IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Het algemene evolutie topique Vorige pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-07-2018 11:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2018 11:07 schreef ElitE het volgende:
Touché

daarover gesproken, ik blijf me verbazen dat mensen met zoń enorme informatiedichtheid symbolen kunnen lezen, het bestaat pas 6000 jaar en is pas 300 a 400 jaar algemeen goed in de populatie.

elke genetische beperking in lezen zorgt voor behoorlijke nadelen.
Eigenlijk is het vrij oneerlijk. Stilzitten, concentratievermogen en het kunnen verwerken van kleine lullige tekentjes bepalen of je verder komt. Maar ruimtelijk inzicht of creatief denken en sociale vermogens kunnen je ook ver brengen. Raar dat ze daar in ons landelijk onderwijssysteem zo weinig mee doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-07-2018 12:31 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2018 11:12 schreef ElitE het volgende:
Is een oud professor van me, die is altijd wel goed bezig.

Bij hem heb ik het gekste stage project ooit gedaan naar het verband tussen asymmetrische geslachtsdelen en verkachtende kevers.


Denk dat ik het boek maar moet lezen, interessante materie, maar tot zover ik het nu zie zijn het gewoon snelle aanpassingen van snelle soorten en niet zozeer evolutie, maar eens lezen

lees nu: genetische aanpassingen.. -> leeslijst

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 04-07-2018 12:32]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-07-2018 13:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Waarom zouden die snelle aanpassingen geen evolutie zijn??


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-07-2018 13:06 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

aanpassingen in gedrag Ander eten, andere broedplekken..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-07-2018 15:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 juli 2018 13:06 schreef spectre het volgende:
aanpassingen in gedrag Ander eten, andere broedplekken..


Nouja in dit artikel niet uitvoerig beschreven en er is ook niet erg veel van de genetische basis onderzocht duur en niet eens heel interessant geen bioloog twijfelt eraan dat er geen enorme selectiedruk is voor sommige soorten in de steden. maar ook in dit artikel zie je al genoeg genetische voorbeelden.

1) Mug met genetische aanpassing in antennes en biologische klok
4) mutatie in de kleur van de vlinder, een van de eerste bewijzen van evolutie wat zich afspeelde in de tijd rondom darwin.

In dit artikel vind je er ook nog een paar:

https://www.volkskrant.nl/mensen/op-stadssafari-met-menno-schilthuizen-de-evolutie-van-vijf-dieren-en-planten-die-zich-hebben-aangepast-aan-het-stadsleven~bc2dfb0c/

1) Stadduiven met andere kleur om van zware metalen af te
komen

4) Geen hard bewijs maar zeer aannemelijk dat het al gebeurt is) bij de kauwtjes zie je steeds vaker ook witte exemplaren, andere snavelvorm lijkt toch wel genetisch. Bij merels heb je al relatief sterke reproductieve isolatie dus daaruit volgt al snel soortvorming.


Wat de laatste decennia hebben verteld is dat evolutie snel gaat erg snel. als je kijkt naar voorbeelden op galapagos eilanden, complete collecties europese fossielen van de laatste 5000 jaar en talloze andere voorbeelden dan zie je dat het veel sneller gaat dan je over een grotere tijdschaal ziet. Dat komt voornamelijk omdat de natuur allerlei kanten op schommeld, eerst periode met veel droogtes en dan periode met veel nattigheid. Evolutie hobbelt allerlei kanten op. En zoals Richard Dawkins mooi verwoorde: het is als iets wat drijft op de golven van de oceaan, het gaat snel allerlei kanten op maar heeft een langzame algemene trend.

Bij echt grote plotselingen verschillen kan een soort zich dus ook razendsnel aanpassen als natuurlijke selectie ook steeds dezelfde kant op stuurt. Bij de overgang van een nijlpaard achtig hoefdier naar de echte walvissen kun je je voorstellen dat er na een hoop aangemodder opeens een dynamiek onstaat die alleen maar voordelig is één kant op. Dat zijn de punten dat een soort vanuit niets lijkt te ontstaan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 04-07-2018 19:26 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2018 12:31 schreef spectre het volgende:
Denk dat ik het boek maar moet lezen, interessante materie, maar tot zover ik het nu zie zijn het gewoon snelle aanpassingen van snelle soorten en niet zozeer evolutie, maar eens lezen

lees nu: genetische aanpassingen.. -> leeslijst


Als die snelle soort verschillende gebieden koloniseert, elk met zijn eigen milieu, vertoont die soort in elk gebied zijn eigen unieke aanpassingen. Als dat lang genoeg duurt, en de scheiding blijft bestaan tussen die populaties, krijg je uiteindelijk een paar nieuwe soorten. In de huidige steden, die nog "jong"zijn is er op zijn minst sprake van het begin van soortvorming. De steden lijken in die zin op de Galapagoseilanden bijv. . Wie weet heeft in de toekomst ieder stad wel zijn eigen merelsoort!


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-01-2024 15:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 27-01-2024 16:41 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik las " New research shreds light on the relationship between guitar skills in extreme metal music, mating success, and male competition."




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-01-2024 17:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dus vrouwen vertonen meer groupiegedrag dan mannen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen