IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Straight edge Vorige pagina | Volgende pagina
Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 19-09-2003 12:31 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 19 september 2003 12:24 schreef XPositiveX het volgende:
ja hoor, toe maar weer heeft u de rest van 't topic ook gelezen? staat vol met uitleg


Misschien dat ik ooit eens wat tijd daarvoor vrij maak. Sorry voor mijn, ietwat, cynische reactie.

Begrijp ik het goed dat straight edge bepaalde onthoudingen propageert? Zoals sex, alcohol, drugs, etc?



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 19-09-2003 12:36 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 19 september 2003 12:27 schreef campske666 het volgende:
Bedankt voor de opheldering <--fanta voor jou


haha vet wijs!!


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 19-09-2003 12:40 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 19 september 2003 12:31 schreef Azagthoth het volgende:
Misschien dat ik ooit eens wat tijd daarvoor vrij maak. Sorry voor mijn, ietwat, cynische reactie.

Begrijp ik het goed dat straight edge bepaalde onthoudingen propageert? Zoals sex, alcohol, drugs, etc?


oke

uhm, ja: losse sex, en drugs (alcohol, wiet, etc). sXe is persoonlijk en geen movement of religie.
maar goed het wordt uitgebreid uitgelegd hierzo...


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 19-09-2003 12:50 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2003 12:40 schreef XPositiveX het volgende:
oke

uhm, ja: losse sex, en drugs (alcohol, wiet, etc). sXe is persoonlijk en geen movement of religie.



Koffie en thee bevatten volgens sommigen ook verslavende stoffen (=drugs). Zelfs Mormonen drinken het niet, maar delen bijvoorbeeld chocomelk uit. (Hmmm, zou Jack Kelly soms ook Mormoon zijn?)
Het is maar hoe ver je zelf gaat.
Ook in het opdringen van je opvattingen aan andere personen (val nu niemand hier aan trouwens).


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 19-09-2003 12:56 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 19 september 2003 12:40 schreef XPositiveX het volgende:
oke

uhm, ja: losse sex, en drugs (alcohol, wiet, etc). sXe is persoonlijk en geen movement of religie.
maar goed het wordt uitgebreid uitgelegd hierzo...


Kan je mij in het kort uitleggen wat het doel is van deze onthouding(en) en wat de waarde van dit doel is?

Ik heb op dit moment geen tijd om 7 pagina's vol met posts te gaan lezen.




XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 19-09-2003 13:49 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 19 september 2003 12:56 schreef Azagthoth het volgende:
Kan je mij in het kort uitleggen wat het doel is van deze onthouding(en) en wat de waarde van dit doel is?




zal ik vanavond even doen, of strax als'k niets te doen heb, ok? i gotta go!


WinterQueen
HEUJ
Usericon van WinterQueen
Posted 20-09-2003 1:27 by WinterQueen Wijzig reactieProfiel van WinterQueenQuote dit bericht

[edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Fire op 20-09-2003 2:44]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-09-2003 1:37 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

[edit]Laat maar, ik zie het al.[edit]

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 20-09-2003 1:40]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


WinterQueen
HEUJ
Usericon van WinterQueen
Posted 20-09-2003 1:39 by WinterQueen Profiel van WinterQueenQuote dit bericht

[mod]

[Dit bericht is gemodereerd door Fire op 20-09-2003 2:45]


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 22-09-2003 14:44 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 19 september 2003 12:56 schreef Azagthoth het volgende:
Kan je mij in het kort uitleggen wat het doel is van deze onthouding(en) en wat de waarde van dit doel is?

Ik heb op dit moment geen tijd om 7 pagina's vol met posts te gaan lezen.




oke. ik heb even tijd [ ] ...

Straight Edge houd dus in dat je geen (legale en illegale... peuken, wiet, alcohol, you know) drugs gebruikt en alleen sex hebt met iemand als je van hem/haar houdt/relatie met haar/hem hebt.

het komt voort uit de hardcore/punk scene van de begin jaren 80 [Teen Idles, Minor Threat... lang verhaal ] maar 't is nog steeds volop present in de scene vandaag de dag. het is zelfs veel breder georienteerd nu, kwa genres. voeger waren het alleen de snelle 'youth crew' bands en posi-core dingen, nu [en al een hele tijd] zijn er ook metalcore, newschool, mosh, punk, 'death metal' [achtige] bands die Straight Edge en/of Vegan [hoort in pricipe niet bij SxE, toch zijn veel edgers ook veggie/vegan] principes uitdragen

zo'n keuze (om de 'X' "te claimen", zeg maar) maak je dus aktief en het is dus niet zo dat als je geld op is en de bar zit dicht dat je dan Straight Edge bent.

het doel is dus zeg maar [voor mij dan, zal voor andere edgers wel weer anders zijn] dat ik er voor kies helder te blijven en me niet door een-of-andere man-made-substance laat beinvloeden en dan zogenaamd lol heb, of geaccepteerd wordt. [If drinking is what it takes to be accepted, I'd rather stay clean and be rejected.]
waarom ik veganist ben is weer een ander verhaal maar beide dingen gaan hand-in-hand wat mij betreft.

zo heb ik nog wel meer redenen waarom ik Straight Edge ben [om het nog maar niet over de alcohol- en tabaksindustrie te hebben] maar ik zal 't nu nie' allemaal uittypen, ik hoop dat je het nu wel ongeveer snapt

en nee, het is niet om beter te zijn/voelen dan de rest, or whatever


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-09-2003 15:56 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 22 september 2003 14:44 schreef XPositiveX het volgende:
oke. ik heb even tijd [ ] ...

Straight Edge houd dus in dat je geen (legale en illegale... peuken, wiet, alcohol, you know) drugs gebruikt en alleen sex hebt met iemand als je van hem/haar houdt/relatie met haar/hem hebt.

het komt voort uit de hardcore/punk scene van de begin jaren 80 [Teen Idles, Minor Threat... lang verhaal ] maar 't is nog steeds volop present in de scene vandaag de dag. het is zelfs veel breder georienteerd nu, kwa genres. voeger waren het alleen de snelle 'youth crew' bands en posi-core dingen, nu [en al een hele tijd] zijn er ook metalcore, newschool, mosh, punk, 'death metal' [achtige] bands die Straight Edge en/of Vegan [hoort in pricipe niet bij SxE, toch zijn veel edgers ook veggie/vegan] principes uitdragen

zo'n keuze (om de 'X' "te claimen", zeg maar) maak je dus aktief en het is dus niet zo dat als je geld op is en de bar zit dicht dat je dan Straight Edge bent.

het doel is dus zeg maar [voor mij dan, zal voor andere edgers wel weer anders zijn] dat ik er voor kies helder te blijven en me niet door een-of-andere man-made-substance laat beinvloeden en dan zogenaamd lol heb, of geaccepteerd wordt. [If drinking is what it takes to be accepted, I'd rather stay clean and be rejected.]
waarom ik veganist ben is weer een ander verhaal maar beide dingen gaan hand-in-hand wat mij betreft.

zo heb ik nog wel meer redenen waarom ik Straight Edge ben [om het nog maar niet over de alcohol- en tabaksindustrie te hebben] maar ik zal 't nu nie' allemaal uittypen, ik hoop dat je het nu wel ongeveer snapt

en nee, het is niet om beter te zijn/voelen dan de rest, or whatever


Dus het doel is om "helder te blijven? Leg mij eens uit wat je precies bedoeld met "helder zijn". Als dat je doel is, wat is de waarde die jij hecht aan dat doel?

Ik zie dat er een paar conclusies worden getrokken; losse sex zou de helderheid aan tasten. In hoeverre het al mogelijk is om "helderheid" in direct verband met sex te plaatsen, zie ik niet in waar die conclusie op gebaseerd is. Sterker, ik ben van mening dat een relatie die je wel als serieus beschouwd meer potentie heeft om indirect met je "helderheid" te fucken dan een losse relatie.

Het nuttigen van overmatig alcohol/drugs zal uiteraard niet ten goede komen van iemand helderheid. Dat houdt niet in dat sporadisch gebruik gelijk ten kosten moet gaan van iemands "helderheid," op langere termijn dan In principe is het leven zelf al destructief, maar goed, misschien komen we hier later nog wel op terug. De aanname dat gebruik van deze substanties aleen gebruikt worden om "erbij-te-horen" zal in sommige gevallen wel opgaan, maar in veel gevallen ook niet. Mochten je vrienden je de rug toe keren als je besluit geen bier te drinken, dan moet je andere (echte) vrienden zoeken. Wat moet je sowieso met dat soort "vrienden"?

Het gevoel bekruipt mij dat de onthoudingen een nogal moralistische/zedelijke oorsprong hebben, de losse sex, alcohol, etc. worden toevallig? ook in religeuze gemeenschappen als "zonde" gezien.

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is welke waarde je hecht aan de zogenoemde "helderheid". Ik hoop dat je het mij kan uitleggen, want ik zie het niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 22-09-2003 15:58]



campske666
Usericon van campske666
Posted 22-09-2003 16:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Die gasten en meiden voelen zich gewoon beter als ze gezonder leven (zonder drugs/tabak/alcohol) en met een beetje respect voor zichzelf en anderen (geen sex zonder liefde). Daar is toch niks mis mee. ALs ik niet graag een pintje dronk van tijd tot tijd, en die muziek niet zo bagger vondt, dan was ik ook straight edger.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-09-2003 16:09 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Het gaat om het principe "rein van lichaam is rein van geest" In de loop der jaren is sXe wel meer "uitgebouwd" In het begin was vegetarisch heel geen optie in de scene, deze overtuiging is gaandeweg de jaren in beetje in het "new-school" sXe als extra dementie toegevoegt. En zo gaat het steeds verder... sXe is een hele mooie levensstijl. Ik moet er alleen wel aan toevoegen als dit je eigen keuze is, en niet die van andere. Er zijn helaas te veel mensen die zich (net als in andere "scenes") wel laten leiden door andere in hun "overtuiging".


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-09-2003 16:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind het wel een mooi streven van die mensen, niks voor mij, maar ik heb er wel respect voor.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-09-2003 16:19 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

't is ook een mooi streven, ik ben het zelf jarenlang geweest. En dat is iets waar ik nog steeds trots op ben... go sXe, go sXe We're the positive youth.... We're the Youth Of Today


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-09-2003 16:28 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 22 september 2003 16:09 schreef Staalman het volgende:
Het gaat om het principe "rein van lichaam is rein van geest" In de loop der jaren is sXe wel meer "uitgebouwd" In het begin was vegetarisch heel geen optie in de scene, deze overtuiging is gaandeweg de jaren in beetje in het "new-school" sXe als extra dementie toegevoegt. En zo gaat het steeds verder... sXe is een hele mooie levensstijl. Ik moet er alleen wel aan toevoegen als dit je eigen keuze is, en niet die van andere. Er zijn helaas te veel mensen die zich (net als in andere "scenes") wel laten leiden door andere in hun "overtuiging".


Rein lichaam, helder van geest, allemaal pakkende steekwoordjes. Laten we iets technischer worden in plaats van zweverige betekenissen rond te strooien.

Ik zal er maar met eentje beginnen.

1. Hoe kom je tot te conclusie dat losse sex een negatieve effect heeft op iemands zijn "helderheid" of op zijn "reine lichaam"?

(ik kan me met moeite inhouden om nog 3 vragen uit deze vraag te halen waarvan ik al weet dat geen een Sx'r het kan beantwoorden)



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-09-2003 16:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ach ik drink zo af en toe wat biertjes, ben al maanden niet meer bezopen geweest, drink ook aleen bier wat ik echt lekker vind.

Seks, ja, ik woon samen met de beste/mooiste/liefste vrouw ter wereld dus op dat gebied zou ik in de sXe kunnen vallen.

Ik vind ook niet dat ik mezelf 'vergiftig' dus daar houd het voor mij op. Ik hoef er ook niet echt een labeltje op te plakken, ik doe wat me bevalt.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-09-2003 16:36 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Over sex... heb je wel eens over S.O.A gehoordt. Dus als iemand (sXe in dit geval) zo met een zuivere levenshouding bezig is en respect heeft voor zijn eigen lichaam, valt daar dus wel het een en ander voor te zeggen. Er staat natuurlijk nergens dat je geen sex mag hebben, het gaat meer om ongeremde sexuele activiteiten. (daar schijnt nml. een gevaar in te schuilen voor jezelf en diegene waar je op dat moment bij bent)Sex verstandig... snoep een condoom


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-09-2003 16:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb je het tegen mij ?


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 22-09-2003 16:40 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

vrij verstandig, neuk een appel


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-09-2003 16:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dus alle Sxe-ers zijn rukkers ?


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-09-2003 16:41 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 22 september 2003 16:36 schreef Staalman het volgende:
Over sex... heb je wel eens over S.O.A gehoordt. Dus als iemand (sXe in dit geval) zo met een zuivere levenshouding bezig is en respect heeft voor zijn eigen lichaam, valt daar dus wel het een en ander voor te zeggen. Er staat natuurlijk nergens dat je geen sex mag hebben, het gaat meer om ongeremde sexuele activiteiten. (daar schijnt nml. een gevaar in te schuilen voor jezelf en diegene waar je op dat moment bij bent)Sex verstandig... snoep een condoom

Okay, wat een belachelijk verklaring. Ik zal dan maar een belachelijke vergelijking geven.
De kans dat je verongelukt in het verkeer is ook behoorlijk groot. Dat betekent dus dat je niet meer mee moet doen in het verkeer?


Okay, genoeg belachelijk gelul. SOA's zijn zwakke achteraf argumentaties. Ik geloof niet dat de oorsprong van de sX-sex-onthouding daarin ligt.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 22-09-2003 16:42]



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 22-09-2003 16:45 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 22 september 2003 16:41 schreef Azagthoth het volgende:

Ik geloof niet dat de oorsprong van de sX-sex-onthouding daarin ligt.






Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-09-2003 16:46 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Wel dan? Of was het fout geformuleerd. sX-losse-sex-onthouding. Bij deze dan.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 22-09-2003 16:47]



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-09-2003 16:51 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Tja... je bent op zoek naar een concreet antwoord, maar ik denk niet dat die er is. Mijn opvatting was en is altijd hoe kan je in hemelsnaam respect voor je eigen lichaam hebben (en dat van een ander) als je met Jan en alleman de koffer induikt. Nogmaals da's mijn persoonlijke opvatting van voor, tijdens en na mijn sXe periode. Ik ga niet praten voor andere omdat ieder een andere kijk op deze zaak heeft. Om ook even aan te halen dat het hele sex gebeuren ook pas later een actieve rol binnen de sXe is geworden (en dus geen leef-regel is). De een doet dat wel de ander niet, evenals geen vlees eten of vegan zijn. Deze manier van leven doe je om persoonlijke redenen... en dat er toevallig een stroming is die sXe heet is mooi. Maar er zijn miljoenen op de wereld die deze levensstijl hebben, en die nog nooit van sXe gehoord hebben... Persoonlijke motieven zijn de beste reden van leven op een manier die "zuiver" is. En die manier van leven staat niet boven andere manieren... ieder zijn eigen leven en verantwoordelijkheden.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen