IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws is gay [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-03-2007 10:32 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 14 maart 2007 10:31 schreef Der_Ries het volgende:
Bij reserve troepen zie ik de Nationale Reserve. De mensen die niet klaar gestoomd zijn om in oorlogs gebieden te functioneren.

'Elite' troepen die wij hebben in Afghanistan en Irak zijn gewoon kleiner dan de genie en andere troepen die ondersteunende taken uitvoeren in het midden oosten. Hebben we tekort aan de Elite troepen die de beveiliging doen/patroulle lopen dan hebben we ook weinig aan het ondersteunend personeel.

Nogmaals: Elite troepen zijn voor speciale missies, patrouille en beveiligen kan elke Jan soldaat, daar is eigfenlijk het "ondersteunend" personeel voor, iedere militair kan dit.

edit: En de NatRs is op sommige punten beter om in een oorlogsgebied neer te zetten dan een gewone eenheid, vergis je ook niet in de capaciteiten van die mensen

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 14-03-2007 10:33]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Der_Ries
Usericon van Der_Ries
Posted 14-03-2007 10:37 by Der_Ries Profiel van Der_Ries

quote:
Op 14 maart 2007 10:32 schreef Murdering Monk het volgende:
Nogmaals: Elite troepen zijn voor speciale missies, patrouille en beveiligen kan elke Jan soldaat, daar is eigfenlijk het "ondersteunend" personeel voor, iedere militair kan dit.

edit: En de NatRs is op sommige punten beter om in een oorlogsgebied neer te zetten dan een gewone eenheid, vergis je ook niet in de capaciteiten van die mensen

En het patrouille en beveiligen kan inderdaad iedere soldaat, alleen ziet de regering dat blijkbaar niet zo. Vandaar dat we tegen een tekort aan lopen

Natres heeft flink wat in hun mars, maar ik denk dat ze niet klaar zijn voor een oorlogs situtatie. Natres is niet voor niets opgericht voor binnenlandse beveiliging.



"Death smiles at us all. All a man can do is smile back." - The Gladiator


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-03-2007 10:41 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

En heb je al eens trondgekeken wat er bij de Natres zit? Daar zit meer intelligentie dan de hele landmacht ooit zal krijgen, evenals kennis.

En helaas ziet de Nl regering idd niet dat iedere soldaat de opleiding heeft, dat zeg ik ook een paar posts naar boven.

Is vooral erg goed voor het moraal van de NL soldaat.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-03-2007 10:44 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 maart 2007 10:28 schreef Murdering Monk het volgende:
Je zou verbaasd staan hoeveel een "EHBO" er kan en mag...(ja, ik was zelf hospik)

Natuurlijk mogen ze niet vliegen, daar heb je squadrons van de luchtmacht voor, maar wat imo het grooste probleem is, is dat NL met zn in verhouding klein leger een net zo grote bijdrage wil leveren als bv, Duitsland, of een VS. Dat gaat dus niet. Er gaat een punt komen waarop dit pijnlijk duidelijk wordt, bv. met de volgende varkenspest/MKZ/dijkdoorbraak/whatever, dan hebben ze helaas teveel man in het buitenland hangen, om het eigen grondgebied wel te dienen, ipv de NAVO (in dit geval VS)want denk maar niet dat een NAVO bondgenoot onze dijken komt versterken oid, in tegenstelling totdat wij wel naar elk land gaan om maar te kunnen helpen en onszelf te profileren.

Helaas hebben de heren in Den Haag dit nog niet door, we zijn het lachertje qua krijgsmacht optreden van de NAVO, en we werken er helaas met volle motiviatie aan mee. Waar is de tijd dat NL een van de koplopers was op het gebied van krijgsmacht, en hoe is het zo verneukt geraakt

edit: spelfouten toch maar even verwijderd
Het probleem is eens zozeer dat wij teveel mensen inzetten tijdens NAVO missies. Het probleem is dat onze 'bondgenoten' (Duitsland, Frankrijk) en te weinig inzetten waardoor een te grote druk op onze mensen komt te staan.
Qua moderniteit van onze strijdmacht zijn we nog steeds een redelijke koploper. Alleen het begint wel te versloffen. Het aanschaffen van de JSF zou niet eens een discussie mogen zijn. Er moet meer geinvesteerd worden in het leger; Modernere wapens, meer voertuigen, meer mensen. Zeker gezien de dreiging vanuit Iran en Venezuela.
Het probleem van Nederland is dat wij constant in verkeerde dingen investeren. In 'kansenwijken' die toch direct weer verpauperen omdat de mentaliteit van de mensen daar op deze manier toch niet veranderd, in Afrika terwijl al lang duidelijk is dat niemand daar wat mee opschiet, in veel te dure windmolens terwijl een kerncentrale zich tenminste al wel bewezen heeft, in de infrastructuur van de perefrie van Ierland terwijl daar nog geen inteelt schaap loopt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-03-2007 10:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 maart 2007 10:31 schreef Der_Ries het volgende:
Bij reserve troepen zie ik de Nationale Reserve. De mensen die niet klaar gestoomd zijn om in oorlogs gebieden te functioneren.

'Elite' troepen die wij hebben in Afghanistan en Irak zijn gewoon kleiner dan de genie en andere troepen die ondersteunende taken uitvoeren in het midden oosten. Hebben we tekort aan de Elite troepen die de beveiliging doen/patroulle lopen dan hebben we ook weinig aan het ondersteunend personeel.
Reserve troepen kunnen heel mooi waterputten slaan en rondjes lopen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-03-2007 10:46 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik ben het helemaal met je eens, dat maakt het nog zuurder.

Dit soort dingen speelden ook heel erg mee in mijn besluit om defensie te verlaten.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-03-2007 10:47 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 14 maart 2007 10:45 schreef kwelgeest het volgende:
Reserve troepen kunnen heel mooi waterputten slaan en rondjes lopen.

Even tussendoor, weet je hoevaak er Natres personeel uitgezonden wordt?

Ik gok van niet, dus hier het antwoord, elke lichting als er gewone militairen vertrekken. Waarom? Omdat die eenheden voornamelijk bestaan uit mensen die WEL een vak geleerd hebben, zoals ingenieuers, artsen, en meer van dat soort mensen, die je nodig hebt om een infrastructuur op te bouwen. Toegeven, niet elke Natres is zo, maar veel toch wel.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-03-2007 10:51 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 14 maart 2007 10:44 schreef kwelgeest het volgende:
Het probleem is eens zozeer dat wij teveel mensen inzetten tijdens NAVO missies. Het probleem is dat onze 'bondgenoten' (Duitsland, Frankrijk) en te weinig inzetten waardoor een te grote druk op onze mensen komt te staan.
Qua moderniteit van onze strijdmacht zijn we nog steeds een redelijke koploper. Alleen het begint wel te versloffen. Het aanschaffen van de JSF zou niet eens een discussie mogen zijn. Er moet meer geinvesteerd worden in het leger; Modernere wapens, meer voertuigen, meer mensen. Zeker gezien de dreiging vanuit Iran en Venezuela.
Het probleem van Nederland is dat wij constant in verkeerde dingen investeren. In 'kansenwijken' die toch direct weer verpauperen omdat de mentaliteit van de mensen daar op deze manier toch niet veranderd, in Afrika terwijl al lang duidelijk is dat niemand daar wat mee opschiet, in veel te dure windmolens terwijl een kerncentrale zich tenminste al wel bewezen heeft, in de infrastructuur van de perefrie van Ierland terwijl daar nog geen inteelt schaap loopt.


We hoeven trouwens niet blind mee te doen met de JSF. Kopen als hij klaar is kon ook, en aangezien de kosten nu lekker hoog uitvallen en de orders tegenvallen had de regering dat wellicht ook beter kunnen doen.
Dan was er weer meer geld voor de rest van defensie .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-03-2007 10:54 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 maart 2007 10:51 schreef Gemene Lepel het volgende:
We hoeven trouwens niet blind mee te doen met de JSF. Kopen als hij klaar is kon ook, en aangezien de kosten nu lekker hoog uitvallen en de orders tegenvallen had de regering dat wellicht ook beter kunnen doen.
Dan was er weer meer geld voor de rest van defensie .
Je kan je afvragen of dat ding uberhaupt wel was ontwikkeld als Nederland niet meedeed. Ik sowieso eigenlijk geen voorstander van de JSF. Ik wil de F22. Maar ik denk niet dat dat re-eel is. Gezien bijna niemand in Den Haag het belang van een sterke moderne strijdkracht echt inziet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2007 10:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nederland is ook zo belangrijk dat we het modernste van het modernste moeten hebben ...


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-03-2007 10:57 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Kijk wel even naar je geschiedenis Jan, in 1600 zoveel waren we de eerste met een fatsoenljike merine, en zelfs mariniers, als ik me niet vergis, en we zijn tenslotten een erg rijk, welvarend aardgasstaatje, wat idd niet al te veel in te brengen heeft. Dan lijkt het nut van een up to date krijgsmacht me toch wel gerechtvaardigd.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2007 10:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Up-to-date, ok, maar we willen altijd voorop lopen, een stapje naar achter werkt ook prima, en scheelt bakken met geld.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-03-2007 10:59 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 maart 2007 10:55 schreef Jenje het volgende:
Nederland is ook zo belangrijk dat we het modernste van het modernste moeten hebben ...
Gezien het Nederlandse leger vrij klein is, en nooit echt groot zal worden gezien de omvang vd Nederlandse bevolking, is het juist belangrijk om moderne spullen te hebben. Daarmee vergroot je je slagkracht. Het gaat vaak om kwaliteit boven kwantiteit. Daarom heet de VS ook, nog, weinig te vrezen van China. Naast dat gaat het ook om de veiligheid van je eigen mensen. Ik vind dat je je militairen het beste van het beste moet geven. Dan minimaliseer je de slachtoffers en jouw kant en houd je het moreel hoog.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-03-2007 10:59 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Volgens mij hadden de oude Grieken ook al een marine hoor .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-03-2007 11:00 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 14 maart 2007 10:59 schreef Gemene Lepel het volgende:
Volgens mij hadden de oude Grieken ook al een marine hoor .

Marine wel, mariniers was iets Nederlands


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-03-2007 11:00 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 maart 2007 10:57 schreef Murdering Monk het volgende:
Kijk wel even naar je geschiedenis Jan, in 1600 zoveel waren we de eerste met een fatsoenljike merine, en zelfs mariniers, als ik me niet vergis, en we zijn tenslotten een erg rijk, welvarend aardgasstaatje, wat idd niet al te veel in te brengen heeft. Dan lijkt het nut van een up to date krijgsmacht me toch wel gerechtvaardigd.
Nederland was idd het eerste land met mariniers.

En nee, een stapje achteruit werkt juist niet. En bakken met geld zijn ook te halen op andere punten. Er kan nog genoeg wegbezuinigd worden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-03-2007 11:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 maart 2007 10:59 schreef Gemene Lepel het volgende:
Volgens mij hadden de oude Grieken ook al een marine hoor .
Ja, en de eerste neandertaler op een boomstam met een knuppel was ook admiraal.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 14-03-2007 11:01]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-03-2007 11:01 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

lol


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Der_Ries
Usericon van Der_Ries
Posted 14-03-2007 11:02 by Der_Ries Profiel van Der_Ries

quote:
Op 14 maart 2007 11:00 schreef kwelgeest het volgende:
Er kan nog genoeg wegbezuinigd worden.

Zoals het koningklijk huis


"Death smiles at us all. All a man can do is smile back." - The Gladiator


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-03-2007 11:03 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 maart 2007 11:02 schreef Der_Ries het volgende:
Zoals het koningklijk huis
En wat denk jij dat een president met alle poespas eromheen kost?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-03-2007 11:03 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 14 maart 2007 11:01 schreef kwelgeest het volgende:
Ja, en de eerste neandertaler op een boomstam met een knuppel was ook admiraal.


Je begrijpt zelf ook wel dat deze vergelijking nergens op slaat he.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-03-2007 11:04 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 14 maart 2007 11:03 schreef kwelgeest het volgende:
En wat denk jij dat een president met alle poespas eromheen kost?


Chirac ftw!

Nee, das inderdaad ook niet fijn.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-03-2007 11:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 maart 2007 11:03 schreef Gemene Lepel het volgende:
Je begrijpt zelf ook wel dat deze vergelijking nergens op slaat he.
Om maar aan te geven dat een bootje met militairen je nog niet vergelijkbaar maakt met een 'moderne' marine, incl, mariniers.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-03-2007 11:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nederland ondervind ook zo ontzettend veel dreiging ... hele leger heeft amper nut ... zet ze dan op zijn minst in Utrecht in ..


Der_Ries
Usericon van Der_Ries
Posted 14-03-2007 11:05 by Der_Ries Profiel van Der_Ries

quote:
Op 14 maart 2007 11:03 schreef kwelgeest het volgende:
En wat denk jij dat een president met alle poespas eromheen kost?

Kost ook bakken met geld, maar als je een kabinet en al die troep heb zie ik niet zozeer het nut van een koningshuis aan gezien die toch alleen maar krabbeltjes zetten en gezellige tripjes maken naar het buitenland.


"Death smiles at us all. All a man can do is smile back." - The Gladiator


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen