IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Maar ja, roken zonder wiet erin is eigenlijk ontzettend zinloos. ( rooktopic) Vorige pagina | Volgende pagina
NotYourBitch
***
Usericon van NotYourBitch
Posted 25-08-2009 16:02 by NotYourBitch Profiel van NotYourBitch

Waterpijp is lekkerder dan blowen.


=)


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 25-08-2009 16:43 by Lionheart Profiel van Lionheart

Hoe zou dat nou komen?


NotYourBitch
***
Usericon van NotYourBitch
Posted 25-08-2009 16:50 by NotYourBitch Profiel van NotYourBitch

quote:
Op 25 augustus 2009 16:43 schreef Lionheart het volgende:
Hoe zou dat nou komen?
dat je zo'n uitgekauwde simpele vraag stelt. tjaaaa.


=)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-09-2009 13:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 augustus 2009 15:55 schreef Schaffelaer het volgende:
Huh? Ik dacht dat een waterpijp nog veel slechter was? Je koelt de rook af, waardoor het minder brandt in je luchtwegen. Daardoor kun je nog veel meer je longen inpompen.

De hoeveelheid THC is toch ook veel meer als je wiet aan zo'n waterpijp lurkt?


ligt eraan welk perspectief je het bekijk, hoe vaak je het gebruikt enzo. Per hijs is waterpijp stukken slechter.

En in een normale waterpijp waar een kooltje op ligt doe je meestal geen wiet omdat dat behoorlijk zonde is want je verbrand gewoon het meeste.
Met wiet kom je toch eerder uit op kleinere versie van de waterpijp waar je een joint insteekt of gewoon pure wiet in doet. Een hijs ervan is echt zwaar, maar je hebt er dan ook maar enkele nodig om knetter van de kaart te zijn.
Bij gewone waterpijptabak ben je toch minder snel verzadigd van het effect en ga je toch wel door.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-09-2009 13:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Drugs kapen je geheugen

Middelen als nicotine danken hun verslavende werking onder meer aan het feit dat ze het beloningssysteem overnemen.

Jammer maar helaas: ongezonde gewoonten zetten zich makkelijk vast in je geheugen. Het was al bekend dat een vette hap zorgt voor de aanmaak van langetermijnherinneringen aan de plek waar je ‘m at. Handig om die plaats weer terug te vinden, een evolutionaire erfenis uit de tijd dat nog niet op elke hoek van de straat een snackbar zat. Iets dergelijks is aan de hand met nicotine, blijkt uit nieuw onderzoek gepubliceerd in Neuron. Nicotinegebruik leidt tot herinneringen aan het gebruik van het middel, waaronder de plaats van gebruik en de mensen die erbij aanwezig zijn.

Logisch, denk je misschien, nicotine is nu eenmaal verslavend. Maar nu is ook bekend hoe dat precies werkt. De herinneringen worden aangemaakt onder invloed van dopamine, een stof die nauw verbonden is met het beloningssysteem van de hersenen en ook betrokken bij het verslavingsproces. De onderzoekers ontdekten dat door muizen nicotine te geven op een specifieke plek. Na enige tijd hadden de muizen een voorkeur voor die plek. Die voorkeur hing samen met de signalen die dopamine afgaf in de hippocampus, een deel van de hersenen dat betrokken is bij de formatie van nieuwe herinneringen.

Als een persoon weer op een specifieke plek komt, of bepaalde mensen ontmoet, roepen die herinneringen gevoelens op die tot verder drugsgebruik leiden. Of tot een terugval, zoals veel cafébezoekende ex-rokers kunnen beamen. ‘Meestal helpen dergelijke herinneringen ons om succesvol gedrag te ontwikkelen, maar in onze studie waren de herinneringen verbonden aan de verslavende drug’, aldus een van de onderzoekers.


Juist roken is gewoon asssociatie, niks geen zielig verhaal met lichamelijke verslaving aan nicotine.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 10-09-2009 13:21 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 10 september 2009 13:10 schreef ElitE het volgende:
Juist roken is gewoon asssociatie, niks geen zielig verhaal met lichamelijke verslaving aan nicotine.
Het een sluit het ander niet uit. Dat zou jij toch moeten weten.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-09-2009 13:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

klopt klopt, en er is geen grens te trekken tussen lichamelijk en geestelijk in dit soort gevallen. Want dit zijn juist de punten waar geest en lichaam samensmelten.
Maar ik ben van mening dat die associaties een veel groter portie hebben in de verslaving dan basale lichamelijke functies die staan te schreeuwen om nicotine.
Het gaat hier dus vooral om een signaal wat je aan je lichaam geeft op het moment dat je bepaalde ervaringen hebt. Omdat je juist gaat roken op ontspannen momenten werkt het ontspannend, als je dan rookt op een stressig moment is het makkelijker voor je om ontspanning op te roepen.(natuurlijk speelt de natuur van het stofje ook wel wat mee, en de diepe manier van ademhalen, maar het effect van nicotine is niet echt ontspanning bij niet-rokers)
Zo denkik ook dat je het andersom kan gebruiken in bijvoorbeeld straffen, zorg bij martelingen en onplezierige momenten dat je nicotine toedient en nicotine zelf kun je dan gebruiken om te straffen.
(na verloop van tijd kan het natuurlijk afvlakken als die associaties niet meer zo sterk gelden net zoals bij ontspanning verkregen door roken)

Om van je roken af te komen moet je niet vechten tegen de lichamelijke verslaving want die is zo sterk niet(ooit welleens iemand zien smeken voor een nicotine pleistertje), maar je moet van de associatie af.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 10-09-2009 13:58]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 10-09-2009 14:48 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 10 september 2009 13:53 schreef ElitE het volgende:
klopt klopt, en er is geen grens te trekken tussen lichamelijk en geestelijk in dit soort gevallen. Want dit zijn juist de punten waar geest en lichaam samensmelten.
Maar ik ben van mening dat die associaties een veel groter portie hebben in de verslaving dan basale lichamelijke functies die staan te schreeuwen om nicotine.
Het gaat hier dus vooral om een signaal wat je aan je lichaam geeft op het moment dat je bepaalde ervaringen hebt. Omdat je juist gaat roken op ontspannen momenten werkt het ontspannend, als je dan rookt op een stressig moment is het makkelijker voor je om ontspanning op te roepen.(natuurlijk speelt de natuur van het stofje ook wel wat mee, en de diepe manier van ademhalen, maar het effect van nicotine is niet echt ontspanning bij niet-rokers)
Zo denkik ook dat je het andersom kan gebruiken in bijvoorbeeld straffen, zorg bij martelingen en onplezierige momenten dat je nicotine toedient en nicotine zelf kun je dan gebruiken om te straffen.
(na verloop van tijd kan het natuurlijk afvlakken als die associaties niet meer zo sterk gelden net zoals bij ontspanning verkregen door roken)

Om van je roken af te komen moet je niet vechten tegen de lichamelijke verslaving want die is zo sterk niet(ooit welleens iemand zien smeken voor een nicotine pleistertje), maar je moet van de associatie af.


Serieus man, ga een boek schrijven

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 10-09-2009 15:07]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-09-2009 15:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dan zal ik wel een partner nodig hebben die er een helder verhaal van kan maken


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 21-09-2009 12:57 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

Sinds drie weken weer gestopt. Kostte me veel te veel geld, aangezien ik op z'n minst een pakje per dag rookte.

[Dit bericht is gewijzigd door nuclearwarfare op 21-09-2009 12:57]


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 21-09-2009 17:32 by Lalena Profiel van Lalena

Ik ben nu ook definitief gestopt


R.
Usericon van R.
Posted 21-09-2009 18:02 by R. Profiel van R.

quote:
Op 21 september 2009 12:57 schreef nuclearwarfare het volgende:
Sinds drie weken weer gestopt. Kostte me veel te veel geld, aangezien ik op z'n minst een pakje per dag rookte.


;t is een dure hobby ja.. was om die reden ook gestopt, tot ik uiteindelijk weer meer dan genoeg geld kreeg


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 21-09-2009 18:54 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ga er binnenkort maar eens aan geloven. Prijzen zijn weer gestegen potdomme, dit wordt echt te gek.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 21-09-2009 19:38 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ik ga juist lekker door met paffen/

ben pas een half jaar van de weed af. misschien over een jaarje ofzo.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 21-09-2009 20:07 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 21 september 2009 18:02 schreef R. het volgende:
;t is een dure hobby ja.. was om die reden ook gestopt, tot ik uiteindelijk weer meer dan genoeg geld kreeg


Hehe, als ik nog steeds full-time zou werken zou ik denk ik ook niet zo gauw stoppen. Nu ben ik echter weer een arme student die maar 8-12 uur per week werkt, en klagen over relatieve armoede kan ik niet rijmen met het maandelijks spenderen van minstens € 150 aan tabakswaren. Ik vond dit wel een van de eerste dingen waarop bezuinigd moest worden.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-09-2009 10:30 by M. Profiel van M.

quote:
Rookverbod zorgt voor minder hartaanvallen
Uitgegeven: 22 september 2009 10:01
Laatst gewijzigd: 22 september 2009 10:07

AMSTERDAM - Het rookverbod zorgt ervoor dat het aantal hartaanvallen in Europa en Noord-Amerika met ruim 30 procent is gedaald, zo wijst onderzoek uit.
Dat is aanzienlijk meer dan de gecalculeerde daling van 10 procent die in Engeland verwacht werd, zo schrijft de BBC maandag.

In Groot-Brittanië krijgen naar schatting jaarlijks 275.000 mensen een hartaanval, waarvan er 146.000 overlijden.



Een jaar nadat het rookverbod in juli 2007 in het Verenigd Koninkrijk van kracht ging daalde het aantal hartaanvallen meteen met 10 procent. In de jaren daarna steeg dat cijfer naar ruim 30 procent.


Tweedehands rook

De resultaten, gepubliceerd in de vakbladen Circulation en het American College of Cardiology, bewijzen ook dat de ‘tweedehands’ rook, de rook die niet-rokers inademen, drastisch verminderd is.

Die ‘tweedehands’ rook zorgt er bij niet-rokers vermoedelijk voor dat het bloed een grotere kans heeft op stollen. Ook kan de ‘goede’ cholesterol teruggedrongen worden en kunnen er hartritmestoornissen voorkomen.

Ook in Europa en Noord-Amerika daalt het aantal mensen met hartklachten met vergelijkbare cijfers na de invoering van het rookverbod, zo meldt de BBC.

© NU.nl/Ivo Buigues




Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 22-09-2009 12:19 by underkoffer Profiel van underkofferhttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

nu reeds een half jaar gestopt met roken. Helaas blijft niet roken in een kroeg waar weer gerookt wordt een haast onmenselijke uitdaging. Vorige week maar weer een sigaret geprobeerd, na drie halen weggedaan, de smaak was afschuwelijk.. zou deze poging het dan echt zijn ??


Vind ik ook niet


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 22-09-2009 12:23 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Als je even doorzet kan je vast zo weer beginnen



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-09-2009 18:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 september 2009 10:30 schreef M. het volgende:



hmm dit zijn wel extreme cijfers, het is echt niet zo dat mensen een jaar na invoering opeens gezond zijn en geen hartproblemen meer hebben, ze hebben alleen minder grote aanleiding ertoe.

Het is volgens mij wel een mooi begin natuurlijk maar er zit echt wel een addertje onder het gras bij de cijfers.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 22-09-2009 19:55 by Lionheart Profiel van Lionheart

Dat is meestal zo met dat soort onderzoeken die betrekking hebben op de gezondheid, toch?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-09-2009 20:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

klopt, maar dit is zelfs raar voor gezondheidscijfers.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-09-2009 22:30 by M. Profiel van M.

Het is gewoon waar, roken is gay en voortaan kan ik iedereen die in mijn omgeving rookt poging tot doodslag verwijten.

Zo


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 23-09-2009 0:20 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

what doesnt kills you makes you cancer.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-09-2009 0:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

die klopt beter dan het origineel


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-09-2009 22:16 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
KWF: tabaksaccijns kan 10% hoger

KWF Kankerbestrijding vindt dat de accijns op sigaretten nog eens 10% verhoogd moeten worden.

Dat levert de schatkist 200 miljoen extra op, en het aantal mensen met kanker zal uiteindelijk dalen, aldus het KWF.

Eén pakje sigaretten (A-merk) per dag roken kost bijna 1700 euro per jaar. Rokers uit lage inkomensgroepen zullen bij een hoge prijs van tabaksartikelen minder gaan roken of zelfs stoppen met roken.

(SN)

*kuch*

Gelukkig haal ik mijn vanillesigaartjes met filter in Deutschland.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen