IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : klassiek Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-12-2005 22:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hey etters, donder nu maar weer op als je niets te vertellen hebt, dit is de MSN niet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


FabioLione
Krachtmetaal
Usericon van FabioLione
Posted 20-12-2005 22:09 by FabioLione Wijzig reactieProfiel van FabioLioneQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 22:05 schreef M. het volgende:
Hey etters, donder nu maar weer op als je niets te vertellen hebt, dit is de MSN niet.

-_-" Lange tenen?


Remember proud brothers, everything is possible when you let the mystic power of the dragonflame burn in your heart...


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 20-12-2005 22:09 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Ook wel grappig dat er in de klassieke muziek context weer gelijk metal bijgehaald wordt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna alle metal/klassiek combinaties onmeunig kut vindt.


Life doesn't get much better than this!


general-vic
Usericon van general-vic
Posted 20-12-2005 22:10 by general-vic Wijzig reactieProfiel van general-vicQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 22:09 schreef H-K het volgende:
Ook wel grappig dat er in de klassieke muziek context weer gelijk metal bijgehaald wordt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna alle metal/klassiek combinaties onmeunig kut vindt.

das meestal wel waar! maar ik vond steve vai en het metropool orkest erg mooi

[Dit bericht is gewijzigd door general-vic op 20-12-2005 22:10]


FabioLione
Krachtmetaal
Usericon van FabioLione
Posted 20-12-2005 22:10 by FabioLione Wijzig reactieProfiel van FabioLioneQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 22:09 schreef H-K het volgende:
Ook wel grappig dat er in de klassieke muziek context weer gelijk metal bijgehaald wordt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna alle metal/klassiek combinaties onmeunig kut vindt.

Dat kan , ik vind t een mooie combinatie, vooral als je eens wat anders wil dan black de hele dag


Remember proud brothers, everything is possible when you let the mystic power of the dragonflame burn in your heart...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-12-2005 22:12 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 22:09 schreef H-K het volgende:
Ook wel grappig dat er in de klassieke muziek context weer gelijk metal bijgehaald wordt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna alle metal/klassiek combinaties onmeunig kut vindt.


Hoe durven ze! En nota bene op een metalforum...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


general-vic
Usericon van general-vic
Posted 20-12-2005 22:15 by general-vic Wijzig reactieProfiel van general-vicQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 22:12 schreef altx het volgende:
Hoe durven ze! En nota bene op een metalforum...

man die opmerkingen van jou, geniaal hoe doe je dat tog??


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2005 22:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 22:04 schreef general-vic het volgende:
hun pizza's zijn inderdaad lekker






Ben ik weer een Belg nu?


Vuurvogel van Stravinski is ook une pièce magistrale


signature


general-vic
Usericon van general-vic
Posted 20-12-2005 22:17 by general-vic Wijzig reactieProfiel van general-vicQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 22:16 schreef Hypnos het volgende:



Ben ik weer een Belg nu?


Vuurvogel van Stravinski is ook une pièce magistrale

wagner is tevens een duits pizza merk


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2005 22:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

aaaaaaaaaah!

ja... dat Duits begrijp ik wel...


signature


general-vic
Usericon van general-vic
Posted 20-12-2005 22:20 by general-vic Wijzig reactieProfiel van general-vicQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 22:18 schreef Hypnos het volgende:
aaaaaaaaaah!

ja... dat Duits begrijp ik wel...



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-12-2005 22:45 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 20:30 schreef M. het volgende:


Ik heb er die Beethoven vandaan gehaald en de gehele Wagner-cyclus. Had misschien beter het gehele componisten-package kunnen bestellen.... Misschien doe ik dat ook nog wel (dan heb ik weer een mooi verjaardagskado voor iemand).
Ik zie er geen Beethoven staan en ik krijg zaterdag een samenvatting/hoogte punten van die Wagner. Als die goed bevalt, wie weet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2005 22:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Wagner is echt zo lomp en heeft zo'n zelfvoldane muziek geschreven... was er ook de tijd voor natuurlijk.


signature


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 21-12-2005 8:57 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2005 19:15 schreef M. het volgende:
Hey, heerschap Schaffelaer, wellicht iets voor jou:

http://www.nrc.nl/webshop

En dan bij de muziek kijken....


Ik heb die Mahler-symfonie-en al. Daarvan ben ik trouwens ook naar 1 uitvoering geweest: de 5de!

Verder ziet die Beethoven box er wel aanlokkelijk uit, evenals die van Brahms. Helaas geen Mozart, maar het is dan ook allemaal van het koninklijk concertgebouw....


Dear dirty delightful old drunken old days


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-12-2005 10:42 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2005 8:57 schreef Schaffelaer het volgende:

Verder ziet die Beethoven box er wel aanlokkelijk uit, evenals die van Brahms. Helaas geen Mozart, maar het is dan ook allemaal van het koninklijk concertgebouw....
Wrm zie ik die Beethoven niet staan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


general-vic
Usericon van general-vic
Posted 21-12-2005 10:44 by general-vic Wijzig reactieProfiel van general-vicQuote dit bericht

vivaldi's summer


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 21-12-2005 11:12 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

vivaldi...

Had nog Daquin nog opstaan net van Le coucou.

Blijft heersch.


general-vic
Usericon van general-vic
Posted 21-12-2005 16:24 by general-vic Wijzig reactieProfiel van general-vicQuote dit bericht

mozart - turkse mars


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-12-2005 10:37 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2005 10:42 schreef kwelgeest het volgende:
Wrm zie ik die Beethoven niet staan.


http://webshop.nrc.nl/prod_show.php?code_no=283&maingroup=Muziek&secondgroup=NRC%20Handelsblad%20Muziekselectie

He-le-maal bovenaan...


quote:
Op 21 december 2005 16:24 schreef general-vic het volgende:
mozart - turkse mars


Beter bekend als de Rondo Alla Turca, het derde deel uit de Sonate in A...

Sowieso zijn die Sonates en Fantasieën van Mozart briljant. Wat is eigenlijk niet briljant van Mozart?


Dear dirty delightful old drunken old days


general-vic
Usericon van general-vic
Posted 22-12-2005 11:39 by general-vic Wijzig reactieProfiel van general-vicQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2005 10:37 schreef Schaffelaer het volgende:
http://webshop.nrc.nl/prod_show.php?code_no=283&maingroup=Muziek&secondgroup=NRC%20Handelsblad%20Muziekselectie


Sowieso zijn die Sonates en Fantasieën van Mozart briljant. Wat is eigenlijk niet briljant van Mozart?

ja idd mozart is de beste componist ooit (misschien haalt steve vai hem ooit in die is ook bezig met componieren )


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-03-2006 13:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Het lezen van deze topic gaat pijn doen in mijn portemonnee.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 18-03-2006 20:44 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik ben op dit moment best wel fan van 'The Canticle Of The Sun' van Sofia Gubaidulina. Ontzettend knap hoe zij een sfeer weet te creëren die tegelijkertijd boven- en onderaards aandoet. Ook good old Claude Debussy krijgt sinds kort weer wat meer aandacht, evenals enkele wat meer minimale componisten (Steve Reich, John Adams, Philip Glass, David Lang). Vooral (ook al) good old Reich heeft toch wel ERG gave dingen gemaakt.

Oh ja, bij (jawel) het Kruidvat liggen op dit moment tigduizend driedubbel-ceedees met alle symfonieën van Alexander Scriabin.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 18-03-2006 21:40]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-03-2006 21:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Philip Glass door het Kronos Quartet

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 18-03-2006 21:37]


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-03-2006 11:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik ben mij de laatste tijd wat aan het 'verdiepen' in klassieke muziek.
Nou vind ik 'De Brandengurgse Concerten' van Bach erg mooie stukken. Heeft Bach nog meer muziek in dit straatje geschreven; Of iets anders van hem wat aan te raden is? Ik vind 'zijn' Matheus Passion, voor zover ik'm ken, het luisteren eigenlijk niet waard.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-04-2006 8:57 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Mmmhh... ik zit eigenlijk niet zo in de Bach-scene... heb wel de Goldberg variaties van Glenn Gould uit 1981, dat is briljant, doch te weinig geluisterd nog. Verder moet ik nog beginnen aan de klavecimbel concerten...

Dan toch maar weer de Impromptus van Schubert, doch dit maal uitgevoerd door Murray Perahia. Perahia FTW!!! Misschien wel beste pianist van dit moment. In oktober in het concertgebouw!!!


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen