IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gekeken Films Deel XVI Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-05-2007 15:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

erg hé!!

mij ook



meer aanknopingspunten dan Lost Highway iig


de laatste Lynch al gezien?


signature


Argh
Usericon van Argh
Posted 10-05-2007 16:02 by Argh Profiel van Argh

jep, 1ste voorstelling (premiere) in Groningen meegepakt maandje geleden... valt al helemaal geen touw aan vast te knopen. Ben benieuwd wanneer de DVD verschijnt om hem nog eens op mn gemak te bekijken. Huiveringwekkende nachtmerrie achtige film.

Dit had ik er over te zeggen elders in dit topic;

quote:
Op 7 april 2007 2:24 schreef Argh het volgende:
Hehe pfff ik heb gister de nieuwe Lynch film bekeken, en daar valt werkelijk waar helemaal niks meer aan of van te snappen, ik was geestelijk ook helemaal kapot na het verlaten van de bioscoop. Mulholland Dr. is hierbij echt 'easy' (geniale film ovigerens) maar "INLAND EMPIRE" is zwaar experimenteel en superwazig, de ultieme Lynch nachtmerrie... ook alleen aan te raden voor mensen die het hele oeuvre van Lynch kennen en weten te waarderen. Wat een vage, maar vooral enge film. Ook al zou ik het willen, iets over het 'verhaal' vertellen is al onmogelijk. Ik geef hem voorlopig een 7, maar weet zeker dat dit cijfer hoger gaat worden naarmate ik hem vaker heb gezien.

In ieder geval: totale chaos / koortsachtige nachtmerrie / geestelijk uitputtend. Alleen voor echte Lynch fans.


[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 10-05-2007 16:06]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-05-2007 16:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

yes!


signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 11-05-2007 7:55 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

The Lion King


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Argh
Usericon van Argh
Posted 13-05-2007 4:12 by Argh Profiel van Argh

- Léon, The professional

Jezus wat saai en zwaar overrated! (imdb top250 @ #39, wtf!?) Hij begon erg goed, tot ongeveer de introductie van het meisje en de relatie met betrekking tot leon... vanaf daar sloeg de film een totaal andere richting in en kon het me eigenlijk alleen nog maar irriteren... kijk ik liever nog een keertje Matchstick Men!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 13-05-2007 12:48 by murtcelP Profiel van murtcelPhttp://www.libithum.nl

Babel, wel mooi maar iets te lang.



Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 13-05-2007 12:56 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 13 mei 2007 4:12 schreef Argh het volgende:
- Léon, The professional

Jezus wat saai en zwaar overrated! (imdb top250 @ #39, wtf!?) Hij begon erg goed, tot ongeveer de introductie van het meisje en de relatie met betrekking tot leon... vanaf daar sloeg de film een totaal andere richting in en kon het me eigenlijk alleen nog maar irriteren... kijk ik liever nog een keertje Matchstick Men!


Je moet ook niet uitgaan van IMDB. Maar op zich ik Leon wel een vermakelijke film.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2007 12:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

inconvenient truth


uitgemolken thema

wie de inhoud van de film nog nooit had vernomen via andere kanalen heeft er waarschijnlijk een 20-jarig verblijf in een gesloten instelling op zitten


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-05-2007 12:57 by spectre Profiel van spectre



Die moet ik nogmaals kijken ben ik bang


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 13-05-2007 13:57 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Killing zoe gisteren gekocht en meteen maar weer eens gekeken. Wat een heerschfilm is dat toch.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-05-2007 15:03 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 13 mei 2007 13:57 schreef Wansmaak het volgende:
Killing zoe gisteren gekocht en meteen maar weer eens gekeken. Wat een heerschfilm is dat toch.


Die is briljant ja!



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 13-05-2007 15:33 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Net The Hitcher gekeken, vermakelijke film. Bijna alleen moord ende doodslag


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-05-2007 15:53 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Scanner Darkly is echt een wazige film idd


"This one is older than shit, heavier than time!"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2007 16:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 mei 2007 15:03 schreef Valorian het volgende:
Die is briljant ja!




vind het ronduit zewak


signature


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 13-05-2007 19:44 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Cruel Intensions


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 13-05-2007 19:47 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

Gisteren Schindlers list en de DaVinci code


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 13-05-2007 19:53 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 13 mei 2007 13:57 schreef Wansmaak het volgende:
Killing zoe gisteren gekocht en meteen maar weer eens gekeken. Wat een heerschfilm is dat toch.

Die heb ik laatst ook gekocht. Wel aardig maar niet heel bijzonder.
Laatst gekeken: Shaun of the Dead, Kingdom of Heaven, Edward Scissorhands.

Shaun of the Dead was het leukst.


Subtiel kamerolifantje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 13-05-2007 21:31 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

The Last Horror Movie! Synopsis/recensie ergens van het web:

quote:
De film begint net als al die andere Amerikaanse dertien-in-een-dozijn slasherfilms. Een knappe jonge bediende van en in een restaurant moet 's-avonds laat in haar uppie de tent afsluiten. Misschien had ze net haar vriendin aan de lijn voor de laatste roddels over een knappe jongen in de klas van de avondschool. Misschien luisterde ze zojuist naar het nieuws op de radio over een seriemoordenaar in de buurt. We hebben inmiddels zoveel tienerhorrorfilms gezien dat het er niet toe doet, en onderbewust vragen we de regisseur om ons bij de pinda's vandaan te roepen wanneer de vetarme vleeswaren, liefst voorzien van hart en bloedvaten, eindelijk ten tonele worden gevoerd. Natuurlijk hoort ze iets in een duistere, opzettelijk onderbelichte hoek in het etablissement, en het stereotype hittepetitje gaat, blond als zij is, op onderzoek uit.

Een lichte paniek slaat om het hart. Niet zozeer om het met veel herrie ingeleide onheil dat het meisje ongetwijfeld te wachten staat, maar veeleer om de slaapwekkende voorspelbaarheid van de rest van de film en, in het geval van de dienstdoende filmrecensent, hoe over deze film meer dan drie zinnen met een al even voorspelbare conclusie te schrijven. De moordenaar komt traag uit de schaduw vandaan en is klaar om toe te slaan. Maar dan vervaagt het beeld in statische sneeuw waaruit een heel ander beeld tevoorschijn komt. De dure, zorgvuldig belichte beeldtoon is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor het goedkope, grove beeld van een camcorder. We zien een vriendelijke knappe man met een aimabele glimlach om de mond, en het is hier waar de film eigenlijk begint.

De man heet Max Parry (Howarth), die de kijker vervolgens omstandig uitlegt dat de film die hij zojuist heeft gehuurd de zoveelste Hollywoodhorror tienertroep is. Maar gelukkig heeft hij het als zijn taak opgevat om de avond op te luisteren met verhevener beelden. Max is bruiloftfotograaf met een lugubere hobby. Het begon allemaal een paar jaar geleden toen hij in West Londen een man zag die van plan was zijn dood tegemoet te springen vanaf Hammersmith Bridge. Als goed en braaf burger knoopte Max een gesprek met hem aan, en wist hij hem uiteindelijk van zijn verschrikkelijke daad te weerhouden. Ze hielden er een vriendschappelijke band aan over, die Max op den duur evenwel vanwege het onophoudelijke gezeur van de man spuugzat werd, en die eindigde in een duwtje - alsnog - in de 'goede' richting.

De kijker gaat ervoor zitten. Max vertelt zijn verhaal met verve en humor, en we worden er jolig van. Max neemt zijn publiek mee op reis door zijn leven, en concentreert zich daarbij vooral op zijn sappige maar macabere vrijetijdsbesteding, namelijk moord. De film wordt hierdoor een soort luchtige snuffmovie met doorgesneden kelen, wurgingen, steekpartijen en nog veel meer kruidigs, en de kijker zit daarbij op eerste rij achter de camera. En wat de film ver boven de grauwe middelmaat doet uitstijgen is de opmerkelijke interactie tussen Max en de camera. Er ontstaat een vertrouwensband tussen de kijker en de protagonist, waardoor het des te schokkender wordt wanneer de humor van Max plaats maakt voor diens perverse gruwelijkheden. Kevin Howarth geeft zijn personage zoveel innemendheid mee dat de kijker er nooit zeker van is wanneer hij kan lachen of moet huiveren.

Een goed voorbeeld daarvan is een scène waarin een van zijn slachtoffers aan zijn stoel vastgebonden zit. Max toont hem een glinsterend mes, het wapen waarmee de toekomst van het slachtoffer letterlijk van hem zal worden losgesneden. De scène is doortrokken van wreedheid en terreur, maar dan lacht Max minzaam en zegt 'It's not your lucky day is it?' De spanning wordt hierdoor gebroken en de kijker grinnikt. Maar dan boort Max pardoes en zonder verdere omhaal van zaken het mes in zijn slachtoffer, is het plots allemaal voorbij in een bloederige anticlimax, en de kijker realiseert zich dat hij lachte toen dit gebeurde. De grens tussen zwarte humor en horror is dun en vaak onduidelijk.

Daar komt bij dat regisseur Julian Richards iedere filmtruc die maar bestaat benut om de kijker aan zich te binden. Max prikkelt zijn slachtoffer in beeld, maar de camera draait vervolgens weg wanneer hij hem om zeep brengt. Of Max prikkelt de kijker in beeld en brengt onderwijl zijn slachtoffer terloops om zeep. Of Max prikkelt zowel de kijker als zijn slachtoffer, brengt laatstgenoemde buiten beeld om zeep, vraagt vervolgens de kijker of hij toch wilde zien hoe hij dat deed, om het dan alsnog te helemaal in beeld laten zien. Het is een dwingend schouwspel dat de kijker overtuigend het gevoel geeft het allemaal uit de eerste hand te zien. Hij is de kroongetuige van de uitwassen waar Max hem deel van uit laat maken. Het is immers die kijker waaraan Max zijn legitimiteit ontleent.


Geen beste film aller tijden, wel prima vermaak! Aanrader!
(5 euro bij de Slegte/boekenvoordeel/hoe heet die zaak ook alweer.)





Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 13-05-2007 21:36 by Hagal Profiel van Hagal

Spiderman 3 Goaf, wel iets te emo/touchy/feely


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 14-05-2007 0:05 by mental Profiel van mental

quote:
Op 13 mei 2007 21:36 schreef Hagal het volgende:
Spiderman 3 Goaf, wel iets te emo/touchy/feely
Bios? of al een goeie geript ?


Fuck the world and fuck you


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-05-2007 1:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

heb ook spinneman 3 gezien, best vermakelijke film.

Jammer genoeg heeft toby altijd die kutgrijns op zn bek waardoor het personage zoals de tekenfilm niet echt tot zn recht komt. Het was de bedoeling dat hij emo zou zijn in deze film, maar ik vind dat maar oppervlakkig neergezet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 14-05-2007 7:56 by Kimmey Profiel van Kimmey

quote:
Op 13 mei 2007 21:36 schreef Hagal het volgende:
Spiderman 3 Goaf, wel iets te emo/touchy/feely


Ik had hem anders verwacht eigenlijk, maar hij was wel leuk.


Het is de lichtinval ;')


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 14-05-2007 7:57 by Kimmey Profiel van Kimmey

quote:
Op 14 mei 2007 0:05 schreef mental het volgende:
Bios? of al een goeie geript ?


Wat denk je...
Wij zijn met 4 mensen in totaal naar de bios geweest


Het is de lichtinval ;')


derkesthai
n/a
Usericon van derkesthai
Posted 14-05-2007 10:01 by derkesthai Profiel van derkesthai

quote:
Op 13 mei 2007 21:36 schreef Hagal het volgende:
Spiderman 3 Goaf, wel iets te emo/touchy/feely


Hahaha jaaa Emo-spidey.. ik heb me echt bescheurd!





"The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven. " -- John Milton //// http://www.myspace.com/koyvar //// http://www.seiphian.com


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-05-2007 17:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

The Butterfly effect 2


ik vond hem ok, beetje final destination , beetje asianscreen, wel ok


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen