IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : meditatie Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-01-2002 14:46 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ze zullen wel elektroden op het hoofd hebben gezet en de hersenaktiviteit gemeten dunkt me...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-01-2002 14:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 14:46 schreef Mutilator het volgende:
Ze zullen wel elektroden op het hoofd hebben gezet en de hersenaktiviteit gemeten dunkt me...


Als dat zo zou zijn vind ik het belachelijk. Wat kan je daar nou uit afleiden? Dat je tot rust komt als je mediteert? Soo heee...
Nogmaals, wetenschap en meditatie, het gaat voorlopig (gelukkig) niet gebeuren.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-01-2002 14:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 januari 2002 14:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Als dat zo zou zijn vind ik het belachelijk. Wat kan je daar nou uit afleiden? Dat je tot rust komt als je mediteert? Soo heee...
Nogmaals, wetenschap en meditatie, het gaat voorlopig (gelukkig) niet gebeuren.


Wie zegt dat dat het enige is dat je uit zo'n onderzoek haalt?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-01-2002 14:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 14:53 schreef Mutilator het volgende:
Wie zegt dat dat het enige is dat je uit zo'n onderzoek haalt?


Da's waar, maar ik weet wel dat hersenactiviteit slechts het teken is VAN een bepaalde soort gedachten, en niet van wat voor soort gedachten het zijn. Maar goed, het is denk aan de originele poster om te vertellen hoe dat onderzoek in z'n werk is gegaan. Ik sta er wantrouwig tegenover; niet vanwege de meditatie, maar vanwege de wetenschap. Ander paradigma, zeg maar.


Marty
Usericon van Marty
Posted 29-01-2002 15:12 by Marty Wijzig reactieProfiel van MartyQuote dit bericht

Heb wel es het een en ander opgezocht over meditatie e.d. maar ben er nooit aan begonnen, heb geen doorzettnigsvermogen

Ikzelf zat dan ook meer te denken aan Tai Chi, ook omdat puur zitten mediteren mij niet aanstond.. dan doe ik dat liever door middel van bewegingen.



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 29-01-2002 23:16 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Nou ja... ik kan nu natuurlijk alles hier gaan typen wat er over geschreven is, maar daar zijn boeken over...



If you can't eat it or fuck it, then kill it...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-02-2002 0:40 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 januari 2002 9:10 schreef Cadaveria het volgende:
Wat voel je , wat zie je, en wat hoor je tijdens de meditatie? daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Volgens mij verschilt dat ook weer per persoon. Bij mij is het zo dat ik alles wat er om me heen gebeurt gewoon wel mee krijg maar er op dat moment niet zo bijzonder veel mee doe, behalve als iemand direct aandacht van me vraagt. De rest weet ik naderhand nog wel gewoon maar heb er op dat moment geen last van gehad. Maar er schijnen ook mensen te zijn die inderdaad niet eens meer reageren totdat ze er voor kiezen om uit medidatie te komen.

En dan zijn er natuurlijk nog de verhalen (of je er nou waarde aan hecht of niet) van mensen die tijdens medidatie, al dan niet spontaan, uit hun lichaam treden of vallen. Die krijg alles weer op een hele andere manier mee.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 25-04-2004 23:33 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik ben boeken gaan lezen over meditatie uit interesse en ook om beter om beter te slapen etc , ik heb altijd slecht geslapen ,mbv meditatie kan ik daarmee beter omgaan



Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 26-04-2004 1:26 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ik mediteer ook vaak, het is echt een onderdeel van m'n leven geworden, mede dankzij yoga. Altijd als ik irritatie, spanning oid. voel opkomen concentreer ik me op m'n ademhaling en gedachtes die bij me opkomen. Het is niet zozeer dat ik dan perse mijn hoofd leeg moet maken van mezelf ofzo, het helpt juist om alles extra bewust te voelen of te ervaren. Daardoor ben ik ook beter in staat om gecontroleerd ergens op te reageren.
Wat je in feite doet, is je gedachtes of ademhaling 'van bovenaf' waarnemen, van afstand 'ernaar kijken'. Je probeert dus zo bewust mogelijk te zijn. Daarna laat je domweg toe wat er gebeurt en je probeert eventuele emotionele of fysieke spanning los te laten bv. door middel van je ademhaling, die je naar believen kunt versnellen, vertragen, verdiepen of oppervlakkiger maken.
Een goede meditatie om in slaap te vallen die ik zelf wel doe maar die wel veel concentratie kost, dat is proberen iedere gedachte bewust te maken en vervolgens los te laten. Na een tijdje verstillen je gedachtes zodanig dat alleen je bewustzijn overblijft en daarna kun je dat uiteindelijk ook loslaten en slaap je.
Trouwens vind ik mediteren alleen al heerlijk vanwege het besef dat bewustzijn iets anders is dan de stroom gedachtes waar we altijd door overspoeld lijken te zijn. Het kan je denk ik echt een dieper bewustzijn en daarmee meer geluk geven in je leven. (Dit is niet wat sommige mensen denken een 'grote leegte', integendeel dus. Je gaat alles dieper ervaren.)

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 26-04-2004 1:28]


~ By the fallen one I shall arise ~


EcthelionBandmember
Boterham met pindakaas
Usericon van EcthelionBandmember
Posted 18-05-2004 20:40 by EcthelionBandmember Wijzig reactieProfiel van EcthelionBandmemberQuote dit berichthttp://www.metalgamers.nl.tt

quote:
Op 26 januari 2002 16:41 schreef Sarjenka het volgende:
Iemand hier die mediteert? Zo ja: welke vorm?

Ik ben begin januari begonnen met een cursus Transcedente Meditatie. Hier in Lelystad zit het landelijke centrum voor TM, dus dat was iig makkelijk.

Ik moet zeggen: het werkt! Het is een techniek die heel eenvoudig toe te passen is; 2 maal per dag mediteer je 20 minuten ('s ochtends na het ontwaken en voor je ontbijt en laat in de middag/vroeg in de avond vóór je avondeten). En hierdoor krijg je nieuwe energie en voel je je vrolijker e.d.




Hmmm ik doe niet echt aan meditatie maar soms vlieg ik al wel


Bassist


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 04-07-2004 2:20 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

Ik denk dat er verschillende manieren zijn om je geest/verstand/denken te herprogrammeren zodat je resultaten kan leveren die je daarvoor niet kon. Ik begin met het idee te spelen dat zaken zoals hypnose, mediteren, conditioneren een reeks technieken zijn om veranderingen te brengen in datgene wat je wil veranderen. Hoogst interessant lijkt me. Het voordeel van de wetenschappelijke aantoningen hierin is dat je met een pragmatische kijk op het leven hier ook mee uit de weg kan.
btw, sarjenka ik heb gehoord dat die meditatie techniek die je aangeleerd vrij prijzig is, kan je dat bevestigen?


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-07-2004 16:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb vanochtend heerschend gemediteerd op de plee met de Displeased Mailorder Catalogus in mijn handen...




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 04-07-2004 17:33 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

modderfokker ... om nog maar te zwijgen van ne weesee met rugleuning en een fontijntje


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 04-07-2004 20:35 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 4 juli 2004 16:12 schreef Chelman het volgende:
Ik heb vanochtend heerschend gemediteerd op de plee met de Displeased Mailorder Catalogus in mijn handen...





Nou pas maar op dat je poep niet wegzweeft.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 04-07-2004 20:40 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 4 juli 2004 2:20 schreef dr_schoft het volgende:
Ik denk dat er verschillende manieren zijn om je geest/verstand/denken te herprogrammeren zodat je resultaten kan leveren die je daarvoor niet kon. Ik begin met het idee te spelen dat zaken zoals hypnose, mediteren, conditioneren een reeks technieken zijn om veranderingen te brengen in datgene wat je wil veranderen. Hoogst interessant lijkt me. Het voordeel van de wetenschappelijke aantoningen hierin is dat je met een pragmatische kijk op het leven hier ook mee uit de weg kan.
btw, sarjenka ik heb gehoord dat die meditatie techniek die je aangeleerd vrij prijzig is, kan je dat bevestigen?


Ja eh.. mediteren is niks anders in beginsel dan gedachtes/gevoelens bewust maken en te veranderen; de motivatie is het verkregen inzicht en aanleiding om te mediteren.
Ik snap trouwens niet dat je daar geld voor gaat betalen. Het is iets wat je echt wel voor een groot deel zelf kan ontwikkelen, ook door er over te lezen. Zonde van je geld lijkt me..?


~ By the fallen one I shall arise ~


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 07-07-2004 21:35 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

inderdaad ... is ook wat ik gedaan heb: veel erover gelezen, na een tijd begin je de overeenkomsten te zien tussen hypnose, neurofeedback, meditatie e.d.

je leert ook uitmaken welke verschillen cruciaal wijn en welke niet

maw zelf het kaf van het koren leren scheiden door zelf er veel over te lezen, maar zo is het uiteraard weer met alles

ik ben toch benieuwd wat Sarjenka ervan heeft overtuigd om het nodige geld over de balk te gooien (in de positieve zin he, want ik weet dat op je eentje een techniek echt 100% in je systeem krijgen niet voor de meesten is weggelegd)

er is nog altijd die kloof tussen veel theorie en hier en daar wat praktijk (ben zelf een uitstekend voorbeeld)


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Dark master
NON-VIKING BITCHES!
Usericon van Dark master
Posted 24-11-2004 10:11 by Dark master Wijzig reactieProfiel van Dark masterQuote dit bericht

ikzelf steek gewoon een stokje sandelhout op (werkt goed.. zeker het proberen waard) en ga er lekker voor zitten.. erg rustgevend om je gedachten een keer actief mee te maken ipv passief zoals gewoonlijk... gewoon het feit dat je de gedachten kan los laten wanneer je dat zelf wil is heerlijk...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-11-2004 10:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Meditatie heeft verschillende vormen, en is zeer persoonlijk. Wat voor de een werkt hoeft voor de andere nog niet te werken.

Persoonlijk vind ik echt mediteren heel lastig, duurt voor mij al lang voordat ik (dankzij ademhalen) ontspannen ben. Maar de "zit op de zon" meditatie vind ik wel een prettige om mee te werken.


el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 04-12-2004 22:54 by el mariachi Wijzig reactieProfiel van el mariachiQuote dit bericht

Mediteren zou voor mij ook goed zijn, maar ik heb begrepen dat het in je eentje best moeilijk is om het te leren. Je zou het sneller "oppakken" in een groep onder leiding van een docent. Klopt dat of is het toch makkelijk zelf te leren?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-12-2004 22:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2004 22:54 schreef el mariachi het volgende:
Mediteren zou voor mij ook goed zijn, maar ik heb begrepen dat het in je eentje best moeilijk is om het te leren. Je zou het sneller "oppakken" in een groep onder leiding van een docent. Klopt dat of is het toch makkelijk zelf te leren?


Ja, onder leiding van een docent word je sneller geïndoctrineerd en gehersenspoeld dan wanneer je zelf aan de haal gaat met Do It Yourself Spiritualiteit.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 04-12-2004 23:11 by el mariachi Wijzig reactieProfiel van el mariachiQuote dit bericht

He polski, slechte ervaring met meditatie of vind je het gewoon onzin?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-12-2004 23:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat tweede.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-12-2004 16:17 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Je moet je niet altijd vastpinnen op "er tijd voor maken": als ik enkele dagen vroeg gewerkt heb (ik slaap dan te weinig) is dat een prima alternatief voor een slaapje (wat ik vermijdt)...het gebeurt wel vaker dat ik echt wegdrijf op muziek en me helemaal op één gedachte kan zetten of juist dingen een beetje rustiger kan bekijken...
Als het wat anders moet zijn dan metal of darkwave vind ik oud-Europese shamanenmuziek wel zeer geschikt.

Al dat groepsgedoe vind ik persoonlijk ook dikke onzin, er hangt al te vaak een verdacht luchtje aan (niet van té ontspannen sessie-deelnemers)...Ik zie het als iets individueesl omdat het voor mij gewoon te maken heeft met de kracht van de menselijke "geest" en iet met één of andere externe macht.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 05-12-2004 16:18]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-12-2004 16:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik doe het liever onderuitgezakt op de bank met totale no-brainer tv aan ...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-12-2004 16:38 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2004 16:21 schreef Jenje het volgende:
Ik doe het liever onderuitgezakt op de bank met totale no-brainer tv aan ...

De Al Bundy methode
Zen is zen, als je je kop totaal leeg kan maken en op één iets concentreren, verder interesseert dat alles me niet.
Motorrijden doet dat ook


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen