IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : meditatie Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-12-2004 17:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

en daar is een hele normale naam voor: ontspannen, alleen de duffe hippies moeten er weer een zweefteef naam aan geven


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-12-2004 17:14 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2004 17:07 schreef Jenje het volgende:
en daar is een hele normale naam voor: ontspannen, alleen de duffe hippies moeten er weer een zweefteef naam aan geven

Hmm, naja, ik zie het verschil wel. Als ik ga zuipen met mijn maten denk ik aan vanalles en niks en kan me niet concentreren...héhé
Pff, wat klets ik eigenlijk? Het is eeuwen geleden dat ik nog eens aan meditatie heb gedacht, neuken is ook lekker.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-12-2004 17:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. en wanneer heb je dat dan voor het laatst gedaan //


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-12-2004 17:22 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2004 17:20 schreef Jenje het volgende:
.. en wanneer heb je dat dan voor het laatst gedaan //

Als ik dat recu'tje nog vind weet ik je het te vertellen


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-12-2004 17:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-12-2004 17:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2004 16:38 schreef Gunman het volgende:
De Al Bundy methode
Zen is zen, als je je kop totaal leeg kan maken en op één iets concentreren, verder interesseert dat alles me niet.
Motorrijden doet dat ook



Zen and the art of motorcycle maintenance.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 05-12-2004 21:01 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 24 november 2004 10:11 schreef Dark master het volgende:
ikzelf steek gewoon een stokje sandelhout op (werkt goed.. zeker het proberen waard) en ga er lekker voor zitten.. erg rustgevend om je gedachten een keer actief mee te maken ipv passief zoals gewoonlijk... gewoon het feit dat je de gedachten kan los laten wanneer je dat zelf wil is heerlijk...


En waarom heb je daar een stokje hout voor nodig?


~ By the fallen one I shall arise ~


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-12-2004 21:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2004 21:01 schreef Ishtar het volgende:
En waarom heb je daar een stokje hout voor nodig?
Z'n lul brandt niet


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 05-12-2004 21:03 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 24 november 2004 10:14 schreef ghoulliette het volgende:

Persoonlijk vind ik echt mediteren heel lastig, duurt voor mij al lang voordat ik (dankzij ademhalen) ontspannen ben.


Daar heb je ademhalingstechnieken voor.

quote:

Maar de "zit op de zon" meditatie vind ik wel een prettige om mee te werken.


Wat is dat dan?


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 05-12-2004 21:09 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 4 december 2004 22:57 schreef Chelman het volgende:
Ja, onder leiding van een docent word je sneller geïndoctrineerd en gehersenspoeld dan wanneer je zelf aan de haal gaat met Do It Yourself Spiritualiteit.


Het klopt inderdaad dat er veel te veel bullshit is in dat wereldje, ik heb daar verder ook niets mee. Maar een goede yogadocent kan je bijvoorbeeld wel ademhalingstechnieken leren (pranayama heet dat) en dat is al een goede basis voor meditatie. Ik ben het dus absoluut niet met je eens dat meditatie onzin is. Dat is volgens mij vooral onkunde (en/of desinteresse?) van jouw kant. No offense verder hoor.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 05-12-2004 21:11 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 5 december 2004 21:03 schreef Jenje het volgende:
Z'n lul brandt niet


Ja dat zal het zijn..


~ By the fallen one I shall arise ~


el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 05-12-2004 22:21 by el mariachi Wijzig reactieProfiel van el mariachiQuote dit bericht

To chelman en Jenje, inderdaad is mediteren gewoon een vorm van ontspannen, en ik ben wel de laatste die me laat indoctrineren of hersenspoelen. Alleen is het voor mij nodig dat ik leer te ontspannen en of ik dat nu individueel of met een groep moet doen interesseert me geen reet, als ik het maar leer, en hoe maakt me niet zoveel uit eigenlijk. De huidige manier, slaapmedicatie, vind ik nu erg vervelend worden namelijk. En by the way is het boek Zen and the art of motorcycle maintainance het lezen waard...



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-12-2004 22:53 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

er is wel degelijk verschil tussen mediteren en ontspannen, je zou misschien kunnen zeggen dat meditatie wel een vorm van ontspanning is, maar een veel diepere vorm van...

gewoon ontspannen is bij mij dat ik goeie rustige muziek opzet (tom waits, lamb, jj cale, pf, oude sabbath, 2 chord genius) en dan m'n ogen dicht totdat ik kippevel krijg (wat altijd wel een fijn gevoel is), meditatie is vaker zonder muziek of alleen met ultra-trippy geluidencollages á la synaesthasia of hawkwind en dan m'n geest proberen te verplaatsen of verheffen boven de dagelijkse zorgen en het "werkelijkheids-"besef...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 14-03-2005 0:27 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Tsja, ik moet mijn leven ffies wat beter regelen en plannen, zodat ik tijd en rust heb om te mediteren.

Mediteren opzich vind ik uiterst DOPE


american psycho


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-03-2005 0:54 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2005 0:27 schreef peer het volgende:
Tsja, ik moet mijn leven ffies wat beter regelen en plannen, zodat ik tijd en rust heb om te mediteren.

Mediteren opzich vind ik uiterst DOPE

haha, dit is echt de grootse crap ooit, mediteren doe je om te onstpannen, "tijd te creeeren", en niet andersom.

ps. het doel van meditatie is juist in het nu te leren zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 14-03-2005 0:55]


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 14-03-2005 0:58 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Ja, dan moet je wel tijd hebben als je een gezamelijk huishouding voert, een dochterje hebt en daar naast werkt.

[Dit bericht is gewijzigd door peer op 14-03-2005 0:59]


american psycho


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 14-03-2005 0:59 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Zeg peer, hou je eigenlijk van Metal?


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 14-03-2005 1:03 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Ja, maar volgens mij gaat het in dit topic over meditatie en nu ga ik slapen.


american psycho


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-03-2005 1:04 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2005 0:58 schreef peer het volgende:
Ja, dan moet je wel tijd hebben als je een gezamelijk huishouding voert, een dochterje hebt en daar naast werkt.

ben je niet een beetje jong om moeder te zijn? Of was jouw zoektocht naar de tweelingziel gewoon een excuse om rond te kunnen neuken.

mediteren kun je ook gewoon thuis hoor.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-03-2005 2:00 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

25 is zo erg jong toch niet?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 14-03-2005 2:05 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Precies.


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 14-03-2005 22:09 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Ik ben bijna 24, dat vind ik niet zo jong.
Ik vind mensen die tegenwoordig bijna 40 zijn en dan aan hun eerste kind beginnen OUD.
Als je kind dan 20 is ofzo, dan ben je 60, meer een leeftijd voor opa's en oma's vind ik.
Tis nl niet voor niks dat je vanaf 35 regelmatig extra controles of echo's krijgt.
Ze willen dat nu al gaan verlagen naar 30, vind ik wel goed, tenslotte gaat je lichaam dan al af takelen, laat staan als je nu een tweede of derde kind wil.


american psycho


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 14-03-2005 22:12 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Hoe oud was je dan toen je dat ding eruit poepte?


Iedereen heeft recht op mijn mening.


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 14-03-2005 22:13 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

23


american psycho


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 14-03-2005 22:14 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Valt mee inderdaad.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen