IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Straight edge Vorige pagina | Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-08-2006 15:40 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 15:25 schreef Jenje het volgende:
onwetendheid.


Ik hoop dat je beseft hoe onsterfelijk belachelijk je jezelf maakt door een ander onwetend te noemen. Het boeit me niet eens dat je het ook nog toevallig tegen mij zegt.
Jenje, beste kerol, op jouw grafsteen zal zonder twijfel "Hier rust onwetendheid" komen te staan. Dat besef je toch wel, he? Of ben je daar te onwetend voor?



[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 29-08-2006 15:40]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2006 15:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 15:40 schreef Heiden het volgende:
Ik hoop dat je beseft hoe onsterfelijk belachelijk je jezelf maakt door een ander onwetend te noemen. Het boeit me niet eens dat je het ook nog toevallig tegen mij zegt.
Jenje, beste kerol, op jouw grafsteen zal zonder twijfel "Hier rust onwetendheid" komen te staan. Dat besef je toch wel, he? Of ben je daar te onwetend voor?


Hahahaha .. man lul niet zo uit je nek. Wat jij loopt te verkondigen over dierziektes in de veestapel slaat echt werkelijk waar nergens op ..

Zet maar vast op je grafsteen "Wat, olifanten vliegen niet? Wel in mijn wereldje!"

Wel wat duur hoor ..


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-08-2006 15:56 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 15:46 schreef Jenje het volgende:
Hahahaha .. man lul niet zo uit je nek. Wat jij loopt te verkondigen over dierziektes in de veestapel slaat echt werkelijk waar nergens op ..

Zet maar vast op je grafsteen "Wat, olifanten vliegen niet? Wel in mijn wereldje!"

Wel wat duur hoor ..


Als jij praat hoor ik gewoon wind, de wind die tussen je oren doorwaait.
Ik ben zelden mensen tegengekomen die jouw domheid konden overtreffen. En als je al iets voortbrengt dat enigszins op iets lijkt dan is het napraterij die je op geen enkele manier kunt onderbouwen danwel verklaren.
Jenje, ik heb het al eens gezegd, ga liever die 13-jarigen proberen op de kast te jagen.

Trouwens heb je nu dan iets gezegd? Neen. Je kunt nog niet in de verste verte beargumenteren waarom ik ongelijk zou hebben.
Slaap verder, Jenje.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-08-2006 16:02 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik denk dat je zult vinden dat de meeste ziektes die van dier op mens overgaan juist ontstaan in gebieden waar er nog 'middeleeuws' samengeleefd wordt in dezelfde ruimte door mens en diverse diersoorten. Het is wel zo dat ziektes zich veel sneller kunnen verspreiden in west-europa door intensieve veeteelt, maar de bewering dat er veel meer ziektes voortkomen uit intensieve veeteelt heb ik nog nooit ergens gestaafd gezien. Er is juist een veel zwaardere monitoring van gezondheidsstatus etc. Bovendien wordt door het binnenhouden van dieren ipv ze buiten te laten rondlopen met verhoogde kans op contact met wilde dieren de kans op het uitbreken of verspreiden van zoonoses (ziektes die van mens op dier overgaan) juist erg verkleind.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 29-08-2006 16:02]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-08-2006 16:04 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 15:56 schreef Heiden het volgende:
Als jij praat hoor ik gewoon wind, de wind die tussen je oren doorwaait.
Ik ben zelden mensen tegengekomen die jouw domheid konden overtreffen. En als je al iets voortbrengt dat enigszins op iets lijkt dan is het napraterij die je op geen enkele manier kunt onderbouwen danwel verklaren.
Jenje, ik heb het al eens gezegd, ga liever die 13-jarigen proberen op de kast te jagen.

Trouwens heb je nu dan iets gezegd? Neen. Je kunt nog niet in de verste verte beargumenteren waarom ik ongelijk zou hebben.
Slaap verder, Jenje.



Stoer.



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2006 16:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ok:

Dieren die slecht grefokt zijn doen niet waar ze voor bedoelt zijn: vlees, houden, eieren leveren.

Nederland is op gebied van de fokkerij een land waar topkwaliteit vandaan komt. Nederland is op gebied van het registeren en voorkomen van dierziektes ??n van de strengste landen van Europa. De nederlandse boer doet veel moeite om dieren ziekte vrij en zo diervriendelijk moeglijk (versus economische belangen) te houden, aangezien hem dat juist geld oplevert.

Klein praktijkvoorbeeld: vogelgriep, de hele sector pluimvee maalt niet om de afschermplicht en de hygi?nemaatregelen, aangezien zij die zelf al jaren uitvoeren om zo de insleep van dierziektes te voorkomen.

Dit is mijn werk Heiden, dus ga nou niet zo poetisch stoer lopen lullen over wind die je hoort .. ik denk dat je een watje in 1 van je oor moet doen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-08-2006 16:22 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Wie had het dan over ziektes die van dieren op mensen overgaan? Daar had ik het niet over.
Kom op, de afgelopen 10 jaar word wel ieder jaar een complete ruiming gedaan, dan zijn het de varkens, dan weer de runderen en dan weer de kippen. De hele stapel word compleet vernietigd en verbrand en ze flikkeren daarna gewoon nog meer antibiotische en chemische middelen door het voer, denkende daarmee zo'n uitbraak in de toekomst te voorkomen. En ze blijven gewoon ziekte op ziekte fokken, zwakheid op zwakheid.

Trouwens, ziektes bestrijd je niet door totale uitroeiing gevolgd door een drastische verhoging van de antibiotica in het voer. Dat is symptoombestrijding, ziektes moet je bij de wortel aanpakken. En die wortel is de industrie die hele dierenrassen zwaar verkankerd door ze totaal uit de natuur te halen en ze generaties lang in ijzeren hokken op te sluiten onder kunstlicht. Denk je dan dat jij nu lekker gezond zou zijn als jouw famillie al sinds je betovergrootouders geen zonlicht meer heeft gezien en hun leven onder kunstlicht moeten doorbrengen en bovendien hardstikke vol met antibiotica worden gepompt?
Dat gaat nog niet eens 1 generatie goed, een mens zou na nog niet eens een kwart van zijn leven zo geleefd te moeten hebben al een compleet wrak zijn, die de vreemdste kwalen en ziektes oploopt en voortbrengt.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 29-08-2006 16:23]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 29-08-2006 16:29 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Volgens mij waren toch de meeste gevallen waardoor hier een epidemie uitbrak of dreigde uit te breken afkomstig van buitenlands vee en vlees, of heb ik het nu mis?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2006 16:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 16:22 schreef Heiden het volgende:
Wie had het dan over ziektes die van dieren op mensen overgaan? Daar had ik het niet over.[quote]Ik ook niet, vogelgriep is een voorbeeld, andere voorbeelden zijn bluetongue, scrapie, mkz.
[quote]Kom op, de afgelopen 10 jaar word wel ieder jaar een complete ruiming gedaan, dan zijn het de varkens, dan weer de runderen en dan weer de kippen.
Dat komt niet door fokken, dat komt doordat de landen om ons heen niet zo nauw nemen met hygi?ne en de landen buiten europa al helemaal niet ..
quote:
De hele stapel word compleet vernietigd en verbrand
Om verspreiding te voorkomen, de ziektes die namelijk de laatste jaren gewoed hebebn zijn erg ebsmettelijk en erg moeilijk te genezen, en daarbij is het dier daarna niet economisch meer te gebruiken, iets wat de hele sector raakt ipv 1 bedrijf [/quote] en ze flikkeren daarna gewoon nog meer antibiotische en chemische middelen door het voer, denkende daarmee zo'n uitbraak in de toekomst te voorkomen.[/quote]Ook niet waar, er zijn maar een klein scala aan middelen toegestaan, de middelen die toegestaan zijn, zijn middelen die een de oorzaken van ziektes voorkomen, en die niet permamnent in een dier blijven.
quote:
En ze blijven gewoon ziekte op ziekte fokken, zwakheid op zwakheid.
Ook niet waar, geen fokker fokt met zwakke dieren aangezien de jongen daarvan eenvoudig weg niets waard zijn

quote:
Trouwens, ziektes bestrijd je niet door totale uitroeiing gevolgd door een drastische verhoging van de antibiotica in het voer.
Klopt, maar zie boven
quote:
Dat is symptoombestrijding, ziektes moet je bij de wortel aanpakken. En die wortel is de industrie die hele dierenrassen zwaar verkankerd door ze totaal uit de natuur te halen en ze generaties lang in ijzeren hokken op te sluiten onder kunstlicht. Denk je dan dat jij nu lekker gezond zou zijn als jouw famillie al sinds je betovergrootouders geen zonlicht meer heeft gezien en hun leven onder kunstlicht moeten doorbrengen en bovendien hardstikke vol met antibiotica worden gepompt?
Dat gaat nog niet eens 1 generatie goed, een mens zou na nog niet eens een kwart van zijn leven zo geleefd te moeten hebben al een compleet wrak zijn, die de vreemdste kwalen en ziektes oploopt en voortbrengt.
Een dier met een mens vergelijken slaat natuurlijk nergens op ... maar goed, wij mensen rammen onszelf ook vol met middelen die niet nodig zijn, kijk maar naar dingen als aspirinie, alle vitaminepreparaten en meer van dat soort.

Daarnaast nogmaals: Een dier wat zich niet goed voelt eet niet, geeft geen melk of legt geen eieren, dus wat jij hier verkondigt is hippiecrap.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2006 16:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 16:29 schreef Murdering Monk het volgende:
Volgens mij waren toch de meeste gevallen waardoor hier een epidemie uitbrak of dreigde uit te breken afkomstig van buitenlands vee en vlees, of heb ik het nu mis?
Klopt. En die worden door wilde dieren verder verspreid, heeft niets met toevoegingen te maken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-08-2006 16:34 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik denk als generaties mensen in een hokje geleefd zouden hebben, zoals Heiden beschrijft, die mensen niet ziek zouden zijn, maar anders. Levende wezens passen zich aan aan hun omgeving, zoniet, dan gaan ze dood. Dus ?f de mens past zich aan aan z'n hok, ?f hij gaat dood. Het wordt geen ziek ras.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 29-08-2006 16:35 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Leek mij ook. Ik heb tijdens MKZ mee moeten helpen met die ruimingen en de meeste van die bedrijven (hoewel ik die ruimtes toch echt te klein vind voor die beesten)waren toch echt wel goed in de haak hoor, die hadden zn zaakjes keurig voor elkaar.

Het grootste probleem in dit land zijn volgens mij de zgn. "hobbyboeren" van die lui die wat grond hebben en wat varkentjes, of wat kippen en koeien enzo, dat zijn in mijn ervaring meestal de lui die niets ophokken ofzo, en dan begint het gedonder..


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-08-2006 16:36 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 augustus 2006 16:22 schreef Heiden het volgende:

Trouwens, ziektes bestrijd je niet door totale uitroeiing gevolgd door een drastische verhoging van de antibiotica in het voer. Dat is symptoombestrijding, ziektes moet je bij de wortel aanpakken. En die wortel is de industrie die hele dierenrassen zwaar verkankerd door ze totaal uit de natuur te halen en ze generaties lang in ijzeren hokken op te sluiten onder kunstlicht.


Nou, de alle ziektes beginnen zoals inderdaad eerder opgemerkt in landen waar het allemaal niet zo goed geregeld is als in Nederland. Dat met die antibiotica is kolder, als men dat ongebreideld zou toedienen zou er niets meer verkocht/geexporteerd worden. daar wordt het vlees streng op gekeurd. En de enige beesten onder kunstlicht zijn volgens mij de varkens.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2006 16:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 16:35 schreef Murdering Monk het volgende:
Leek mij ook. Ik heb tijdens MKZ mee moeten helpen met die ruimingen en de meeste van die bedrijven (hoewel ik die ruimtes toch echt te klein vind voor die beesten)waren toch echt wel goed in de haak hoor, die hadden zn zaakjes keurig voor elkaar.

Het grootste probleem in dit land zijn volgens mij de zgn. "hobbyboeren" van die lui die wat grond hebben en wat varkentjes, of wat kippen en koeien enzo, dat zijn in mijn ervaring meestal de lui die niets ophokken ofzo, en dan begint het gedonder..
Juist, iemand die het snapt ...

Waarom zou een boer een risico lopen om dieren die veel geld op kunnen brengen slecht te behandelen zodat ze niks waard zijn?


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 29-08-2006 16:38 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Nou, die heb je dr helaas oko bijzitten heb ik toen helaas gezien, maar dat is echt de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigd.

Wel mooi om te zien overigens tijdens die ruimingen dat als het idd niet in de haak was bij een bedrijf dat ie dan ook een hoop gedonder kreeg, en meestal geen beesten meer mocht houden.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-08-2006 16:54 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 16:04 schreef Jenje het volgende:
Ok:

Dieren die slecht grefokt zijn doen niet waar ze voor bedoelt zijn: vlees, houden, eieren leveren.

Nederland is op gebied van de fokkerij een land waar topkwaliteit vandaan komt. Nederland is op gebied van het registeren en voorkomen van dierziektes ??n van de strengste landen van Europa. De nederlandse boer doet veel moeite om dieren ziekte vrij en zo diervriendelijk moeglijk (versus economische belangen) te houden, aangezien hem dat juist geld oplevert.

Klein praktijkvoorbeeld: vogelgriep, de hele sector pluimvee maalt niet om de afschermplicht en de hygi?nemaatregelen, aangezien zij die zelf al jaren uitvoeren om zo de insleep van dierziektes te voorkomen.

Dit is mijn werk Heiden, dus ga nou niet zo poetisch stoer lopen lullen over wind die je hoort .. ik denk dat je een watje in 1 van je oor moet doen.


Een land waar topkwaliteit vandaan komt....
Iedere 1 of 2 jaar moeten hele stapels compleet worden vernietigd omdat er weer ??n of andere smerige ziekte is uitgebroken.
En waar komen al die ziektes als mond- en klauwzeer, BSE en vogelgriep dan vandaan? Niet van vrije beesten die in een natuurlijke omgeving leven in ieder geval, al die ziektes zijn allemaal moderne ziektes die hoogstens enkele decennia voorkomen en ze kwamen allemaal uit de industri?le fok- en slachthuizen. Da's toch een vrij simpel optelsommetje dat niet aan duidelijkheid te wensen overlaat.
Als je met de natuur klooit krijg je vroeger of later gewoon een zwaar probleem. De mens denkt in zijn arrogantie dat hij de natuur kan doorgronden en naar zijn hand kan zetten. We weten tegenwoordig misschien wel wat over ingewikkelde technologi?n en dingen die vooral met electriciteit hebben te maken. Dat is technologische intelligentie, maar onze natuurlijke intelligentie is tot ver beneden het vriespunt gedaald de afgelopen eeuwen. En we moeten juist wat meer terug naar de natuurlijke intelligentie in plaats van de technologische.
Hoe de natuur werkt gaat de pet van de "moderne, hoogontwikkelde en intelligente" mensheid gewoon kilometers te boven. Het boeit niet hoe hard we onszelf lopen wijs te maken dat we nu toch wel alles weten en bereikt hebben en de natuur dus wel even kunnen onderwerpen en ongestraft met dingen als leven en dood kunnen sollen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-08-2006 17:03 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 16:34 schreef Misanthrope het volgende:
Ik denk als generaties mensen in een hokje geleefd zouden hebben, zoals Heiden beschrijft, die mensen niet ziek zouden zijn, maar anders. Levende wezens passen zich aan aan hun omgeving, zoniet, dan gaan ze dood. Dus ?f de mens past zich aan aan z'n hok, ?f hij gaat dood. Het wordt geen ziek ras.


En of het dan een ziek en zwak ras zal worden. Sluit iemand eens tien jaar op in een afgesloten kamer, als je hem dan naar buiten laat zal 'ie binnen de kortse keren bezwijken aan iets onschuldigs als een verkoudheidje of een griepje, waarschijnlijk al binnen enkele dagen of hoogstens weken.
Dan vind ik dus niet dat die kerel in die tien jaar in dat hok anders is geworden, die kerel is zwak geworden.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 29-08-2006 17:05]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-08-2006 17:10 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 17:03 schreef Heiden het volgende:
En of het dan een ziek en zwak ras zal worden. Sluit iemand eens tien jaar op in een afgesloten kamer, als je hem dan naar buiten laat zal 'ie binnen de kortse keren bezwijken aan iets onschuldigs als een verkoudheidje of een griepje, waarschijnlijk al binnen enkele dagen of hoogstens weken.
Dan vind ik dus niet dat die kerel in die tien jaar in dat hok anders is geworden, die kerel is zwak geworden.


Oldboy anyone?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-08-2006 17:10 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 augustus 2006 17:03 schreef Heiden het volgende:
En of het dan een ziek en zwak ras zal worden. Sluit iemand eens tien jaar op in een afgesloten kamer, als je hem dan naar buiten laat zal 'ie binnen de kortse keren bezwijken aan iets onschuldigs als een verkoudheidje of een griepje, waarschijnlijk al binnen enkele dagen of hoogstens weken.
Dan vind ik dus niet dat die kerel in die tien jaar in dat hok anders is geworden, die kerel is zwak geworden.


Maar dat is nu toch al zo bij al die zwakke kantoorpikkies, dat weet jij ook wel!



stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-08-2006 17:17 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2006 23:38 schreef Heiden het volgende:
Lekker op tijd, dan.
Iedere 3 maanden breekt er tegenwoordig een ziekte uit omdat we de dieren compleet uit de natuur hebben gerukt en gewoon generatie op generatie met ze blijven kutten en vuil op vuil door blijven fokken. Ik denk dat 2012 veel te laat zal zijn. Binnenkort komt er iets heel smerigs uit onze vleesindustrie tevoorschijn, daar kun je gif op innemen.

Voor de duidelijkheid; ik ben geen vegetarier en vind dat vlees absoluut nodig is, maar je kunt niet met het leven sollen en denken dat dat wel goed zal gaan.
Als je met moeder natuur fuckt, krijg je vroeger of later een heel groot probleem.


Nou, beter laat dan nooit. Als het dieren betreft duren alle wetten een eeuwigheid. Ik ben blij dat hij er is.

@Jenje: Geef jouw visie eens, oh machtige alwetende.

.....


Subtiel kamerolifantje


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 29-08-2006 17:19 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 16:54 schreef Heiden het volgende:
Als je met de natuur klooit krijg je vroeger of later gewoon een zwaar probleem. De mens denkt in zijn arrogantie dat hij de natuur kan doorgronden en naar zijn hand kan zetten. We weten tegenwoordig misschien wel wat over ingewikkelde technologi?n en dingen die vooral met electriciteit hebben te maken. Dat is technologische intelligentie, maar onze natuurlijke intelligentie is tot ver beneden het vriespunt gedaald de afgelopen eeuwen. En we moeten juist wat meer terug naar de natuurlijke intelligentie in plaats van de technologische.
Hoe de natuur werkt gaat de pet van de "moderne, hoogontwikkelde en intelligente" mensheid gewoon kilometers te boven. Het boeit niet hoe hard we onszelf lopen wijs te maken dat we nu toch wel alles weten en bereikt hebben en de natuur dus wel even kunnen onderwerpen en ongestraft met dingen als leven en dood kunnen sollen.


Als je dat beweert geef je al aan je weinig verdiept te hebben in de moderne wetenschap. Juist sinds de jaren 80 is er een enorme vooruitgang geweest met ons begrip in oa de neurowetenschappen. Maar ook de biologie heeft een enorme impuls gehad in de jaren 50 door de ontdekking van structuur van DNA en de nanotechnologie is de laatste decennia ook erg in opkomst. Natuurlijk zijn er nog fundamentele zaken waar de wetenschap nog mee aan het tobben is; bijvoorbeeld het onstaan van leven en de ontwikkeling daarvan, maar toch kun je stellen dat wij steeds meer weten over de mens en de natuur. Heb ik het trouwens niet eens gehad over stamceltechnologie en klonen, hoe onethish het ook mag zijn.

Een andere vraag is of het allemaal tot gewenste gevolgen leidt, zoals waar het nu over gaat, maar juist de wetenschap maakt sinds de 20e eeuw enorme sprongen en we begrijpen veel en veel meer dan 100 jaar geleden, daar kun je niet onderuit.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-08-2006 17:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 17:03 schreef Heiden het volgende:
En of het dan een ziek en zwak ras zal worden. Sluit iemand eens tien jaar op in een afgesloten kamer, als je hem dan naar buiten laat zal 'ie binnen de kortse keren bezwijken aan iets onschuldigs als een verkoudheidje of een griepje, waarschijnlijk al binnen enkele dagen of hoogstens weken.
Dan vind ik dus niet dat die kerel in die tien jaar in dat hok anders is geworden, die kerel is zwak geworden.
Nee hoor. Ben jij ook zwak omdat je, als je naar Afrika gaat, anti malaria en weet ik wat voor andere anti ziektes prikken moet halen?

Natuurlijk is een levend dier (waaronder de mens) vatbaarder voor ziektes waar het nooit eerder aan blootgestaan heeft, maar dat wil niet zeggen dat het een zwakker dier is.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2006 17:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 16:54 schreef Heiden het volgende:
Een land waar topkwaliteit vandaan komt....
Iedere 1 of 2 jaar moeten hele stapels compleet worden vernietigd omdat er weer ??n of andere smerige ziekte is uitgebroken.
En waar komen al die ziektes als mond- en klauwzeer, BSE en vogelgriep dan vandaan? Niet van vrije beesten die in een natuurlijke omgeving leven in ieder geval, al die ziektes zijn allemaal moderne ziektes die hoogstens enkele decennia voorkomen en ze kwamen allemaal uit de industri?le fok- en slachthuizen. Da's toch een vrij simpel optelsommetje dat niet aan duidelijkheid te wensen overlaat.
Als je met de natuur klooit krijg je vroeger of later gewoon een zwaar probleem. De mens denkt in zijn arrogantie dat hij de natuur kan doorgronden en naar zijn hand kan zetten. We weten tegenwoordig misschien wel wat over ingewikkelde technologi?n en dingen die vooral met electriciteit hebben te maken. Dat is technologische intelligentie, maar onze natuurlijke intelligentie is tot ver beneden het vriespunt gedaald de afgelopen eeuwen. En we moeten juist wat meer terug naar de natuurlijke intelligentie in plaats van de technologische.
Hoe de natuur werkt gaat de pet van de "moderne, hoogontwikkelde en intelligente" mensheid gewoon kilometers te boven. Het boeit niet hoe hard we onszelf lopen wijs te maken dat we nu toch wel alles weten en bereikt hebben en de natuur dus wel even kunnen onderwerpen en ongestraft met dingen als leven en dood kunnen sollen.
ARGH

Jij kent ook maar ??n waarheid en dat is de jouwe he, alles waar je nu weer over begint heb ik al weerlegd, maar je wilt het gewoon niet lezen om ook maar enigszins toe te geven ...

Heeft totaal geen zin om met jou ergens over te praten daar je een stel waanidee?n in je hoofd hebt zitten waar menig moslim jaloers op is.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-08-2006 17:38 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Tsja, ik zie het anders. We weten misschien wel steeds meer op dat soort gebieden, maar voor mijn gevoel zijn we als mensheid harder achteruit aan het rennen dan dat al die interessante wetenschapjes ons vooruit helpen.
Wat moeten we met al die briljante, moderne wetenschap en technologie als we er blijkbaar alleen onszelf en de planeet waarop we leven mee naar de kloten kunnen helpen?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-08-2006 17:47 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2006 17:37 schreef Jenje het volgende:
ARGH

Jij kent ook maar ??n waarheid en dat is de jouwe he, alles waar je nu weer over begint heb ik al weerlegd, maar je wilt het gewoon niet lezen om ook maar enigszins toe te geven ...

Heeft totaal geen zin om met jou ergens over te praten daar je een stel waanidee?n in je hoofd hebt zitten waar menig moslim jaloers op is.


Wat heb je weerlegd dan? Ik zag je zoals gewoonlijk weer gigantisch de punten missen en een nivo van begrijpend lezen vertonen die je in iedere Groep 4 in Nederland een meedogenloos lachsalvo van je klasgenoten zou opleveren.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen