

quote:
ALF / ELF krijgt mijn steun ook zeer zeker. (maar ja daar is misschien een ander topic beter voor..)


doe maar niet, gaat mijn bloeddruk zo van omhoog, te hoge mate van irritatie, heh
Heb een tijdje een forum gemoderate met AR en anti-AR mensen en heb wel geleerd dat er veel (te veel) AR-leugens regeren. Heb zo ook iemand leren kennen die 10 jaar voor peta heeft gewerkt en die verhalen zijn niet leuk. Mensen vergeten gauw dat de beelden die je via zulke organisaties krijgt te zien dat dat de excessen zijn in de industrie, dat wil niet zeggen dat alles zo gaat. Ik vind dat je beter zelf om je heen kunt kijken ipv alles wat zo'n groepering je voorhoud maar te slikken voor zoete koek.
Ik heb veel respect voor mensen die in de politiek lobbyen voor vermindering van de bio-industrie of mensen die zelf echt wat voor dieren doen in het dagelijks leven.


good intent and honesty do not redeem stupidity


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-12-2003 0:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 19:43 schreef XPositiveX het volgende:
en wat Peta betreft, ok ze zijn wel mainstream enzo, maar zulke organisaties dragen wat mij betreft toch wel op een positieve manier iets bij.

ALF / ELF krijgt mijn steun ook zeer zeker. (maar ja daar is misschien een ander topic beter voor..)


Ik ben volledig met Lytse eens:

Dierenwelzijn

Dierenrechten

Ja ik ben zo een vieze anthropocentrist. Net zoals elk ander diersoort zijn eigen boven andere verkiest.

Daarnaast doen organisaties als PETA ALF/ELF en weet ik veel wat voor L F meer kwaad dan goed voor dierenwelzijn. Ze hebben hetzelfde effect daarop als het Stalinisme op het Communisme, oftewel niet bepaald positief. Daarnaast zijn het gewoon criminele organisaties en dienen hard aangepakt te worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 04-12-2003 0:21 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 4 december 2003 0:06 schreef Lytse het volgende:
yup, niet sXe hoor


"dat gaat een hoop euri kosten freek"

biologisch is niet persé diervriendelijk.
en zoals gezegd, een eindprodukt kan dan wel niet getest zijn maar dat zegt nog niks over de ingredienten, die worden vaak afzonderlijk wel getest. Dan moet je dus echt goed opletten wat je koopt...




i know this true, true


quote:
Op 4 december 2003 0:06 schreef Lytse het volgende:

noem 1 ding... ik ben behoorlijk anti-peta en anti-dierenrechten organisaties. Ken je die leuke acties van peta zoals "got cancer"? Walgelijk...
en maar honden en katten afmaken onder het mom van dierenrechten... rechten die zij wel even zullen gaan bedenken.
Zag laatst een muts van de partij voor dieren op tv, ze deed niks anders dan de termen dierenrechten en dierenwelzijn door elkaar heen gebruiken. Ook zoiets idioots.
En dat kereltje van het DBF er bij te grinniken... smerige terroristjes. Nertsen vrijlaten en als die dan dood gaan mooi zeggen: beter dood gaan in vrijheid dan... blablabla. Vuile lafaards zeg. Beesten "vrijlaten" en dood laten gaan door honger of een auto die erover heen rijdt.. ja.. fijn hoor! nuttig ook!

doe maar niet, gaat mijn bloeddruk zo van omhoog, te hoge mate van irritatie, heh
Heb een tijdje een forum gemoderate met AR en anti-AR mensen en heb wel geleerd dat er veel (te veel) AR-leugens regeren. Heb zo ook iemand leren kennen die 10 jaar voor peta heeft gewerkt en die verhalen zijn niet leuk. Mensen vergeten gauw dat de beelden die je via zulke organisaties krijgt te zien dat dat de excessen zijn in de industrie, dat wil niet zeggen dat alles zo gaat. Ik vind dat je beter zelf om je heen kunt kijken ipv alles wat zo'n groepering je voorhoud maar te slikken voor zoete koek.
Ik heb veel respect voor mensen die in de politiek lobbyen voor vermindering van de bio-industrie of mensen die zelf echt wat voor dieren doen in het dagelijks leven.


hehe om je bloeddruk te sparen zal ik er maar niet teveel op in gaan..

toch even een vraagje, wat in de hell bedoel je met dit ?



Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 04-12-2003 13:32 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2003 0:21 schreef XPositiveX het volgende:
hehe om je bloeddruk te sparen zal ik er maar niet teveel op in gaan..

toch even een vraagje, wat in de hell bedoel je met dit ?




wees gerust hoor, probeer zelf altijd er maar niet teveel op in te gaan

doe maar eens goed onderzoek naar peta USA. waar ze nou precies hun geld aan uitgeven. Ze laten elk jaar duizenden honden, katten en andere "niet plaatsbare" huisdieren afmaken. Ze beweren namelijk dat dat teveel geld kost en huisdieren zijn toch maar een uitvinding van de mens en hun plan is om die door mensen gemaakte diersoorten uit te roeien in de toekomst (fokverbod).
Daar staat dan tegenover dat ze wel geld hebben om dure advocaten voor ALF/ELF terroristen te bekostigen en ook genoeg om walgelijke campagnes als "got cancer" te financieren.

Wist je trouwens dat dierenrechten organisaties zich tegenwoordig zo bedreigt voelen door mensen zoals ik (veganist maar anti-AR) dat ze een nieuwe naam bedacht hebben: vegitan

ik hou het gewoon bij veganist, ik ben nooit pro-dierenrechten geweest en ik zal het ook nooit worden. Zijn bij mij altijd nog 2 los van elkaar staande dingen.


good intent and honesty do not redeem stupidity


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-12-2003 13:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat lees je zelden. Een rationeel betoog van een dieren-welzijn voorstander.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 04-12-2003 13:37 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Het is flauwekul om dieren te gebruiken vind ik persoonlijk.
Als onze wetenschappers nou echt zo goed zijn dan moeten ze ook kunnen ontwikkelen op basis van computermodellen.
Eigenlijk zijn dierproeven al 20 jaar overbodig. Daarvoor was onze techniek niet verfijnt genoeg om zonder dieren te werken.

Waarom geen proeven op gevangenen voor strafkorting of grotere cel, priveleges noem maar op.
Laten tekenen dat ze bewust zijn van de gevaren.


Een kleine snol zit zo vol.


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 04-12-2003 13:39 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2003 13:33 schreef Chelman het volgende:
Dat lees je zelden. Een rationeel betoog van een dieren-welzijn voorstander.


dat krijg je als je zo'n 2 jaar debateert met die hard AR en anti-AR mensen, voornamelijk amerikanen en daar gaat het op dat gebied een stuk harder aan toe dan hier.

edit: ik vraag me trouwens af hoe veel mensen hier ooit echt in een labaratorium zijn geweest en hoeveel hun mening baseren op informatie van dierenrechtenorganisaties.

ik geef meteen toe dat ik zelf nog nooit in een labaratorium ben geweest, maar ik ga dan ook niet roepen dat dierproeven overbodig zijn. Ik weet er echt te weinig vanaf om zoiets te beweren. De informatie die ik ooit gehad heb van iemand die in een lab werkte is dat ze zelf ook liever niet met dieren testen want het is behoorlijk duur.

[Dit bericht is gewijzigd door Lytse op 04-12-2003 13:43]


good intent and honesty do not redeem stupidity


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-12-2003 13:41 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik proef elke dag wel een lekker dier.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-12-2003 13:43 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

indeed


Je moeder.


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 04-12-2003 13:44 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 december 2003 13:41 schreef MBMarduk het volgende:
Ik proef elke dag wel een lekker dier.



Zgapenfleejz?



Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 04-12-2003 13:48 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 21:50 schreef rvanderholst het volgende:
ja dit is mogelijk, maar het is vooralsnog niet mogelijk doormiddel van stamcel biologie de omstandigheden zo te maken dat er een maag, oor, hart of lever gegroeid kan worden.

verder wordt er meer en meer onderzoek gestoken in het zoeken naar alternatieven voor dierproeven. in elk lnad zij er wel prijzen te winnen voor onderzoekers die de beste alternatieven ontdekken en ontwikkelen. ik denk dat de meeste onderzoekres graag de proefdieren aan de kant schuiven, maar helaas is het uitoefenen van een proef "in vivo" toch de meest fysiologische optie....

tis en blijft een moeilijk punt natuurlijk.

wat je natuurlijk wel alleen maar ziet op tv zijnde sensatie gevallen. je ziet niet op tv hoe het er in de meeste gevallen normaal aan toe gaat.

ik werk met muizen en die worden errug goed verzorgd hoor.


ja maar! dat willen dierenrechtenorganisaties echt niet weten hoor! ga je schamen joh!

geintje

ik hoor liever de mening van iemand die weet hoe zoiets in de praktijk werkt


good intent and honesty do not redeem stupidity


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 04-12-2003 14:16 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2003 13:39 schreef Lytse het volgende:

edit: ik vraag me trouwens af hoe veel mensen hier ooit echt in een labaratorium zijn geweest en hoeveel hun mening baseren op informatie van dierenrechtenorganisaties.

ik geef meteen toe dat ik zelf nog nooit in een labaratorium ben geweest, maar ik ga dan ook niet roepen dat dierproeven overbodig zijn. Ik weet er echt te weinig vanaf om zoiets te beweren. De informatie die ik ooit gehad heb van iemand die in een lab werkte is dat ze zelf ook liever niet met dieren testen want het is behoorlijk duur.


hier geef je mijns inziens een goed punt aan. veel mensen roepen op basis van informatie die ze op tv zien (sensatie verhalen) en anti dierproef organisaties dat ze het niet eens zijn met dierproeven.

dat is dus iets roepen zonder dat je er echt vestand van hebt en de gehele "picture" hebt.

ik werk op een plek waar heel vorzichtig en zorgzaam omgegaan wordt met de dieren die we hier hebben. (voornamelijk muizen en ratten)
en een ethical application is echt moeilijk er door te krijgen als je niet goed over je proeven hebt nagedacht en ze zo zorgvuldig mogelijk hebt gepland (aantal dieren, stress levels, eindpunten en dergelijke). En als je iest doet wat niet binnen de application valt, wordt je dus zo uit het instituut geknikkerd. nee die wetten zijn zeer streng allemaal.

hier bij komt nog dat er veel onderzoek gedaan wordt naar het optimaliseren van het houden van dieren in een laboratorium.
kooien zo inrichten dat het dier zijn normale behoeften en gedrag uit kan voeren. wat karton om te knagen, hooi om een nest te bouwen, nooit een dier alleen en ga zo maar door.

wisten jullie dat konijnen erg geluidsgevoelig zijn? dat ze bij het openen van een deur naar de kamer waar ze in zijn al zeer gestressed worden (en zo schrikken dat je proeven niet meer onderling vergelijkbaar zijn (hormone levels, adrenaline, verhoogde bloeddruk e.a.), maar dat terzijde)

wat doet men dus.... zachtjes een radio aan in de kamer met muziek. die konijnen worden daar dus errug relaxed van!

Wat jullie op tv zien is dus verre van werkelijkheid en alleen in bepaalde ernstige gevallen zo.


I Find That I Am Not There...


campske666
Usericon van campske666
Posted 04-12-2003 14:20 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ik proef graag eens een dier, vooral rund is erg lekker.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-12-2003 14:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat grapje is echt zo oud dat mijn scherm er rimpels van krijgt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 04-12-2003 14:21 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Toch een leuk grapje.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 04-12-2003 14:22 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2003 14:21 schreef Leviathanica het volgende:
Toch een leuk grapje.


wat al 80 keer eerder in dit topic gemaakt is ja, zeg wat eens wat nuttigs!


I Find That I Am Not There...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-12-2003 14:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Hij staat welgeteld drie posts boven die van Campske ook al. En waarschijnlijk nog eens tien keer in dit topic.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


campske666
Usericon van campske666
Posted 04-12-2003 14:22 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 4 december 2003 14:21 schreef Chelman het volgende:
Dat grapje is echt zo oud dat mijn scherm er rimpels van krijgt.


Ja, ik dacht wel dat ie al vermeld ging zijn, maar aangezien ik te tam was om dit topic door te lezen, heb ik het zekere maar voor het onzekere genomen en toch maar gepost.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 04-12-2003 14:23 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 4 december 2003 14:22 schreef rvanderholst het volgende:
wat al 80 keer eerder in dit topic gemaakt is ja, zeg wat eens wat nuttigs!


Ik had dit topic nog niet eerder bekeken.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


campske666
Usericon van campske666
Posted 04-12-2003 14:24 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 4 december 2003 14:22 schreef Chelman het volgende:
Hij staat welgeteld drie posts boven die van Campske ook al.


nu zie ik 'm.
Dat zal mij leren voor de hand liggende mopjes te gebruiken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-12-2003 14:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

alleen als het echt niet anders kan. Ben trouwens wel voor meer mensen proeven!


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 05-12-2003 0:04 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 4 december 2003 13:32 schreef Lytse het volgende:
wees gerust hoor, probeer zelf altijd er maar niet teveel op in te gaan

doe maar eens goed onderzoek naar peta USA. waar ze nou precies hun geld aan uitgeven. Ze laten elk jaar duizenden honden, katten en andere "niet plaatsbare" huisdieren afmaken. Ze beweren namelijk dat dat teveel geld kost en huisdieren zijn toch maar een uitvinding van de mens en hun plan is om die door mensen gemaakte diersoorten uit te roeien in de toekomst (fokverbod).


still confused by all this maar 'k zal er eens info over proberen te vinden.


quote:

ik hou het gewoon bij veganist, ik ben nooit pro-dierenrechten geweest en ik zal het ook nooit worden. Zijn bij mij altijd nog 2 los van elkaar staande dingen.


mag ik vragen waarom je dan wel vegan bent?

(en nee AR is bij mij niet de enigste reden...tons more.)


quote:
Op 4 december 2003 14:30 schreef ghoulliette het volgende:
alleen als het echt niet anders kan. Ben trouwens wel voor meer mensen proeven!







Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 05-12-2003 0:17 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Ach, 't is toch allemaal vrij simpel dan? Weg met make-up, weg met medicijnen en weg met al het andere waarvoor er tests op dieren gedaan moeten worden? Ook lekker voor de economie. In engeland alleen al wordt er rond de 70 miljoen euro winst op gemaakt per jaar. Ik denk dat het bedrag in Amerika en Frankrijk nog veel hoger ligt. Belgie, Duitsland en Nederland zullen wel rond hetzelfde getal zitten als nederland.
Leuk hoor, geen makeup meer... Heel goed voor de werkloosheid.
Ik denk dat ik verder niet hoef te zeggen wat er gebeurt als medicijnen niet meer in gebruikt genomen kunnen worden. En ja, natuurlijk kunnen we testen op mensen maar zien jullie dat zelf serieus gebeuren?

Ik heb wel een goed idee echter. Als we nou al die 'dierenactivisten' in plaats van dieren gaan gebruiken als proefpersoon? Dan redden zij de diertjes, krijgen wij onze goedjes, en blijft de economie bestaan. En als extraatje, doen we mogelijk ook nog eens iets aan de overbevolking en houden we die mensen ook nog eens van de straat.

Hey, it's a win-win situation!


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 05-12-2003 0:19 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 5 december 2003 0:17 schreef Astaroth het volgende:
Ach, 't is toch allemaal vrij simpel dan? Weg met make-up, weg met medicijnen en weg met al het andere waarvoor er tests op dieren gedaan moeten worden? Ook lekker voor de economie. In engeland alleen al wordt er rond de 70 miljoen euro winst op gemaakt per jaar. Ik denk dat het bedrag in Amerika en Frankrijk nog veel hoger ligt. Belgie, Duitsland en Nederland zullen wel rond hetzelfde getal zitten als nederland.
Leuk hoor, geen makeup meer... Heel goed voor de werkloosheid.
Ik denk dat ik verder niet hoef te zeggen wat er gebeurt als medicijnen niet meer in gebruikt genomen kunnen worden. En ja, natuurlijk kunnen we testen op mensen maar zien jullie dat zelf serieus gebeuren?

Ik heb wel een goed idee echter. Als we nou al die 'dierenactivisten' in plaats van dieren gaan gebruiken als proefpersoon? Dan redden zij de diertjes, krijgen wij onze goedjes, en blijft de economie bestaan. En als extraatje, doen we mogelijk ook nog eens iets aan de overbevolking en houden we die mensen ook nog eens van de straat.

Hey, it's a win-win situation!


Das niet helemaal wat je zegt, want als we geen medicijnen meer gebruiken is het zeer aannemelijk dat er meer mensen overlijden. Hierdoor komen er weer arbeidsplekken beschikbaar waardoor de werkloosheid weer wat daalt.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen