IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Dimmu Borgir deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 26-09-2010 12:54 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2010 11:06 schreef RudiEngel het volgende:

Het volledige album is hier te beluisteren:

http://www.myspace.com/dimmuborgir


Waar dan? Ik zie ze niet (meer) in de mediaspeler staan, en kan ook nergens een link o.i.d. ontdekken...


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 26-09-2010 13:46 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2010 12:54 schreef Hexegot het volgende:
Waar dan? Ik zie ze niet (meer) in de mediaspeler staan, en kan ook nergens een link o.i.d. ontdekken...


Ik zie hem ook niet meer. Op de homepage www.myspace.com staat het nog wel.

Herstel: de stream stond twee dagen online en is zojuist weer weggehaald.

[Dit bericht is gewijzigd door RudiEngel op 26-09-2010 13:50]


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 26-09-2010 14:15 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Had al wat nieuwe nummers op hun myspace gehoord, en gisteren heb ik de cd aangeschaft. Vind 'm best oke klinken. Lekker bombastisch, mooie keys en hier en daar ook wat snellere stukken.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-09-2010 11:09 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

http://www.zwaremetalen.com/recensie/16660/Dimmu-Borgir-Abrahadabra.html

Dat had wel wat minder gekund, Ralph, dat doorzagen over true zijn, stofzuigers, purisme, enzovoorts Niet meer van deze tijd


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Tyran
Usericon van Tyran
Posted 28-09-2010 11:17 by Tyran Wijzig reactieProfiel van TyranQuote dit bericht

quote:
Dat de kritiek van zelfverklaard echte black metal-fans wederom niet van de lucht is valt overal op internet te lezen en daar gaan we verder ook geen aandacht meer aan besteden.

...na meer dan de helft van de review hier aan te besteden en er vervolgens aan het eind nog een keer een hele alinea over schrijven.
Verder kan ik het er wel mee eens zijn behalve dan "de geslaagde gastvocalen" .

[Dit bericht is gewijzigd door Tyran op 28-09-2010 11:18]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-09-2010 11:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2010 11:17 schreef Tyran het volgende:
...na meer dan de helft van de review hier aan te besteden en er vervolgens aan het eind nog een keer een hele alinea over schrijven.

Ook dat, ja
quote:
Verder kan ik het er wel mee eens zijn behalve dan "de geslaagde gastvocalen" .

!!! Die zijn juist supervet! Helaas maar op één nummer!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2010 14:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Snowy idd Hoor je meteen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-09-2010 11:08 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 28 september 2010 11:17 schreef Tyran het volgende:
...na meer dan de helft van de review hier aan te besteden en er vervolgens aan het eind nog een keer een hele alinea over schrijven.


Och, valt wel mee toch? Die eerste alinea inderdaad, maar dat is niet de helft van de review. En het in de laatste alinea nog even kort aanstippen ook niet.

Verder vind ik het geneuzel en geklaag gewoon erg vermoeiend. Zoals nu ook weer de discussie onder het artikel over in welk hokje de band gepropt moet worden. De band categoriseert zichzelf als black metal, het label doet dat ook en ik kan daar wel achter staan, en dat de band keyboards en orkestratie gebruikt maakt de muziek voor mij persoonlijk nog wat interessanter. Wie heeft er überhaupt bedacht dat black metal geen andere instrumenten dan drum/gitaar/bas mag gebruiken? Doet me denken aan alle kritiek over Iron Maiden destijds op die gitaar-synths. Een band probeert zich te ontwikkelen maar mag dat van de fans niet, dat gaat toch nergens over?

Zo'n discussie over welk genre het is en, erger nog, wie welk hokje eigenlijk ooit bedacht heeft, is wel zo enorm zinloos. Vind je het goede muziek? Prima. Zo niet, ook goed. Maar die eeuwige discussie, iedere plaat weer. Zo verheug ik me ook al op de nieuwe release van Cradle of Filth, dan begint dit weer van voor af aan.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 29-09-2010 11:10]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-09-2010 11:12 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 11:08 schreef Ralph het volgende:
Verder vind ik het geneuzel en geklaag gewoon erg vermoeiend. Zoals nu ook weer de discussie onder het artikel over in welk hokje de band gepropt moet worden.

Dat komt door jou, want jij begon erover. En daarna begon die Mad Maikie ook iets te roepen over dat mensen niet moeten zeuren dat het niet true is.

En dat terwijl nog geen enkel slaapkamerpuristje zijn mondje had geroerd. Wat dat betreft is het echt de omgekeerde wereld geworden en vinden "jullie" het kennelijk nodig je af te zetten tegen de één of andere niet bestaande truiheidsdwang. Nou ja, waar je je maar goed bij voelt verder he.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2010 11:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

+1.. Ik vind het ook een kut review trouwens.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 29-09-2010 11:38 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Now playing...


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-09-2010 11:53 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Zojuist die limited box edition (met boek) binnen. Gaaaaaf!


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 29-09-2010 12:00 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

quote:
Op 29 september 2010 11:53 schreef RudiEngel het volgende:
Zojuist die limited box edition (met boek) binnen. Gaaaaaf!

wat zijn nou die schitterende extra's die die ltd edition zo bijzonder maken voor de dubbele prijs?


Vind ik ook niet


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 29-09-2010 12:04 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Over het wel of niet black metal meer zijn... dan kunnen het label en de band wel zeggen dat ze black metal spelen, maar als de muziek er niet naar is dan zijn ze gewoon niet black metal.
Dat doet me denken aan Children Of Bodom jaren geleden, zowel zij als hun label zeiden dat ze black metal speelden, sorry, maar je gaat me toch niet vertellen dat dan toen ook zo was? Gewoon supersnelle power metal met extreme vocalen.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-09-2010 12:05 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 12:00 schreef underkoffer het volgende:
wat zijn nou die schitterende extra's die die ltd edition zo bijzonder maken voor de dubbele prijs?


Het is een uitklapbare digipack (met bonustrack) a la Death Cult Armageddon + het boekje als hardcover samen in een dikke kartonnen box. Ziet er erg strak uit.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-09-2010 12:05 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 11:08 schreef Ralph het volgende:
Och, valt wel mee toch? Die eerste alinea inderdaad, maar dat is niet de helft van de review. En het in de laatste alinea nog even kort aanstippen ook niet.

Het valt helemaal niet mee. Het is misschien niet de helft, maar ik denk dat een derde bestaat uit indekken tegen die puristjes
quote:
Verder vind ik het geneuzel en geklaag gewoon erg vermoeiend. Zoals nu ook weer de discussie onder het artikel over in welk hokje de band gepropt moet worden. De band categoriseert zichzelf als black metal, het label doet dat ook en ik kan daar wel achter staan, en dat de band keyboards en orkestratie gebruikt maakt de muziek voor mij persoonlijk nog wat interessanter. Wie heeft er überhaupt bedacht dat black metal geen andere instrumenten dan drum/gitaar/bas mag gebruiken? Doet me denken aan alle kritiek over Iron Maiden destijds op die gitaar-synths. Een band probeert zich te ontwikkelen maar mag dat van de fans niet, dat gaat toch nergens over?

Nou ja, zo vermoeiend is het niet. Wel interessant om het over te hebben, toch? Daarom zijn we liefhebbers, omdat het meer is dan alleen maar 'vind ik wel/niet leuk'.

En voor de goede orde, ik zie vooral Cradle-luisteraars erover discussiëren.
quote:
Op 29 september 2010 11:12 schreef M. het volgende:
En dat terwijl nog geen enkel slaapkamerpuristje zijn mondje had geroerd.

En nog steeds niet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 29-09-2010 12:06 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 12:04 schreef Marcel H. het volgende:
Over het wel of niet black metal meer zijn... dan kunnen het label en de band wel zeggen dat ze black metal spelen, maar als de muziek er niet naar is dan zijn ze gewoon niet black metal.
Dat doet me denken aan Children Of Bodom jaren geleden, zowel zij als hun label zeiden dat ze black metal speelden, sorry, maar je gaat me toch niet vertellen dat dan toen ook zo was? Gewoon supersnelle power metal met extreme vocalen.


Volgens mij is COB wel iets verder van BM verwijderd dan Dimmu...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-09-2010 12:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 11:26 schreef spectre het volgende:
+1.. Ik vind het ook een kut review trouwens.

Dit is ook waarom ik erover begin, Ralph. Ik weet dat je goede reviews kan schrijven en ik vind je normaal juist sterk omdat je níet je probeert in te dekken / je bijna lijkt te verontschuldigen voor je mening.

In dit geval vind ik het echt zonde, dus


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2010 12:12 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 12:04 schreef Marcel H. het volgende:
Over het wel of niet black metal meer zijn... dan kunnen het label en de band wel zeggen dat ze black metal spelen, maar als de muziek er niet naar is dan zijn ze gewoon niet black metal.
Dat doet me denken aan Children Of Bodom jaren geleden, zowel zij als hun label zeiden dat ze black metal speelden, sorry, maar je gaat me toch niet vertellen dat dan toen ook zo was? Gewoon supersnelle power metal met extreme vocalen.
Het is marketing, Black Metal was toen hot en hip dus alles wat er een beetje op leek werd zo genoemd.

Feitelijk is de eerste lichting echte BM, bands als Bathory, Venom en Mercyful Fate Of niet Wim?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 29-09-2010 12:13 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 29 september 2010 12:06 schreef RudiEngel het volgende:
Volgens mij is COB wel iets verder van BM verwijderd dan Dimmu...


Dat klopt.
Laat ik het zo stellen... huidige Dimmu Borgir black metal noemen is net zo fout als huidige Cradle Of Filth black metal noemen. Beiden maken prima muziek, maar black metal is het niet meer. Ongeacht wat de bands en labels ervan vinden.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 29-09-2010 12:14 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 29 september 2010 12:12 schreef spectre het volgende:
Het is marketing, Black Metal was toen hot en hip dus alles wat er een beetje op leek werd zo genoemd.

Feitelijk is de eerste lichting echte BM, bands als Bathory, Venom en Mercyful Fate Of niet Wim?


Ben ik het trouwens helemaal met Wim, generatiegenoot, mee eens.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-09-2010 12:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 12:13 schreef Marcel H. het volgende:
Dat klopt.
Laat ik het zo stellen... huidige Dimmu Borgir black metal noemen is net zo fout als huidige Cradle Of Filth black metal noemen. Beiden maken prima muziek, maar black metal is het niet meer. Ongeacht wat de bands en labels ervan vinden.

Ik noem het lekker wel black metal Symphonic black metal, om specifiek te zijn.

Black metal als genrebeschrijving is tegenwoordig nu eenmaal belachelijk breed.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 29-09-2010 12:15]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2010 12:16 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Het is maar wat je onder BM verstaat. Ik denk (wellicht geheel verkeerd) bij BM aan bepaald gitaarspel.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2010 12:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2010 12:15 schreef ZelThoR het volgende:
Ik noem het lekker wel black metal Symphonic black metal, om specifiek te zijn.

Black metal als genrebeschrijving is tegenwoordig nu eenmaal belachelijk breed.
Heb je in principe gelijk in, maar feit is wel dat zelfs het metalaspect (de gitaarriffs) heel erg basic zijn en een zelfs een ondergeschikte rol hebben.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 29-09-2010 12:19 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 29 september 2010 12:16 schreef spectre het volgende:
Het is maar wat je onder BM verstaat. Ik denk (wellicht geheel verkeerd) bij BM aan bepaald gitaarspel.


Vroeger niet, Mercyful Fate e.d., nu wel. En wat dat spel betreft hoor ik daar bij Dimmu Borgir niets meer van terug, net als bij Cradle Of Filth dus.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen