IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw hier? Welkom! Introductietopic nr. 22 Vorige pagina | Volgende pagina
zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 29-03-2007 22:32 by zakkenvuller Profiel van zakkenvuller

quote:
Op 29 maart 2007 22:30 schreef GrindWhore het volgende:

Zo dom ben ik nou ook weer niet



Ik ga echt niet die moeite voor jouw doen


JOU! VERDOMME JOU!


Nog zo stoere internet warrior.


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-03-2007 22:32 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 29 maart 2007 22:27 schreef Chelman het volgende:
Dat is volgens mij een mythe, aangezien Hollandsche HBO's een erbarmerlijk laag niveau hebben, zeker wanneer het om algemene ontwikkeling en zaken zoals wiskunde gaat. Ze zijn veels te veel gericht op vaardigheden in plaats van kennisvergaring.

Mijn ervaring met Engelse uni's was altijd behoorlijk positief (veel oud klasgenoten die in de UK gingen leren).



Je hebt in UK meer een rangschikking. Túúrlijk zijn er behoorlijk goede uni's in UK. (Zelfs top-uni's.) Maar bij de internationaliserings gesprekken van de RuG werd er gezegd dat, als je naar UK wou, moest je goed oppassen dat je niet op een veredelde (ver-edel-de ) HBO kwam.

Dat 'onze' HBO's vaak een laag niveau hebben, daar twijfel ik niet aan. Er zijn enorm veel HBO-doorstromers die een master aan de uni willen doen maar eerst op z'n minst 1,5 'voorbereiding' moeten volgens voordat ze uberhaupt aan de master mogen beginnen. Daarnaast heeft meer dan 80% (!!!!) nog nooit geleerd om fatsoenlijk te citeren met behorende voet- of eindnoot en bronvermelding.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-03-2007 22:33 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 29 maart 2007 22:30 schreef GrindWhore het volgende:
(Okee, mischien heb ik wel een beetje ongelukkige naam uitgekozen )

Mooi dat je daar na 4 dagen al achter bent gekomen. Desondanks zijn het 4 dagen teveel, dus: 'doei'.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-03-2007 22:33 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 29 maart 2007 22:32 schreef zakkenvuller het volgende:
JOU! VERDOMME JOU!

[offtopic]
Wanneer gaan we weer bij Dako zuipen?
[/offtopic]


GrindWhore
Usericon van GrindWhore
Posted 29-03-2007 22:34 by GrindWhore Profiel van GrindWhore

quote:
Op 29 maart 2007 22:32 schreef zakkenvuller het volgende:
JOU! VERDOMME JOU!



Stom van me


De wereld gaat naar de klote......Fijn om te weten, nog fijner om mee te maken.


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-03-2007 22:35 by Nix Profiel van Nix

Mensen ga eens weg van dit topic. Chelman en ik proberen fatsoenlijk wat informatie te wisselen. Niet echt een discussie want ik gok dat we ongeveer dezelfde conclusie hebben.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-03-2007 22:37 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 29 maart 2007 22:35 schreef Nix het volgende:
Mensen ga eens weg van dit topic. Chelman en ik proberen fatsoenlijk wat informatie te wisselen. Niet echt een discussie want ik gok dat we ongeveer dezelfde conclusie hebben.

MSN, ICQ, jabber... ik noem maar wat zijstraatjes


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 29-03-2007 22:37 by zakkenvuller Profiel van zakkenvuller

quote:
Op 29 maart 2007 22:33 schreef WhiteRider het volgende:
[offtopic]
Wanneer gaan we weer bij Dako zuipen?
[/offtopic]


Geen idee, misschien moet die lullo maar eens een mailtje sturen met mogelijke data.



Nog zo stoere internet warrior.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-03-2007 22:39 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 29 maart 2007 22:37 schreef zakkenvuller het volgende:
Geen idee, misschien moet die lullo maar eens een mailtje sturen met mogelijke data.



Zal hem morgen effe bellen enzo. Mail effe je actuele nummer, het nummer dat ik in m'n telefoon heb dateert nog uit de vorige eeuw volgens mij, hehe.


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-03-2007 22:39 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 29 maart 2007 22:37 schreef FireFox het volgende:
MSN, ICQ, jabber... ik noem maar wat zijstraatjes



Zijstraatjes zijn eng en donker.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 29-03-2007 22:40 by zakkenvuller Profiel van zakkenvuller

quote:
Op 29 maart 2007 22:39 schreef WhiteRider het volgende:
Zal hem morgen effe bellen enzo. Mail effe je actuele nummer, het nummer dat ik in m'n telefoon heb dateert nog uit de vorige eeuw volgens mij, hehe.


Nog steeds hetzelfde nummer, incluis dezelfde antieke teringtelefoon.


Nog zo stoere internet warrior.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 29-03-2007 22:41 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 29 maart 2007 22:39 schreef Nix het volgende:
Zijstraatjes zijn eng en donker.

Nee dat zijn steegjes, ik bedoel hier de zijstraatjes, die met verlichting in het donker.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-03-2007 22:41 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 29 maart 2007 22:40 schreef zakkenvuller het volgende:
Nog steeds hetzelfde nummer, incluis dezelfde antieke teringtelefoon.

Neem dan een keer op. Ik geef je morgen na etenstijd wel effe een belletje, zorg dat je hem dan een keer bij je hebt.

En nu ben ik weg, doei!


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 29-03-2007 22:42 by zakkenvuller Profiel van zakkenvuller

quote:
Op 29 maart 2007 22:41 schreef WhiteRider het volgende:
Neem dan een keer op. Ik geef je morgen na etenstijd wel effe een belletje, zorg dat je hem dan een keer bij je hebt.

En nu ben ik weg, doei!


Dat ding ligt dan ook altijd thuis omdat ie bijna onvervoerbaar is. Bel dan effe tussen 12 en 1.


Nog zo stoere internet warrior.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-03-2007 22:46 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 29 maart 2007 22:32 schreef Nix het volgende:
Je hebt in UK meer een rangschikking. Túúrlijk zijn er behoorlijk goede uni's in UK. (Zelfs top-uni's.) Maar bij de internationaliserings gesprekken van de RuG werd er gezegd dat, als je naar UK wou, moest je goed oppassen dat je niet op een veredelde (ver-edel-de ) HBO kwam.


Uiteraard heb je daar ook mindere scholen. Ik heb echter wel vaak gemerkt dat veel medewerkers van NL universiteiten hun eigen school graag iets te veel aanprijzen. Ik kan me nog herinneren dat we in het kader van IMScEc ooit een groep uitwisselingsstudenten uit allerlei top uniwersiteiten kregen (SGH, Bocconi, INSEAD etc.). De profs wilden dat wij ze zouden helpen omdat hun niveau vaak niet toereikend zou zijn. LOOOL.
quote:

Dat 'onze' HBO's vaak een laag niveau hebben, daar twijfel ik niet aan. Er zijn enorm veel HBO-doorstromers die een master aan de uni willen doen maar eerst op z'n minst 1,5 'voorbereiding' moeten volgens voordat ze uberhaupt aan de master mogen beginnen. Daarnaast heeft meer dan 80% (!!!!) nog nooit geleerd om fatsoenlijk te citeren met behorende voet- of eindnoot en bronvermelding.


Zelfstandig lezen en leren zonder een voorgekauwde programma te volgen is meestal ook een onmogelijkheid. Helaas zijn de meeste *BO's automatische studiefabrieken waar men enkel handelingen leert zonder erbij na te denken.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-03-2007 22:47 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 29 maart 2007 22:35 schreef Nix het volgende:
Mensen ga eens weg van dit topic. Chelman en ik proberen fatsoenlijk wat informatie te wisselen. Niet echt een discussie want ik gok dat we ongeveer dezelfde conclusie hebben.
Idd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-03-2007 22:51 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 29 maart 2007 22:46 schreef Chelman het volgende:
De profs wilden dat wij ze zouden helpen omdat hun niveau vaak niet toereikend zou zijn. LOOOL.




Dat zal ik niet ontkennen. Ik merk dat de RuG nog erg elitair is/wil zijn. Ondanks dat ze van dat 'imago' afwillen.


Maar oké, wat ik dus wou zeggen (en ik weet al niet meer waarom ), was dat sommige universiteiten in Engeland meer HBO's zijn dan echt universiteit. Ik zal eens kijken of ik de site hierover kan vinden. (Vergelijking site tussen alle Engelse universiteiten.)


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-03-2007 22:57 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Grindcore een zoon?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 29-03-2007 22:57 by Doomy Profiel van Doomy

hehe dat dacht ik dus in eerste instantie ook...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-03-2007 22:58 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 29 maart 2007 22:27 schreef Chelman het volgende:
Dat is volgens mij een mythe, aangezien Hollandsche HBO's een erbarmerlijk laag niveau hebben, zeker wanneer het om algemene ontwikkeling en zaken zoals wiskunde gaat. Ze zijn veels te veel gericht op vaardigheden in plaats van kennisvergaring.



Ik mag hopen dat het niet zo dramatisch is, maar wat betreft wiskunde kan het goed kloppen. Dat zal ook mede komen door het wiskundeonderwijs op de middelbare school. En over die vaardigheden, inderdaad, allerlei projecten in plaats van theorievakken. Projecten kunnen ze grotendeels zelf doen, voor een vak moet er toch weer een docent komen. Ik heb liever wat meer theoretische vakken dan een project, eventueel ondersteund met een practicum.


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-03-2007 23:00 by Nix Profiel van Nix

Volgens mij vergeet je de Nederlandse taal.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-03-2007 23:10 by Nimbus Profiel van Nimbus

Dat natuurlijk ook (zat mijn post zo vol fouten dan?).
Bij mijn opleiding wordt daar wel rekening mee gehouden, we hebben namelijk sociaal communicatieve vaardigheden en daar wordt onder andere aandacht gegeven aan spelling en grammatica.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 29-03-2007 23:24]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-03-2007 23:16 by M. Profiel van M.

quote:
Op 29 maart 2007 23:10 schreef Nimbus het volgende:
Dat natuurlijk ook (zat mijn post zo vol fouten dan?).

Even slijmen, sorry, maar nou, heerlijk om dit een keer te zeggen, het taalgebruik in jouw posts is een verademing, jij bent één van de weinige mensen die zich verbaal fatsoenlijk weten uit te drukken.

Wat fijn om normaal Nederlands te lezen .

Zo, klaar.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-03-2007 23:17 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

M's avond kan niet meer stuk. Tenzij GrindWhore of core nog reageert.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-03-2007 23:20 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 29 maart 2007 23:16 schreef M. het volgende:
Even slijmen, sorry, maar nou, heerlijk om dit een keer te zeggen, het taalgebruik in jouw posts is een verademing, jij bent één van de weinige mensen die zich verbaal fatsoenlijk weten uit te drukken.

Wat fijn om normaal Nederlands te lezen .

Zo, klaar.


Uh, dat geeft helemaal niet, bedankt.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen