IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Hail Of Bullets Vorige pagina | Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-07-2008 15:37 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Heerlijke plaat! Van Drunen heeft imo juist iets krankzinnigs in zijn stem wat de muziek nog net dat beetje extra meegeeft.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-07-2008 19:11 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Klopt, Van Drunen is wel de earcatcher van deze plaat.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 08-07-2008 22:08 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 8 juli 2008 8:50 schreef SkinPeeleR het volgende:
Geen slechte band maar wel erg open deuren intrappen.
En persoonlijk ben ik niet echt onder de indruk van vanDrunen. Eigenlijk ook nooit geweest. Ook niet in Pestilence en Benediction. Steeds iets van goeie muziek maarre, die zanger. Maar das persoonlijk.

Beetje Freudiaanse verwarring vanwege het feit dat Dave Ingram een tijdje bij BT heeft gezongen? Ik moet wel zeggen dat ik zijn stem beter bij BT vond passen dan die van Martin. Vind die laatste stem niet diep genoeg, iets te veel valse lucht d'r in ofzo.

[edit] Komt in de studio een stuk beter uit de verf, hoor ik net.

[Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 08-07-2008 22:21]


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 08-07-2008 22:41 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2008 22:08 schreef skarmoon het volgende:
Beetje Freudiaanse verwarring vanwege het feit dat Dave Ingram een tijdje bij BT heeft gezongen? Ik moet wel zeggen dat ik zijn stem beter bij BT vond passen dan die van Martin. Vind die laatste stem niet diep genoeg, iets te veel valse lucht d'r in ofzo.

[edit] Komt in de studio een stuk beter uit de verf, hoor ik net.
Had liever gehad dat van Drunen "Honour Valour Pride" van BT had ingezongen ipv. Ingram (het liefst natuurlijk Karl Willets ) . Niet dat die slecht is, maar vind zijn stem niet passen bij BT.
Van Drunnen doet het wel perfect bij HOB, super strot op de plaat en live.



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 09-07-2008 1:31 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2008 19:11 schreef Metalhead22 het volgende:
Klopt, Van Drunen is wel de earcatcher van deze plaat.


Inderdaad, want ik moet zeggen dat de muziek zelf me niet altijd zo heel veel doet. Prima plaat, dat wel, maar zeker niets uitzonderlijk.


Faustian Spirit of the Earth


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 09-07-2008 16:02 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Van Drunen geeft deze plaat nét dat beetje meer, dat maakt ´em zo vet

Zet een "gemiddelde" grunter achter de microfoon, en deze cd zal een stuk sneller in de vergetelheid zijn geraakt. Zo zie ik het in ieder geval, Bloodbath hetzelfde bijvoorbeeld.
Voor mij geen Bloodbath zonder Akerfeldt. Hoe vet Nightmares Made Flesh ook was, er miste "wat".

Red Wolves Of Stalin maar eens aangeslingerd, die krijs/grunt/iets in het begin is toch gewéldig?


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 09-07-2008 16:27 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 8 juli 2008 15:37 schreef Staalman het volgende:
Heerlijke plaat! Van Drunen heeft imo juist iets krankzinnigs in zijn stem wat de muziek nog net dat beetje extra meegeeft.

Jep, gister eens geluisterd die full length, het was voor mij even wennen, die vocals. Voor de rest alles moddervet qua productie, gitaren en drums lekker vuig geluid. Allen de muziek zelf is niet mijn ding, alhoewel hij langer op bleef staan dan alle andere albums die niet mijn ding zijn. Ik zal hem waarschijnlijk toch vaker luisteren.



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 09-07-2008 16:37 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2008 16:02 schreef Metalhead22 het volgende:
Van Drunen geeft deze plaat nét dat beetje meer, dat maakt ´em zo vet

Zet een "gemiddelde" grunter achter de microfoon, en deze cd zal een stuk sneller in de vergetelheid zijn geraakt. Zo zie ik het in ieder geval, Bloodbath hetzelfde bijvoorbeeld.
Voor mij geen Bloodbath zonder Akerfeldt. Hoe vet Nightmares Made Flesh ook was, er miste "wat".

Red Wolves Of Stalin maar eens aangeslingerd, die krijs/grunt/iets in het begin is toch gewéldig?


Dan is de plaat in zijn geheel toch niet zo vet, als alleen de zang het grote pluspunt is van de plaat, waar trouwens de meningen over verschillen?

Moet wel bekennen dat ik liever naar een plaat luister die muzikaal matig is, maar waar de zang alles goed maakt (Hail of Bullets ) dan een muzikaal sterke plaat met matige zang, dat trek ik namelijk erg slecht.


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 09-07-2008 16:47 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

Ik vind het een erg vette plaat, het enige wat ik er minder aan vind is dat ie wat lang is. 40 minuten ipv 50 was voor mij ook genoeg geweest.
Maar goed, niet zeiken want er zit een skip knop op de radio en nu is het hele concept van de plaat in ieder geval wel compleet.


don't mistake lack of talent for genius


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 09-07-2008 16:51 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 9 juli 2008 16:37 schreef Lionheart het volgende:
Dan is de plaat in zijn geheel toch niet zo vet, als alleen de zang het grote pluspunt is van de plaat, waar trouwens de meningen over verschillen?



Muzikaal ligt het zeker wel in mijn straatje qua DM! Deze band doet het gewoon verdomde goed en lekker, net iets beter als het gros.
De strot van Van Drunen is de spreekwoordelijke kers op de taart. Op die manier dus

[edit]
Als ik dan toch wat te zeiken moet hebben, blijft dat de productie. Ja, alles is lekker helder etc. Klopt helemaal.
Maar ik wil (nog) meer powerrrrrr!; een ruwer drumgeluid en een basgitaar die je voelt in plaats van hoort, zeg maar.
Persoonlijk vindt ik de nieuwe Grave goddelijke klinken.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 09-07-2008 16:55]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 12-07-2008 2:59 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Het mooie aan dit album is dat alles klopt. Muziek, sfeer, artwork, teksten, zang: het is één geheel. De kracht van Van Drunen is dat hij het geheel een getormenteerd, psyschotisch tintje meegeeft. Daarmee zet hij het concept ontzettend veel kracht bij.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 14-07-2008 18:23 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Toch mis ik gitaarsolo's voor de afwisseling.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 14-07-2008 19:02 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Die hadden er van mij inderdaad ook wel bij gemogen ja!


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-07-2008 19:55 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik had het nog aangeboden, hehehe.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 14-07-2008 19:55]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 14-07-2008 20:16 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

Dan geen melodieus gepiel he? Gewoon Stuka-duikvluchten met een Kahlertrem met de pook tot op de body.



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-07-2008 20:22 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Precies! Dat is dan ook het enige dat ik kan. ;-)

Maarre, ik weet eigenlijk niet waarom er voor gekozen is, dat konden de mannen zelf toch ook wel, lijkt me. Maar eens een keer vragen.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 14-07-2008 20:23]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 14-07-2008 20:37 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

Misschien leenden de nummers er zich niet voor. Een solo moet wel onderdeel zijn van het nummer, ander is het een verplicht nummertje.



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 14-07-2008 20:43 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2008 20:37 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Misschien leenden de nummers er zich niet voor. Een solo moet wel onderdeel zijn van het nummer, ander is het een verplicht nummertje.


Ik vind van wel, ik zit bij elk nummer tevergeefs te wachten op een solo.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-07-2008 20:45 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zie je ook zo zitten. Weer een nummertje voorbij..."Aaaaaaaaah! Weer geen solo "

Het is allemaal wat.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-07-2008 21:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Nou, ik weet niet.

Het is niet slecht of zo, maar zeker niet wereldschokkend. Zelfs een tikkeltje eentonig.

Of ben ik zo kritisch?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 14-07-2008 22:10 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Nee, zie bovenstaande.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-07-2008 22:51 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Zoals de heren zelf gezegd hebben:

"We hebben regels. We willen niet meer dan 4 of 5 riffs per nummer, we willen niet teveel gitaarsolo's en we willen geen technisch gedoe; het is helemaal naturel en dat is opzettelijk zo gedaan. De uitdaging was om nummers geheel op te bouwen vanuit slechts een paar catchy en memorabele riffs."


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-07-2008 22:52 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2008 22:51 schreef Mark het volgende:
(...) De uitdaging was om nummers geheel op te bouwen vanuit slechts een paar catchy en memorabele riffs."


Hmz, binnenkort maar eens een second opinion gunnen, maar mijn eerste indruk is dat ik die juist mis.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 15-07-2008 2:13 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2008 16:51 schreef Metalhead22 het volgende:

Maar ik wil (nog) meer powerrrrrr!; een ruwer drumgeluid en een basgitaar die je voelt in plaats van hoort, zeg maar.


Zoals op de promo...


Bareuh...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-01-2009 22:31 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Wow, in het voorprogramma van Enslaved nog wel! Indrukwekkend

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 26-01-2009 22:31]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen