IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : klassiek Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-10-2005 16:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Dadelijk naar De Doelen in Rotterdam voor een concert van het Amsterdam Symphony Orchestra:

* Glinka - Ouverture Russlan en Ludmila
* Tchaikovsky - Vioolconcert in D, op. 35
* Tchaikovsky - Symfonie nr. 4 in F, op. 36

Peter Sánta dirigent
Lara St. John viool


Is weer eens wat anders...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 21-10-2005 16:51 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Stoer. Laat maar weten hoe 't was!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-10-2005 17:24 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Oeh, Tchaikovsky...


Ik ben zelf momenteel een stuk van Sofia Gubaidulina aan het downloaden (je moet wat bij onvindbare stukken en/of weinig geld...); 'The Canticle Of The Sun'. Ik hoorde het een keer op de radio en het ligt me bij als een modern, enorm sfeervol werk. Ben erg benieuwd of ik dat goed onthouden heb...

Verder ben ik op dit moment helemaal weg van Terry Bozzio's 'Five Movements For Drumset And Orchestra': klassieke muziek a la Stravinsky en Debussy gecombineerd met de typerende (melodische) solodrums van de componist. Schitterend!


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 21-10-2005 17:37 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Iemand nog aanraders voor leuke pianostukken voor een conservatorium-toelatingsexamen ? Zat te denken aan Balakirev, maar dat gaat me denk ik toch niet lukken voor eind mei..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-10-2005 17:39 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Rachmaninov; Moderato uit 2e pianoconcert


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-10-2005 23:41 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2005 16:51 schreef Illusione het volgende:
Stoer. Laat maar weten hoe 't was!


Zo, het was op zich wel aardig, maar er zijn klassieke stukken die ik interessanter vind dan wat ze nu speelden (ik vond de balans te veel naar rustig uitslaan, terwijl er ook best heftige klassieke stukken bestaan). En ik was niet echt onder de indruk van de soliste. Ze stond echt als een houthakker op de snaren te hakken en maakte best wat foutjes.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 23-10-2005 23:02 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 21 oktober 2005 23:41 schreef altx het volgende:
Zo, het was op zich wel aardig, maar er zijn klassieke stukken die ik interessanter vind dan wat ze nu speelden (ik vond de balans te veel naar rustig uitslaan, terwijl er ook best heftige klassieke stukken bestaan). En ik was niet echt onder de indruk van de soliste. Ze stond echt als een houthakker op de snaren te hakken en maakte best wat foutjes.


Van dat houthakken (mooie omschrijving..): het lijkt wel of meer vrouwelijke solisten daar last van hebben. Anne Sophie Mutter is er ook zo eentje. Alsof ze proberen door harder te zagen het gebrek aan natuurlijke spierkracht die mannen wel hebben te compenseren.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-10-2005 23:07 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2005 17:39 schreef Hexegot het volgende:
Rachmaninov; Moderato uit 2e pianoconcert


Is zeker een optie.

P.S.: Ik vergelijk alles even met Balakirev's Islamey.. dan lijkt alles een stuk makkelijker.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 23-10-2005 23:19 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2005 23:02 schreef Killing Zoe het volgende:

Van dat houthakken (mooie omschrijving..): het lijkt wel of meer vrouwelijke solisten daar last van hebben. Anne Sophie Mutter is er ook zo eentje. Alsof ze proberen door harder te zagen het gebrek aan natuurlijke spierkracht die mannen wel hebben te compenseren.

De grootste 'houthakker' die ik ooit achter een piano zag zitten is tot nu toe toch wel Michel Camilo (overigens geen klassieke pianist, maar afkomstig uit de latinjazz-hoek): zó HARD en met zó veel verkeerde noten...

quote:
Op 23 oktober 2005 23:07 schreef Illusione het volgende:

Is zeker een optie.

P.S.: Ik vergelijk alles even met Balakirev's Islamey.. dan lijkt alles een stuk makkelijker.

Helaas ken ik je vergelijkingsmateriaal niet (), maar voor mij zijn de pianoconcerten van Rachmaninov tot nu toe (let wel: tot nu toe) onovertroffen, vandaar.


[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 23-10-2005 23:21]


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-10-2005 23:45 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

http://www.pianosociety.com/index.php?id=153

Onderaan staat een Mp3tje.. luister maar..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 24-10-2005 0:00 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2005 23:45 schreef Illusione het volgende:

http://www.pianosociety.com/index.php?id=153

Onderaan staat een Mp3tje.. luister maar..

Okee... dit is euh... pittig. Maar hier doet Rachmaninov toch niet zo gék veel voor onder toch?

(Zei Hexe, die nog geen twee maten rechtuit piano kan spelen.. )

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 24-10-2005 0:02]


Dopethrone
Usericon van Dopethrone
Posted 24-10-2005 12:44 by Dopethrone Wijzig reactieProfiel van DopethroneQuote dit bericht

Bach - partitas & sonatas gespeelt door jascha heifetz is een super cd

paganini - 24 caprices door itzakh perlman ook master

giuseppe tartini - sonata in g minor devil's trill door david oistrakh (mwah alles dat oistrakh opgenomen heeft is meester)

Albinoni - adagio in g minor super vet nummer en meeste oboe conerto's zijn moeite waard.

vivaldi,corelli,handel werk van meeste baroque composers zijn zeer moeite waard
(Bach = god)

heitor villa lobos is ook een must check
vooral klassieke gitaaar nummers


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-10-2005 17:10 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2005 0:00 schreef Hexegot het volgende:
Okee... dit is euh... pittig. Maar hier doet Rachmaninov toch niet zo gék veel voor onder toch?

(Zei Hexe, die nog geen twee maten rechtuit piano kan spelen.. )


Rachie heeft zelfs stukken geschreven die hij 'net zo moeilijk als Islamey' wilde maken.

Maar! Ik heb reeds gevonden wat ik zocht voor het examen! De keuze is gevallen op....

...

...

Liszt! En dan te weten de piano-transcripties door de beste man van Paganini.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-10-2005 17:38 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Wat betreft klassieke muziek ben ik vooral erg bezig met Grieg, en dan voornamelijk zijn Lyrisch Stücke. Dit zijn ook zo ongeveer de laatste dingen die ik nog weleens wil spelen wanneer ik mij achter het klavier bevind.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-10-2005 18:01 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Grieg heb ik ook overpeinst als mogelijkheid, maar ik moet toegeven dat deze werken van Liszt mij iets meer trekken.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-10-2005 18:07 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Wat dacht je van Lyrisch Stücke, Book 5; Op.54, no.3? Oftewel, Trollenmars Erg gaaf om te spelen, en zeker een uitdaging voor de gemiddelde pianist.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 24-10-2005 18:13 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2005 17:10 schreef Illusione het volgende:

Rachie heeft zelfs stukken geschreven die hij 'net zo moeilijk als Islamey' wilde maken.

Ow... Ik schaam mij wederom voor mijn zeer gebrekkige kennis van klassieke muziek...

quote:
Maar! Ik heb reeds gevonden wat ik zocht voor het examen! De keuze is gevallen op....

...

...

Liszt! En dan te weten de piano-transcripties door de beste man van Paganini.

Tof! Er schiet me ineens iets te binnen: kun je opnemen hoe jij het speelt?

quote:
Op 21 oktober 2005 17:24 schreef Hexegot het volgende:

Ik ben zelf momenteel een stuk van Sofia Gubaidulina aan het downloaden (je moet wat bij onvindbare stukken en/of weinig geld...); 'The Canticle Of The Sun'. Ik hoorde het een keer op de radio en het ligt me bij als een modern, enorm sfeervol werk. Ben erg benieuwd of ik dat goed onthouden heb...

"Update:" Een paar uur geleden was het stuk klaar met downloaden, en ik heb het idd aardig goed onthouden: het is een erg duister, geheimzinnig werkstuk, vol opvallende... mja, 'dingetjes', zoals bijvoorbeeld tegelijk gespeelde majeur- en mineurakkoorden en natuurlijk een hoop puur mathematische partijen. Nu prefereer ik dit soort stukken sowieso boven die van 'de groten' (ja, heiligschennis... ), maar dit boeit mij persoonlijk evenveel als bijvoorbeeld Stravinsky's 'Vuurvogel' (hoewel het wel totaal iets anders is). Gaaf!

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 24-10-2005 18:17]


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-10-2005 19:15 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Opnemen kan best.. wat bedoel je precies ? Mijn versie ervan op een MP3tje zetten ? Da's een eitje natuurlijk.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 24-10-2005 19:21 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Exactement.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-10-2005 19:21 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Dat moet wel lukken. Eerst effe m'n Bach stukkies afwerken, over een paar weekjes begin ik hieraan.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-10-2005 0:48 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Vivaldi


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 28-10-2005 1:58 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Carmina Burana blijft heerlijk


Faustian Spirit of the Earth


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 02-11-2005 11:54 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Weet iemand of er een cd te verkrijgen is van Rotterdams Philharmonisch orkest met Valery Gergiev waar een aantal stukken van Debussy wordt gespeeld.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 20-12-2005 16:59 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Weer een klassieke aanval de laatste week!

Ik was naar een concert van het NNO, alwaar o.a. de 9e symfonie van Beethoven werd uitgevoerd. In 1 woord FANTASTISCH! Een magnum opus larger dan life!!

Verder luister ik naar de volgende dingen de afgelopen dagen:
Mozart - Requiem Onwaarschijnlijk briljant!! vooral de complexiteit die wordt getoond in het Kyrie eleison getuigd van een onge-evenaarde genialiteit!!!

20ste en 21ste pianoconcerten van Mozart. Als piano-speler zijnde kan ik hier alleen maar van genieten!!

Don Giovanni van Mozart. Dit kan ik nog niet helemaal plaatsen en ik word er (nog) niet door gegrepen. Misschien moet ik het libretto er bij houden en wordt het daar leuker van.

4de symfonie van Beethoven. Na de 9de de beste.

Strijkkwartetten van Beethoven, op. 74. Moet je van houden, ik zit er nog niet helemaal in.

Rach 3. Oftewel 3de pianoconcert van Rachmaninov. Ook weer een onwaarschijnlijk briljant stuk.


Meer klassiek graag!!!


Dear dirty delightful old drunken old days


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-12-2005 19:15 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hey, heerschap Schaffelaer, wellicht iets voor jou:

http://www.nrc.nl/webshop

En dan bij de muziek kijken....


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen