IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : toeval of lot? Vorige pagina | Volgende pagina
darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 23-01-2002 22:00 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

denk beide, ik geloof in het lot, maar als ik bv hetzelfde nummer post bij metal game round 3 als iemand anders(vrij tegelijk bedoel ik dus, dat 2 dezelfde nummers achter elkaart dan op dat topic staan) noem ik het toch echt toeval


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-01-2002 23:11 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

lot is zoiets als, geregiseerd! Het wordt voor je bepaald op een 1 of andere manier! Dat betekend dat je ook een 1 of andere god zou moeten hebben en daar geloof ik sowiezo niet in! Dus is het vrij logisch dat alles puur op tijd en plaats gebeurd! Toeval zou je het kunnen noemen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 25-01-2002 12:50 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Juist!
Als alles geregeld wordt door het (nood)lot bestaat er een hogere macht die alles heeft vast gesteld. En dan wel een macht die onnoemelijk wreed is (kijk maar naar de wereld). Voordeel is dan wel dat als een hiernamaals is je niet op je daden afgerekend kunt worden, omdat je geen enkele keus had. Maar ik geloof niet dat er ook maar iets is dat het geduld heeft om zoveel stompzinnige, saaie, overbodige dingen vast te leggen. (Misschien bestaan we alleen in een droomwereld van een of andere slapende god )

Toeval is, tja, toevallig. Maar ook niet echt: toeval is eerder logisch, omdat dat het gevolg is van de keuzes die iedereen wel of juist niet maakt: je komt elkaar immers toevallig tegen, omdat je beide bewust (of gedwongen) naar die plaats en tijd bent gegaan. Maar in het geval van toeval is nog altijd ruimte voor regelende machten als je dat wilt (veel mensen hechten aan hogere machten die je beschermen etc): je beschermengel kan je banden leksteken zodat je nooit de trein haalt die gaat ontsporen. . Maar in grote lijnen ben je vrij: slechts de factoren weer, geld, plaats, tijd en gedachtengang beperken je keuzes. Maar pas op! In dit geval is het mogelijk dat je in een eventueel hiernamaals afgerekend wordt met je daden: deze heb je immers willens en wetens begaan. Ook is het dan onze schuld dat de wereld verziekt is.

Nog een leuke quote:
"Toeval bestaat niet, alleen gebrek aan visie"

En Seneca:
"Of het nu het toeval is, het noodlot of een godheid die de wereld bestierd........" de rest weet ik niet meer uit m'n hoofd, het in ieder geval iets heel gevats.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-01-2002 14:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hmmm... een aan dit topic gerelateerde vraag, voor zowel mensen die in het lot geloven als toeval-aanhangers, als anderen:

ALS er zoiets zou zijn als LOT, en dus ALLES vaststaat, vind je dan dat je tot nu toe mazzel hebt gehad met de weg die het lot voor je heeft uitgestippeld, of juist pech??

Ik doel hier zowel op je hele leven als op het feit dat je (voor de meest van ons geld dit teminste) de metalrichting hebt gevonden..


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 14:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 14:05 schreef Valorian666 het volgende:
ALS er zoiets zou zijn als LOT, en dus ALLES vaststaat, vind je dan dat je tot nu toe mazzel hebt gehad met de weg die het lot voor je heeft uitgestippeld, of juist pech??



Da's geen eerlijke vraag Vinnie... als je in Lot gelooft zijn mazzel en pech immers zinloze begrippen.
Nu kijken of de lot-aanhangers zo consequent zijn om dat te begrijpen...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-01-2002 14:21 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 14:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Da's geen eerlijke vraag Vinnie... als je in Lot gelooft zijn mazzel en pech immers zinloze begrippen.
Nu kijken of de lot-aanhangers zo consequent zijn om dat te begrijpen...


Zit wat in... laat ik iets anders vragen:

Voor de mensen die ervanuit gaan dat er zoiets is als LOT:

Als je meedoet met de LOTerij, en je wint 1 miljoen, vind je dat dan niet TOEVALLIG? lol...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 15:11 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

toeval!!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 29-05-2002 0:18 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Toeval = lot
Theoretisch is alles berekenbaar/voorspelbaar, dus bestaat toeval niet. Maar praktisch is alles chaos, dus kan je het beter toeval noemen.
Maar het blijft hetzelfde.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-05-2002 0:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 0:18 schreef mislyd het volgende:
Toeval = lot
Theoretisch is alles berekenbaar/voorspelbaar, dus bestaat toeval niet. Maar praktisch is alles chaos, dus kan je het beter toeval noemen.
Maar het blijft hetzelfde.
Gelukkig hebben we Heisenberg...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-05-2002 0:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 mei 2002 0:18 schreef mislyd het volgende:
Toeval = lot
Theoretisch is alles berekenbaar/voorspelbaar, dus bestaat toeval niet. Maar praktisch is alles chaos, dus kan je het beter toeval noemen.
Maar het blijft hetzelfde.


Da's basically wat ik er ook van vind; wat wij toeval noemen is niets anders dan een serie logische-aktie reaktie processen waarvan wij, het individu, de tussenligende schakels niet weten, dus kan je het voor je gevoel rustig toeval noemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-05-2002 0:25]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Iron Maiden
Always live to win
Usericon van Iron Maiden
Posted 29-05-2002 0:29 by Iron Maiden Wijzig reactieProfiel van Iron MaidenQuote dit bericht

Hoe je het ook noemen wilt, toeval of lot, ut ken je hele leven in de war schoppen.


Iron Maiden! Is coming to get you! Wherever you are!


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 29-05-2002 9:05 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Het lot is een pad dat eenieder voor zichzelf uitstippelt, de kuilen en hobbels in dat pad is het toeval.

Ik geloof niet in zoiets als het lot. Je hebt bepaalde doelen en daar werk je naartoe. De toevalligheden kunnen maken dat het anders loopt dan je gedacht had, maar daar spring je dan uiteindelijk ook zelf weer op in.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2002 10:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Toeval of lot?
Eerlijk gezegd boeit mij dat niet.
Ik zie wel wat ik tegenkom op mijn pad.


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 29-05-2002 11:30 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

ik geloof dat het mijn lot is om in toeval te geloven, toevallig he


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 29-05-2002 11:34 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 10:54 schreef Jenje het volgende:
Toeval of lot?
Eerlijk gezegd boeit mij dat niet.
Ik zie wel wat ik tegenkom op mijn pad.
juist, niet te lang overnadenken, gewoon zien wat er gebeurt


MuayThaigerrr!!


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 29-05-2002 11:37 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 0:18 schreef mislyd het volgende:
Toeval = lot
Theoretisch is alles berekenbaar/voorspelbaar, dus bestaat toeval niet. Maar praktisch is alles chaos, dus kan je het beter toeval noemen.
Maar het blijft hetzelfde.


Ongelovelijke nitwit, je schamele natuurkundige kennis stuit me tegen de borst, nog nooit Einstein of Planck gelezen?
Doe dat dan eerst, en probeer daarna wijs te lullen.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 29-05-2002 12:40 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 29 mei 2002 11:37 schreef the beast het volgende:
Ongelovelijke nitwit, je schamele natuurkundige kennis stuit me tegen de borst, nog nooit Einstein of Planck gelezen?
Doe dat dan eerst, en probeer daarna wijs te lullen.


Zeerrr sterke argumentatie, beast..

Het is je misschien niet opgevallen, maar ik heb niet gezegd dat mijn mening gebaseerd is op natuurkundige stellingen.

En omdat je mijn arrogantie op een domme manier uitlokt: ik heb mijn mening afgeleid van quantumfysica (21ste eeuw, weet je wel?).


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 29-05-2002 12:55 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Als iets gebeurt wat een diepe indruk op ons nalaat, hebben we soms de neiging te zeggen dat het Lot hier voor iets tussen zit, maar we denken dan niet altijd dat een andere willekeurige gebeurtenis misschien evenveel invloed had kunnen hebben. We weten eenvoudig niet in hoeverre dingen zijn voorbestemd en stellen de vraag uit een behoefte aan meerwaarde, troost of berusting.
Persoonlijk denk ik dat elk persoon in die zin is voorbestemd dat hij deels slaaf is van zijn genetica en afkomst en dus geprogrammeerd is om op zekere dingen een bepaalde reactie te geven, wat dan weer een bepaalde reactie uitlokt bij een ander persoon, enz.


Tum podem extulit horridulum...


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 29-05-2002 16:07 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 12:40 schreef mislyd het volgende:
Zeerrr sterke argumentatie, beast..

Het is je misschien niet opgevallen, maar ik heb niet gezegd dat mijn mening gebaseerd is op natuurkundige stellingen.

En omdat je mijn arrogantie op een domme manier uitlokt: ik heb mijn mening afgeleid van quantumfysica (21ste eeuw, weet je wel?).


dan weet je evengoed als mij dat je zelfs in theorie niet alles kunt voorspellen.

een oorzaak veroorzaakt door een oneindig aantal oorzaken die allemaal weer veroorzaakt zijn door oneindig aantal oorzaken die...etc etc etc ga zo maar een oneindigheid verder.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 29-05-2002 16:16 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 29 mei 2002 16:07 schreef the beast het volgende:
dan weet je evengoed als mij dat je zelfs in theorie niet alles kunt voorspellen.

een oorzaak veroorzaakt door een oneindig aantal oorzaken die allemaal weer veroorzaakt zijn door oneindig aantal oorzaken die...etc etc etc ga zo maar een oneindigheid verder.

Jahaa.. Sorry maar nu zijn we aan't mierenneuken over woordkeuzes.. Doe ik niet aan mee. We begrijpen elkaar toch, dus zie ik het probleem niet.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 29-05-2002 16:28 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

hmmn...als ik eerlijk moet zijn had ik toevallig gewoon zin om iemand te stangen en te sarren dat jij dat was, tja toeval


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-05-2002 16:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 16:28 schreef the beast het volgende:
hmmn...als ik eerlijk moet zijn had ik toevallig gewoon zin om iemand te stangen en te sarren dat jij dat was, tja toeval
Tsss, mietje.


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 29-05-2002 16:34 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 16:29 schreef Dwaallicht het volgende:
Tsss, mietje.


tssk en wat ben jij dan wel, het lot uit de loterij...

kringspier musketier


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-05-2002 16:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2002 16:34 schreef the beast het volgende:
tssk en wat ben jij dan wel, het lot uit de loterij...

kringspier musketier
Tja, ik had gewoon zin om je te stangen.

Toeval, sorry.



the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 29-05-2002 16:37 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

wahahahahaha...ik had je wel in de gaten hoor toevallig evengoed leuk


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen