IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : PJ Harvey
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-03-2007 0:35 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Polly Jean Harvey (of "PJ Harvey") is een zangeres die ooit een eigen bandje had (ook genaamd "PJ Harvey") maar die met haar solo-platen pas echt bekend is geworden. Ik zelf ben sinds kort in het bezit van "To Bring You My Love" en "Is This Desire?". Korte discografie (vast onvolledig, maar goed, ff gewikipediaad he):

* Dry (1992)
* Rid Of Me (1993)
* 4 track Demos (1993)
* To Bring You My Love (1995)
* Dance Hall At Louse Point (1996) met John Parish
* Is This Desire? (1998)
* Stories From The City, Stories From The Sea (2000)
* Uh Huh Her (2004)

Haar officiele site is te vinden op http://www.pjharvey.net/

De muziek die ze maakt wordt geloof ik over het algemeen getypeerd als "indie rock". Niet bepaald een term waar je iets mee kunt natuurlijk. Hou het maar op eigenzinnige pop/rock, niet al te catchy maar wel lekker in het gehoor liggend. Ze kan in ieder geval al goed zingen. Misschien dat bij sommige mensen de vergelijking met Tori Amos opkomt, niet bij mij, want PJ Harvey heerscht namelijk WEL. IMO .

Meer liefhebbers?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-03-2007 8:31 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 0:35 schreef M. het volgende:
Meer liefhebbers?




When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 07-03-2007 9:57 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

De eerste twee zijn wat rauwer en meer "rock"-gericht. Wel erg gave platen, wat mij betreft. Toen was er ook nog sprake van een "band". De drummer van toen is overigens nog altijd min of meer de vaste drummer (hij heeft maar één of twee platen niet meegedaan, geloof ik).

Eigenlijk kan ik zo goed als alles van PJ Harvey goed waarderen. Alleen "Stories..." vind ik iets minder. Iets te gelikt misschien, ook al staan ook daar zeker een paar sterke tracks op. En "Bad Fortune" is daar niet één van.

"Dance Hall at Louse Point" vind ik misschien wel de fijnste van allemaal.


Touché, pussycat!


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 07-03-2007 9:59 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 0:35 schreef M. het volgende:
Polly Jean Harvey (of "PJ Harvey") is een zangeres die ooit een eigen bandje had (ook genaamd "PJ Harvey") maar die met haar solo-platen pas echt bekend is geworden. Ik zelf ben sinds kort in het bezit van "To Bring You My Love" en "Is This Desire?". Korte discografie (vast onvolledig, maar goed, ff gewikipediaad he):

* Dry (1992)
* Rid Of Me (1993)
* 4 track Demos (1993)
* To Bring You My Love (1995)
* Dance Hall At Louse Point (1996) met John Parish
* Is This Desire? (1998)
* Stories From The City, Stories From The Sea (2000)
* Uh Huh Her (2004)

Haar officiele site is te vinden op http://www.pjharvey.net/

De muziek die ze maakt wordt geloof ik over het algemeen getypeerd als "indie rock". Niet bepaald een term waar je iets mee kunt natuurlijk. Hou het maar op eigenzinnige pop/rock, niet al te catchy maar wel lekker in het gehoor liggend. Ze kan in ieder geval al goed zingen. Misschien dat bij sommige mensen de vergelijking met Tori Amos opkomt, niet bij mij, want PJ Harvey heerscht namelijk WEL. IMO .

Meer liefhebbers?


Ik, heb alle platen en persoonlijk vind ik Stories From The City, Stories From The Sea het beste album.

Ben al jaren gek op deze zangeres...supergoed en doet altijd haar eigen ding.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-03-2007 10:22 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

ik vind "Down by the Water" wel een tof nummer. Voor de rest ken ik er niks van eigenlijk


Zenial


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 07-03-2007 10:44 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Ken haar solowerk niet, ken alleen enkele nummers die op de, ik meen de laatste, Dessert Sessions staan. Markante stem! Op de cd Bubblegum van Mark Lanegan zingt ze ook een deuntje mee


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 08-03-2007 11:38 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Uitstekende zangeres, paar jaar terug in de HMH gezien en heeeeel lang geleden eens op Lowlands (wat toen enorm tegenviel overigens)...

Vind die laatste cd erg goed, met name het nummer Shame...


We don't take it, we just fake it...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-03-2007 12:59 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ja, lekkere muziek, maar al een hele tijd niet meer naar geluisterd eigenlijk. Zeer goede zangeres! Had lange tijd een bandje met PJ Harvey en An Pierle, geloof ik, maar ben het ergens kwijtgeraakt. Ach ja.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-01-2013 20:01 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hier ook nog maar even. Fijne stem! Dus wat moet ik eerst van haar checken?



Sater
Usericon van Sater
Posted 20-01-2013 20:20 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Let England Shake vind ik een van de beste platen van de afgelopen jaren. White Chalk is een beetje te veel van hetzelfde, maar heeft op zich een fijne sfeer. Wel is haar zang op deze plaat vrij hoog en iel, wat niet voor iedereen weggelegd is. Stories.. lijkt me een redelijk gelikte en geschikte instapper. De rest ken ik niet.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-01-2013 20:28 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik vind vooral To Bring You My Love en Is This Desire erg goed. Daarna volgde een iets gelikter album, Stories From The Sea, en ben ik afgehaakt.


... hoe de hazen lopen ...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-01-2013 21:49 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 21-01-2013 0:27 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Na "Stories..." heeft ze o.a. "Uh huh her" gemaakt. Die is qua songs weer wat minder gelikt, maar qua productie goed. Vind dat een lekkere plaat.

En als je van wat experimenteler houdt: de twee albums die ze met John Parish heeft gemaakt ("Dance Hall..." en "A Woman...").

Zelf kan ik niet zoveel met de meest recente ("Let England shake"). Maar live was het wel weer leuk, trouwens.


Touché, pussycat!


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen